-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт з проведенням заходів енергозбереження і енергоефективності будівлі Миколаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 за адресою: м. Миколаїв, вул. Електронна, 73. Коригування
Завершена
37 631 764.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 376 317.64 UAH
мін. крок: 1% або 376 317.64 UAH
Номер:
7125f96559aa4e3cb213b3918b56c8e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-28-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.08.2020 00:00
Період моніторингу:
28.08.2020 13:21 - 19.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
28.08.2020 № 269
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2020-07-29-002105-c, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель 29 липня 2020 року.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедури закупівлі, що зазначена в пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Анатолій ВОЙЧЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» встановлено порушення абзацу першого та другого пункту першого частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПІВДЕНЬГІДРОБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходи щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляд тендерних пропозицій; своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Департаменту енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 29.07.2020№ 51.20.06-35) (далі – тендерна документація); тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПІВДЕНЬГІДРОБУД» та товариства з обмеженою відповідальністю «ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР»; протоколи розгляду тендерних пропозицій від 19.08.2020 № 56.20.06-35 та від 21.08.2020 № 58.20.06-35; повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 21.08.2020; договір від 07.09.2020 № 469; додаткова угода від 11.09.2020 № 1; повідомлення про внесення змін до договору.
За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Також встановлено, що Замовник на порушення абзацу першого та другого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у зв’язку з тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону .
Зокрема, згідно з Додатком 2 до тендерної документації учасники процедури закупівлі зобов’язані у складі тендерної пропозиції надати «Довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі». Додатком 2 до тендерної документації також передбачено: «Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються усі працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі».
Згідно з «Довідкою про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі» від 04.08.2020 № 18, представленою у тендерній пропозиції ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» цей учасник має намір до виконання робіт за предметом закупівлі залучити наступну техніку: вантажний автомобіль КАМАЗ, автокран КС-4572А, екскаватор-навантажувач JCB 3CX, екскаватор гусеничний, автокран. Для підтвердження правових підстав щодо наявності залученого обладнання представлений договір оренди від 06.07.2020 № 06-07, яким передбачена оренда вищезазначеної техніки. Договір оренди від 06.07.2020 № 06-07 не передбачає умов, визначених частиною другою статті 798 Цивільного кодексу України, а саме: автотранспортні засоби, машини та механізми передаються в оренду без екіпажів, які їх обслуговують.
Згідно з «Довідкою про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі» від 04.08.2020 № 17, наданою ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у складі тендерної пропозиції, цей учасник не має наміру залучати працівників, які мають спеціальності, що дозволяють експлуатувати автотранспортні засоби, машини та механізми, зазначені в довідці від 04.08.2020 № 18, що унеможливлює використання вказаної техніки з метою виконання робіт за предметом закупівлі.
Таким чином, ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» не підтвердило свою відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Крім того, моніторингом встановлено, що Замовник на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив протягом трьох робочих днів з дати укладання договору від 07.09.2020 № 469 невід’ємну частину цього договору, передбачену пунктом 1.5 договору, а саме: в термін до 10.09.2020 не оприлюднив склад та обсяги робіт, що доручаються до надання Підряднику, та які визначені проектно-кошторисною документацією.
Період усунення порушень:
18.09.2020 11:53 - 03.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
18.09.2020 11:53
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ за результатами здійснення моніторингу закупівлі: Капітальний ремонт з проведенням заходів енергозбереження і енергоефективності будівлі Миколаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 за адресою: м. Миколаїв, вул. Електронна, 73. Коригування, 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (UA-2020-07-29-002105-c) оскаржено в суді.
Дата публікації:
02.10.2020 15:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень:
Висновком УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ за результатами здійснення моніторингу закупівлі: Капітальний ремонт з проведенням заходів енергозбереження і енергоефективності будівлі Миколаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 за адресою: м. Миколаїв, вул. Електронна, 73. Коригування, 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (UA-2020-07-29-002105-c) встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником.
Висновком зобов’язано Департамент енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходи щодо розірвання договору.
Керуючись п. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Департамент енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради протягом п’яти робочих днів доклав усіх зусиль на виконання Висновку щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та вжив заходи щодо розірвання договору.
