-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний ремонт тротуару по вул. Бєлгородська (від вул. Слобожанської до пров. Бєлгородського) в с. Руська Лозова, Дергачівського р-ну, Харківської обл. (код ДК 021-2015 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Завершена
490 288.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 902.88 UAH
мін. крок: 1% або 4 902.88 UAH
Номер:
b97afa569d054c0f899bf4258c70b513
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-08-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.10.2020 00:00
Період моніторингу:
08.10.2020 20:33 - 30.10.2020 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.10.2020 №209
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 08.10.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 08.10.2020 № 209
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5 UA-2020-08-03-001966-c 03.08.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 23 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства під час визначення предмета закупівлі, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020) (далі - Закон), розгляду тендерної пропозиції, відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Русько-Лозівської сільської ради (далі - Замовник) від 03.08.2020, тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04», протокол розгляду тендерних пропозицій від 22 грудня 2019 року, протокол розгляду тендерної пропозиції від 21.08.2020 №2108/2, повідомлення про намір укласти договір від 21.08.2020, договір від 02.09.2020 №0209/2.
За результатом моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпункт 6.5 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо застосовування заходів із захисту довкілля. При цьому не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, чим порушено частину п’яту статті 23 Закону.
Також, за результатом моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» встановлено, що відповідно до підпункту 2.5.1 пункту 2.5 розділу 5 тендерної документації учасники процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, повинні надати лист-роз’яснення, складений у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідного документа та/або копію/ії відповідних роз'яснення/нь державних органів.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» надано довідку про ненадання документів у складі тендерної пропозиції від 13.08.2020 №1308/31, в якій не зазначено законодавчі підстави ненадання відповідного документа.
Крім того, копії відповідних роз’яснень державних органів, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» теж відсутні, чим порушено вимоги підпункту 2.5.1 пункту 2.5 розділу 5 тендерної документації.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04», визначив його переможцем та уклав з ним договір від 02.09.2020 №0209/2 на загальну суму 423 999,00 гривень без ПДВ.
Моніторингом питання своєчасності укладання договору та його оприлюднення встановлено, що за результатами проведення вищезазначеної закупівлі укладено договір від 02.09.2020 №0209/2 (далі - договір), додатками до якого, згідно з пунктом 11 договору, протокол погодження договірної ціни (Додаток 1), Календарний графік виконання робіт (Додаток 2) та Договірна ціна (Додаток 3).
Однак, Замовник 03.09.2020 оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу Договір без Додатку 2, а саме без календарного графіку виконання робіт, чим недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Крім того встановлено, що Додаток 3 до Договору оприлюднений не всповному обсязі, а саме: відсутній Розрахунок №6 до договірної ціни, чим також недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
29.10.2020 18:48 - 13.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
29.10.2020 18:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі: UA-2020-08-03-001966-c, за предметом закупівлі: Поточний ремонт тротуару по вул. Бєлгородська (від вул. Слобожанської до пров. Бєлгородського) в с. Руська Лозова, Дергачівського р-ну, Харківської обл. (код ДК 021-2015 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), (надалі – Висновок ДАСУ), надаємо наступні аргументовані заперечення:
У Висновку зазначено, що за результатом моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що підпункт 6.5 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо застосовування заходів із захисту довкілля. При цьому не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, чим порушено частину п’яту статті 23 Закону.
З приводу зазначеного вище, повідомляємо наступне. Підпункт 6.1 пункту 6 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля в частині, яка стосується особливостей технологічного процесу надання послуги, що є предметом цих відкритих торгів. Зазначена вимога не відносяться до екологічних характеристик послуги. Для цього в тендерній документації виділено окремий пункт 7 «Інформація про маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності (у разі потреби)», яким не встановлює жодних екологічних характеристик послуг, що є предметом цих торгів, у зв’язку із чим у тендерній документації не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Тендерна документація передбачає: учасники під час виконання договору повинні враховувати заходи щодо захисту довкілля та дотримуватись положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки. Інформація про це подається у формі довідки за підписом уповноваженої особи.
