• Переговорна процедура
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Медичні матеріали

Завершена

2 553 702.57 UAH з ПДВ
Номер: ffb2f52b8dd34e82ad4ad46a9ed726e3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-07-23-000106
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.08.2020 14:52 - 26.08.2020 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.08.2020 № 138 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.08.2020 № 138. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-07-03-003483-b 03.07.2020. Дані автоматичних індикаторів ризиків, що спрацювали (RISK1-1). Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правомірності застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу правильності заповнення відповідно до вимог Закону документів, що оприлюднюються, встановлено порушення вимог порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону. За результатами аналізу своєчасності та повноти оприлюднення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів щодо розірвання укладених договорів, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 серпня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), правомірності, обгрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та своєчасності і повноти його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Володимирецька центральна районна лікарня» Володимирецької районної ради Рівненської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-07-02-003225-c); обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протоколи розкриття тендерних пропозицій по усіх лотах; протокол засідання тендерного комітету від 03.07.2020; повідомлення про наміри укласти договори від 06.07.2020 по усіх лотах, укладені з ПП «Фірма Фармікс» договори закупівлі від 17.07.2020 № 333, № 334, № 335 та № 336. Проведеним моніторингом встановлено, що у пункті 13 опублікованих повідомлень про намір укласти договір про закупівлю за усіма лотами вказано умову застосування переговорної процедури закупівлі, визначену у пункті 1 частини 2 статті 40 Закону - двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. Відповідно до вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі Проте, моніторингом встановлено, що на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону у пункті 14 повідомлень про намір укласти договір про закупівлю за усіма лотами Замовником при наведенні обгрунтування двічі відмінених процедур відкритих торгів, у тому числі частково за лотом, через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій здійснено посилання лише на одну процедуру закупівлі (UA-2020-05-22-003503-b). Проведеним аналізом наявної в електронній сиистемі закупівель інформації щодо оголошених Замовником у 2020 році процедур закупівель за предметом «Медичні матеріали» (ДК 021:2015: 33140000-3) та відмінених з підстави подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій (у тому числі частково за лотом) встановлено, що 10.06.2020 Замовником було оголошено відкриті торги за вказаним предметом закупівлі (оголошення UA-2020-06-10-004540-c) за 4-ма лотами, по яких попередньо було відмінено торги за процедурою закупівлі UA-2020-05-22-003503-b. Однак, 26.06.2020 торги за процедурою закупівлі UA-2020-06-10-004540-c було відмінено за усіма лотами з причини подання менше двох пропозицій. Відповідно до вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток з підстави двічі відмінени процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, за умови, що предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Проведеним аналізом наявної в електронній системі закупівель інформації щодо відміненої процедури відкритих торгів UA-2020-06-10-004540-c, а саме вимог тендерної документації до учасників такої процедури закупівлі, зокрема, визначених у проекті договору (Додаток №7 до тендерної документації, який учасники процедури закупівлі повинні були надати у складі своєї тендерної пропозиції) та умов укладених за результатами досліджуваної переговорної процедури закупівлі договорів встановлено невідповідність вимог до учасника досліджуваної переговорної процедури закупівлі (UA-2020-07-03-003483-b) за усіма лотами та вимог, що були визначені у тендерній документації до процедури відкритих торгів UA-2020-06-10-004540-c. Так, за умовою п.3.2 проекту договору (Додаток №7 до тендерної документації) за процедурою відкритих торгів UA-2020-06-10-004540-c постачальник здійснює поставку товару за