Так, на виконання Висновку, 21.09.2020 Департамент своїм листом №1160/20.04.05 звернувся до ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» з проханням розірвання Договору підряду №469 від 07.09.2020.
ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» своїм листом №52 від 22.09.2020 повідомило Департамент, що ним не було порушено жодного з вимог чинного законодавства та пунктів Договору, а отже підстав для розірвання Договору підряду №469 від 07.09.2020 згідно встановлених норм чинного законодавства та умовами Договору не має.
Відповідно до ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
В зв’язку з тим, що ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» не погоджується розірвати Договір підряду №469 від 07.09.2020 за згодою сторін, розірвати зазначений Договір у 5-ти денний строк є неможливим, оскільки це можливо лише в судовому порядку.
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до Висновку УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ за результатами здійснення моніторингу закупівлі: Капітальний ремонт з проведенням заходів енергозбереження і енергоефективності будівлі Миколаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 за адресою: м. Миколаїв, вул. Електронна, 73. Коригування, 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (UA-2020-07-29-002105-c).
За результатами моніторингу встановлено,
- що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
- Також встановлено, що Замовник на порушення абзацу першого та другого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у зв’язку з тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону . Зокрема, згідно з Додатком 2 до тендерної документації учасники процедури закупівлі зобов’язані у складі тендерної пропозиції надати «Довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі». Додатком 2 до тендерної документації також передбачено: «Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються усі працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі». Згідно з «Довідкою про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі» від 04.08.2020 № 18, представленою у тендерній пропозиції ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» цей учасник має намір до виконання робіт за предметом закупівлі залучити наступну техніку: вантажний автомобіль КАМАЗ, автокран КС-4572А, екскаватор-навантажувач JCB 3CX, екскаватор гусеничний, автокран. Для підтвердження правових підстав щодо наявності залученого обладнання представлений договір оренди від 06.07.2020 № 06-07, яким передбачена оренда вищезазначеної техніки. Договір оренди від 06.07.2020 № 06-07 не передбачає умов, визначених частиною другою статті 798 Цивільного кодексу України, а саме: автотранспортні засоби, машини та механізми передаються в оренду без екіпажів, які їх обслуговують. Згідно з «Довідкою про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі» від 04.08.2020 № 17, наданою ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у складі тендерної пропозиції, цей учасник не має наміру залучати працівників, які мають спеціальності, що дозволяють експлуатувати автотранспортні засоби, машини та механізми, зазначені в довідці від 04.08.2020 № 18, що унеможливлює використання вказаної техніки з метою виконання робіт за предметом закупівлі. Таким чином, ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» не підтвердило свою відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
- Крім того, моніторингом встановлено, що Замовник на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив протягом трьох робочих днів з дати укладання договору від 07.09.2020 № 469 невід’ємну частину цього договору, передбачену пунктом 1.5 договору, а саме: в термін до 10.09.2020 не оприлюднив склад та обсяги робіт, що доручаються до надання Підряднику, та які визначені проектно-кошторисною документацією.
1. Департамент повідомляє, що відповідно до п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
В зв’язку з технічною відсутністю в електронній системі закупівель електронного поля з зазначенням інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, Департаментом, на виконання вимог Закону, додатково оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з зазначенням всієї інформації, визначеної у ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, інформація, розміщена Департаментом в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що не відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів.
Технічна відсутність в електронній системі закупівель електронного поля з зазначенням інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції не являється порушенням Департаменту, оскільки Департаментом було докладено усіх можливих зусиль щодо дотримання ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
2.Стосовно встановлених порушень щодо не підтвердження ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» своєї відповідності кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Департамент не погоджується з таким Висновком з огляду на наступне.
У Додатку №2 до Тендерної документації встановлено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі наступного змісту:
(форма подається Учасником на фірмовому бланку *1)
№ з/п Посада П.І.Б Загальний стаж роботи за фахом (спеціальністю) Працівник учасника/
субпідрядника/співвиконавця
Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються усі працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі. В підтвердження наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції надає скан-копії наказів про призначення та скан-копій заповненої частини трудових книжок працівників або інші документи, що підтверджують наявність працівників в учасника, на кожну особу зазначену в Довідці.
