• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141908 Боберка - Бориня Турківського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Місцезнаходження Замовника: 79008, Україна, Львівська область обл., Львів, вул. В. Винниченка, 18. Категорія замовника Департаменту дорожнього господарства Львівській обласної державної адміністрації – відповідно до п.1 ч.4. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020р. Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська.

Завершена

430 127 726.97 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 150 638.63 UAH
Номер: bba40daa25354b7091fbd88c883956ab
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-02-21-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.02.2023 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.02.2023 14:28 - 15.03.2023 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.02.2023 № 60 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.02.2023 № 60. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-07-31-001348-a, 31.07.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Перший заступник начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 та частини третьої статті 10 Закону, а також пункту 3 Порядку №1082. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 11, 14 та 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Крім того, укладений за результатами процедури закупівлі договір про закупівлю не відповідає нормам пунктів 83 та 84 Загальних умов №668, та, відповідно, не відповідає нормам частини першої статті 41 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а також частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» щодо розірвання договору. Крім того вжити, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 3 Порядку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю, частини другої статті 21 та частини третьої статті 10 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та їх розміщенні, порушення пунктів 2, 11, 14 та 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Загальних умов №668 та частини першої статті 41 Закону – при формуванні умов та укладенні договорів підряду. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 березня 2023 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону та визначення переможця тендеру; надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту дорожнього господарства Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-07-31-002346-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; опубліковані звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Дорбуд Сервіс» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерні пропозиції ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь»; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету №206 від 09.09.2020; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону; договір закупівлі №114-09/20 від 24.09.2020; додаткові угоди №1 від 12.11.2020, №2 від 22.12.2020, №3 від 18.05.2021, №4 від 19.05.2021, №5 від 24.05.2021 та №6 від 25.10.201, №7 від 01.12.2021 та №8 від 28.12.2022 до вказаного договору, а також повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковані при внесенні вказаними додатковими угодами змін до договору; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Згідно з нормою частини першої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. У частині другій статті 21 Закону визначено перелік інформації, що повинна міститись в оголошенні про проведення відкритих торгів. Зокрема, відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). За нормою частини першої статті 25 Закону до умов надання забезпечення тендерної пропозиції віднесено розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. Відповідно до умов частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником вимагалося надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі безумовної та безвідкличної банківської гарантії на суму 2 150 638,00 грн строком дії не менше строку дії тендерної пропозиції, у частині 3 вказаного розділу тендерної документації наведено перелік випадків не повернення забезпечення тендерної пропозиції учаснику. Моніторингом встановлено, що сформована в електронній системі закупівель форма оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації (полів) про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Водночас, відповідно до пункту 3 Порядку №1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Також, згідно з пунктом 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №166 (далі – Порядок №166), оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити для замовників на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом. З врахуванням наведеного, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації. Відсутність спеціальних полів для внесення певної інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів не скасовує обов’язок Замовника зазначати інформацію, наявність якої вимагається імперативною нормою Закону, у спосіб, в який це є можливим. Моніторингом встановлено, що заповнений Замовником розділ «Інформація про процедуру» по досліджуваній закупівлі містить відомості лише про суму та вид тендерного забезпечення (електронна гарантія на суму 2 150 638,00 грн). Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації, Замовником теж не оприлюднено. Зазначене призвело до порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону внаслідок не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Також, згідно з частиною третьою статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів і послуг – 133 тисячам євро, для робіт – 5 150 тисячам євро. Одночасно, згідно з частиною другою статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: умови оплати (пункт 7), вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (пункт 9). Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, Замовником теж не оприлюднено. З врахуванням положень пункту 3 Порядку №1082, та пункту 21 Порядку №166, у разі технічної неможливості заповнити електронне поле щодо оприлюднення інформації, передбаченої Законом, Замовник мав можливість завантажити окремо документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою. Разом з цим, моніторингом встановлено, що оприлюднене Замовником оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не містить викладеної англійською мовою наступної інформації (обов’язковість зазначення якої в оголошенні визначена частиною другою статті 21 Закону): умови оплати (пункт 7), вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (пункт 9). Окремий документ, доступний для друку, із зазначенням всієї необхідної інформації англійською мовою, Замовником теж не оприлюднено. Зазначене призвело до порушення вимог частини третьої статті 10 Закону внаслідок не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів обов’язкової інформації, визначеної пунктами 7 та 9 частини другої статті 21 Закону, англійською мовою. За вимогами пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Слід вказати, що відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації щодо досліджуваної процедури закупівлі кінцевий строк подання пропозицій – 03.09.2020, дата розкриття тендерних пропозицій (протокол розкриття тендерних пропозицій) – 09.09.2020. Водночас, моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника (частина 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушено пункт 11 частини другої статті 22 Закону. Відповідно до норм пункту 14 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Проте, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника (частина 1 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції») не зазначено кінцевого строку подання тендерних пропозицій (здійснено лише посилання на оголошення про проведення відкритих торгів). Також, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника (частина 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») не зазначено прикладів формальних помилок. За нормою пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до умов частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерна пропозиція учасника повинна містити інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (Додаток 1 до тендерної документації). У частині 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» наведено кваліфікаційні критерії, встановлені Замовником до учасників відповідно до статті 16 Закону, серед яких – наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю (пункт 4 частини другої статті 16 Закону). Однак, на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника (в тому числі у Додатку 1) не зазначено інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників вищевказаному установленому критерію (наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю). За вимогою пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. Відповідно до норми пункту 23 частини першої статті 1 Закону України від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155-VIII) кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону №2155-VIII кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону №2155-VIII кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Слід зазначити, що у пункті 3 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» установлено випадки обов’язкового використання кваліфікованих електронних підписів чи печаток, серед яких: органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності, повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону. Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація та зміни до неї, повідомлення про намір укласти договір, договір, та інші документи, опубліковані у 2020 році), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082. Також, відповідно до вимог частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме шляхом завантаження документів та накладення на кожен електронний документ пропозиції чи пропозиції в цілому кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів). Отже, Замовником самостійно встановлено вимогу у тендерній документації щодо накладення учасниками на кожен електронний документ тендерної пропозиції чи на тендерну пропозицію в цілому саме кваліфікованого електронного підпису (КЕП) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції. Законодавством, зокрема спеціальним Законом №2155-VIII, розмежовано використання кваліфікованих електронних підписів та удосконалених електронних підписів за рівнем довіри до схем електронної ідентифікації. Зазначене також підтверджується у листі-роз’ясненні Мінцифри від 16.02.2021 №1/06-3-1587. Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених учасниками тендеру ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» електронних підписів (за посиланням: https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерні пропозиції вказаних учасників накладено удосконалений електронний підпис уповноваженої особи учасника, який з врахуванням норм Закону №2155-VIII не є кваліфікованим електронним підписам (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня). Таким чином, учасниками ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» при поданні тендерних пропозицій не дотримано вимог частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Вказані учасники не відповідали встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Крім того, умовами тендерної документації (частина 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, які повинні містити, зокрема, інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону, згідно з умовами та вимогами тендерної документації (Додаток 1 до тендерної документації). Відповідно до умов підпункту 1.1 пункту 1 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції документально підтверджує наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, довідкою згідно встановленої Таблицею 1 у Додатку 1 форми та її документальним підтвердженням. Зокрема у разі оренди/лізингу/надання послуг машин, механізмів та техніки – оригіналом чинного договору оренди/лізингу/надання послуг тощо, який є дійсний та чинний протягом всього строку виконання договору про закупівлю або містить умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк надання послуг, та оригіналами свідоцтв про реєстрацію авто на кожну одиницю, вказану учасником в Довідці, у разі наявність в учасника власних машин, механізмів та техніки - оригіналом бухгалтерської довідки про знаходження основних засобів (машин, механізмів та техніки, які вказані учасником в довідці), на балансі підприємства та оригіналами свідоцтв про реєстрацію авто (технічні паспорти) на вищевказані дорожньобудівельні машини та механізми. При цьому, за вимогою підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника учасник включає в Довідку машини, механізми та техніку, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг), вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил. Зокрема, учасник повинен підтвердити наявність котків та тракторів. При цьому, у підпункті 1.1 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації зазначено, що учасник включає в довідку машини, механізми та техніку, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг), вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил. Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» у складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність обладнання (техніки) та технологій, які є необхідними для виконання робіт (надання послуг) за предметом закупівлі (№94/4/т від 31.08.2020, файл «94_додаток 1.pdf»), у якій серед переліку машин та механізмів зазначено 6 котків (BOMAG BW 202 AD-4 – 4 шт та BOMAG BW 24 RH – 2шт) та трактор KIOTI NX5010C, які будуть залучені на праві користування відповідно до договору про надання послуг від 10.08.2017 №10-08/2017. На підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній Довідці, учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» у складі тендерної пропозиції надано скан-копію договору про надання послуг від 10.08.2017 №10-08/2017 з представництвом «Онур Тааххут Ташимаджилик Iншаат Тiджарет Ве Санаї Анонiм Ширкеті» та скан-копії довідок про реєстрацію будівельної машини на іноземній мові з їх нотаріально завіреними перекладами на котки (номерні знаки №06-00-11-2201, №06-00-11-2200, №06-00-11-0328, №06-00-11-0282, №06-00-10-2761 та №06-00-10-2760), а також скан-копію свідоцтва про реєстрацію мінітрактора (реєстраційний №22475ВС). Аналізом вищевказаних документів та наявної у публічному доступі в інтернет-мережі інформації щодо технічних характеристик котків (зокрема, на офіційному сайті компанії BOMAG FAYAT GROUP https://www.bomag.com/pl-pl та компанії KIOTI https://kioti-parts.com.ua) встановлено, що маса котків BOMAG/BW 202 AD-4 становить 11,3 т та BOMAG/BW 24 RH – 8,8 т, а потужність трактора KIOTI NX5010C – 36,5 кВт. Також, учасником ТОВ «Автомагістраль-Південь» у складі тендерної пропозиції надано Довідку від 31.08.2020 №0831/1.1.1.-Л/1 (файл «1.1. Інформація про наявність обладнання.pdf») та копії свідоцтв про реєстрацію техніки, відповідно до яких для виконання робіт за предметом закупівлі учасник буде використовувати, зокрема, котки дорожні BOMAG BW 151 AD-50 – 3 шт (власність товариства) та трактор колісний YTO-X804 (договір надання послуг техніки від 01.09.2020 №0109/2020). Аналізом вищевказаних копій свідоцтв про реєстрацію техніки встановлено, що маса вищезазначених котків BOMAG BW 151 AD-50 становить 7,7-7,8 т, а потужність трактора YTO-X804 – 59,0 кВт. Водночас, відповідно до інформації про необхідні технічні та кількісні характеристики предмета закупівлі, наведеної у Додатку 3 (Технічне завдання) до тендерної документації встановлено, що при виконанні робіт за предметом закупівлі відповідно до технології та вимог Технічної специфікації (Додаток 3) передбачено, зокрема, виконання наступних робіт: зрізування середнього чагарника і дрібнолісся у ґрунтах природного залягання кущорізами на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с.); згрібання зрізаного або викорчуваного середнього чагарника і дрібнолісся чагарниковими граблями на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с.); перетрушування валів з середнього чагарника, дрібнолісся і коріння викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт (108 к.