-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
природний газ (код ДК 021:2015 - 09123000-7)
• Категорія замовника: п. 3 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» • Мова: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою.
Завершена
2 000 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 002.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 002.50 UAH
Номер:
33c6041ff96440a294ff759a4a314c18
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-19-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.11.2020 00:00
Період моніторингу:
19.11.2020 13:51 - 11.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.11.2020 №68
Хмельницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника
Західного офісу
Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області
від 18.11.2020 № 68
Витяг з Переліку
процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2020-07-22-004132-b 22.07.2020 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ ХМЕЛЬНИЦЬКГАЗ ЗБУТ як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За результатами аналізу питання щодо дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовник в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону вніс зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону.
За результатами моніторингу питань дотримання законодавства щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства щодо оприлюднення змін до договору про закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, щодо недопущення таких порушень в подальшому.
Щодо порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону - привести у відповідність до Закону істотні умови договору та оприлюднити їх у встановлені законом строки, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час укладання та внесення змін до договору про закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Відділу освіти Теофіпольської районної державної адміністрації Хмельницької області (далі – Замовник) за номером ID: UA-P-2020-07-22-003893-b, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 21.07.2020 №116, тендерні пропозиції ТОВ КАСТУМ, ТОВ ЮГ-ГАЗ, ТОВ ХМЕЛЬНИЦЬКГАЗ ЗБУТ, ТОВ СЕРВІС ГРУПП ЛТД, ТОВ Ю.КОМОДІТІЗ, ТОВ УКР ГАЗ РЕСУРС, ТОВ ЕРНЕРІНГ, ТОВ ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД, ТОВ ГАЗПРОМСЕРВІС, ТОВ ЕКОТЕХНОІНВЕСТ, протокол розгляду тендерних пропозицій від 27.08.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 02.09.2020, протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.09.2020, протокол розгляду тендерних пропозицій та прийняття рішення про намір укласти договір від 04.09.2020 №126, повідомлення про намір укласти договір від 04.09.2020, договір про закупівлю від 23.09.2020 №109 (далі – Договір №109), додаткові угоди від 23.09.2020 №1, від 30.09.2020 №2, від 26.10.2020 №3, від 28.10.2020 №4, від 10.11.2020 №5 до Договору №109, повідомлення про внесення змін до договору від 24.09.2020, від 02.10.2020, від 28.10.2020, від 29.10.2020, від 20.11.2020, пояснення Замовника, отримані через електронний кабінет від 27.11.2020 (далі – Пояснення).
За результатами моніторингу встановлено, що в пункті 3.1.1 та 3.5.5 розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановив вимогу подання у складі тендерної пропозиції інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, а саме: підтвердження учасником відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі.
На підтвердження відсутності підстави, передбаченої частиною другою статті 17 Закону учасником торгів ТОВ ХМЕЛЬНИЦЬКГАЗ ЗБУТ у складі своєї тендерної пропозиції відповідних довідок не надано.
Однак, Замовник в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ ХМЕЛЬНИЦЬКГАЗ ЗБУТ як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. При цьому, відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 27.08.2020 учасника допущено до аукціону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства під час укладання та внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону внесено зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону.
Так, Замовником в Поясненнях зазначено, що зміна ціни за одиницю товару відповідно до додаткової угоди №2 від 30.09.2020 підтверджується експертним висновком Черкаської торгово-промислової палати №О-593 від 10.09.2020 (далі – висновок №О-593 від 10.09.2020), в якому вказано рівень коливання цін на природний газ відносно серпня 2020 року, зокрема, в межах 55,16%-23,23%.
Відтак, в період з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір 04.09.2020 та до дати укладання договору №109 від 23.09.2020 переможцю торгів ТОВ «Юг-Газ» було відомо про коливання ціни на газ станом на 09.09.2020 відповідно до висновку №О-593 від 10.09.2020, у зв’язку з чим додаткова угода №2 укладена з підстав, які не відповідають вимогам Закону.
За результатами процедури відкритих торгів обрано переможця ТОВ «Юг-Газ» як такого, чия тендерна пропозиція відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір, з ціною такої пропозиції 3,10998грн./куб.м.
На дату укладання договору №109 від 23.09.2020, сторони узгодили вартість за одиницю продукції, що викладена в розділі ІІІ Договору №109, та яка запропонована переможцем ТОВ «Юг-Газ».
