-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О122007 від а/д М-05-Богданове-Сабатинiвка-Чемерпiль на ділянці км 7+300 - км 10+300
Місцезнаходження замовника: м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд. 2; Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону; Мова (мови) якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська; Обсяг виконання робіт: згідно вимог тендерної документації; Забезпечення тендерних пропозицій та договору: гарантія, умови надання згідно вимог тендерної документації. ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”
Торги відмінено
10 968 987.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 54 844.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 54 844.94 UAH
Номер:
f7c8b415cd5949aba5f7f130d3a27d5e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-13-000016
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.10.2020 00:00
Період моніторингу:
13.10.2020 14:15 - 04.11.2020 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.10.2020 № 194
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.10.2020 №194.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:UA-2020-07-18-000040-b, 18.07.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Дані автоматичних індикаторів ризиків: RISK1-5_2.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено не включення до тендерної документації підстави, визначеної пунктом 4 частини 3 статті 25 Закону, а також включення до тендерної документації умов, що суперечать вимогам частини 8 статті 12 Закону, та є недотриманням принципів, визначених у статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону, виконання Замовником рішення Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Замовником під час моніторингу торги відмінено на підставі пункту 1 частини 1 статті 32 Закону з наведенням відповідної аргументації в електронній системі закупівель підстави для відхилення (протокол засідання тендерного комітету від 23.10.2020).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, виконання замовником рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Агентство місцевих автомобільних доріг» (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-07-18-000060-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; опубліковані Замовником вимоги про усунення невідповідностей; тендерні пропозиції ТОВ «АВТОДОРБУД-2016», ТОВ Березівкаагрошляхбуд, ТОВ «СТ «ГАЛАКТИКА», ТОВ «ГЕЛОР ГРУП», ТОВ «ГРАНІТ-001» та ТОВ «Уманьдоррембуд»; документи та інформацію на виконання вимог Замовника про усунення невідповідностей, опубліковані учасниками ТОВ «АВТОДОРБУД-2016» та ТОВ «ГРАНІТ-001»; рішення АМКУ від 05.10.2020 № 18622-р/пк-пз, опубліковану Замовником під час моніторингу інформацію на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену інформацію про відміну торгів.
Моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював індикатор ризиків RISK1-5_2 – не підтвердилась.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до частини 5 розділу 6 тендерної документації розрахунок договірної ціни (яка, зокрема, має бути сформована відповідно до вимог тендерної документації, складена відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, розрахована на підставі технічного завдання (Додаток №2 тендерної документації); ресурсних елементних кошторисних норм відповідних СОУ та до якої учасник повинен включити кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, та кошти на покриття ризику всіх учасників виконання робіт) надається переможцем торгів Замовнику у паперовому вигляді з супроводжувальним листом, вимога щодо надання відповідних розрахунків договірної ціни учасниками в електронному вигляді через електронну систему закупівель в тендерній документації відсутня, що суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та, відповідно, є недотриманням принципів здійснення закупівель, визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно пункту 15 частини 2 статті 22 Закону У тендерній документації зазначається зокрема розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику.
Однак, Замовником у тендерній документації не зазначено підстави для неповернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю (при встановленні у тендерній документації вимоги щодо надання переможцем забезпечення виконання договору), що не відповідає нормам пункту 4 частини 3 статті 25 Закону.
Проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГРАНІТ-001» встановлено, що в недотримання вимог частини 2 розділу 3 тендерної документації вказаним учасником у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію (№ 0GO208752/OD від 17.08.2020, видана ПАТ «МТБ Банк», файл «гарантія 752.pdf»), яка не містить посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями.
Також, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ГРАНІТ-001» надано сканкопію фінансової звітності за 2019 рік, яка не містить підпису відповідної посадової особи учасника (Западня В.В.) або електронного цифрового підпису уповноваженої посадової особи учасника, а, отже, не є сканкопією з оригіналу фінансової звітності, що не відповідає вимогам пункту 1.4 розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Окрім того, учасником ТОВ «ГРАНІТ-001» у складі пропозиції не надано платіжне доручення, що підтверджує внесення учасником грошового забезпечення, чим недотримано вимог частини 2 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Отже, на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ГРАНІТ-001», а допущено вказаного учасника до аукціону.
Водночас, Замовником під час моніторингу торги відмінено з посиланням на лист Офісу Президента України №41-01/111 від 21.09.2020 щодо необхідності коригування обсягу фінансування по об’єктах будівництва до сум коштів, достатніх виключно для завершення об’єктів, роботи по яких розпочато у поточному році (протокол засідання тендерного комітету від 23.10.2020 оприлюднено 26.10.2020), підстава відміни – пункт 1 частини 1 статті 32 Закону.
