-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
"Капітальний ремонт будівлі Гранітнянської ЗОШ I-III ступенів, розташованої за адресою: смт. Гранітне Малинського району Житомирської області"
Завершена
12 182 089.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 121 820.90 UAH
мін. крок: 1% або 121 820.90 UAH
Номер:
35e5b5b1c2db4894b1b646f8589ad0bf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-23-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.09.2020 00:00
Період моніторингу:
23.09.2020 11:29 - 16.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
22.09.2020 № 267
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
від 22.09.2020 № 267
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
8 UA-2020-07-07-001371-b 07.07.2020 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі»
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Тетерів-Будпроект» установлено порушення частини другої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «АртХаус» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Тетерів-Будпроект», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, розгляду тендерних пропозицій, повноти відображення інформації про відхилення тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Малинської районної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 16.07.2020 року
№ 13, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 09.07.2020, від 10.07.2020 та від 13.07.2020, вимоги про усунення порушення
від 04.08.2020 та від 17.08.2020, роз’яснення Замовника від 09.07.2020,
від 10.07.2020 та від 14.07.2020, рішення Замовника від 07.08.2020, 21.08.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Тетерів-Будпроект» (далі – ТОВ «Тетерів-Будпроект»), товариства з обмеженою відповідальністю «АртХаус» (далі –
ТОВ «АртХаус»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.07.2020 № 14, від 07.08.2020 № 20, від 13.08.2020 № 21, повідомлення про намір укласти договір від 13.08.2020, договір підряду від 31.08.2020
№ 5-20.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Крім того, моніторингом установлено, що відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 07.08.2020 № 20 Замовник скасував рішення щодо обрання переможцем закупівлі ТОВ «Тетерів-Будпроект» на підставі частини першої статті 31 Закону та пункту 7 розділу 3 тендерної документації, так як ТОВ «Тетерів-Будпроект» не відповідає встановленим вимогам тендерної документації. Однак на порушення частини другої статті 31 Закону вищезазначений протокол не містить інформації, у чому саме полягає невідповідність ТОВ «Тетерів-Будпроект» вимогам тендерної документації.
Також за результатами моніторингу установлено, що відповідно до технічних вимог додатку 4 тендерної документації Замовник установив вимогу про надання учасниками, зокрема, дозволів та ліцензій на проведення робіт.
При цьому, додатком 6.1 тендерної документації (локальний кошторис на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-1-7 систем пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу) та додатком 6.2 тендерної документації (дефектний акт на монтажні роботи по системі пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу) передбачено виконання монтажних робіт по системі пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу.
Відповідно до пункту 13 статті 7 Закону України від 02.03.2015 № 222 «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» послуги і роботи з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу підлягають ліцензуванню.
Водночас, учасник торгів ТОВ «АртХаус» у своїй тендерній пропозиції не надав ліцензію на надання послуг та виконання робіт з монтажу протипожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, чим не дотримав технічні вимоги додатку 4 тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АртХаус» як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та уклав з ним договір підряду від 31.08.2020 № 5-20.
Період усунення порушень:
16.10.2020 18:52 - 30.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2020 18:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись з висновком про результати моніторингу закупівлі повідомляю наступне:
1.Відповідно до п.8 ч.2 ст.21 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, встановлено пункт який повинен містити оголошення про проведення відкритих торгів. Враховуючи форму оголошення (скриншот додається) Дана форма не передбачається щодо зазначення мови якою може бути подана тендерна пропозиція. А також просимо врахувати що тендерна документація містить мову якою повинні подаватись пропозиції (скриншот додається) Вимога щодо відміни закупівлі неможлива, у зв’язку з тим що закупівля завершена у частині проведення «про результат проведення процедури закупівлі» Звіт додається до заперечення.
