-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги фронтального навантажувача
Завершена
3 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 500.00 UAH
Номер:
6da632ab3e8647159335f0711379d19e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-29-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.09.2020 00:00
Період моніторингу:
29.09.2020 12:52 - 22.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.09.2020 №61
Тернопіль
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 188 (із змінами внесеними наказами Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, від 21.01.2020 №16),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Євген ДЕРЖЕРУКА
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 29.09.2020 №61
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2020-07-24-001408-c від 24.07.2020 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності відображеної інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що її складено з порушенням вимог частини третьої та п’ятої статті 17 Закону; пунктів 2, 6, 11 частини другої статті 22 Закону, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, підстав відхилення пропозиції ФОП Іванов В.В., дотримання законодавства при укладенні договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Питання, що стали предметом аналізу: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Державного підприємства «Мирноградвугілля» (надалі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 24.07.2020 № 1, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 24.07.2020 № 1, тендерні пропозиції фізичної особи – підприємця Іванова Валерія Васильовича (далі - ФОП Іванов В.В.), фізичної особи – підприємця Їжака Ігоря Олексійовича (далі – ФОП Їжак І.О.); протокол засідання тендерного комітету №3 від 19.08.2020 та протокол №б/н від 19.08.2020; повідомлення про намір укласти договір від 19.08.2020; договір про закупівлю від 31.08.2020 № 51ВК, пояснення замовника від 15.10.2020, отримане через електронну систему закупівель.
На порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що в порушення:
- пункту 6 частини другої статті 22 Закону у пункті 4 «Інформація про предмет закупівлі» розділу І «Загальні положення» тендерної документації не зазначено місце надання послуг;
- пункту 11 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації невірно зазначено інформацію протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними;
- вимог частини третьої та п’ятої статті 17 Закону, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками інформації в довільній формі про відсутність підстав передбачених пунктами 10, 11 частини першої статті 17 Закону.
Крім того, у пункті 3.3. Проекту договору зазначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. В той же час предметом закупівлі є послуги, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Поряд з цим встановлено невідповідність тендерної документації Замовника вимогам Закону, а саме: розділ ІІ «Порядок внесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» тендерної документації Замовника не відповідає вимогам статті 24 Закону.
Також виявлено розбіжність технічних характеристик навантажувачів у додатку №1 до Проекту договору та у додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації, а саме:
- у додатку 3 «Технічне завдання» техніка повинна відповідати наступним вимогам: тип робочого органу - фронтальний ковш об’ємом не менше 4 м³ та маса - не менше 19 000,00 кг;
- у додатку №1 до Проекту договору зазначено технічні характеристики: тип робочого органу - фронтальний ковш об’ємом не менше 3,3 м³ та маса - не менше 10 800,00 кг.
Проведеним аналізом пропозиції ФОП Їжак І.О. на відповідність вимогам тендерної документації встановлено, що у пп.1.1.2. пункту 1 Додатку 2 «Перелік документів, які підтверджують: відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону; Відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі»; Відповідність іншим вимогам замовника» (далі – Додаток 2) до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, що для документального підтвердження наявності навантажувачів, що знаходиться у користуванні, Учасник повинен надати скановану копію відповідного договору (оренда, лізинг, надання послуг, тощо) дійсних до 31.07.2021 року та надати копію правовстановлюючих документів (копію свідоцтва про державну реєстрацію), а також гарантійний лист на фірмовому бланку від орендодавця щодо гарантії надання в оренду (суборенду) навантажувачів для виконання послуг у повному обсязі та дотримання заходів захисту довкілля при надання послуг згідно з чинним законодавством України.
У складі пропозиції ФОП Їжак І.О. подано копію свідоцтва про державну реєстрацію та гарантійний лист Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрвуглепоставка» щодо гарантії надання в оренду навантажувача, проте відсутня копія договору оренди фронтального навантажувача.
У пп.1.2.2. пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації Замовником зазначено вимогу, що Учасник в підтвердження відносин з працівниками повинен надати копію штатного розпису, цивільно-правового або іншого договору.
У складі пропозиції ФОП Їжак І.О. подано копію штатного розпису та цивільно-правовий договір укладений з водієм навантажувача Селютін А.Ю. Проте, щодо водія навантажувача Возний П.І. та медичної сестри Совалова Т.В. відсутнє будь-яке підтвердження відносин (не надано ані наказу про прийняття на роботу ані укладеного трудового договору).
Однак, Замовником в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено пропозицію ФОП Їжак І.О., так як учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Період усунення порушень:
15.10.2020 16:39 - 29.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
15.10.2020 16:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку моніторингу ДАСУ, проведеного на підставі Наказу начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області № 61 від 29.09.2020 року, ДП «Мирноградвугілля» з 22.10. 2020 р. було розірвано договір № 51 ВК від 31.08.2020 року за результатами відкритих торгів UA-2020-07-24-001408-с. Додаткова угода №1 від 12.11.2020р. до договору № 51 ВК від 31.08.2020р. про розірвання договору оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro.gov.ua 13.11.2020 року.
Дата публікації звіту:
17.11.2020 11:05
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
17.11.2020 11:15
Запити/Пояснення
Номер:
c6184a3d1f314880b5bb6ab2d09b335b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.10.2020 14:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.10.2020 00:00
Опис:
В межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги фронтального навантажувача,ДК 021:2015: 45520000-8 — Прокат обладнання з оператором для виконання земляних робіт,(інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівельProzorro за номером ID: UA-2020-07-24-001408-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення.
Згідно додатку 2«Перелік документів, які підтверджують: відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону» до тендерної документації Замовником зазначено вимогу щодо подачі учасниками документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1.2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Учасник повинен надати скановану довідку за зразком (додаток 6), що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Згідно додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовником зазначено,окрім іншого, умови, а саме:
2. Обов’язковими умовами надання послуг є безперебійне та цілодобове навантаження вугілля, в залежності від потреб Замовника, в обсягах до 2000 т за добу;
3. Необхідна кількість навантажувачів – не менш ніж 2 одиниці;
5.Учасник повинен мати необхідну кількість персоналу для забезпечення безперебійного надання послуг. Для цілодобової роботи забезпечити навантажувача достатньою кількістю кваліфікованих водіїв (машиністів) навантажувачів;
6. Послуги виконуються цілодобово. Учасник забезпечує, при необхідності, роботу техніки у нічний час, вихідні та святкові дні незалежно від обсягу робіт згідно заявок Замовника протягом однієї доби з моменту надходження такої заявки.
Учасник-переможець ФОП Їжак І.О. у складі тендерної пропозиції подав довідку про наявність у Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг фронтального навантажувача та довіку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, згідно яких у нього є в наявності 2 одиниці орендованої техніки та два водії навантажувачів.
В Кодексі законів про працю (Глава IV (ст.50-65) передбачено, що нормальна тривалість робочого часу працівників не може перевищувати 40 годин на тиждень.
Отже, два водії на двох автотранспортних засобах не в змозі тривалий час надавати послуги з безперебійного та цілодобового навантаження в тому числі у вихідні та святкові дні.
У зв’язку з вище викладеним прошу пояснити, чому не відхилена пропозиція ФОП Їжак І.О. у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
8fb4386527864a6d990d309466af63d5
Назва:
Послуги фронтального навантажувача, ДК 021:2015: 45520000-8 — Прокат обладнання з оператором для виконання земляних робіт
Дата опублікування:
15.10.2020 09:05
Опис:
Відповідь на запит стосовно надання пояснень