Відповідно до вимог ТД, Замовник вимагав від Учасника надання у складі своєї пропозиції документи, що підтверджують наявність працівників в учасника (субпідрядника/співвиконавця), на кожну особу зазначену в Довідці.
Працівники, які мають спеціальності, що дозволяють експлуатувати автотранспортні засоби, машини та механізми, зазначені в довідці від 04.08.2020 № 18 не являються працівниками ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР».
Крім того, Департамент ТД не визначав конкретний перелік працівників, яких учасник повинен задіяти при виконанні робіт.
Вимогами Тендерної документації не передбачено надання у складі Тендерної пропозиції інформації та документів стосовно екіпажу для обслуговування автотранспортних засобів, машин та механізмів.
На виконання вимог Тендерної документації у складі тендерної пропозиції ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» на виконання вимог ТД надало довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі №17 від 04.08.2020, та довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі №18 від 04.08.2020.
Отже, ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» надало у складі своєї пропозиції повний комплект документів, відповідно до вимог Тендерної документації.
Враховуючи зазначене, підстав для прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у Департаменту не було, оскільки практикою адміністративною колегією з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України встановлено, що якщо вимогами ТД не встановлено конкретних переліків працівників, таке відхилення Учасника є таким, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та тендерної документації.
Фактично, висновок УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ґрунтується на припущеннях, а не відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
3.Відповідно до ст. 875 Цивільного кодексу України, за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Цивільним кодексом України не передбачено, що проектно-кошторисна документація є обов’язковим додатком до Договору та є його невід’ємною частиною.
Сторони (Департамент енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради та ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР») визначили у п. 22.1 Договору №469, що додатки до Договору є Договірна ціна, Календарний графік виконання робіт, План фінансування робіт, які є невід’ємною частиною цього Договору. Зазначені Додатки до Договору №469, відповідно до вимог ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» були оприлюднені в електронній системі закупівель 07.09.2020.
При цьому, Департамент повідомляє, що проектно-кошторисна документація оприлюднена в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
24.09.2020 13:58
Запити/Пояснення
Номер:
5cb8ac82e0a648aaab85507c3a89ab44
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
21.09.2020 15:37
Опис:
Звернення за роз’ясненням змісту Висновку та зобов’язань, визначених у Висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2020-07-29-002105-c
18.09.2020 УПРАВЛІННЯМ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ оприлюднено Висновок за результатами здійснення моніторингу закупівлі: Капітальний ремонт з проведенням заходів енергозбереження і енергоефективності будівлі Миколаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 за адресою: м. Миколаїв, вул. Електронна, 73. Коригування, 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (UA-2020-07-29-002105-c). Встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником.
За результатами моніторингу встановлено,
- що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
- Також встановлено, що Замовник на порушення абзацу першого та другого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у зв’язку з тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону . Зокрема, згідно з Додатком 2 до тендерної документації учасники процедури закупівлі зобов’язані у складі тендерної пропозиції надати «Довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі». Додатком 2 до тендерної документації також передбачено: «Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються усі працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі». Згідно з «Довідкою про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі» від 04.08.2020 № 18, представленою у тендерній пропозиції ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» цей учасник має намір до виконання робіт за предметом закупівлі залучити наступну техніку: вантажний автомобіль КАМАЗ, автокран КС-4572А, екскаватор-навантажувач JCB 3CX, екскаватор гусеничний, автокран. Для підтвердження правових підстав щодо наявності залученого обладнання представлений договір оренди від 06.07.2020 № 06-07, яким передбачена оренда вищезазначеної техніки. Договір оренди від 06.07.2020 № 06-07 не передбачає умов, визначених частиною другою статті 798 Цивільного кодексу України, а саме: автотранспортні засоби, машини та механізми передаються в оренду без екіпажів, які їх обслуговують. Згідно з «Довідкою про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі» від 04.08.2020 № 17, наданою ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у складі тендерної пропозиції, цей учасник не має наміру залучати працівників, які мають спеціальності, що дозволяють експлуатувати автотранспортні засоби, машини та механізми, зазначені в довідці від 04.08.2020 № 18, що унеможливлює використання вказаної техніки з метою виконання робіт за предметом закупівлі. Таким чином, ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» не підтвердило свою відповідність кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
- Крім того, моніторингом встановлено, що Замовник на порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону не оприлюднив протягом трьох робочих днів з дати укладання договору від 07.09.2020 № 469 невід’ємну частину цього договору, передбачену пунктом 1.5 договору, а саме: в термін до 10.09.2020 не оприлюднив склад та обсяги робіт, що доручаються до надання Підряднику, та які визначені проектно-кошторисною документацією.
