-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру))
Завершена
255 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 2 550 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 550 000.00 UAH
Номер:
6e36d5d727844ee294ddb623904bf93c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-12-31-000085
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.12.2020 00:00
Період моніторингу:
31.12.2020 13:37 - 27.01.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.12.2020 № 377
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 30.12.2020 № 377
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2020-07-20-004554-c 20.07.2020 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Заступник директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Позитив-В» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, надання роз’яснень на вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Собі», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 січня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, надання роз’яснень на вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 20.07.2020 № 24/01-20 (далі – тендерна документація), вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі від 23.07.2020, роз’яснення Замовника від 28.07.2020, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Позитив-В» (далі – ТОВ «Позитив-В»), товариства з обмеженою відповідальністю «Собі» (далі –ТОВ «Собі»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 29.09.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.10.2020, протокол засідання тендерного комітету від 08.10.2020 № 82/02-20, повідомлення про намір укласти договір від 08.10.2020, договір про закупівлю від 27.10.2020 № 53-В-ФДФ-20 (далі – договір), додаткова угода до договору від 16.11.2020 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 17.11.2020, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, надане через електронну систему закупівель 13.01.2021.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 2 пункту 1 розділу 1 додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції чинний (-і) на кінцеву дату подання тендерних пропозицій документ (-и) (та/або його (їх) копія), що підтверджує право користування (розпорядження тощо) кожним несамохідним землесосом для надання послуг за визначеним предметом закупівлі (наприклад, свідоцтво про право власності, або судновий білет, або сертифікат з інформацією про власника, або інший аналогічний документ).
Проте, ТОВ «Позитив-В» у складі своєї тендерної пропозиції надав кваліфікаційні свідоцтва на право користування суднами (землесосами) Дніпровський 301 терміном дії до 03.07.2016 року та Дніпровський 27 терміном дії до 12.06.2014 року чим недотримано вимоги підпункту 2 пункту 1 розділу 1 додатку № 1 до тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Позитив-В», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, та допустив її до аукціону.
Згідно із пунктом 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
20.01.2021 18:06 - 04.02.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.01.2021 18:06
Оскарження висновку в суді
Опис:
З метою належного виконання вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник повідомляє, що 29 січня 2021 року Замовником було подано позовну заяву до Окружного адміністративного суду міста Києва про визнання протиправним та скасування висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-20-004554-c), який оприлюднено 20.01.2021, в частині встановлення порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
05 лютого 2021 року від Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла інформація про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі (Ухвала від 04.02.2021 № 640/2339/21).
Дата публікації:
05.02.2021 14:26
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Заперечення до Висновку Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-07-20-004554-с від 20 січня 2021 року
Відповідно до наказу Держаудитслужби від 30.12.2020 № 377 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Держаудитслужбою, на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) розпочато моніторинг закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-20-004554-c), яку проводило Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі - Замовник).
За результатами проведення моніторингу закупівлі Держаудитслужбою складено та оприлюднено в електронній системі закупівель Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Висновок), в якому зазначено, що за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Позитив-В» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, надання роз’яснень на вимоги щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Собі», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору – порушень не установлено.
У Висновку зазначено, що ТОВ «Позитив-В» у складі своєї тендерної пропозиції надав кваліфікаційні свідоцтва на право користування суднами (землесосами) Дніпровський 301 терміном дії до 03.07.2016 року та Дніпровський 27 терміном дії до 12.06.2014 року чим недотримано вимоги підпункту 2 пункту 1 розділу 1 додатку № 1 до тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Позитив-В», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, та допустив її до аукціону.
Замовник не погоджується із порушенням (інформацією), викладеним у Висновку, а саме, що Замовником порушено вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону та не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Позитив-В», в зв’язку з чим надає наступні аргументовані заперечення до Висновку.
На виконання вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовником у тендерній документації на закупівлю послуг за кодом ДК 021:2015 за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)), далі – Тендерна документація, було встановлено кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». При цьому згідно з частиною першою статті 16 Закону, враховуючи Роз’яснення Мінекономрозвитку України від 07.02.2017 №3302-06/3812-06, Замовником самостійно встановлено перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх встановленому критерію.
