-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
паливні гранули (пелети) з деревини
Завершена
625 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 200.00 UAH
Номер:
8c5674e879c443b7b542b4ca2b389c01
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-10-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2020 00:00
Період моніторингу:
10.11.2020 11:50 - 02.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.11.2020 Одеса № 392
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: службова записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 09.11.2020.
Начальник Олег МУРАТОВ
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 10.11.2020 № 392
Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
2. UA-2020-08-06-002641-c 06.08.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених Законом, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках визначених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи спільної власності територіальних громад Роздільнянського району «Роздільнянський районний центр забезпечення та обслуговування закладів і установ освіти» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 06.08.2020 № 152, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» (далі – ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО»), протокол засідання тендерного комітету від 02.10.2020 № 173 щодо визначення переможцем процедури відкритих торгів ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» від 02.10.2020, укладений договір про закупівлю від 16.11.2020 № 3.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО», якого визначено переможцем процедури закупівлі та з яким укладено договір про закупівлю від 16.11.2020 № 3, у той час, коли учасник ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У ході проведення моніторингу 12.11.2020 Замовнику через електронну систему закупівель надіслано запит про надання пояснень щодо виявлених невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, на що Замовником 17.11.2020 надано відповідь, яка не обґрунтовує рішення Замовника та не спростовує виявлених порушень.
Таким чином, з урахуванням отриманої від Замовника відповіді встановлено наступне.
Відповідно до пункту 6 Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують якість товару, а саме: висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника, якого пропонується до постачання.
При цьому, учасником ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» у складі тендерної пропозиції не надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника, якого пропонується до постачання, що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі» до тендерної документації, та, відповідно, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід зазначити, що учасником ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» у складі тендерної пропозиції надано висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2015 № 05.03.02-07/49513, згідно з яким об’єктом експертизи є «Проект технічних умов ТУ У 16.1-2556101338-001:2015 «Біопаливо тверде. Гранули (пелети) паливні з деревини.»; сфера застосування та реалізації об’єкта експертизи – нормативна документація на виробництво біопалива твердого: гранул (пелет) паливних з деревини; розробник нормативної документації та заявник експертизи – Фізична особа-підприємець Вареник Віталій Володимирович.
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» надано зазначені технічні умови ТУ У 16.1-2556101338-001:2015 «Біопаливо тверде. Гранули (пелети) паливні з деревини.», які і містять відмітку про погодження саме відповідно до висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2015 № 05.03.02-07/49513.
Як зазначає Замовник у своїх поясненнях від 17.11.2020 Технічні умови - це нормативний документ виробника, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Отже, зазначений висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2015 № 05.03.02-07/49513 виданий не на товар, який пропонується учасником до постачання, а також не містить відомості про виробника товару, а виданий саме на проект нормативного документу, згідно з яким у подальшому і може виготовлятись Біопаливо тверде. Гранули (пелети) паливні з деревини будь-яким суб’єктом господарювання, який буде використовувати технічні умови ТУ У 16.1-2556101338-001:2015 як нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
Таким чином, на порушення вимог абзацу 2 пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТПК «ОБЛПАЛИВО» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та укладено з ним договір про закупівлю від 16.11.2020 № 3.
Період усунення порушень:
18.11.2020 11:37 - 03.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
18.11.2020 11:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник усунув виявлене під час проведення моніторингу порушення шляхом розірвання договору про закупівлю
Дата публікації звіту:
19.11.2020 15:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
-
Дата публікації:
19.11.2020 15:22
Запити/Пояснення
Номер:
5c288409991a456db9b535b405307c71
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.11.2020 09:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (паливні гранули (пелети) з деревини), (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-08-06-002641-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснення із наступних питань:
1) яким чином Замовник може обґрунтувати рішення про визначення переможцем торгів товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» у той час, коли ним не надано у складі тендерної пропозиції висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника, якого пропонується до постачання (вимога Замовника відповідно до пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації?
При цьому згідно з наданим у складі тендерної пропозиції ТОВ «Торгівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2015 № 05.03.02-07/49513 об’єктом експертизи є «Проект технічних умов ТУ У 16.1-2556101338-001:2015 «Біопаливо тверде. Гранули (пелети) паливні з деревини», сфера застосування та реалізації об’єкта експертизи – нормативна документація на виробництво біопалива твердого: гранул (пелет) паливних з деревини, розробник та заявник експертизи – Фізична особа-підприємець Вареник Віталій Володимирович.
Отже зазначений висновок від 04.11.2015 № 05.03.02-07/49513 виданий не на товар, який пропонується учасником до постачання, а також не містить відомості про виробника товару.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cf956b928ef4406fbf79c58216dfe9e1
Назва:
пояснення замовника
Дата опублікування:
17.11.2020 12:09
Опис:
Пояснення
на Запит про надання пояснень в межах моніторингу процедури відкритих торгів за предметом закупівлі ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (паливні гранули (пелети) з деревини) за номером ID: UA-2020-08-06-002641-c, що проводиться на підставі наказу Південного офісу Держаудитслужби від 10.11.2020 № 392
Цим листом надаємо наступні пояснення. Рішення про визначення переможцем торгів товариство з обмеженою відповідальністю «Торгівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» було прийнято у зв'язку з тим, що даний учасник, на нашу, думку надав усі документи, що передбачені тендерною документацією, зокрема і висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника (розробника ТУ), якого пропонується до постачання.
