• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Будівництво мережі водовідведення побутових стічних вод по вулицях Шевченка, Чуперносівська, Бічна Чуперносівська, Польова, Бічна Польова, Промислова, Коновальця, Зелена у м.Перемишляни, Львівської області

Завершена

23 757 115.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 237 571.15 UAH
Номер: 8e6f9f7c627b48bdaf39aef310bb345e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-02-10-000104
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.02.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.02.2021 11:00 - 05.03.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 10.02.2021 № 83 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 10.02.2021 № 83. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-07-31-005724-c, 31.07.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, yuriyshukatka@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону, а також зазначення у тендерній документації умов, що суперечать нормам частини шостої статті 17 та частини сьомої статті 33 Закону та частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Будівельні Споруди Міста» встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, усунення порушення вимог частини першої статті 31 Закону шляхом розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також недопущення в подальшому порушення вимог частини другої статті 22 Закону, а також врахування норм частини шостої статті 17, частини сьомої статті 33 та частини п’ятої статті 41 Закону при складанні тендерної документації, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 лютого 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконавчого комітету Перемишлянської міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-07-24-001349-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Будівельні Споруди Міста»; протокол прийняття рішення уповноваженою особою №38 від 27.08.2020; оприлюднені ТОВ «Будівельні Споруди Міста» після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю від 14.09.2020 №35 та додаткову угоду від 22.09.2020 №1 до нього. Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не вказано прізвище, ім’я та по батькові, а також посаду однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. У пункті 2 Додатку 4 (Вимоги на виконання ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі») до тендерної документації визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої статті 17 Закону. При цьому, відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону підтверджується електронною довідкою чи сканованою копією з оригіналу документа (-ів), виданого відповідним органом, який має такі повноваження. Спосіб підтвердження інших підстав визначається учасником самостійно (наприклад - у формі довідки довільної форми). Водночас, у примітках до пункту 2 Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що у разі ненадання переможцем торгів документів відповідно до вимог документації в зазначені строки замовник розглядає наступну найбільш економічно вигідну пропозицію відповідно до частини 7 ст. 33 Закону, дана вимога не стосується документів які замовник може самостійно отримати керуючись листом Мінекономіки від 16 січня 2020 року №3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним». Крім того, у додатковій інформації в Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що інформація, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, може не подаватися у складі пропозиції, чи після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір учасником переможцем. Проте, норми статей 17 та 33 Закону не передбачають можливість не подання учасником-переможцем документів при наявності інформації у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також можливості не відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця у разі не подання ним документів, які замовник може самостійно отримати. Таким чином, вищевказані умови у Додатку 4 до тендерної документації суперечить нормам частини шостої статті 17 та частини сьомої статті 33 Закону. Також у пункті 13.1 Проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації) вказано таку підставу для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Аналогічна підстава для внесення змін до істотних умов договору міститься і у пункті 13.1 укладеного з переможцем договору від 14.09.2020 №35. Однак, нормами частини п’ятої статті 41 Закону збільшення ціни за одиницю до 10 відсотків за відповідних умов передбачено лише для такого предмету закупівлі як товар. Отже, включення до умов Проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та до умов укладеного за результатами проведеної закупівлі договору від 14.09.2020 №35 такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, не відповідає нормам частини п’ятої статті 41 Закону. За нормою частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Крім того, відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. У тендерній документації Замовника (пункт 3.5.3 частини 3.5 розділу 3) вказано, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених у частині першій та частині другій статті 17 Закону шляхом подання даних у довільній формі. Також, у пункті 1 Додатку 4 до тендерної документації зазначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Будівельні Споруди Міста» у складі тендерної пропозиції надано лист-гарантію №19/08/46 від 19.08.2020 з підтвердженням відсутності щодо нього підстав, передбачених відповідними пунктами частини першої статті 17 Закону. Водночас, в недотримання вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 3.5.3 частини 3.5 розділу 3 тендерної документації учасником ТОВ «Будівельні Споруди Міста» у складі тендерної пропозиції не підтверджено відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Будівельні Споруди Міста», який не відповідав вимогам тендерної документації до учасника, встановленим Замовником відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а визначено вказаного учасника переможцем та укладено з ним договір про закупівлю від 14.09.2020 №35 на суму 17 900 673,60 грн з ПДВ. Відповідно до вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Проте, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником укладений за результатами проведеного тендеру договір від 14.09.2020 №35 оприлюднено 14.09.2020 без Додатку 1 «Розрахунок договірної ціни», який відповідно до пункту 15.1 вказаного договору є його невід’ємною частиною, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 24.02.2021 11:34 - 12.03.2021 00:00
Дата публікації висновку: 24.02.2021 11:34