Вищевказані вимоги тендерної документації жодним чином не стосуються частини п’ятої ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015р. із змінами (надалі – Закон), оскільки не містять будь-якої інформації щодо встановлення саме Замовником екологічних чи інших характеристик послуг (робіт). Необхідність дотримання учасником положень чинних нормативно-правових актів у галузі охорони навколишнього середовища та екологічної безпеки не може вважатися встановленою Замовником екологічної характеристики послуг, оскільки ці норми закріплені на законодавчому рівні.
Слід також зазначити, що тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тобто, це розмішений в електронній системі закупівель документ Замовника, який повинен відповідати вимогам законодавства. Разом з цим звертаємо увагу на те, що Наказом №680 від 13.04.2016р. Міністерства економічного розвитку і торгівлі України було затверджено Примірну тендерну документацію. Примірна тендерна документація не є документом, форму якого не можна порушувати, а має значення взірця. Згідно із частиною третьою ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, Замовник повідомляє про відсутність порушення частини п’ятої статті 23 Закону.
Слід зазначити, що послуги за даним договором про закупівлю надані ТОВ "ЕКОБУДШЛЯХ-04" у повному обсязі (100%), та оплачені Замовником, відповідно до умов договору, у повному обсязі (100%).
У Висновку також зазначено, що за результатом моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» встановлено, що відповідно до підпункту 2.5.1 пункту 2.5 розділу 5 тендерної документації учасники процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, повинні надати лист-роз’яснення, складений у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідного документа та/або копію/ії відповідних роз'яснення/нь державних органів. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» надано довідку про ненадання документів у складі тендерної пропозиції від 13.08.2020 №1308/31, в якій не зазначено законодавчі підстави ненадання відповідного документа. Крім того, копії відповідних роз’яснень державних органів, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» теж відсутні, чим порушено вимоги підпункту 2.5.1 пункту 2.5 розділу 5 тендерної документації. Відповідно до вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту другого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04», визначив його переможцем та уклав з ним договір від 02.09.2020 №0209/2 на загальну суму 423 999,00 гривень без ПДВ.
З приводу зазначеного вище, звертаємо увагу, що підпунктом 2.5.1 пункту 2.5 розділу 5 тендерної документації встановлено, що у разі якщо учасник процедури закупівлі або переможець процедури закупівлі відповідно до норм чинного законодавства не зобов’язаний складати визначений документ, відповідно до вимог тендерної документації документ, то такий учасник надає лист-роз’яснення, складений у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідного документа та/або копію/ії відповідних роз'яснення/нь державних органів.
Додаток №3 до тендерної документації містить перелік про перелік документів на підтвердження відповідності учасника та переможця вимогам, визначеним у статті 17 Закону, та іншим вимогам Замовника. Пунктом 10 зазначеного переліку Додатку №3 до тендерної документації визначено, що копія антикорупційної програми або копія наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми надається учасниками, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у т.ч. за лотом).
Відповідно до оголошення про проведення цих відкритих торгів (номер в електронній системі закупівель - UA-2020-08-03-001966-c) очікувана вартість послуг, що є предметом відкритих торгів, становить 490 288,00 (UAH) з ПДВ.
Враховуючи очікувану вартість послугу по цим відкритим торгам, яка є меншою за 20 мільйонів гривень, в тендерній документації відсутня вимога щодо надання учасниками та/або учасником-переможцем копія антикорупційної програми або копія наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
Враховуючи зазначене вище, ані учасники торгів, ані учасник-переможець, згідно умов тендерної документації, враховуючи очікувані вартість послуг, не зобов’язані надавати копію антикорупційної програми або копія наказу про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, а відтак згідно підпункту 2.5.1 пункту 2.5 розділу 5 тендерної документації не зобов’язані надавати лист-роз’яснення, складений у довільній формі, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання зазначених документів та/або копію/ії відповідних роз'яснення/нь державних органів.
Крім того, у довідці ТОВ «ЕКОБУДШЛЯХ-04» про ненадання деяких документів у складі тендерної пропозиції від 13.08.2020 №1308/31 зазначені законодавчі підстави ненадання відповідного документа, а саме посилання пункт 10 частини першої статті 17 Закону, в якому зазначається наступне: «Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)», а також міститься посилання на тендерну документацію Замовника.
Таким чином, у Замовника відсутні правові підстави, визначені частиною першою статті 31 Закону (в т.ч. абзацом другим пункту другого частини першої статті 31 Закону), для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЕКОБУДШЛЯХ-04".
