-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
лікарські засоби
Завершена
635 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 175.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 175.00 UAH
Номер:
f561e3022cc844daabc348c9d4d84d9d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-14-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.08.2020 00:00
Період моніторингу:
14.08.2020 10:26 - 08.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.08.2020 №48
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Геннадій БУКОВСЬКИЙ
ДОДАТОК
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 14.08.2020 №48
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2020-07-16-004141-b 16.07.2020 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель
Управління Західного офісу Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини третьої та шостої статті 17 Закону, пунктів 3 та 11 частини другої статті 22 Закону, статей 32, 41, 43 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 04 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Богородчанська центральна районна лікарня» Богородчанської районної ради Івано-Франківської області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 10.08.2020 №19, тендерну пропозицію Фірми «Волиньфарм» у формі товариства з обмеженою відповідальністю, договір від 28.08.2020 №3, пояснення Замовника від 28.08.2020 та від 03.09.2020 .
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник у додатку 3 до ТД «Форма цінова пропозиція» зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дня розкриття тендерних пропозицій, чим не дотримав вимоги пункту 11 частини другої статті 22 Закону, яким визначено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними має бути не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У підпункті 3.6.6 пункту 3.6. Розділу 3. ТД зазначено, що інформація про відсутність заборгованості з податків, зборів і платежів у переможця процедури закупівлі перевіряється Замовником в електронній системі закупівель в інформації, що автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України.
Частиною третьою статті 17 Закону визначено, що спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається Замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Разом з тим, частиною шостою статті 17 Закону передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Поряд з тим, у додатку 1 до ТД Замовник вимагає від переможця торгів надати скановану копію оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної податкової служби, що діє станом на дату подання документа, що суперечить вимогам встановленим в підпункті 3.6.6 пункту 3.6. Розділу 3. ТД.
Також, у додатку 1 до ТД відсутня вимога про надання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, що не відповідає інформації зазначеній в пункті 3.6 Розділу 3. ТД.
Таким чином, Замовником при складанні ТД не дотримано вимоги частин третьої та шостої статті 17 Закону.
У пункті 3.3 Розділу ІІІ Додатку 4 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ» до ТД Замовником передбачено наступне: «Змінити ціну за одиницю товару не більше як на 10 відсотків, можливо, у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі, та відбудеться не раніше 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій», що не відповідає вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, яким визначено, що збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю.
Замовник в пункті 6.3 розділу ІІІ ТД зазначив, що основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору, що суперечить вимогам зазначеним в частині четвертій статті 41 Закону, а саме: умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
Також, встановлено, що ТД Замовника у пунктах 6.1. «Відміна замовником торгів або визнання їх такими, що не відбулися», 6.4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» Розділу 6 ТД містить посилання на статті 31, 36 Закону в редакції, що діяв до 19.04.2020 та не відповідає вимогам статті 32, 41, 43 Закону.
На порушення пункту 3 частини другої статті 22 Закону в Додатку 2 «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» до ТД, вимога Замовника про склад діючих речовин лікарського засобу «Эноксапарин-Фармекс р-р д/ин.10000 анти-Ха МЕ/мл 0.3 мл шприц (3000 анти-Ха МО)» не відповідає складу діючих речовин даного лікарського засобу зазначеному в «Державному реєстрі лікарських засобів України», який сформовано державним підприємством «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України».
У підпункті 3.65 пункту 3.6. Розділу ІІІ ТД Замовник вимагає від переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 1 ч. 2 ст. 17 Закону, або інформацію у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу 2 ч. 2 ст. 17 Закону.
Однак, Фірмою «Волиньфарм» у формі товариства з обмеженою відповідальністю не надано жодного з вищезазначених документів у визначений строк.
Таким чином, Замовником на порушення пункту З частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію переможця Фірма «Волиньфарм» у формі товариства з обмеженою відповідальністю, оскільки переможцем процедури закупівлі не надано у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Період усунення порушень:
04.09.2020 14:55 - 19.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.09.2020 14:55
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник повідомляє, що в зв’язку з тим, що закупівлю було завершено ще до отримання висновку за результатами моніторингу, Замовник не має можливості здійснити скасування закупівлі, оскільки скасувати закупівлю можливо лише до укладення договору про закупівлю. Водночас повідомляємо Вас, що Замовником зініційоване розірвання договору за результатами даної закупівлі про що подано відповідну Заяву Постачальнику. Замовник зобов’язується вжити заходів щодо порушень у подальшому, а саме – вивчити інформацію викладену у висновку, провести додаткові навчання, забезпечити якісний юридичний супровід та правовий аналіз в процесі проведення наступних закупівель. Замовник зобов’язується не допускати в подальшому порушень в процесі проведення закупівель.
