-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Вимірювальні прилади
Вимірювальні прилади
Завершена
3 150 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Номер:
b19bcf108cd7435a8802f1d82427ad7d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-21-000087
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.09.2020 00:00
Період моніторингу:
21.09.2020 20:10 - 13.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.09.2020 № 191
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 18.09.2020 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 21.09.2020 № 191
Витяг з Переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
20. UA-2020-07-03-003149-a 03.07.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частин четвертої та п’ятої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та ФОП Суліма А.С. встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору та відповідності його умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та відповідності його умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відокремленого підрозділу «Рівненська АЕС» державного підприємства «НАЕК «Енергоатом» (далі – Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 03.07.2020 року, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» (далі – ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО», учасник-переможець), тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Суліма Алла Сергіївна (далі – ФОП Суліма А.С.), протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.08.2020, витяг з протоколу засідання тендерного комітету від 01.09.2020 № 73, повідомлення про намір укласти договір від 01.09.2020 року, договір від 18.09.2020 № 53-122-01-20-10013.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якими повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, чим порушено частину п’яту статті 23 Закону.
Також, моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Додаток 2 та Додаток 2.1 до тендерної документації містить посилання на виробника (Імпорт. VibroSystM. Канада) обґрунтування яких відсутні. Зазначене є порушенням Замовником частини четвертої статті 23 Закону.
В ході моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерні пропозиції учасників ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та ФОП Суліма А.С. не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Так, згідно з вимогою підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження виконання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасники процедури закупівлі повинні надати документ (документи), що підтверджує досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Однак, учасником-переможцем ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та учасником ФОП Суліма А.С. на виконання цієї вимоги надано лише довідки в довільній формі про виконання аналогічного договору, відповідно від 07.08.2020 № 355 (АТОМ_Письмо 20-355 (РАЕС Аналогічні договора).pdf) та від 05.08.2020 № 25 (Аналогічний договір.pdf в архіві Кваліфікація.rar), які не підтверджують факт виконання аналогічних договорів, що не відповідає кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником згідно частини першої статті 16 Закону та є порушенням підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації .
Отже, учасник-переможець ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та учасник ФОП Суліма А.С. не підтвердили відповідність кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону в частині наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (-их) договору(-ів).
Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозиції учасників ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та ФОП Суліма А.С. як таких, що не відповідають умовам тендерної документації, допустив до аукціону, визначив переможцем торгів ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та оприлюднив договір від 18.09.2020 № 53-122-01-20-10013.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 частини другої статті 32 тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Період усунення порушень:
16.10.2020 20:07 - 30.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2020 20:07
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі, вих. від 30.10.2020 №16230/001
Дата публікації:
02.11.2020 11:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення по висновку про результати моніторингу процедури закупівлі .
1. Розміщення інформації в електронній системі закупівель (ЕСЗ) здійснюється Замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в ЕСЗ, та завантаження відповідних документів через авторизоване робоче місце замовника. На момент оприлюднення замовником оголошення та на сьогоднішній день в ЕСЗ не реалізована можливість та відсутнє для заповнення замовником поле «мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції». При цьому в пункті 7 Розділу І тендерної документації, яка є невід’ємною частиною оголошення, наявна «Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції».
2. Згідно частини 5 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник «може» вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації. У тендерній документації Замовника відсутня вимога до учасників щодо надання в складі пропозиції документів (маркування, протоколів випробувань, сертифікатів), що підтверджують вищезазначену відповідність. Крім того, всі товари виготовляються згідно ТУ, ГОСТ, ДСТУ тощо, які обов’язково затверджуються (погоджуються) відповідними державними органами з врахуванням застосування виробником (виробниками) заходів із захисту довкілля.
3. Згідно частини 4 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".» Однак, ні стаття 23 ні стаття 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» не зобов’язує замовників оприлюднювати обґрунтування посилання на конкретного виробника. При цьому повідомляємо, що вибір вказаного виробника є обґрунтованим.
4. В складі тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «АТОМТЕПЛОЕНЕРГО» та учасника ФОП Суліма А. С. містяться довідки про досвід виконання аналогічних договорів, в яких зазначено перелік укладених договорів на постачання аналогічної продукції. Вимоги щодо надання копії договорів або інших документів тендерна документація не містить, оскільки статтею 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» не встановлено, яким саме документом підтверджується вказана інформація.
Дата публікації звіту:
22.10.2020 14:58