У вимогах пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації не вказано, що саме повинно бути об'єктом експертизи. Вказано лише те, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи повинен бути виданий на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника, якого пропонується до постачання.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «Торгівельна паливна компанія «ОБЛПАЛИВО» надало висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 04.11.2015 № 05.03.02-07/49513 який містить інформацію про Технічні умови та товар згідно предмету закупівлі. Технічні умови - це нормативний документ виробника, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги. Також вказаний розробник (виробник) ФОП Вареник Віталій Володимирович. Тобто, на нашу думку, даний висновок СЕС вцілому містить інформацію на товар згідно предмету закупівлі та Технічні умови, згідно яких здійснюється виготовлення цього товару, а також інформацію про виробника, ФОП Вареник Віталій Володимирович.
Виходячи з вищевказаного, вважаємо, що даний висновок має інформацію про предмет закупівлі та виробника.
Крім того, просимо врахувати той факт, що загалом під час процедури закупівлі було надано тендерні пропозиції від 4 (чотирьох) Учасників. Пропозиції двох Учасників відхилені:
- тендерна пропозиція ТОВ "БРІГ ТРЕЙД", причини відхилення:
Відповідно до вимог абз.4 п. 6 додатку № 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі» Учасником ТОВ "БРІГ ТРЕЙД" в складі тендерної пропозиції не наданий висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника, якого пропонується до постачання. Натомість, надана довідка-пояснення від 21.08.2020 №3, в якій повідомляється, що висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на момент подачі пропозиції знаходиться на підписанні в Державній службі з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Але учасником ТОВ "БРІГ ТРЕЙД" не надано будь яких документальних підтверджень щодо факту подання на розгляд до вказаної служби документів.
- тендерна пропозиція ТОВ "КЕВПРОД", причини відхилення:
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», 25 вересня 2020 р. Замовником було оприлюднено Повідомлення з вимогою про усунення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ТОВ "КЕВПРОД" у своїй тендерній пропозиції. Але, учасник ТОВ "КЕВПРОД" не виправив виявлені невідповідності протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Обоє Учасників оскаржували рішення Замовника у АМКУ та отримали відмову у задоволенні скарги.
Треба зазначити, що пропозиція четвертого Учасника ТОВ "АЛЬТ ТОП" з найбільшою ціновою пропозицією у разі її розгляду теж була б відхилена з наступних причин:
1. Учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції;
2. Не підтвердив відповідність кваліфікаційним критеріям згідно ст..16 Закону:
-наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме, не надав Документи, підтверджуючі наявність в учасника складських приміщень та вагової, Документи, підтверджуючі наявність транспортних засобів;
-наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме, не надав Довідку, складену у довільній формі, про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, що будуть залучені до виконання зобов’язань за договором, Копії документів, що підтверджують наявність трудових відносин між учасником та всіма працівниками;
3. Для погодження з проектом договору про закупівлю учасник не надав підписаний зі своєї сторони екземпляр договору у складі тендерної пропозиції;
4. Учасник не надав, визначені у Додатку №1 до тендерної документації:
-копію чинного атестату про акредитацію незалежної лабораторії, яка видала протокол випробувань, завіреного печаткою лабораторії;
-висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на товар, який пропонується учасником до постачання, дійсний на момент подання пропозиції та постачання продукції із вказанням виробника, якого пропонується до постачання;
-Сертифікат що засвідчує, що система управління якості учасника відповідає вимогам ISO 9001:2015. Сертифікат надається стосовно діяльності учасника відповідно до виконання зобов’язань за предметом закупівлі;
5. З метою підтвердження відповідності товару Технічним, якісним та кількісним характеристикам щодо предмета закупівлі визначені у Додатку №1 до тендерної документації Учасник надав лист від 21 лютого 2020 р., в якому вказані відмінні від вимог Тендерної документації код Державного класифікатору 021:2015, кількість товару та технічні та якісні характеристики товару.
6. Учасником не надана ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ за формою, встановленою у Додатку № 3 цієї тендерної документації.
Також просимо врахувати, що процедура закупівлі за предметом ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (паливні гранули (пелети) з деревини) за номером ID: UA-2020-08-06-002641-c, яку оголошено 06.08.2020 р., триває довгий час, відміна процедури у зв’язку з відхиленням всіх тендерних пропозицій призвела б до оголошення нової процедури закупівлі та ризику зриву закупівлі пелетів у поточному році, взагалі, в той час, як опалювальний період у Роздільнянському районі розпочато 01 листопада 2020 р., а залишок пелетів у Степовій ЗОШ І-ІІІ ст. відсутній.
У зв’язку з вищевикладеним, враховуючи деякі неточності формулювань між вимогами тендерної документації та документами, наданими у складі пропозиції переможця, які на нашу думку, можна віднести до формальних та відсутністю опалення у Степовій ЗОШ І-ІІІ ст. в розпал опалювального сезону, просимо прийняти наші пояснення та дозволити нам завершити процедуру даної закупівлі з метою якнайшвидшого забезпечення школи паливом та унеможливити зрив навчального виховного процесу у даному закладі.