Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31, частини 16 статті 29, частини першої статті 5 Закону
№ 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо скасування попереднього рішення та повторного розгляду тендерної пропозиції або заходів, передбачених частиною першою статті 32 Закону № 922-VIII, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29.09.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету 09.07.2020 № 140/Д (далі – ТД), протокол розгляду тендерних пропозицій від 04.09.2020, тендерні пропозиції ПАТ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №33» (далі – Переможець), товариства з обмеженою відповідальністю «Данко», товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБУД ПЛЮС», приватного акціонерного товариства «ШЛЯХОВЕ РЕМОНТНО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ», вимоги щодо усунення невідповідностей, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 10.09.2020, протокол розкриття, протокол уповноваженої особи Державного підприємства «ДОРОГИ ХАРКІВЩИНИ» від 15.09.2020 № 195/Д, повідомлення про намір укласти договір від 15.09.2020 року.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ПАТ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №33» вимогам тендерної документації.
Відповідно до п. 1. 1 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема інформацією та документами, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону (Додаток №2 до Тендерної документації );
Пунктом 1.1 Додатку 2 до ТД передбачено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформацію про наявність техніки (транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо). Інформаційна довідка про перелік техніки (транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо), необхідних для виконання технічного завдання, обов’язково повинна містити графи передбачені Таблицею №1. В підтвердження інформації, зазначеної в довідці, на кожну одиницю техніки учасник надає копії свідоцтва про державну реєстрацію техніки.
У складі пропозиції Переможця міститься довідка від 07.08.2020 № 294, в п.6 якої зазначено про наявність 5 автомобілів МАЗ 2007 року випуску.
Однак, свідоцтва, які містяться у складі тендерної пропозиції Переможця не підтверджують надану інформацію (на 1 із 5 автомобілів не надано свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з 2007 роком випуску).
Також, вказаним пунктом (п.1.1 Додатку 2 до ТД) передбачено, що у випадку якщо техніка не є власністю учасника, то на всю залучену техніку вказану у довідці, учасник додатково надає перелік документів, вказаний у ТД.
У тому разі, якщо орендодавець, лізингодавець та інші особи, які є стороною наданого учасником в складі тендерної пропозиції договору оренди, лізингу тощо, не є власниками цієї техніки, тендерна пропозиція учасника має також містити:
посвідчену власником копію документу, який підтверджує право власності на вказану техніку (якщо власником є фізична особа – копія має бути посвідчена нотаріально);
копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших осіб, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для надання послуг на весь строк за предметом закупівлі;
копії актів приймання-передачі (або інший документ, який підтверджує факт передачі) техніки до договорів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено їх складання).
У довідці від 07.08.2020 № 294 зазначено, що учасником на підставі договору про надання послуг від 02.06.2020 № 0206-20П, буде залучено послуги маркувальної машини.
За умовами вказаного договору, який надано у складі пропозиції
ПАТ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №33», ТОВ «Марбіт» (далі – Виконавець) приймає на себе зобов’язання з надання послуг з використанням механізмів, зокрема надання послуг маркувальною машиною Line Laser V 200 HS, що належить Виконавцю на правах оренди.
Однак, Переможцем не надано посвідчену власником копію документу, який підтверджує право власності на вказану техніку; копії договорів, укладених з власником, які підтверджують право орендодавця, лізингодавця та інших осіб, які не є власниками цієї техніки, надавати у користування техніку, необхідну для надання послуг на весь строк за предметом закупівлі; копії актів приймання-передачі (або інший документ, який підтверджує факт передачі) техніки до договорів, чим не виконано пункт 1.1 Додатку 2 до ТД.
Відповідно до п. 2 Додатку 2 до ТД для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід надається інформаційна довідка з обов’язковим зазначенням граф встановлених у Таблиці №4 та копії наказів про призначення на посаду або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час надання послуг або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у довідці.
