• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Приладдя для навчальних закладів

Завершена

251 088.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 255.44 UAH
Номер: 5c71e417cb6d470d8726b634e7ae8662
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-08-28-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.08.2020 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 28.08.2020 14:02 - 19.09.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 28.08.2020 № 49 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 28.08.2020 № 49 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2020-07-30-000214-b, 30.07.2020, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 99) 678-30-63, gaborakdasy@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону, пунктів 10, 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом (повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів) встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 2 частини другої статті 24 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 частини шістнадцятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом розірвання договору відповідно до законодавства з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 вересня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом (повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів); відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон); надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або вимогу учасника щодо усунення порушення; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; наявності підстав для відміни торгів. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель сектору освіти Зіньківської районної державної адміністрації (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.07.2020 № 6, оприлюднену 30.07.2020 о 9 год. 40 хв. та тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 30.07.2020 № 6 зі змінами, оприлюднену 04.08.2020 о 14 год. 51 хв. (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію ФОП Лисаков О.О.; вимоги учасника ФОП Кучеренко Ю.І. про усунення порушення від 04.08.2020 № UA-2020-07-30-000214-b.a1, від 04.08.2020 № UA-2020-07-30-000214-b.a2 та рішення замовника від 04.08.2020, оприлюднені в електронній системі закупівель; протокол уповноваженої особи від 21.08.2020 № 16; повідомлення з вимогою замовника до учасника ФОП Лисаков О.О. про усунення невідповідностей, оприлюднене в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір; договір від 04.09.2020 № 378. За результатами моніторингу питання повноти відображення інформації про закупівлю встановлено, що в порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою мають готуватися тендерні пропозиції. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 1 розділ ІІ) передбачено: «у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів». При цьому, вичерпна інформація щодо терміну надання замовником таких роз’яснень наведена у абзацах 3 та 4 частини другої статті 24 Закону, якими визначено, що «У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів». Також установлено, що замовник у тендерній документації (пункт 2 розділ ІІ) вказав «…Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.». Водночас, нормами абзацу 2 частини другої статті 24 Закону передбачено «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться». Моніторингом встановлено, що замовник у тендерній документації визначив підставу для відхилення тендерної пропозиції учасника (пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації) у разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. При цьому, нормами абзацу 3 частини п’ятнадцятої статті 29 Закону визначено, що підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника є невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 Закону. Також, моніторингом установлено, що замовник посилаючись у тендерній документації на норми статті 17 Закону вказав, зокрема, що переможець торгів повинен подати замовнику підписаний проект договору (пункт 3 додатку 2 до тендерної документації). Водночас, норми статті 17 Закону не містять таких вимог. Моніторингом встановлено, що замовник в додатку 2 до тендерної документації визначив, що «Переможець торгів у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен подати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених частинами першою і другою статті 17…» Вказаний строк не відповідає нормам частини шостої статті 17 Закону, згідно яких переможець процедури закупівлі подає документи у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. Вказані в тендерній документації підстави не відповідають нормам частини шостої статті 17 Закону, згідно якої переможець процедури повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Моніторингом встановлено, що замовник в тендерній документації (пункт 11.4 розділу ХІ додатку 3 «Проект договору» до тендерної документації) вказав: «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зазначених у частині четвертій статті 36 Закону». В той же час, стаття 36 Закону не містить переліку змін умов договору про закупівлю, з огляду, що вичерпний перелік змін умов договору про закупівлю наведений в статті 41 Закону. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 4 розділу VI) вказано, що договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення його з порушенням вимог частини четвертої статті 36 Закону, частини другої статті 32, абзацу 8 частини третьої статті 35 Закону. В той же час, вказані статті не містять підстав, за наявності яких договір може бути визнано нікчемним, з огляду, що вичерпний перелік підстав для визнання договору нікчемним наведено в статті 43 Закону. Моніторингом встановлено, що замовник у тендерній документації (пункт 1 розділу VI) вказав, що повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, оприлюднюється в електронній системі закупівель замовником протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. При цьому, нормами частини сьомої статті 32 Закону визначено, що у разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Моніторингом встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 1 розділ VI) зазначено підстави відміни торгів, серед яких є: порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір; якщо ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі. При цьому, вичерпний перелік підстав для відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся визначено статтею 32 Закону, який не містить вищевказаних підстав. Отже, вищезазначене щодо тендерної документації замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині наявності інформації, яка не передбачена законодавством. Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації (пункт 4 розділу ІІІ) вказано «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів». Згідно з нормами пункту 11 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію щодо строку дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Вказане свідчить, що Законом передбачено відлік строку дії тендерної пропозиції учасника із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Таким чином, замовник не передбачив у тендерній документації, що відлік строку дії тендерної пропозиції починається із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, що не відповідає пункту 11 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом установлено, що в порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону замовник в тендерній документації (пункт 5 розділ ІІI) не зазначив відомості щодо підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 11, 12 та 13 частини першої статті 17 Закону. Також, моніторингом установлено, що в порушення пункту 10 частини другої статті 22 Закону замовником в тендерній документації (пункт 1 розділу V) при визначенні переліку критеріїв та методики оцінки тендерної пропозиції не зазначено питомої ваги критерію. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що в порушення абзацу 2 частини другої статті 24 Закону замовником не оприлюднено в окремому документі перелік змін, що внесені до тендерної документації та розміщені у вигляді нової редакції тендерної документації в електронні системі закупівель 04 серпня 2020 року о 14 год. 51 хв. Моніторингом встановлено, що замовником в електронній системі закупівель оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до учасника ФОП Лисаков О.О. Всупереч вимогам абзацу 2 частини шістнадцятої статті 29 Закону до повідомлення включено вимогу заповнити пропуски в ціновій пропозиції та в додатку до проекту договору специфікації (ціна за одиницю виміру та загальна вартість); надати всі довідки або у разі якщо інформація міститься у відкритих державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або посилання на відповідний ресурс. Так, нормами абзацу 2 частини шістнадцятої статті 29 Закону передбачено вичерпний перелік вимог, які мають міститися у повідомленні, а саме: щодо усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. За результатами моніторингу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено, що всупереч нормам пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник не відмінив процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель. Натомість, замовником визначено переможцем учасника ФОП Лисаков О.О., з яким укладено договір від 04.09.2020 № 378.
Період усунення порушень: 14.09.2020 18:25 - 29.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 14.09.2020 18:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформуємо, що договір № 378 від 04.09.2020 на суму 201989,00 грн. розірвано, що забезпечує усунення порушення.
Дата публікації звіту: 18.09.2020 21:23

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionBiddingDocuments: Так
  • documentsForm: Так
  • corruptionAwarded: Так
  • corruptionCancelled: Так
Опис: Замовником розміщено документи та здійснено відповідне інформування в електронній системі закупівель.
Дата публікації: 30.09.2020 10:55