З огляду на це, згідно з п.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації, учасники для підтвердження їх відповідності встановленому критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» мали надати:
1) довідку в довільній формі про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі.
При цьому довідка мала щонайменше містити наступну інформацію:
- про наявність в Учасника несамохідних землесосів з необхідними характеристиками та комплектацією, що планується для надання у фрахт;
- опис в довільній формі інших складових кожного земкаравану, що наявні або будуть в наявності (розпорядженні тощо) у учасника під час укладення договору про закупівлю для підтвердження відповідності вимогам Замовника;
- про підставу користування (розпорядження тощо) суднами кожного земкаравану, що наявні або будуть в наявності (розпорядженні тощо) у учасника під час укладення договору про закупівлю (власне/орендоване/інше право користування (розпорядження тощо) на підставі договору (у разі, якщо інше – зазначити яке));
2) чинний (-і) на кінцеву дату подання тендерних пропозицій документ (-и) (та/або його (їх) копія), що підтверджує право користування (розпорядження тощо) кожним несамохідним землесосом для надання послуг за визначеним предметом закупівлі (наприклад, свідоцтво про право власності, або судновий білет, або сертифікат з інформацією про власника, або інший аналогічний документ);
3) у разі, якщо складові земкараванів (за виключенням несамохідних землесосів) на дату подання тендерної пропозиції не знаходяться в наявності (розпорядженні тощо) у учасника – гарантійний лист з інформацією, що на дату підписання договору учасником буде забезпечена наявність (можливість розпорядження тощо) такими складовими кожного земкаравану;
4) гарантійний лист з інформацією, що на дату підписання договору учасником буде забезпечено наявність чинних класифікаційних документів, виданих Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно всіх суден кожного земкаравану, які повинні мати такі класифікаційні документи згідно з правилами Регістра судноплавства України.
ТОВ «Позитив-В» у складі тендерної пропозиції на виконання п.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації було надано:
1) довідку в довільній формі про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (файл «Довідка МТБ_.pdf») з інформацією, передбаченою для подання у даній довідці згідно з п.1 р.1 Додатку 1 до тендерної документації, зокрема про підставу користування (розпорядження тощо) суднами кожного земкаравану, що наявні або будуть в наявності (розпорядженні тощо) у учасника під час укладення договору про закупівлю. При цьому щодо запропонованих земснарядів ДН-27 та ДН-301 зазначена наступна підстава користування: «оренда за договором (копія договору оренди - додається)»;
2) завірену копію договору димайз-чартеру від 20.08.2020 №69/2020-П щодо судна ДН-27 (файл «Договір оренди ДН-27_.pdf») з правом Фрахтувальника (ТОВ «Позитив-В») укладати від свого імені самостійний договір чартеру (фрахтування) з третьою стороною та зі строком дії до 01.09.2021 (тобто, договір є чинним на момент подання тендерних пропозицій), а також копію договору тайм-чартеру від 20.08.2020 №318 щодо, зокрема, судна ДН-301 (файл «Договір оренди ДН-301_.pdf») з правом Фрахтувальника (ТОВ «Позитив-В») укладати від свого імені самостійний договір чартеру (фрахтування) з третьою стороною та зі строком дії до 01.09.2021 (тобто, договір є чинним на момент подання тендерних пропозицій);
3) гарантійний лист (файл «Гарантійний лист земкараван_. pdf») з інформацією, що на дату подання тендерної пропозиції у ТОВ «Позитив-В» наявні землесоси за діючими договорами оренди, а стосовно інших складових земкараванів, які на дату подання тендерної пропозиції не знаходяться в наявності (розпорядженні тощо), гарантовано забезпечення наявності (можливості розпорядження тощо) на дату підписання договору.
