-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук (через с. Бочки) (окремими ділянками), Полтавська область
Завершена
142 560 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 425 600.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 425 600.00 UAH
Номер:
46e1d0907d414fb6ab0382b73986b1a1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-06-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.11.2020 00:00
Період моніторингу:
04.11.2020 11:37 - 26.11.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.11.2020 № 204
Чернігів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області від 03.11.2020 № 204
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2020-07-09-001641-c 09.07.2020 Дані автоматичних індикаторів ризиків: RISK1-5_2
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29, частини дев’ятої статті 26 та частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та оголошенні, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, надання відповідей на звернення щодо роз’яснень до тендерної документації, виконання рішень колегії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання відповідей на звернення щодо роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Полтавській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням тендерного комітету від 31.07.2020 № 14-02-20 зі змінами (далі – тендерна документація), відповіді на звернення щодо роз’яснень до тендерної документації, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНІТ-001» (далі – ТОВ «ГРАНІТ-001»), товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі -ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Лубенське шляхово-будівельне управління № 9» (далі - ТОВ «Лубенське ШБУ № 9»), рішення колегії АМКУ від 02.09.2020 № 16543-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр пропозицій, повідомлення про намір укласти договір від 21.09.2020, договір від 05.10.2020 № 100-11-20, укладений Замовником з ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», додаткова угода від 06.10.2020 № 01 до договору від 05.10.2020 № 100-11-20.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
В ході моніторингу встановлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 11.10.2020 Замовник відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ГРАНІТ-001» та ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону, як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Відповідно до пункту 3.1. Додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачено, що «Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність досвіду виконання аналогічного договору за встановленою формою з підтверджуючими документами. Довідка має містити інформацію не менш ніж про один вказаний аналогічний договір із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, категорію автомобільної дороги та інші дані згідно таблиці. Аналогічним буде вважатись договір на виконання робіт/послуг з будівництва, реконструкції, капітального ремонту та послуг з поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії, укладений протягом останніх 5-ти (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт/надання послуг на автомобільних дорогах загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно в обсязі не менше, чим обсяги зазначені у таблиці на стор. 31, пункту 3.1. Додатку 2 до тендерної документації. Аналогічний договір має бути виконаний не менш, ніж на 85% від загальної ціни договору».
Замовником, за результатами розгляду тендерних пропозицій, відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ГРАНІТ-001» у зв’язку з неподанням інформаційної довідки про наявність досвіду виконання аналогічного договору за встановленою формою та відповідних підтверджуючих документів (копій аналогічних договорів).
Пропозицію ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» Замовником відхилено через невідповідність між інформацією, вказаною у довідці про наявність досвіду виконання аналогічного договору (зокрема щодо робіт з влаштування вирівнюючого та/або нижнього шару (шарів) асфальтобетонного покриття та влаштування горизонтальної дорожньої розмітки) у обсягах, які вимагались тендерною документацією, та відповідними підтверджуючими документами (актами приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) та довідками про вapтicть виконаних будівельних робіт та витрати (форми КБ-3)).
Проте, Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, зокрема, на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не розмістивши повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель та не надавши ТОВ «ГРАНІТ-001» та ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону та частини дев’ятої статті 26 Закону.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «Лубенське ШБУ № 9» була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, чим порушено вимоги частини першої статті 31 Закону.
При цьому, в ході моніторингу встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «ГРАНІТ-001» підлягала відхиленню на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, оскільки не містила банківської гарантії, надання якої вимагалося пунктом 2 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-1-5_2, не підтверджена.
Період усунення порушень:
30.11.2020 15:00 - 15.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
30.11.2020 15:00
Оскарження висновку в суді
Опис:
ПОЗОВНА ЗАЯВА від «14» грудня 2020 р. № 01-09/1548
Дата публікації:
14.12.2020 16:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
30.11.2020 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2020-07-09-001641-с за предметом закупівлі «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук (через с. Бочки) (окремими ділянками)» (код 45233000-9 ДК 021:2015 «Будівництво, влаштування фундаменту та покриття шосе, доріг)» в електронній системі закупівель оприлюднено висновок про наявність порушень законодавства, а саме відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення) та встановлення за результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій порушення вимог частини шістнадцятої статті 29, частини дев’ятої статті 26 та частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на що висунуто зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотримання положень Господарського та Цивільного кодексів України.
Аналізуючи норми чинного господарського, цивільного та закупівельного законодавства, документальні матеріали справи щодо здійснення зазначеної вище процедури закупівлі, виконання переможцем процедури закупівлі предмету закупівлі в натурі та надані Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області обґрунтування підстав своєї вимоги, Служба автомобільних доріг у Полтавській області не погоджується з оприлюдненою Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області інформацією та вимогами, і вважає зазначений висновок і зобов’язання Управління такими, що ґрунтуються виключно на оціночних судженнях посадових осіб Управління, суперечить нормам чинного законодавства, як в частині матеріального, так і процесуального права, а відтак є передчасними і незаконними, а також такими, що порушують, як суспільні і державні інтереси, так і законні права та інтереси Служби автомобільних доріг у Полтавській області.
Рішення Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» буде оскаржено в судовому порядку на підставі та в терміни, визначені у статті 8 цього Закону.
Дата публікації звіту:
04.12.2020 08:59