-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт із впровадженням комплексних заходів з теплореновації закладу загальної середньої освіти №2 по вул.Троїцька,2а в м. Городня, Городнянського району, Чернігівської області з виділенням черговості (друга та третя черги)»
Тендерні пропозиції готуються українською мовою
Завершена
10 664 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 106 640.00 UAH
мін. крок: 1% або 106 640.00 UAH
Номер:
1c21efdda71a443a92e846aad90e8b44
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-08-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.09.2020 00:00
Період моніторингу:
08.09.2020 14:05 - 30.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.09.2020 № 252
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 07.09.2020 № 252
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8 UA-2020-07-10-008265-c 10.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, установлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо надання роз'яснення до вимоги щодо усунення порушення встановлено порушення вимог частини першої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦСЕРВІС», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень до тендерної документації та вимог щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Городнянської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету відділу освіти Городнянської міської ради (протокол № 28 від 10.07.2020), протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 31.07.2020 № 31 та від 31.07.2020 № 32, тендерні пропозиції учасників ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРСПЕЦСЕРВІС» (далі – ТОВ «УКРСПЕЦСЕРВІС») та ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕННОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПАРУС БІЛДІНГ» (далі – ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ»), повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 19.08.2020 № 15-К.
За результатами моніторингу установлено, що в порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Крім того, відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається, зокрема, інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (Додаток 1 Тендерної документації). Пунктом 1 додатка 1 до тендерної документації вимагається надання учасником довідки в довільній формі про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» у своїй тендерній пропозиції надав довідку від 23.07.2020 № 9 про наявність обладнання, орендованих офісних та складських приміщень. Однак, в цій довідці учасник не зазначив інформацію про наявність у нього технологій, що не відповідає пункту 1 додатка 1 до тендерної документації. При цьому, Замовник відповідно до вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ», як такого, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
За результатами моніторингу установлено, що на вимогу про усунення порушення, яка оприлюднена в інформаційній системі закупівель 10.08.2020, Замовник станом на момент завершення моніторингу процедури закупівлі
не оприлюднив роз'яснення, чим порушив вимоги частини першої статті 24 Закону.
Період усунення порушень:
01.10.2020 18:03 - 17.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
01.10.2020 18:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання п. 8 ст.8 протягом п’яти днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Вивчивши висновок ДАСУ відділом освіти Городнянської міської ради щодо порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону було опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів, яке не містило інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, але в системі Прозорро не було реалізовано таку можливість в той час коли йшла публікація оголошення. В оголошенні про проведення відкритих торгів, яке формується на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель автоматично, дані поля були відсутні. В частині другій ІІІ розділу тендерної документації були вказані всі умови щодо забезпечення тендерних пропозицій. По відділу освіти Городнянської міської ради також було проведено аналогічну процедуру відкритих торгів UA-2020-04-29-002504-b, на яку було проведено моніторинг Північним Офісом Державної Аудиторської Служби. Згідно опублікованого висновку ДАСУ відділом освіти було внесено корективи до тендерної документації, оголошення щодо нової закупівлі. Моніторингом не було виявлено порушень щодо вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону. В подальшому Замовник буде зазначати дану інформацію, коли виникне така технічна можливість у нових закупівлях.
Також за результатами моніторингу установлено, що на вимогу про усунення порушення, яка оприлюднена в інформаційній системі закупівель 10.08.2020, Замовник станом на момент завершення моніторингу процедури закупівлі не оприлюднив роз'яснення, чим порушив вимоги частини першої статті 24 Закону. Відділом освіти Городнянської міської ради було прийнято вимогу UA-2020-07-10-008265-c.a1 до розгляду через систему Прозорро яка була опублікована в системі 10.08.2020 року об 16 годині 17 хвилин. Так як це був кінець робочого дня та останній (10-й) день оcкарження, а відповідь на вимогу згідно закону подається в термін 3 робочих днів. Відділом освіти Городнянської міської ради було надано відповідь на вимогу 13.08.2020 року № 01-29/226, але термін оскарження вже був завершений та системою Прозорро вже було заблоковано можливість подачі відповіді на вимогу на платформу. Таким чином відділ освіти Городнянської міської ради подав відповідь на вимогу ТОВ «БК КБР» на електронну пошту, яка зазначена на майданчику у профілі даної фірми. Копії відповіді на вимогу та скріншоти відправки листа додаються.
У відповідності до ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель.
У відповідності до ч.2 ст.8 Закону Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Наказом Державної Аудиторської Служби України від 07.09.2020р. №252 розпочато моніторинг процедури закупівлі.
Рішенням тендерного комітету відділу освіти Городнянської міської ради Чернігівської області від 31.07.2020р. № 32 визнано переможцем процедури відкритих торгів ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» та направлено йому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю до початку моніторингу.
У відповідності до ч.6 ст.33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Кінцевий строк укладення договору спливав 20.08.2020 р.
У відповідності до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
З початку моніторингу до моменту опублікування висновку від позивача не було запитано жодної інформації по процедурі закупівлі, і лише 01.10.2020р. позивач публікує висновок, вже після укладення договору, вказавши, що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Але, у відповідності до норм чинного законодавства укладений договір від 19.08.2020р. № 15-К між Відділом освіти Городянської міської ради та переможцем закупівлі ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» не може бути розірваний в односторонньому порядку. Самі по собі висновки позивача про нібито невідповідність пропозиції ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» вимогам тендерної документації замовника не являються підставою для розірвання договору в односторонньому порядку.