Замовник не визначав вичерпний перелік документів, якими учасник мав підтвердити право користування (розпорядження тощо) зазначеними земснарядами, а лише навів приклади, якими документами учасник міг підтвердити право власності на запропоновані земснаряди. З огляду на той факт, що учасники у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, мали право навести як підставу користування (розпорядження тощо) суднами кожного земкаравану таку підставу як оренда, ТОВ «Позитив-В», у складі тендерної пропозиції якого на підтвердження права користування (розпорядження тощо) кожним несамохідним землесосом надано копії договору оренди такого землесосу, дотримано вимоги тендерної документації в цій частині, а тому у Замовника були відсутні підстави для відхилення його пропозиції;
4) гарантійний лист (файл «Гарантійний лист регістрові документи_.pdf») з інформацією, що ТОВ «Позитив-В» на дату підписання договору учасником буде забезпечено наявність чинних класифікаційних документів, виданих Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно всіх суден кожного земкаравану, які повинні мати такі класифікаційні документи згідно з правилами Регістра судноплавства України.
Слід зазначити, що Замовник не встановлював вимоги надавати у складі тендерної пропозиції чинні класифікаційні документі, видані Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно суден кожного земкаравану, з огляду на що підстави для відхилення пропозиції ТОВ «Позитив-В» в цій частині відсутні.
При цьому відповідно до п.6 р.ІІІ тендерної документації на розсуд Учасника можливе надання будь-якої додаткової інформації та/або документів, а тому надання ТОВ «Позитив-В» копій класифікаційних свідоцтв за формою 1.2.1 на запропоновані земснаряди, видані Регістром судноплавства України, які на дату подання тендерних пропозицій втратили чинність, не може бути підставою для відхилення пропозиції ТОВ «Позитив-В».
Відповідно до п.9.1.3 ч.1 Правил огляду суден Регістра судноплавства України, розміщених за посиланням: http://www.shipregister.ua/books/POS1.pdf, класифікаційне свідоцтво за формою 1.2.1 є документом, що посвідчує наявність класу Регістру (примітка: в класифікаційних свідоцтвах за формою 1.2.1 зазначено, що даним свідоцтвом посвідчується той факт, що на підставі проведеного огляду судно (його пристрої, обладнання) задовольняють вимогам Правил Регістра і відповідність класу).
Відповідно, класифікаційне свідоцтво на судно, видане Регістром судноплавства України, не є документом, що підтверджує право власності чи інше право користування (розпорядження тощо) судном.
З огляду на це, твердження у Висновку щодо невідповідності пропозиції ТОВ «Позитив-В» вимогам підпункту 2 пункту 1 розділу 1 додатку № 1 до тендерної документації через ненадання щодо запропонованих земснарядів чинних класифікаційних свідоцтв Регістра судноплавства України для підтвердження права користування (розпорядження тощо) кожним несамохідним землесосом для надання послуг за визначеним предметом закупівлі, за умови надання копій чинних договорів оренди таких землесосів, є таким, що не відповідає дійсності.
Оскільки ТОВ «Позитив-В» у складі тендерної пропозиції було надано копії договорів, що підтверджують можливість розпорядження запропонованими земснарядами, чинні на кінцеву дату подання тендерних пропозицій, а саме, копії договору димайз-чартеру від 20.08.2020 №69/2020-П та договору тайм-чартеру від 20.08.2020 №318, учасником (ТОВ «Позитив-В») було дотримано вимоги тендерної документації в цій частині, а тому у Замовника були відсутні підстави для відхилення його пропозиції.
З огляду на вищезазначене, Замовник вважає, що Висновок в частині встановлення порушення стосовно тендерної пропозиції ТОВ «Позитив-В» вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону є необґрунтованим, а викладені у ньому доводи прийняті внаслідок помилкового та суб’єктивного аналізу, без всебічного дослідження наявних документів та обставин, всупереч вимогам законодавства.
Додатково повідомляємо, що з огляду на незгоду Замовника з інформацією, викладеною у Висновку, Висновок відповідно до частини 10 статті 8 Закону буде оскаржено в судовому порядку у строки, визначені Законом.