Слід зазначити, що послуги за даним договором про закупівлю надані ТОВ "ЕКОБУДШЛЯХ-04" у повному обсязі (100%), та оплачені Замовником, відповідно до умов договору, у повному обсязі (100%).
Моніторингом питання своєчасності укладання договору та його оприлюднення встановлено, що за результатами проведення вищезазначеної закупівлі укладено договір від 02.09.2020 №0209/2 (далі - договір), додатками до якого, згідно з пунктом 11 договору, протокол погодження договірної ціни (Додаток 1), Календарний графік виконання робіт (Додаток 2) та Договірна ціна (Додаток 3). Однак, Замовник 03.09.2020 оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу Договір без Додатку 2, а саме без календарного графіку виконання робіт, чим недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. Крім того встановлено, що Додаток 3 до Договору оприлюднений не всповному обсязі, а саме: відсутній Розрахунок №6 до договірної ціни, чим також недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
З приводу зазначеного вище, повідомляємо наступне. У Висновку ДАСУ стверджується, що Замовник 03.09.2020 оприлюднив на веб-порталі Уповноваженого органу Договір без календарного графіку виконання робіт, чим недотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. Дане твердження суперечить дійсності, оскільки файл «Договір з додатками.pdf», оприлюднений Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу 03 вересня 2020 р., на сторінці 6 містить Календарний план по виконанню зазначених послуг, що по своїй суті і є календарним графіком виконання робіт. Зазначене не може бути розцінено як відсутність календарного графіку виконання робіт і є правовим пуризмом під час моніторингу у вигляді надмірного прагнення до чистоти, переваги форми над змістом. Також із приводу зазначеного до уваги необхідно прийняти Постанову Верховного Суду України від 13.08.2020р. (справа № 640/4865/19, адміністративне провадження № К/9901/10105/20), яка містить позицію колегії суддів, згідно до якої що під час реалізації своїх повноважень відповідач (ДАСУ) фактично вдався до такого явища, як правовий пуризм.
Таким чином, враховуючи зазначене вище, Замовник категорично не погоджується із тим, що він недотримався вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, оскільки договір про закупівлю опубліковано у повному обсязі.
Щодо Розрахунку №6 до договірної ціни повідомляємо наступне. Сфера застосування ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (далі за текстом - Стандарт) визначено в самому Стандарті, а саме – цей стандарт установлює основні правила з визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту та технічного переоснащення будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі - будівництво).
Слід зазначити, що предметом цієї спрощеної закупівлі є поточний ремонт, який згідно п.21 частини першої статті 1 Закону визначено як послуги, а саме: «послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт».
Згідно абз.4 частини 3 ЗАГАЛЬНИХ УМОВИ укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Постановою КМУ від 01.08.2005р. №668, «договірна ціна - визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі підряду ціна (вартість) робіт».
Таким чином, враховуючи зазначене вище, послуги (в даному випадку поточний ремонт) не підпадає під сферу застосування ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Договірна ціна до Договору про закупівлю визначена на основі кошторису, узгоджена сторонами і обумовлена у договорі про закупівлю ціна (вартість) робіт.
Слід зазначити, що зазначені у Висновку додатки не являються невід’ємною частиною договору та у відповідності до Господарського та Цивільного кодексів не являються обов’язковими для прикріплення. Разом з тим, дані додатки у наявності і складені двох примірниках та містяться у замовника та виконавця відповідно.
Важливим є той факт, що послуги за даним договором про закупівлю надані ТОВ "ЕКОБУДШЛЯХ-04" у повному обсязі (100%), та оплачені Замовником, відповідно до умов договору, у повному обсязі (100%), що в свою чергу унеможливлює усунути так званих порушень встановлених Північно-східним офісом і викладених у Висновку.
Крім того, положення Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України не передбачають в даному випадку шляхів розірвання договору, враховуючи той факт, що послуги надані в повному обсязі та з дотриманням діючого законодавства України.
Також наголошуємо на відсутності підстав здійснювати заходи про усунення порушень, оскільки Замовником, керуючись ч.8 ст.8 Закону, надані аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту:
04.01.2021 16:31