адресою: 34300, Рівненська обл., смт. Володимирець, вул. Грушевського, 39. Водночас, за умовами укладених з переможцем досліджуваної переговорної процедури закупівлі договорів від 17.07.2020 № 333, № 334, № 335 та № 336 (п.3.2) постачальник здійснює поставку товару партіями відповідно до виробничої потреби покупця на АЗС постачальника. Також, за умовою умовою п.3.3 проекту договору (Додаток №7 до тендерної документації) за процедурою відкритих торгів UA-2020-06-10-004540-c встановлено вимогу про те, що партія товару, що узгоджена сторонами повинна бути поставлена протягом 3-х робочих днів з моменту отримання заявки від покупця. Вимога до учасника щодо поставки товару за його рахунок, згідно заявки Замовника протягом 3-х робочих днів з моменту отримання заявки (факсом, листом, електронною поштою) міститься також у пункті 7 Додатку №4 до тендерної документації по процедурі відкритих торгів UA-2020-06-10-004540-c та тендерної документації по процедурі відкритих торгів UA-2020-05-22-003503-b. Проте, за умовами п.3.3 укладених за результатами досліджуваної переговорної процедури закупівлі договорів від 17.07.2020 № 333, № 334, № 335 та № 336 вимога про поставку товару протягом 3-х робочих днів з моменту отримання заявки від покупця відсутня. Слід зазначити, що при здійсненні Замовником (лікарні) закупівлі за досліджуваною переговорною закупівлею медичних матеріалів (скальпелі, леза до скальпелів, медичні голки, шприці, системи для переливання крові, рукавички медичні, тощо) уклалені договори закупівлі від 17.07.2020 № 333, № 334, № 335 та № 336 містять умови щодо відвантаження товару на АЗС (п.3.2 та п.3.7) а не за адресою Замовника (лікарні): вул. Грушевського, 39, смт. Володимирець Рівненської області). Зазначені вище умови містяться також в проекті договору, що наведений в Додатку №7 до тендерної документації до процедури відкритих торгів UA-2020-05-22-003503-b та відсутні в проекті договору, що наведений в Додатку №7 до тендерної документації до процедури відкритих торгів UA-2020-06-10-004540-c. Отже, за результатами аналізу питання наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону Замовником переговорну процедуру закупівлі UA-2020-07-03-003483-b застосовано без наявності належних підстав для її застосування, проведено без належного обгрунтування застосування такої процедури та за відсутності обгрунтованих у пункті 14 повідомлень про намір укласти договір за усіма лотами умов застосування такої переговорної процедури закупівлі. Таким чином, за результатами моніторингу ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював атоматичний індикатор ризиків RISK1-1 (використання замовником переговорної процедури закупівлі за відсутності законодавчих підстав) – підтверджено. Відповідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Отже, пунктом 10 частини 1 статті 10 Закону встановлено імперативну вимогу щодо оприлюднення усіх додатків до договору про закупівлю. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону Замовником укладений за результатами переговорної процедури закупівлі за Лотом 2 (ДК 021:2015: 33141000-0 – Медичні матеріали нехімічні та гематологічні одноразового застосування. Шприці, системи для переливання крові, кровозамінників та інших трансфузійних рідин, катетери, трубка газовивідна, трубка ендотрахеальна з манжетою та без манжети, затискачі для пуповини) договір від 17.07.2020 № 335 опубліковано не в повному обсязі, зокрема, опубліковано першу сторінку Додатку №1 до вказаного договору «Специфікація», що містить перелік найменувань товару на загальну суму 895 585,57 грн з ПДВ та останню сторінку вказаного додатку із зазначенням на ній загальної ціни тендерної пропозиції (суми договору) – 918 000,03 грн з ПДВ. Не опубліковано інформацію щодо 29 найменувань товару, що є предметом закупівлі за Лотом 2 (катетери, зонд-катетери, трубки газовивідна та ендотрахеальні, повітропроводи, затискач для пуповини) всього в кількості 1 790 шт на суму 22 414,46 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 14.08.2020 13:15 - 01.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 14.08.2020 13:15

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Дійшли до згоди, щодо розірвання укладених договорів
Дата публікації звіту: 20.08.2020 13:04

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • documentsForm: Так
Опис: порушення усунено, договори розірвано
Дата публікації: 03.11.2020 12:46

Запити/Пояснення