Крім того, у висновку не зазначено вимоги про зобов’язання замовника скасувати власне рішення, як і не зазначені вагомі підстави для його визнання недійсним в позовній заяві.
Прийняття тієї чи іншої пропозиції не впливає на права чи обов’язки позивача, а стосуються лише замовника та учасників процедури закупівлі. Жодних заперечень та зверненнь до антимонопольного комітету не надходило.
У відповідності п.29 ч.1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.
У відповідності ч.1 ст.28 ЗУ «Про публічні закупівлі» Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.
У відповідності ч.6 ст.28 ЗУ Про публічні закупівлі За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця та приймає рішення про намір укласти договір згідно з цим Законом.
З аналізу вище зазначених норм можна дійти висновку, що саме замовником розробляється та затверджується тендерна документація, оцінка тендерних пропозицій проводиться на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, лише замовник визначає переможця.
Отже перевірка відповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації віднесено виключно до повноважень замовника, а до контролюючого органу, який проводить моніторинг, віднесено повноваження на перевірку дотримання замовником вимог законодавства про публічні закупівлі, а не перевірки тендерної пропозиції учасника.
Окрему увагу хочемо звернути увагу на ч.6 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», згідно якої За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником.
Натомість доказів затвердження такого висновку надано не було.
Як уже зазначено вище, у відповідності п.29 ч.1 ст.1 ЗУ Про публічні закупівлі тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником, що очевидно свідчить про те, що лише замовник встановлює вимоги до тендерної документації, її умов. Отже лише сам Замовник може визначити, яка пропозиція йому найбільше підходить (враховуючи порядок визначений ЗУ «Про публічні закупівлі» та звичайну конкуренцію між учасниками).
Ще раз звертаємо увагу, що Замовник визначає відповідність пропозиції вимогам тендерної документації, а під час моніторингу перевіряється відповідність дій та рішень Замовника чинному законодавству, а не тендерній документації.
Також зазначимо що згідно частини 2 ст. 16 Закону України Про Публічні закупівлі в тендерній документації замовник використав загальний пункт із Закону, тобто: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій і зазначив що довідка подається у довільній формі.
Самим висновком Держаудитслужби підтверджено, що вказані вимоги законодавства в процесі здійснення процесу закупівлі були повністю дотримані пунктом 1 додатка 1 до тендерної документації про витребування відповідної інформації. ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» у своїй тендерній пропозиції у довільній формі надано довідку від 23.07.2020 № 9. Однак, законодавчо не визначено форму відповідної довідки, зокрема щодо порядку описання технологій. Всі ці факти були враховані при прийнятті рішення тендерним комітетом.
Тендерним комітетом було вирішено, що інформації поданої учасником ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» у своїй довідці № 9 від 23.07.2020 року достатньо, вказано наявне обладнання, приміщення на балансі установи, а значить учасник може виконувати всі технологічні процеси, які пов’язані із капітальним ремонтом. ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ» має всі необхідні ліцензії та дозволи, кваліфікованих робітників.
За таких обставин тендерним комітетом повністю дотримані вимоги ст. 16 вказаного Закону, що виключає наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПАРУС БІЛДІНГ», як такого, що не відповідав кваліфікаційним критеріям.
Також зазначимо що в аналогічній процедурі відкритих торгів UA-2020-04-29-002504-b, на яку було проведено моніторинг Північним Офісом Державної Аудиторської Служби у висновку не було вказано про невідповідності пункту 1 додатка 1 до тендерної документації та жоден із учасників торгів не вказав у своїх довільних довідках технологій.
Звертаємо увагу, що у висновку міститься зобов`язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до ст. 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». Однак, ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні Порядком №86 не визначено повноважень органів Держаудитслужби самостійно визначати замість замовника закупівлі, яким чином останній буде усувати виявлені під час моніторингу порушення. Тобто, чинним законодавством не визначено права суб`єкта владних повноважень самостійно визначати спосіб виконання висновку, шляхом обрання серед, визначених в ч.8 ст.7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», правомірних варіантів поведінки замовника закупівлі.
Таким чином, вимога органів Держаудитслужби щодо розірвання договору виходить за межи компетенції суб`єкта владних повноважень, суперечить вимогам ст. 651 ЦК України та положенням договору підряду № 15-к від 19.08.2020 року, яким не передбачено його розірвання в односторонньому порядку.
Наголошуємо що цей капітальний ремонт входить до Президентської програми «ВЕЛИКЕ БУДІВНИЦТВО» і незаконний розрив договору призведе до невиконання програми і втрати бюджетних коштів, збитків Державі. При розриві договору провести нову процедуру і добудувати заклад вже не вистачить часу.
Враховуючи викладене вважаємо, що в ході проведення процедури закупівлі тендерним комітетом Відділу освіти Городянської міської ради повністю дотримані вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», порушень допущено не було, тому категорично заперечуємо порушення викладені у висновку Держаудитслужби.
Дата публікації звіту:
08.10.2020 17:00