• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщень їдальні Житомирської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 30, за адресою: пров. Шкільний, 4

Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою

Завершена

4 376 072.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 25 000.00 UAH
Номер: 7af69162410a4363bc5579617fd2a1b5
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-09-18-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.09.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 18.09.2020 15:39 - 10.10.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.09.2020 № 64 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.09.2020 № 64. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 5. UA-2020-08-05-008119-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 67) 804-52-01, snizhana1978@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону установлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не відповідає нормам пункту 8 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1, абзацу 2 пункту 2, абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 та частини 7 статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатках), відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором від 16.09.2020 року № 42 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильність заповнення форм документів, відповідність тендерної документації законодавству у сфері закупівель, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Управління капітального будівництва Житомирської міської ради (далі – Замовник), тендерні пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «КОМПАНІЯ РОС», протоколи засідання тендерного комітету від 01.09.2020 року, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2020 року, договір про закупівлю від 16.09.2020 року № 42. За результатами аналізу відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі за номером ID: UA-2020-08-05-008119-а не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. За результатами аналізу питання розгляду та оцінки тендерних пропозицій учасника процедури закупівлі ПП «КОМПАНІЯ РОС» встановлено, що його тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації Замовника. Так, відповідно підпункту 1.6 пункту 1 розділу ІІІ та пункту 7 Додатку № 4 тендерної документації, Замовником від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось надання копії документів (наказів, посвідчень), що підтверджують проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці на головного інженера та виконавця робіт, відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці», Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною безпекою, у тому числі керівника підприємства. На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції переможця ПП «КОМПАНІЯ РОС» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації від 20.08.2020 року № 08/01, яка містить інформацію про залучення для виконання робіт 20 працівників, в тому числі, зокрема, 3 виконавців робіт (Лавренюк А.І, Марчевський І.В., Логвінчук В.В.). Проте, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ПП «КОМПАНІЯ РОС» відсутні посвідчення, що підтверджують проходження навчання і перевірки знань з питань охорони праці вказаними виконавцями робіт, відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці», Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною безпекою, що не відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 розділу ІІІ та пункту 7 Додатку № 4 тендерної документації. Також, на порушення вимог пункту 5 розділу ІІІ, Додатку № 3 тендерної документації та частини 6 статті 17 Закону переможцем торгів ПП «КОМПАНІЯ РОС» у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено умову, що тендерна пропозиція учасника повинна відповідати вимогам чинних нормативних документів (державним будівельним нормам України, національним стандартам України, зареєстрованим технічним умовам України тощо). Разом з тим, пунктом 1 Додатку № 6 тендерної документації встановлено умову, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмета закупівлі, наведених у технічному завданні, та які повинні бути складені відповідно до національного стандарту України ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (із урахуванням змін та доповнень). Слід відмітити, що відповідно до пункту 6.2.3 ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі - ДСТУ БД.1.1-1:2013), визначено, що ціна пропозиції підрядника формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об'єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених пунктом 6.2.10 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, кошти на покриття додат¬кових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов'язкових платежів. В той же час, згідно пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, чітко передбачено, що загальновиробничі (далі – ЗВВ) та адміністративні витрати в складі ціни пропозиції підрядника обчислюються на підставі положень ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 «Настанови щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405, виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника (з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні і обслуговуванні власних машин та механізмів). При цьому, відповідно до пункту 4.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, визначено, що при визначені ЗВВ у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядні організації визначають розрахунково-аналітичним методом кошти на: - заробітну плату працівників апарату управління відокремленими структурними підрозділами будівельної організації та лінійного персоналу, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримати на об'єкті замовлення (показник I блоку ЗВВ); - покриття решти статей ЗВВ, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання (показник III блоку ЗВВ). Також, пунктом 4.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, визначено, що у складі ціни пропозиції учасника конкурсних торгів підрядник надає визначені розрахунково-аналітичним методом показники ЗВВ по об'єкту замовлення на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку та загальної нормативно-розрахункової трудомісткості виконаних робіт за всіма об'єктами будівництва за той самий період за актами приймання виконаних будівельних робіт. В свою чергу, пунктом 5.3 ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 визначено, що у складі ціни пропозиції учасника адміністративні витрати визначаються підрядником на підставі обґрунтованої їх величини і структури, яка склалася у цій організації за попередній звітній період (рік). Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ПП «КОМПАНІЯ РОС» у складі ціни тендерної пропозиції (договірної ціни), ЗВВ розраховані за усередненими показниками згідно додатку Б ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, а не на підставі визначених розрахунково – аналітичним методом показників ЗВВ виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням потужності будівельної організації-підрядника, що не відповідає вимогам пункту 4.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013 та пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, та не відповідає умовам пункту 6 розділу ІІІ пункту 1 Додатку № 6 тендерної документації. Аналогічно, проведеним моніторингом також установлено, що у складі тендерної пропозиції ПП «КОМПАНІЯ РОС» адміністративні витрати у складі договірної ціни розраховані відповідно до усереднених показників Додатку Д ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013, а не на підставі обґрунтованої величини структури, яка склалася на підприємстві за попередній звітній період, як це передбачено вимогами пункту 6.2.6 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та пункту 5.3 ДСТУ-Н Б.Д.1.1-3:2013, що не відповідає умовам пункту 6 розділу ІІІ пункту 1 Додатку № 6 тендерної документації. Однак, моніторингом установлено, що на порушення вимог абзацу 3 пункту 1, абзацу 2 пункту 2, абзацу 3 пункту 3 частини 1 статті 31 та частини 7 статті 33 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «КОМПАНІЯ РОС», як таку яка не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, не відповідала іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та не надав документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель замовник відміняє торги.
Період усунення порушень: 02.10.2020 13:06 - 20.10.2020 00:00
Дата публікації висновку: 02.10.2020 13:06

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 06/42/2020/пр
Дата відкриття провадження: 29.10.2020 00:00
Номер відкриття провадження : 3/296/3214/20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Про розгляд висновку про результати моніторингу закупівлі
Дата публікації звіту: 08.10.2020 18:35