Щодо того, що, учасник торгів ТОВ «АртХаус» у своїй тендерній пропозиції не надав ліцензію на надання послуг та виконання робіт з монтажу протипожежної сигналізації, оповіщення про пожежу, чим не дотримав технічні вимоги додатку 4 тендерної документації. Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АртХаус» як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та уклав з ним договір підряду від 31.08.2020 № 5-20. Звертаю вашу увагу на те, що в додатку 4 до тендерної документіції, Замовник установив вимогу про надання учасниками дозволів та ліцензій на проведення, саме, робіт. А конкретної вимоги стосовно надання дозволів чи ліцензій щодо послуг, зокрема, монтажу систем пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу, у тендерній документації Замовника відсутні. Таким чином, учасник ТОВ «АртХаус» у своїй тендерній пропозиції й надав дозвіл на зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин, а також надав ліцензію щодо господарської діяльності з будівництва обєктів IV-V категорії складності (за переліком видів робіт згідно з додатком). Також, вважаю за необхідне зазначити, що ТОВ «АртХаус» у своїй тендерній пропозиції зазначає: «Вивчивши тендерну документацію та технічні вимоги на виконання зазначеного вище, ми, уповноважені на підписання Договору, маємо можливість та погоджуємося виконати вимоги замовника та Договору. У разі визначення нас переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, ми візьмемо на себе зобов'язання виконати всі умови, передбачені договором. Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами проведення процедури закупівлі, визначеними в тендерній документації.» Отже, зважаючи на вище зазначене, вважаю, що ствердження про необхідність відхилення пропозиції ТОВ «АртХаус» не обгрунтовані.
Щодо установлено порушення частини другої статті 31 Закону, за результатами аналізу питання повноти відображення інформації про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Тетерів-Будпроект».
Враховуючи зміст ч. 2 ст. 31 Закону: « Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.» необхідно зауважити, що не передбачено яким саме способом має бути зазначена інформація про невідповідність відхиленої пропозиції учасника. Отже, можна вважати дана інформація була зазначена в електронній системі. Оскільки, учасник ТОВ «Тетерів-Будпроект» скористався своїм законним правом (передбаченим ч. 2 ст. 31 Закону) звернувся за додатковою апгументацією про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Відповідно, Замовником в електронній системі була надана відповідь з деальним поясненням в чому саме полягає невідповідність ТОВ «Тетерів-Будпроект», а саме:
- « Ваша тендерна пропозиція відхилена оскільки: 1) п.7 Розділу 3 тендерної документації встановлена вимога закупівлі робіт без залучення субпідрядника. У своїй тендерній пропозиції Ви надали документи про залучення субпідрядника до виконання предмету закупівлі та підтвердили у Вимозі неможливість проведення робіт щодо предмету закупівлі в певній його частині (вогнезахист дерев’яних конструкції, влаштування системи пожежної сигналізації та сповіщення про пожежу, системи охоронної сигналізації). Таким чином Ви самі визнали правомірність відхилення Вашої тендерної пропозиції, незважаючи на незгоду з позицією Замовника; 2) у відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва Вами враховано матеріал «позиція 81 ДСА 0,3566336т», яку, як ви зазначаєте, Ви включили помилково та наполягаєте, що здорожчання вартості робіт було б незначним (на Вашу думку) порівняно із загальною ціною предмету закупівлі. Ми не погоджуємось із такою Вашою позицією, не сприймаємо включення вказаної позиції як помилку, в тому числі з огляду на Ваш досвід участі в публічних закупівлях. Ст.29 Закону передбачено, що Замовник розглядає тендерну пропозицію Постачальника та виявляє невідповідність в тендерній пропозиції. Постачальник може усунути невідповідності в інформації та/або документах: - що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; - на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Виправлення відомості ресурсів до зведеного кошторису розрахунку вартості та перерахунок ціни тендерної пропозиції не передбачений законом. Щодо неповної інформації у файлі 28. Копія витягу ПДВ, ми погоджуємось із Вашою позицією, що вказаний документ знаходиться у відкритому доступі і вказана помилка є несуттєвою.» (скриншот додається)
2. Щодо вимог п. 3 розділу ІІ «КОНСТАТУЮЧА ЧАСТИНА» висновку про результати моніторингу закупівлі зазначено, що керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 31.08.2020 року № 5-20, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Виконання даних вимог не можлива оскільки відповідно до висновку «За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.» враховуючи вище зазначене у порядку оприлюднення інформації (оголошення, та договору) порушення відсутні тому підстав для розірвання договору відсутні.
Дата публікації звіту:
23.10.2020 13:29