• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівлі (заміна покрівлі, заміна віконних та дверних блоків, утеплення фасаду) Новослобідський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Новослобідської сільської ради Путивльського району Сумської області по вул. Велика, 1 с. Нова Слобода Путивльський район Сумська область (коригування)

Завершена

15 085 762.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 75 428.81 UAH
Номер: 0a15c522de9846799cf0fcc561ff3795
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-08-18-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.08.2020 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 18.08.2020 10:05 - 10.09.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.08.2020 № 32 Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Наталія ШЕВЧЕНКО Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 18.08.2020 № 32 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2020-07-21-002389-a 21.07.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Сумська, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.), +38 (0 95) 420-18-76, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частин третьої та п’ятої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення абзаців другого та третього пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, передбачених частиною першою статті 32 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 серпня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік Департаменту капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 29.07.2020 (протокол № 57), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТОПАЗ» (далі – ТОВ «ТОПАЗ»), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 12.08.2020 № 72, повідомлення про намір укласти договір від 12.08.2020 року. За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Крім того, Замовник на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини п’ятої статті 17 Закону у пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації встановив вимогу щодо надання переможцем торгів документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 та 13 частини першої статті 17 Закону, у той час як інформація, передбачена пунктами 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, а інформація щодо відсутності (наявності) заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) є публічною інформацією, доступною в електронній системі закупівель. Також, у пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції інформації у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 5, 6, 11, 12, 13 частини першої та другої статті 17 Закону, що суперечить вимогам частини третьої статті 17 Закону, якою, зокрема, визначено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених лише пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та другої цієї статті. За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, за встановленою формою (таблиця), в третій графі якої учасником зазначаються лише ті обладнання, машини та механізми, які будуть використовуватись при виконанні робіт, що є предметом закупівлі з урахуванням даних, зазначених у додатку 7 до тендерної документації «Підсумкова відомість ресурсів». Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОПАЗ» надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічному завданні від 04.08.2020 № 04/02, в якій не зазначені усі машини-механізми, які визначені Замовником у додатку 7 до тендерної документації «Підсумкова відомість ресурсів» (не підтверджено наявність трактору, кранів, автонавантажувачів, бульдозера, перетворювачів зварювальних, електричної печі для сушіння зварювальних матеріалів, тощо), що не відповідає вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Також, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника учасник торгів для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують право власності або користування: договору (договорів) купівлі-продажу, та/або акту (актів) введення в експлуатацію, та/або накладної (накладних) на придбання товару, та/або договору (договорів) оренди, та/або договору користування чи надання послуг, тощо (вказані договори повинні бути чинними на дату розкриття тендерної пропозиції). Однак учасник ТОВ «ТОПАЗ», якого визначено переможцем торгів, на підтвердження наявності шліфмашинки кутової GA 9020 MAKITA – 1 шт., пили дискової Сталь ПД 200П 1900 Вт – 1 шт., дрилю акум. 2-х шв. 12 В – 1 шт., дрилю ударного Сталь УД 950 РР 950 Вт – 1 шт. у складі тендерної пропозиції надав акти приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, які оформлені не належним чином та не підтверджують право власності (не містять інформації про наказ, розпорядження на підставі яких здійснювалося відповідне переміщення основних засобів, особу, яка передає основні засоби, а також відсутня інформація про склад комісії та відмітка бухгалтерії про відкриття картки або переміщення об’єкта), що не відповідає вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Також, установлено, що учасником ТОВ «ТОПАЗ» на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» надано витяги з трудових книжок працівників та договори підряду без урахування вимог Закону України «Про захист персональних даних», що не відповідає вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Крім того, ТОВ «ТОПАЗ» у складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист від 04.08.2020 № 04/16, який не містить інформації про те, що будівельні матеріали та вироби, від яких залежить якість будівельної продукції (щодо зносостійкості, терміну служби, екологічної чистоти) будуть мати сертифікати якості та паспорти, що не відповідає вимогам пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Однак, на порушення абзаців другого та третього пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТОПАЗ» у зв’язку з невідповідністю кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону, невідповідністю встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та невідповідністю іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір з ним.
Період усунення порушень: 20.08.2020 15:25 - 05.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 20.08.2020 15:25