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виконавчий комітет Перемишлянської міської ради повідомляє, що встановлене порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника не вказано прізвище, ім’я та по батькові, а також посаду однієї чи кількох посадових осіб, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками усунути неможливо. Але ця інформація містилась на майданчику Prozorro. Наступне встановлене порушення, норми статей 17 та 33 Закону не передбачають можливість не подання учасником-переможцем документів при наявності інформації у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а також можливості не відхилення тендерної пропозиції учасника-переможця у разі не подання ним документів, які замовник може самостійно отримати. Таким чином, вищевказані умови у Додатку 4 до тендерної документації суперечить нормам частини шостої статті 17 та частини сьомої статті 33 Закону. Повідомляємо наступне, що відповідно до частини п’ятої статті 17 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Керуючись листом Мінекономіки від 16 січня 2020 року №3304-04/2361-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним», спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2,3,5 і 8 частини першої та частини другої цієї статті, визначаються замовником для надання таких документів лише переможцем закупівлі. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільних. Отже, Замовник не порушив норми чинного законодавства встановлюючи умови у Додатку 4 до тендерної документації. Наступне порушення це включення до умов Проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації) та до умов укладеного за результатами проведеної закупівлі договору від 14.09.2020 №35 такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, не відповідає нормам частини п’ятої статті 41 Закону. Замовник повідомляє, що дане порушення буде усунуте шляхом укладення додаткової угоди про виключення такої підстави для внесення змін до істотних умов договору, як зміна ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку. Наступним виявленим порушенням є недотримання вимог частини третьої статті 17 Закону та пункту 3.5.3 частини 3.5 розділу 3 тендерної документації учасником ТОВ «Будівельні Споруди Міста» у складі тендерної пропозиції не підтверджено відсутності підстав, передбачених частиною другою статті 17 Закону. Принагідно повідомляємо, що учасник ТОВ «Будівельні Споруди Міста» попередньо мав укладені договори із Виконавчим комітетом Перемишлянської міської ради, й Замовник усвідомлений, що учасник не мав невиконаних зобов’язань за раніше укладеними договорами. Також, учасник після опублікування повідомлення про намір надав лист-гарантію №3/09/11 від 03.09.2020р. п. 8 у якому зазначено, що учасник ТзОВ «Будівельні Споруди Міста» не має невиконаних зобов’язань за раніше укладеними договорами про закупівлю із замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і не було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Тому підстав для відхилення учасника ТОВ «Будівельні Споруди Міста» згідно статті 31 Закону немає. Також повідомляємо, що розірвання договору спричинить додаткові витрати для замовника, оскільки необхідно буде провести коригування проектно-кошторисної документації, що призведе до збільшення кошторисної вартості робіт, адже станом на 2021 рік змінилася вартість матеріалів та оплата праці людино-годин, також потрібно буде повторно провести експертизу. Призупинення даних робіт відтермінує виконання робіт на невизначений період тим самим призведе до негативної реакції зі сторони громадськості щодо замороження об’єкту, не каналізування запланованих вулиць, не відновлення благоустрою та дорожнього покриття на території де роботи уже виконувалися. Замовник, інформує, що Додатку 1 «Розрахунок договірної ціни» до договору від 14.09.2020 №35 буде опубліковано замовник самостійно, таким чином усунувши виявлені порушення. У наступним закупівлях замовник зобов’язується дотримуватись чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 01.03.2021 18:10