Виходячи з викладеного, внесення до договору змін від 30.09.2020 на підставі висновка №О-593 від 10.09.2020, в якому вказані ціни на газ станом на 09.09.2020, є необґрунтованим.
Аналогічно, на дату укладання додаткової угоди №3 від 26.10.2020 постачальник володів інформацією про ціну на газ станом на 21.10.2020 (згідно довідки ДП «Держзовнішінформ» від 22.10.2020 №122/170), проте згідно пояснень Замовника, укладено додаткову угоду №3 на підставі висновку Черкаської торгово-промислової палати №О-685 від 07.10.2020 (далі – висновок №О-685 від 07.10.2020).
Отже, внесення до договору змін від 26.10.2020 на підставі висновка №О-685 від 07.10.2020, є необґрунтованим.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Замовник в ході моніторингу не підтвердив обґрунтування, на підставі яких за Додатковими угодами №2, №3 було збільшено розмір вартості природного газу.
Період усунення порушень:
10.12.2020 16:09 - 25.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
10.12.2020 16:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на висновок від 10.12.2020 року стосовно зобов’язання привести у відповідність до Закону істотні умови договору № 109 від 23.09.2020 року та оприлюднити їх у встановлені законом строки повідомляємо наступне.
Замовником було надіслано постачальнику ТОВ «ЮГ ГАЗ» лист про результати моніторингу, та про висновок Держаудитслужби стосовно усунення порушень шляхом приведення істотних умов договору у відповідність до початкової редакції.
На наше звернення ТОВ «ЮГ ГАЗ» повідомило про розгляд результатів моніторингу та своє рішення стосовно усунення порушень (лист №1381 від 17.12.2020р додається), а саме ТОВ «ЮГ ГАЗ» вважає, що ним було дотримано усіх умов по зміні ціни за одиницю товару, які зазначені як у договорі так і у законодавстві, було надано обґрунтоване документально підтверджене коливання ціни такого товару на ринку, а саме довідки з Торгово-промислової палати України.
Відповідно до розділу 9 «Строк дії Договору та інші умови» та розділу 10 «Інші умови» Договору № 109 від 23.09.2020 року визначено наступні умови:
«9.2. Припинення чи розірвання Договору можливе за взаємною згодою Сторін шляхом підписання додаткової угоди до Договору або за рішенням суду на вимогу однієї із Сторін на підставі та в порядку, встановлених чинним законодавством України та Договором.
«9.3. Усі зміни та доповнення до Договору оформлюються письмово, підписуються уповноваженими представниками Сторін та скріплюються їх печатками (за наявності)..
11.3. Зміна істотних (основних) умов договору може здійснюватися за згодою сторін у випадках, які передбачені ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», про що укладається відповідна додаткова угода, яка оприлюднюється відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
11.4. Інші зміни, що не стосуються істотних (основних) умов договору, згідно ЦКУ, ГКУ та ЗУ «Про публічні закупівлі», вносяться шляхом укладання додаткової угоди без оприлюднення таких змін відповідно до вимог ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Тобто, Замовник самостійно не може в односторонньому порядку внести зміни до договору, або ж розірвати його. Обов’язковим є наявність згоди для укладення додаткових угод, двосторонніх підписів, завірення печатками сторін.
Крім того, відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України «1. Зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
Так як, укладеним Договором № 109 від 23.09.2020 року та чинним законодавством не передбачено можливість розірвання Договору в односторонньому порядку чи внесення змін до істотних умов договору, на вимогу Висновку повідомляємо про неможливість усунення виявлених порушень в односторонньому порядку. А також, неможливо виконати вимоги Висновку в двосторонньому порядку, оскільки ТОВ «ЮГ ГАЗ» не погоджується на розірвання додаткових угод та вважає, що додаткові угоди були укладені згідно з умовами договору та законодавства, а відтак зазначені порушення Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області вважають безпідставними.
Враховуючи вищевикладене, просимо звернути Вашу увагу, що ціни згідно укладених угод не перевищують середні ціни по Хмельницькій області, адже середня ціна ТОВ ГК "Нафтогаз України" - 6,33000 грн., а у ТОВ "Хмельницькгаз збут" - 8,87555 грн. станом на 01.12.2020 року, а ціна на газ згідно укладених додаткових угод становить 4 487,76 за м.куб., що свідчить про економію бюджетних коштів Замовником торгів.