Згідно з п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Моніторинг зазначеної процедури було розпочато згідно з наказом Держаудитслужби від 30.12.2020 № 377 «Про початок моніторингу процедур закупівель». Даний наказ, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупвель, підписаний заступником Голови Олександром Шкуропатом. Витяг з Додатку до даного наказу підписаний заступником директора Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Лілією Кривонос. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель розміщено з накладанням електронного підпису, при перевірці якого на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify встановлено, що він належить Михайлову Олександру Юрійовичу. При цьому при перевірці підпису визначити, чи належить Михайлов Олександр Юрійович до посадових осіб Держаудитслужби неможливо.
З огляду на зазначене, розміщення повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу вищезазначеної процедури закупівлі в електронній системі закупівель з накладанням електронного підпису Михайлова Олександра Юрійовича може свідчити про недотримання Держаудитслужбою вимог Порядку.
Дата публікації звіту:
26.01.2021 17:53
Запити/Пояснення
Номер:
006ddad894bd4d32b0c39033678a76d3
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.01.2021 14:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.01.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID:
UA-2020-07-20-004554-c)та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувану вартість?
2. З якої причини очікувана вартість закупівлі не відповідає очікуваній вартості закупівлі зазначеної у річному плані закупівель на 2020 рік?
3. Яким чином вами здійснена оцінка відповідності тендерних пропозицій ТОВ «Позитив-В» та ТОВ «Собі» вимогам підпункту 2 пункту 1 розділу 1 додатку № 1 тендерної документації, зокрема, щодо надання у складі тендерної пропозиції чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій документу, що підтверджує право користування кожним несамохідним землесосом, зважаючи на те, що ТОВ «Позитив-В» надано кваліфікаційні свідоцтва на право користування суднами (землесосами) Дніпровський 301 терміном дії до 03.07.2016 року та Дніпровський 27 терміном дії до 12.06.2014 року, а ТОВ «Собі» надано кваліфікаційне свідоцтво на право користування судном (землесосом) Саві 2 без терміну дії свідоцтва?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2a5ba77267fb41619a91f790ac324a7c
Назва:
Пояснення Замовника на запит Держаудитслужби
Дата опублікування:
13.01.2021 17:19
Опис:
Пояснення Замовника
Відповідно до наказу Держаудитслужби від 30.12.2020 № 377 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Держаудитслужбою, на підставі інформації, отриманої від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» розпочато моніторинг закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-20-004554-c), яку проводило Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі - Замовник).
До Замовника 06.01.2020 через електронну систему закупівель надійшов запит про надання пояснення, інформації, документів стосовно даної процедури закупівлі, з огляду на що відповідно до ч.4 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) повідомляємо наступне.
1. Стосовно питання, яким чином та на підставі яких документів визначено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та його очікувану вартість.
Зазначена процедура закупівлі здійснювалася з метою забезпечення можливості виконання Замовником поставлених перед ним завдань згідно з. 1.6 Положення про навігаційне забезпечення судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 14.06.2007 № 498, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07.08.2007 за № 905/14172, вирішення проблеми дефіциту власних потужностей, а також відмови від аутсорсингу при виконанні днопоглиблювальних робіт.
Відповідно, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано з урахуванням вимог статті 23 Закону, а також досвіду виконання робіт з ремонтного черпання із залученням підрядних організацій та наявною інформацією у відкритих джерелах щодо днопоглиблювального обладнання.
Очікувана вартість закупівлі розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 12.02.2020 №275, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (Замовником було направлено п’ять листів-запитів потенційним контрагентам, від яких одержано три листи-відповіді).
2. Стосовно питання, з якої причини очікувана вартість закупівлі не відповідає очікуваній вартості закупівлі зазначеної у річному плані закупівель на 2020 рік.
Очікувана вартість закупівлі була визначена Замовником шляхом порівняння ринкових цін на рівні 255 000 000,00 грн. без ПДВ / 306 000 000,00 грн. з ПДВ.