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовна заява
Дата публікації: 04.09.2020 14:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Департамент капітального будівництва Сумської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) заперечує проти висновку про результату моніторингу закупівлі за предметом «Капітальний ремонт будівлі (заміна покрівлі, заміна віконних та дверних блоків, утеплення фасаду) Новослобідський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Новослобідської сільської ради Путивльського району Сумської області по вул. Велика, 1 с. Нова Слобода Путивльського район Сумська область (коригування) (ID:UA-2020-07-21-002389-a). 1) Щодо порушення законодавства в частині інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції на веб-порталі Уповноваженого органу. На виконання вимог статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовником було оприлюднено тендерну документацію, в порядку та у спосіб, визначені Законом. Так, в електронній системі закупівель інформація про мову якою повинно бути складено тендерні пропозиції зазначено в тендерній документації підпункті 7.1 та підпункті 7.2 пункту 7 розділу І. Враховуючи наведене, а також положення частини другої статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, дії Замовника вчинені на підставі та у спосіб, визначений Законом. 2) Щодо порушення законодавства в частині вимог, про надання переможцем торгів документів. Так, в пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації не передбачено вимоги, щодо надання документів визначених пунктами 2, 3, 8 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі». 12 серпня 2020 року переможцем відкритих торгів по вищевказаному об’єкту було визначено ТОВ «ТОПАЗ». Згідно ч. 6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Крім того, Замовник серед іншого діяв також на підставі пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, якою встановлено вимоги до змісту тендерної документації та визначено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи наведене, Замовником дотримані вимоги статті 17 Закону. 3) Щодо не підтвердження учасником своєї відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази». Згідно з підпунктами 5.1, 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації учасником зазначаються лише ті обладнання, машини та механізми, які будуть використовуватись при виконанні робіт, що є предметом закупівлі з урахуванням даних, зазначених у додатку 7 до тендерної документації «Підсумкова відомість ресурсів». Таким чином, тендерною документацією не вимагалось наявності у учасників обладнання та механізмів у повній відповідності (такого самого), що зазначено у додатку 7 «Підсумкова відомість ресурсів». Зазначене питання вже порушувалось учасниками при оскарженні рішень Департаменту, проте Антимонопольний комітету України погодився з доводами Замовника та дійшов висновку з аналогічного питання про те, що в документації відсутня окрема вимога щодо обов'язковості зазначення у довідці про наявність матеріально-технічної бази обладнання, яке зазначене у додатку 7 Документації (рішення АМКУ від 02.05.2018 № 4078-р/пк-пз у процедурі закупівлі UA-2018-03-14-001628-a). Враховуючи наведене, а також інформацію та документи, надані ТОВ «ТОПАЗ» у складі тендерної пропозиції, тендерний комітет Департаменту дійшов висновку про відповідність учасника кваліфікаційному критерію наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Слід також зауважити, що тендерна документація не містить окремих вимог щодо порядку/способу зазначення учасником обладнання субпідрядників, які будуть використовуватись при виконанні робіт. За змістом підпункту 5.1, 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник для документального підтвердження наявності обладнання, машин і механізмів повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції копії документів, що підтверджують його право власності або користування. Таким чином, на нашу думку, ТОВ «ТОПАЗ» не порушило умови тендерної документації в цій частині. 4) Щодо не підтвердження учасником своєї відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». На підтвердження відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТОПАЗ» були надані копії витягів з трудових книжок працівників та договори підряду, що відповідають вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника, де зазначено, що Учасником подаються копії розпорядчих документів, що підтверджують наявність трудових відносин працівників з Учасником.
Дата публікації звіту: 27.08.2020 14:28