Крім того, як наслідок - розірвання договору в опалювальний сезон буде мати незворотні негативні наслідки, зокрема підвищення соціальної напруги, зриву освітнього процесу та не забезпечення належних умов навчання дітей, перебування працівників в закладах Замовника, забезпечення заходів охорони здоров’я .
Зобов’язуємось в подальшому дотримуватись рекомендацій, що визначені у Вашому висновку та неухильно дотримуватись норм чинного законодавства.
Додатки на 4 арк.:
1. Лист директору ТОВ «ЮГ ГАЗ».
2. Лист від ТОВ «ЮГ ГАЗ».
Дата публікації звіту:
17.12.2020 17:33
Запити/Пояснення
Номер:
7897db359806456996acd79610052dbb
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
24.11.2020 10:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.11.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі ProZorro за номером ID: UA-2020-07-22-004132-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.04.2020, далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення.
Під час проведення моніторингу встановлено, що на веб-порталі Уповноваженого органу в електронній системі «ProZorro» відділом освіти Теофіпольської районної державної адміністрації Хмельницької області (далі – Замовник) оприлюднено процедуру, відповідно до якої укладено договір з товариством з обмеженою відповідальністю "Юг-Газ" (код юридичної особи в ЄДРПОУ 30194498) про постачання природного газу для потреб непобутових споживачів (ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо) від 23.09.2020 за №109.
Згідно з пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок) компетентних органів (установ, організацій) про коливання цін на ринку відповідної продукції.
В зв’язку з вищевикладеним, для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме:
- які обґрунтування та документи були використані щодо коливання ціни товару при укладанні додаткових угод від 23.09.2020 №1, від 30.09.2020 №2, від 26.10.2020 №3, від 28.10.2020 №4, від 19.11.2020 №5 до Договору від 23.09.2020 за №109?
Пояснення та документальні підтвердження необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту відповідно до статті 8 Закону.
Номер:
de25b8ba889a45e49b03b2a3b3bb0e2d
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.11.2020 11:12
Опис:
У відповідь на Ваш запит стосовно надання додаткових пояснень, тендерний комітет відділу освіти Теофіпольської районної державної адміністрації Хмельницької області повідомляє наступне:
Укладеним Договором №109 від 23.09.2020 року на закупівлю код ДК 021:2015 - 09120000-6 «Газове паливо» (природний газ (код ДК 021:2015 - 09123000-7), а саме п. 3.5. Розділу Х Договору (Інші умови) визначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Внесення таких змін можливе за наявності пред’явленого учасником обґрунтованого документального підтвердження коливання ціни такого товару на ринку, отриманого від уповноваженого органу (довідка з Торгово-промислової палати України чи її територіального відділення, територіальних підрозділів Головного управління статистики або іншого органу, який має на це повноваження. Документ, що надається Постачальником повинен містити інформацію про ринкову (середньоринкову) ціну на товар станом на дату укладання договору (попередньої додаткової угоди) та ринкову (середньоринкову) ціну на товар станом на момент укладання додаткової угоди. Зміна ціни за одиницю непоставленого товару здійснюється шляхом множення ціни за одиницю товару станом на дату укладання договору (попередньої додаткової угоди) на індекс (коефіцієнт) зростання вартості товару. У разі документально підтвердженого зростання ціни за одиницю товару, одночасно здійснюється зменшення кількості товару..
Замовником укладено ряд додаткових угод з ТОВ «ЮГ ГАЗ» керуючись п. 3.5., 11.3 Розділу Х Договору (Інші умови) ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Додаткова угода №1
Внесено зміни до Договору №109 від 23.09.2020р. п.3.1 викладено в новій редакції :
Загальна вартість договору становить 1244303,00 грн.
Додаткова угода № 2 укладалася на підставі довідки ТПП №О593 від 10.09.2020р..
Додаткова угода № 3 – підстава довідка ТПП №685 від 07.10.2020р.
Додаткова угода № 4 –довідка №122/170 від 22.10.2020р.
Додаткова угода № 5 – підстава довідка ТПП № 777 від 05.11.2020р
щодо зростання ціни на продукцію (копії документів додаються).
У відповідності до ст.10 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно оприлюднює через авторизовані електронні майданчики на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, замовник дотримався вказаної норми та опублікувано відповідні додаткові угоди.