-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Завершальні будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт будівель та приміщень Київського міського пологового будинку № 1 на вул. Арсенальній, 5 у Печерському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
32 463 212.55
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 162 316.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 162 316.06 UAH
Номер:
8ae9bd78ac7a4165810de9b3182daa72
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-04-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.09.2020 00:00
Період моніторингу:
08.09.2020 15:13 - 30.09.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
07.09.2020 № 252
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 07.09.2020 № 252
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
43 UA-2020-07-10-004488-b 10.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Буд-оптіма-констракшен» – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 10.07.2020 б/н, протокол розкриття тендерних пропозицій, протоколи засідання тендерного комітету Замовника від 25.08.2020 № 25/08/20-тк, від 03.08.2020 № 03/08/20-тк, від 14.09.2020 № 14/09/20-тк тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Буд-оптіма-констракшен» (далі – ТОВ «Буд-оптіма-констракшен»), повідомлення про намір укласти договір від 25.08.2020.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону у оголошення про проведення відкритих торгів не вніс інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
28.09.2020 17:34 - 13.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2020 17:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У комунальному підприємстві «Інженерний центр» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – КП «Інженерний центр») розглянуто висновок Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі «Завершальні будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт будівель та приміщень Київського міського пологового будинку № 1 на вул. Арсенальній, 5 у Печерському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» та повідомляється.
Відповідно до частини 8 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
При цьому відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
З огляду на викладене для обчислення перебігу строків необхідно керуватися Цивільним кодексом України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом, в якому визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок. У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення.
Даний висновок Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі закупівлі «Завершальні будівельні роботи по об’єкту «Капітальний ремонт будівель та приміщень Київського міського пологового будинку № 1 на вул. Арсенальній, 5 у Печерському районі м. Києва» (Код ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» опубліковано у електронній системі закупівель 28.09.2019.
Тобто, перебіг процесуального строку для надання Замовником відповіді починається з наступного дня після оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку, з урахуванням офіційних вихідних днів.
Відтак, з урахуванням вимог Цивільного кодексу України, Закону України «Про публічні закупівлі», останнім робочим днем для надання відповіді являється 03.09.2019.
Згідно з Висновком Держаудитслужби України за результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовник на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оголошення про проведення відкритих торгів не вніс інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
КП «Інженерний центр» надає свої пояснення щодо неможливості усунення вищевказаних порушень з наступних причин.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може вказати в тендерній документації інформацію про необхідність тендерного забезпечення, а саме забезпечення тендерних пропозицій.
Згідно з частиною першою статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.
У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» авторизований електронний майданчик - авторизована Уповноваженим органом інформаційно-телекомунікаційна система, яка є частиною електронної системи закупівель та забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення процедур закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
Відповідно до пункту 19 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166, оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити можливість проведення передбачених Законом закупівель в електронній системі закупівель відповідно до рівня акредитації.
КП «Інженерний центр» для здійснення закупівель користується послугами авторизованого електронного майданчика E-tender.UA.
Звертаємо увагу, що нині повноцінно розділ «Забезпечення тендерних пропозицій» технічно не реалізовано відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Так, на момент заповнення оголошення по даній закупівлі, була відсутня технічна можливість оприлюднення на майданчику інформації про умови надання забезпечення тендерної пропозиції, оскільки на майданчику не передбачено необхідних полів для внесення відповідної інформації.
Тому, в оголошенні було вказано вид та розмір забезпечення тендерних пропозицій, а в документації – інші дані (термін дії, умови надання, тип, опис випадків, коли забезпечення не повертається учаснику та ін.).
Станом на сьогоднішній день, виявлені порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель не можуть бути усунені у зв’язку із закінченням проведення процедури закупівлі та відсутності можливості внести зміни до оголошення про проведення відкритих торгів та повідомлення про намір укласти договір.
Крім того, повідомляємо, що керівництвом вжито заходів щодо недопущення таких порушень у подальшій роботі та наголошено тендерному комітету при проведенні закупівель на підприємстві безумовно дотримуватись вимог законодавства з питань публічних закупівель, а також посилено контроль за його роботою.
Враховуючи вищевикладене, просимо взяти до уваги той факт, що дана закупівля проведена з дотриманням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а надані зауваження у сукупності не спричиняють негативного впливу для місцевого бюджету.
Просимо врахувати.
Дата публікації звіту:
02.10.2020 17:47