Дата публікації звіту:
09.09.2020 15:27
Запити/Пояснення
Номер:
1039610ae4424518b48645ca3cf17a9f
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
25.08.2020 13:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.08.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предмету «Лікарські засоби» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-07-16-004141-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформацію, документи) із наступного питання:
1. Відповідно до інформації, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником скасовано вимогу учасника ТОВ «УКРЕРА» про усунення порушення щодо невідповідності запропонованого у тендерній пропозиції учасника фірма «ВОЛИНЬФАРМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю лікарського засобу Фленокс р-н/ін 0,4 мл анти-ха №10 вимогам, що були вказані в тендерній документації, а у відповіді, наданій учаснику, Замовником зазначено: «Причина: Помилково зазначені дані».
Враховуючи вищевикладене, просимо пояснити, які саме дані є помилковими, ким та в якому документі вони зазначені?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень повинно бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
a2335acc4ed94241b573d3e18d8d56f7
Назва:
Запит замовнику про надання поясненн
Дата опублікування:
28.08.2020 13:58
Опис:
Про надання пояснення
На виконання запиту від 2020-08-25 КНП «Богородчанська центральна районна лікарня» Богородчанської районної ради Івано-Франківської області (далі - Замовник) щодо закупівлі предмету «Лікарські засоби» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-07-16-004141-b), повідомляє, що відповідно до інформації, оприлюдненій на веб-порталі Уповноваженого органу, вимога учасника ТОВ «УКРЕРА» про усунення порушення щодо невідповідності запропонованого у тендерній пропозиції учасника фірма «ВОЛИНЬФАРМ» у формі товариства з обмеженою відповідальністю лікарського засобу Фленокс р-н/ін 0,4 мл анти-ха №10 (еквівалент відповідно до МНН) вимогам, що були вказані в тендерній документації Замовником не скасовувалась.
Учасник ТОВ «УКРЕРА» особисто скасував вимоги про усунення порушень та вказав причину де зазначено: «Причина: Помилково зазначені дані». Дана вимога скасована в той же самий день через пару годин після оприлюднення. Причини подання та скасування вимоги нам невідомі. Нам як Замовнику, учасник ТОВ «УКРЕРА» окремо пояснень щодо дій подання вимог та скасування їх не надав.
Номер:
ddef7c3bd20f405290474033831ebfcd
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
31.08.2020 09:42
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предмету «Лікарські засоби» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-07-16-004141-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформацію, документи) із наступного питання:
1. Учасником на вимогу Замовника надано лікарські засоби відповідно до медико-технічних вимог (Додаток 2 до тендерної документації), в тому числі лікарський засіб «Фленокс р-н/ін 0,4мл антиха №10 1 мл розчину містить 4000 антиХа МО/0,4 мл еквівалентно 40 мг еноксапарину натрію». Чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника Фірма «Волиньфарм» у формі товариства з обмеженою відповідальністю вимогу надати лікарський засіб Эноксапарин-Фармекс р-р д/ин.10000 анти-Ха МЕ/мл 0.3 мл шприц (3000 анти-Ха МО)*?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень повинно бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
e55e84a5c19349f6af17f2c440d5d93a
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
03.09.2020 16:42
Опис:
Замовником була допущена механічна описка при формуванні ДОДАТКУ №2 до тендерної документації МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ, а саме позицію №26 «Эноксапарин-Фармекс р-р д/ин.10000 анти-Ха МЕ/мл 0.3 мл шприц». Ми вимагали надати даний препарат з дозуванням 3000 анти-Ха МО. Цього дозування до даного препарату не існує (додаток витяг).
Еквівалент лікарського засобу Эноксапарин-Фармекс р-н д/ин.10000 анти-Ха МЕ/мл 0.3 мл шприц (3000 анти-Ха МО) є лікарський засіб Фленокс р-н/ін 0,4мл антиха №10 1 мл розчину містить 4000 антиХа МО/0,4 мл еквівалентно 40 мг еноксапарину натрію. Міжнародна непатентована назва якого є також Enoxaparin natrii та код АТХ B01AB05.
Дану помилку було виявлено досить пізно. У зв’язку з нагальною потребою у лікарських засобах під час пандемії, які будуть поставлені після підписання договору про закупівлю, який був укладений за результатами проведення відкритих торгів, та керуючись п.2, ч.1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, замовником було прийнято рішення не вносити зміни в тендерну документацію та укласти договір з переможцем аукціону ТзОВ Фірма «Волиньфарм».