Період усунення порушень:
04.11.2020 16:47 - 19.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.11.2020 16:47
Запити/Пояснення
Номер:
2e8663e1868d4410baaca480da65b900
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
20.10.2020 14:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.10.2020 00:00
Опис:
Дата: 20.10.2020
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2020-07-18-000040-b, яка проводилася державним підприємством «Агентство місцевих автомобільних доріг» (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, відповідно до норм частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Окрім того, нормами Закону (частина 1 статті 5 Закону) визначено принципи, за якими здійснюються публічні закупівлі, зокрема, зазначено, що закупівлі здійснюються за принципом відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
За умовами тендерної документації Замовника (частина 7 розділу 6) розмір забезпечення виконання договору про закупівлю становить 1% від вартості договору, вид надання забезпечення виконання договору про закупівлю: гарантія. Форма та зміст гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Банківська гарантія має бути безвідкличною, безумовною, та видана банком-резидентом.
Також, у тендерній документації визначено, що надана як забезпечення виконання договору банківська гарантія повинна свідчити про обов’язок банку-гаранта у разі порушення підрядником свого зобов’язання, забезпеченого гарантією, сплатити кошти Замовнику за першою його вимогою без подання будь-яких інших документів; повинна бути безумовною та безвідкличною; має вступити в силу з дати її видачі та бути чинною протягом всього періоду її дії (в тому числі, у разі її продовження на наступні роки); повинна свідчити про обов’язок банку-гаранта продовжити термін дії забезпечення виконання договору на наступний календарний рік, у разі неповного виконання підрядником свого зобов’язання по договору; повинна бути виданою банком, який має відповідну ліцензію на здійснення банківських послуг та не перебуває в стадії ліквідації.
При цьому за умовами тендерної документації (частина 1 статті 5 Закону) переможець до 17:30 год (за Київським часом) дня укладання договору про закупівлю, супровідним листом на адресу Замовника надає: оригінал гарантії на суму, що дорівнює 1% вартості договору; оригінал листа гаранта, яким підтверджується набуття чинності гарантії; оригінал довідки/виписки про наявність (протягом всього періоду дії гарантії) коштів на рахунку (в розмірі 1% вартості договору) виданої гарантом щодо підтвердження наявності грошового покриття забезпечення виконання договору про закупівлю. Також учасник надає договір, на підставі якого була видана гарантія.
Слід зазначити, що згідно з вимогою пункту 3 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до частини 2 статті 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення, протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Однак, у тендерній документації Замовника не встановлено умови щодо надання переможцем торгів інформації, в електронному вигляді через електронну систему закупівель, про виконання ним вимог щодо фактичного забезпечення виконання договору та відповідності такого забезпечення вимогам тендерної документації (в тому числі щодо дотримання форми та змісту гарантії, наявності оригіналу листа гаранта, яким підтверджується набуття чинності гарантії, та оригіналу довідки/виписки про наявність (протягом всього періоду дії гарантії) коштів на рахунку виданої гарантом щодо підтвердження наявності грошового покриття забезпечення виконання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. З врахуванням норми частини 8 статті 12 Закону та принципів здійснення публічних закупівель, визначених частиною 1 статті 5 Закону – чому у тендерній документації не зазначено про надання переможцем торгів інформації в електронному вигляді через електронну систему закупівель про виконання ним вимог щодо фактичного забезпечення виконання договору та відповідності такого забезпечення вимогам тендерної документації?
2. Яким чином Замовником буде дотримано норми Закону щодо строків розгляду пропозиції учасника-переможця в частині виконання ним вимог щодо надання забезпечення виконання договору та, відповідно, строків укладання договору про закупівлю або строку опублікування рішення про відхилення пропозиції (у разі невідповідності забезпечення виконання договору вимогам тендерної документації), якщо від переможця відповідні документи щодо забезпечення виконання договору надійдуть в день укладання договору про закупівлю (зокрема, о 17:30 год (за Київським часом) дня укладання договору про закупівлю)?
Також, у частині 3 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено умови неповернення забезпечення тендерної пропозиції.
Відповідно до норм пункту частини 3 статті 25 Закону забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Під час моніторингу встановлено, що Замовником у тендерній документації (частина 7 розділу 6) передбачено надання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору (банківська гарантія в розмірі 1% від вартості договору).
Однак, в тендерній документації Замовника не зазначено про таку підставу для неповернення забезпечення тендерної пропозиції як ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Причини не зазначення у тендерній документації підстави для неповернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (при встановленні у тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення виконання договору), що не відповідає нормам пункту частини 3 статті 25 Закону?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.