с.); ущільнення ґрунту причіпними котками на пневмоколісному ходу масою 25 т за шість проходів по одному сліду. Таким чином, учасниками ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» при наданні документального підтвердження наявності у них обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які є необхідними для надання послуг за предметом закупівлі, не підтверджено наявності окремої техніки (масою 25 т та трактора потужністю 79 кВт), яка є необхідною для надання послуг за предметом закупівлі відповідно до технології виконання робіт (надання послуг) та вимог Технічної специфікації (Додаток 3) з дотриманням діючих норм і правил (зрізування середнього чагарника і дрібнолісся у ґрунтах природного залягання кущорізами на тракторі потужністю 79 кВт; згрібання зрізаного або викорчуваного середнього чагарника і дрібнолісся чагарниковими граблями на тракторі потужністю 79 кВт; перетрушування валів з середнього чагарника, дрібнолісся і коріння викорчовувачами-збирачами на тракторі потужністю 79 кВт); ущільнення ґрунту причіпними котками на пневмоколісному ходу масою 25 т), чим недотримано вимог підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації. Відповідно до вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Отже, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції учасників ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та ТОВ «Автомагістраль-Південь», а допущено їх до аукціону з подальшим визначенням переможцем тендеру ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» та укладенням з ним договору №114-09/20 від 24.09.2020 на суму 419 542 000,00 грн з ПДВ. Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 3 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва, далі – Загальні умови №668), фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Крім того, за нормою пункту 84 Загальних умов №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат). Водночас, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі про закупівлю відсутній складений Замовником, узгоджений з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником план фінансування будівництва на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (як невід'ємна частина договору підряду), чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Загальних умов №668, та, відповідно, недотримано вимоги частини першої статті 41 Закону. Крім того, відповідно до норм частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Моніторингом встановлено, що в умовах договору про закупівлю №114-09/20 від 24.09.2020 у розділі 4 «Ціна Договору» зазначені положення, які не були визначені в Проекті договору (Додаток 5 до тендерної документації), а саме пункт 4.1 доповнено новим змістом – «… у тому числі: - вартість робіт по даному Договору в межах бюджетного фінансування на 2020 рік: згідно Переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам за бюджетною програмою 3131090 у 2020 році становить – 89 228 012,93 (вісімдесят дев’ять мільйонів двісті двадцять вісім тисяч дванадцять) гривень 93 копійки з врахуванням ПДВ – 14 871 335,49 грн та підтверджується Договірною ціною, що є невід’ємною частиною Договору (Додаток 2)». Слід зазначити, що учасником ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» у складі тендерної пропозиції надано лист-погодження (від 31.08.2020 №94/21/т) із проектом договору про закупівлю згідно предмету закупівлі, яким надано зобов’язання, у разі визначення учасника переможцем та прийняття Замовником рішення про намір укласти договір про закупівлю, підписати договір про закупівлю на умовах, наведених у Додатку 5 до тендерної документації відповідно до вимог (умов) тендерної документації та умов пропозиції учасника. Таким чином при укладанні договору про закупівлю №114-09/20 від 24.09.2020 порушено вимоги частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Поряд з цим, відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень: 08.03.2023 10:27 - 23.03.2023 00:00
Дата публікації висновку: 08.03.2023 10:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до висновку моніторингу від 08.03.2023 року процедури закупівлі робіт: «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С141908 Боберка - Бориня Турківського району Львівської області (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) », Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме на усунення порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону, а також частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону – шляхом припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» щодо розірвання договору. Крім того вжити, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 3 Порядку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю, частини другої статті 21 та частини третьої статті 10 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та їх розміщенні, порушення пунктів 2, 11, 14 та 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Загальних умов №668 та частини першої статті 41 Закону – при формуванні умов та укладенні договорів підряду. Замовником на виконання висновку було вжито заходів щодо розірвання Договору № 114-09/20 від 24 вересня 2020 року із Підрядником, зокрема було надіслано запит № 1-1/164-6 від 15 березня 2023 року про розірвання договору за згодою сторін ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ». Відтак Замовником було вжито заходи спрямовані на припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру Договору 114-09/20 від 24 вересня 2020 року з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Також зазначаємо, що було проведено роз’яснювальну роботу із уповноваженими особами щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 3 Порядку №1082 при розміщенні інформації про закупівлю, частини другої статті 21 та частини третьої статті 10 Закону при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, та їх розміщенні, порушення пунктів 2, 11, 14 та 19 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації, а також пунктів 83 та 84 Загальних умов №668 та частини першої статті 41 Закону – при формуванні умов та укладенні договорів підряду. Отже, департаментом дорожнього господарства було виконано висновок Державної аудиторської служби України. - Додаток - Запит.
Дата публікації звіту: 15.03.2023 16:36

Запити/Пояснення