По-перше, відповідно до п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
В зв’язку з технічною відсутністю в електронній системі закупівель електронного поля з зазначенням інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, Департаментом додатково оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з зазначенням всієї інформації, визначеної у ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, інформація, розміщена Департаментом в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що не відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів.
Просимо УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ роз’яснити, яким чином можна зазначити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції у разі технічної відсутністі в електронній системі закупівель електронного поля.
По-друге, щодо не відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у зв’язку з тим, що учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
У Додатку №2 до Тендерної документації встановлено, що учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі наступного змісту:
(форма подається Учасником на фірмовому бланку *1)
№ з/п Посада П.І.Б Загальний стаж роботи за фахом (спеціальністю) Працівник учасника/
субпідрядника/співвиконавця
Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються усі працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі. В підтвердження наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції надає скан-копії наказів про призначення та скан-копій заповненої частини трудових книжок працівників або інші документи, що підтверджують наявність працівників в учасника, на кожну особу зазначену в Довідці.
Відповідно до вимог ТД, Замовник вимагав від Учасника надання у складі своєї пропозиції документи, що підтверджують наявність працівників в учасника (субпідрядника/співвиконавця), на кожну особу зазначену в Довідці.
Працівники, які мають спеціальності, що дозволяють експлуатувати автотранспортні засоби, машини та механізми, зазначені в довідці від 04.08.2020 № 18 не являються працівниками ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР».
Крім того, Департамент ТД не визначав конкретний перелік працівників, яких учасник повинен задіяти при виконанні робіт.
У складі тендерної пропозиції ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» на виконання вимог ТД надало довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за предметом закупівлі №17 від 04.08.2020, та довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі №18 від 04.08.2020.
Фактично, своїм висновком УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ робить припущення щодо неможливості експлуатування автотранспортних засобів, машин та механізмів.
Тендерний комітет Департаменту у своїй роботі керуються вимогами Закону України «Про публічні закупівлі». Так, відповідно до вимог чинного законодавства Департамент у ТД вимагав від Учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, відповідно до ст. 16 Закону.
Просимо надати роз’яснення з зазначенням на пункти Тендерної документації, які були порушені, де на думку УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ зазначені вимоги щодо надання Учасниками документів про підтвердження наявності автотранспортних засобів, машин та механізмів з обов’язковим залученням працівників, які їх експлуатують.
По-третє, відповідно до ст. 875 Цивільного кодексу України, за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Цивільним кодексом України не передбачено, що проектно-кошторисна документація є обов’язковим додатком до Договору та є його невід’ємною частиною.
Сторони (Департамент енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради та ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР») визначили у п. 22.1 Договору №469, що додатки до Договору є Договірна ціна, Календарний графік виконання робіт, План фінансування робіт, які є невід’ємною частиною цього Договору. Зазначені Додатки до Договору №469, відповідно до вимог ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» були оприлюднені в електронній системі закупівель 07.09.2020.
Якщо навіть і погодитись з висновком УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ просимо роз’яснити, чи можливе дозавантаження проектно-кошторисної документації.
Висновком зобов’язано Департамент енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходи щодо розірвання договору.
Так, за результатами закупівлі UA-2020-07-29-002105-c Департаментом енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради 07.09.2020 укладено договір №469 з переможцем торгів ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР». Умовами Договору №469 від 07.09.2020 визначений порядок його виконання та порядок розірвання.
Погоджені між сторонами умови є обов’язковими до виконання сторонами в силу приписів ст.ст. 525, 526 та 629 Цивільного кодексу України. Також порядок проведення закупівлі, укладання, виконання та розірвання договорів між господарюючими суб’єктами встановлено Законом України «Про публічні закупівлі», Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України.