Відповідно, Річним планом ДП «АМПУ» на 2020 рік затверджено проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) очікуваною вартістю 306 000 000,00 грн. з ПДВ, тобто з урахуванням всіх податків і зборів.
При поданні тендерної пропозиції учасники закупівлі, відповідно до умов тендерної документації на дану закупівлю (далі – Тендерна документація), мали зазначати ціну своєї тендерної пропозиції у гривнях без ПДВ.
Враховуючи той факт, що згідно з ч.4 ст.26 Закону ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі, в оголошення про проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) було визначено очікувану вартість без урахування ПДВ, а саме: 255 000 000,00 грн. без ПДВ.
3. Стосовно питання, яким чином здійснена оцінка відповідності тендерних пропозицій ТОВ «Позитив-В» та ТОВ «Собі» вимогам підпункту 2 пункту 1 розділу 1 додатку № 1 тендерної документації, зокрема, щодо надання у складі тендерної пропозиції чинного на кінцеву дату подання тендерних пропозицій документу, що підтверджує право користування кожним несамохідним землесосом, зважаючи на те, що ТОВ «Позитив-В» надано кваліфікаційні свідоцтва на право користування суднами (землесосами) Дніпровський 301 терміном дії до 03.07.2016 року та Дніпровський 27 терміном дії до 12.06.2014 року, а ТОВ «Собі» надано кваліфікаційне свідоцтво на право користування судном (землесосом) Саві 2 без терміну дії свідоцтва.
Перелік документів, які мали надати учасники для підтвердження відповідності встановленому Замовником кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» викладено в п/п.1 п.1 р.1 Тендерної документації.
Нижче наводимо інформацію стосовно документів, наданих ТОВ «Позитив-В» у складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначених вимог Замовника:
№ з/п Вимоги Замовника щодо надання документів / Документи, надані ТОВ «Позитив-В» / Відповідність вимогам Замовника
(так / ні)
Вимога Замовника: Довідка в довільній формі про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі. Надано: Довідка в довільній формі про наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі (файл «Довідка МТБ_.pdf») з інформацією про орендовані земснаряди ДН-27 та ДН-301. Відповідність: Так
Вимога Замовника: Чинний (-і) на кінцеву дату подання тендерних пропозицій документ (-и) (та/або його (їх) копія), що підтверджує право користування (розпорядження тощо) кожним несамохідним землесосом для надання послуг за визначеним предметом закупівлі (наприклад, свідоцтво про право власності, або судновий білет, або сертифікат з інформацією про власника, або інший аналогічний документ) Надано: 1) договір тайм-чартеру від 20.08.2020 №69/2020-П щодо судна ДН-27 (файл «Договір оренди ДН-27_.pdf» з правом Фрахтувальника (ТОВ «Позитив-В») укладати від свого імені самостійний договір чартеру (фрахтування) з третьою стороною та зі строком дії до 01.09.2021 (тобто, договір є чинним на момент подання тендерних пропозицій);
2) договір тайм-чартеру від 20.08.2020 №318 щодо, зокрема, судна ДН-301 (файл «Договір оренди ДН-301_.pdf» з правом Фрахтувальника (ТОВ «Позитив-В») укладати від свого імені самостійний договір чартеру (фрахтування) з третьою стороною та зі строком дії до 01.09.2021 (тобто, договір є чинним на момент подання тендерних пропозицій). Відповідність: Так.
Замовник не визначав вичерпний перелік документів, якими учасник мав підтвердити право користування (розпорядження тощо) зазначеними земснарядами, а лише навів приклади, з огляду на що підстави для відхилення пропозиції ТОВ «Позитив-В» в цій частині відсутні.
Вимога Замовника: У разі, якщо складові земкараванів (за виключенням несамохідних землесосів) на дату подання тендерної пропозиції не знаходяться в наявності (розпорядженні тощо) у учасника – гарантійний лист з інформацією, що на дату підписання договору учасником буде забезпечена наявність (можливість розпорядження тощо) такими складовими кожного земкаравану. Надано: Гарантійний лист (файл «Гарантійний лист земкараван_. pdf») з інформацією, що на дату подання тендерної пропозиції у ТОВ «Позитив-В» наявні землесоси за діючими договорами оренди, а стосовно інших складових земкараванів, які на дату подання тендерної пропозиції не знаходяться в наявності (розпорядженні тощо), гарантовано забезпечення наявності (можливості розпорядження тощо) на дату підписання договору. Відповідність: Так.