На виконання вказаної вимоги Переможцем надано довідку від 07.08.2020№ 298 у пункті 31 якої зазначено про асфальтобетонника Кирпичнікова Є.В., при цьому, документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідним працівником у складі пропозиції не надано, чим не виконано вимоги п. 2 Додатку 2 до ТД.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Враховуючи зазначене, в порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПАТ «Шляхове ремонтно-будівельне управління №33», а оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Крім того, вищевказане призвело до порушення частини 16 статті 29 Закону № 922-VIII відповідно до якої замовник, у випадку виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Крім того, відхиливши тендерну пропозицію одного учасника, який не відповідає, зокрема кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, та не відхиливши пропозицію іншого, з вказаної підстави, замовником порушено норми пункту п’ятого частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, зокрема принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
30.09.2020 10:40 - 16.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2020 10:40
Опис звіту:
За результатами моніторингу повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог пункту 19 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник зобов’язаний включити до тендерної документації опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до пунтку 3 «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерної пропозиції» розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги на закупівлю послуг: Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О-211437 Ізюм - Оскіл км 11+750 - км 14+600 у Харківській області (ГБН Г.1-218-182:2011«Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», код ДК 021:2015 – 45233142-6 "Ремонт доріг") (надалі – Тендерна документація), затвердженої рішенням уповноваженої особи від 09 липня 2020 року Протокол № 140/Д, Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних (несуттєвих) помилок.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки:
- відсутність на окремих документах підпису або печатки (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством);
- допущення у пропозиції описок, друкарських, граматичних, орфографічних помилок, русизмів, які не спотворюють і не впливають на зміст пропозиції;
- надання Учасником неповної інформації, але яку замовник може отримати з інших документів тендерної пропозиції учасника, розміщеною у Додатках до Тендерної Документації;
- та інші помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на її зміст, а саме технічні помилки та описки.
Уповноваженою особою було розглянуто тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «Шляхове ремонтно-будівельне управління №33» (далі – Переможець). Переможцем надано інформаційну довідку від 07.08.2020 року №294 відповідно до вимог Таблиці №1 пункту 1.1 Додатку №2 Тендерної документації. У пункті 6 цієї довідки вказана наявність п'яти автомобілів самоскидів МАЗ-551605-271 2007 р. випуску. На підтвердження інформації Переможцем надано п'ять свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів від 02.02.2007р. РСА №910143 рік випуску МАЗ-551605-271 – 2006р. Переможцем у пропозиції допущена друкарська помилка, яка не спотворєю і не впливає на зміст пропозиції та підтверджується відповідним свідоцтвом від 02.02.2007р. РСА №910143 (свідоцтво надано в пропозиції Переможця на сторінці 10 у файлі «2. Інформац_я про наявність техніки») яке зазначено у графі 6 «Документ, підтверджуючий приналежність». Така помилка була визначена Замовником як формальна (несуттєва) відповідно до вимог Закону та вимог Тендерної документації.
Відповідно до вимог п. 1.1 Додатку №2 Тендерної документації в підтвердження інформації, зазначеної в довідці, на кожну одиницю техніки Учасник надає копії свідоцтва про державну реєстрацію техніки. Якщо техніка не підлягає державній реєстрації, - інший документ, що посвідчує право власності (обліку).
У пункті 29 довідки від 07.08.2020 р. №294 зазначено, що Переможцем на підставі договору про надання послуг від 02.06.2020р. №0206-20П укладеного з ТОВ «МАРБІТ», буде залучено послуги маркірувальної машини «Line Lazer V 200HS, 2017 року випуску». Маркірувальна машина «Line Lazer V 200HS» є обладнання яке у розумінні Закону України «Про дорожній рух» та Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 07.09.1998р. №1388, а також Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 08.07.2009р. №694 - не підлягає обов’язковій реєстрації.
В підтвердження інформації, зазначеної в пункті 29 довідки від 07.08.2020р. №294 Переможцем у складі тендерної пропозиції надано наступні документи: копію договору про надання послуг від 02.06.2020р. №0206-20П з ТОВ «МАРБІТ»; атестат виробництва від 18.02.2020р. №ДР.АВ.28.001-20 виданий ТОВ «МАРБІТ»; бухгалтерську довідку, що посвідчує право власності (обліку), знаходження основних засобів на балансі ТОВ «МАРБІТ» та лист-підтвердження щодо готовності до надання послуг на весь термін надання послуг за предметом закупівлі, які розміщено на сторінках 45-51 у файлі «2. Інформація про наявність техніки». Відповідно до наданої інформації Переможцем повністю виконано вимоги пункту 1.1 Додатку №2 Тенденої документації.
Відповідно до вимог пункту 2 Додатку №2 Тендерної документації Переможцем було надано довідку від 07.08.2020р. №298 у пункті 31 якої зазначено інформацію про асфальтобетонника-варильника 3-го розряду Кирпичнікова Є.В.. В підтвердження інформації Переможець надав наказ про прийняття Кирпичнікова Є.В. від 12.03.2018р. №16-К, який розміщено на сторінках 44-46 у файлі «5. Довідка про наявність працівників».
Крім того, слід зазначити, що економія бюджетних коштів від очікуваної вартості предмета закупівлі по даному об’єкту складає 44% (17 566 939,03грн.).
Таким чином Переможець ПАТ «ШРБУ №33» відповідає кваліфікаційним критеріям установленим статтею 16 Закону та вимогам Додатку №2 Тендерної документації. Виходячи з вище викладеного, порушення норм пункту 1 частини 1 статті 31 Закону та пункту 5 частини 1 статті 5 Закону відсутні.
Дата публікації звіту:
06.10.2020 14:12