Просимо роз’яснити, яким чином протягом 5-ти робочих днів Департаменту енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради необхідно розірвати Договір підряду №469 від 07.09.2020, якщо ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» не погоджується в добровільному порядку розірвати зазначений Договір на підставі висновку моніторингу.
Також, просимо надати роз’яснення, якими приписами чинного законодавства передбачено право УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ зобов’язувати Замовника розірвати договір, оскільки чинним законодавством України визначено, що договір розривається або за згодою сторін, або у випадку відсутності згоди одної із сторін в судовому порядку.
Враховуючи викладене, керуючись нормами ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на те, що Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області є уповноваженим органом на проведення моніторингу, складення висновків та надання роз’яснень їх змісту і визначених у них зобов’язань, та в зв’язку з тим, що зобов’язання «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством, зокрема, вжити заходи щодо розірвання договору» є неконкретизованим та незрозумілим до виконання, тому,
ПРОСИМО:
роз’яснити зміст Висновку Департаменту енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради, а саме:
1. Просимо УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ роз’яснити, яким чином можна зазначити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції у разі технічної відсутністі в електронній системі закупівель електронного поля.
2. Просимо надати роз’яснення з зазначенням на пункти Тендерної документації, які були порушені, де на думку УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ зазначені вимоги щодо надання Учасниками документів про підтвердження наявності автотранспортних засобів, машин та механізмів з обов’язковим залученням працівників, які їх експлуатують.
3. Просимо УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ роз’яснити, чи можливе дозавантаження проектно-кошторисної документації.
4. Просимо роз’яснити, яким чином протягом 5-ти робочих днів Департаменту енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради необхідно розірвати Договір підряду №469 від 07.09.2020, якщо ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» не погоджується в добровільному порядку розірвати зазначений Договір на підставі висновку моніторингу.
5. Просимо надати роз’яснення, якими приписами чинного законодавства передбачено право УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ зобов’язувати Замовника розірвати договір, оскільки чинним законодавством України визначено, що договір розривається або за згодою сторін, або у випадку відсутності згоди одної із сторін в судовому порядку.
Номер:
e97d3914845142f9acbc5f91db539a24
Назва:
Надання роз’яснення щодо змісту висновку та його зобов’язань
Дата опублікування:
30.09.2020 19:48
Опис:
За наслідками моніторингу процедури закупівлі за предметом Капітальний ремонт з проведенням заходів енергозбереження і енергоефективності будівлі Миколаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 42 за адресою: м. Миколаїв, вул. Електронна, 73. Коригування, очікуваною вартістю 37 631 764,00,00 грн, в межах прав, наданих замовникам згідно з частиною восьмою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області на звернення Департаменту енергетики, енергозбереження та запровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради повідомляє наступне.
Зокрема, щодо першого питання, згідно з пунктом 8 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів обов’язково повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Щодо другого питання, Додатком 2 до тендерної документації передбачено: «Звертаємо увагу учасників торгів! До довідки включаються усі працівники, що будуть задіяні при виконанні робіт за предметом закупівлі». ТОВ ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА ФІРМА «ЕЛІТМАЙСТЕР» у складі УСІХ працівників не зазначив жодного працівника, здатного експлуатувати автотранспортні засоби, машини та механізми, зазначені в довідці від 04.08.2020 № 18.
Щодо третього питання, згідно з пунктом 1.5 договору від 07.09.2020 № 469 проектно-кошторисна документація є невід’ємною частиною цього договору, отже має бути оприлюдненою у відповідності до пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Щодо четвертого питання, згідно з частиною першою статті 203 Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Згідно з частиною першою та третьою статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).
Щодо п’ятого питання, згідно з пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону у висновку обов’язково зазначається зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. За станом на дату завершення моніторингу процедури закупівель Замовник уклав договір про закупівлю та у відповідності з вимогами частини другою статті 19 Закону в електронній системі закупівель сформований звіт про результати проведення закупівлі, як наслідок, внесення змін до закупівлі, в тому числі щодо її відміни, є неможливими. За вказаних обставин та зважаючи, що договір від 07.09.2020 № 469 укладений з недодержанням вимог, які встановлені частиною першою статті 203 Цивільного кодексу України, єдиним можливим заходом усунення порушень, виявлених під час моніторингу процедури закупівель, є розірвання договору.