Вимога Замовника: Гарантійний лист з інформацією, що на дату підписання договору учасником буде забезпечено наявність чинних класифікаційних документів, виданих Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно всіх суден кожного земкаравану, які повинні мати такі класифікаційні документи згідно з правилами Регістра судноплавства України. Надано: Гарантійний лист (файл «Гарантійний лист регістрові документи_.pdf») з інформацією, що ТОВ «Позитив-В» на дату підписання договору учасником буде забезпечено наявність чинних класифікаційних документів, виданих Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно всіх суден кожного земкаравану, які повинні мати такі класифікаційні документи згідно з правилами Регістра судноплавства України. Відповідність: Так.
Замовник не встановлював вимоги надавати у складі тендерної пропозиції чинні класифікаційні документі, видані Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно суден кожного земкаравану, з огляду на що підстави для відхилення пропозиції ТОВ «Позитив-В» в цій частині відсутні.
При цьому відповдіно до п.6 р.ІІІ тендерної документації на розсуд Учасника можливе надання будь-якої додаткової інформації та/або документів, а тому надання ТОВ «Позитив-В» копій класифікаційних свідоцтв на запропоновані земснаряди, видані Регістром судноплавства України, які на дату подання тендерних пропозицій втратили чинність, не може бути підставою для відхилення пропозиції ТОВ «Позитив-В».
Стосовно пропозиції ТОВ «Собі» повідомляємо наступне.
На виконання вимог тендерної документації для підтвердження відповідності встановленому Замовником кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» ТОВ «СОБІ» у складі тендерної пропозиції надано, зокрема, чинні на кінцеву дату подання тендерних пропозицій документи (їх копії), що підтверджує право користування (розпорядження тощо) кожним несамохідним землесосом для надання послуг за визначеним предметом закупівлі, а саме:
завірена копія Свідоцтва про право власності на судно «Собі-4» від 16.09.2009 №03226 (у складі файлу «Собі-4.pdf»);
завірена копія Свідоцтва про право власності на судно «Собі-2» від 11.10.2006 №02320 (у складі файлу «Собі-2.pdf»),
з огляду на що підстави для відхилення пропозиції ТОВ «СОБІ» в цій частині відсутні.
Замовник не встановлював вимоги надавати у складі тендерної пропозиції чинні класифікаційні документі, видані Регістром судноплавства України або іншим класифікаційним товариством, стосовно суден кожного земкаравану, з огляду на що надання ТОВ «СОБІ» у складі пропозиції класифікаційного свідоцтва на судно «Собі-2» від 18.08.2020 №311-06528-20, виданого Регістром судноплавства України, в якому не зазначено термін дії свідоцтва, не є підставою для відхилення його пропозиції.
Додатково повідомляємо, що класифікаційні свідоцтва, видані Регістром судноплавства України, підтверджують не право користування (розпорядження тощо), а той факт, що судно задовольняє вимогам Правил Регістра і відповідає класу. Перевірити чинність класифікаційнийх свідоцтв можна за посиланням на сайті державного підприємства «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» за посиланням: http://www.shipregister.ua/ships.
Номер:
5d8ac6fa893e48c6a2ed14ec2112af60
Назва:
Інформація про оскарження висновку до суду
Дата опублікування:
29.01.2021 20:11
Опис:
Інформація щодо поданої позовної заяви.
З метою належного виконання вимог ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник повідомляє, що 29 січня 2021 року Замовником було подано позовну заяву до Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування земкараванів (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2020-07-20-004554-c), який оприлюднено 20.01.2021, в частині встановлення порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Про відкриття Окружним адміністративним судом м. Києва провадження у справі буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та буде зазначено номер такого провадження.