-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Роботи з капітального ремонту дорожнього покриття проїзної частини по вул. Садова в с. Воскобійники Шишацького району Полтавської області
Торги не відбулися
2 644 676.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 223.38 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 223.38 UAH
Номер:
5ec2df871e23413db33ca5b8b5e17f34
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-16-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.07.2020 00:00
Період моніторингу:
16.07.2020 18:39 - 07.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
16.07.2020 № 41
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 16.07.2020 № 41
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2020-07-01-005650-a, 01.07.2020, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель відповідно до п. 2 ч. 2 статті 8 Закону «Про публічні закупівлі».
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 2 частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, шляхом вжиття заходів, передбачених частиною першою статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; наявності підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Шишацької селищної ради (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 01.07.2020 № 2 (далі – тендерна документація), форму протоколу розкриття тендерних пропозицій від 17.07.2020; протокол засідання тендерного комітету замовника від 23.07.2020 № 3; тендерні пропозиції ДП «Лохвицький шлях» ПАТ «Облшляхрембуд» та ТОВ "Полтава-Євробуд"; вимогу замовника до учасника ТОВ «Полтава-Євробуд» про усунення невідповідностей до 28.07.2020; відповідь ТОВ «Полтава-Євробуд», завантажену через електронну систему закупівель 27.07.2020, рішення органу оскарження від 05.08.2020 № 15009-р/пк-пз.
Моніторингом установлено, що в порушення абзацу 2 частини другої статті 24 Закону замовником не оприлюднено в окремому документі перелік змін, що внесені до тендерної документації та розміщені у вигляді нової редакції тендерної документації в електронні системі закупівель 01 липня 2020 року о 15 год. 05 хв.
Так, нормами абзацу 2 частини другої статті 24 Закону передбачено «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться».
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Відповідно пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель, що не забезпечено замовником на момент завершення моніторингу.
Моніторинг відповідності тендерних пропозицій учасників вимогам тендерної документації замовника керуючись нормами частини тринадцятої статті 8 Закону не здійснювався з огляду на те, що відносно цих обставин органом оскарження прийнято до розгляду скаргу від суб’єкта оскарження у порядку, встановленому Законом.
Період усунення порушень:
06.08.2020 16:35 - 21.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
06.08.2020 16:35
Запити/Пояснення
Номер:
9d4a89159950410a968fd1886817e9c4
Назва:
Заперечення до висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби (Полтавська обл.) щодо виявлених порушень законодавства у сфері закупівель.
Дата опублікування:
11.08.2020 17:25
Опис:
Управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Шишацької селищної ради (далі – Замовник) є Замовником торгів процедури закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-01-005650-a, предметом якої є «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзної частини по вул. Садова в с. Воскобійники Шишацького району Полтавської області» (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), що оголошена 01.07.2020 року. 16.07.2020 року Північно-східним офісом Держаудитслужби (Полтавська обл.) прийнято рішення про початок моніторингу вказаної закупівлі, за результатами якого 06.08.2020 року опубліковано висновок.
Управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Шишацької селищної ради категорично заперечує проти положень даного висновку виходячи з наступного.
Стосовно встановленого порушення законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї, наголошуємо, що відповідно до п.3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Замовник інформує, що зміни до тендерної документації не вносились, про що можна зробити висновок, порівнявши початкову та наступну редакції тендерної документації. За результатами технічної помилки, замовником розміщено проект тендерної документації, в якій зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 16.07.2020 року (п.1 розділу IV Тендерної документації). Відразу розуміючи, що в оголошенні про закупівлю зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій 17 липня 2020 року, Замовником завантажено затверджену тендерну документацію (протокол тендерного комітету № 2 від 01.07.2020 року), яка відповідає інформації, що зазначена в оголошенні про закупівлю.
Отже, враховуючи вищезазначене, Замовник наполягає спростувати частину висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби (Полтавська обл.), що стосується порушення абзацу 2 чистити другої ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»
Щодо встановленого порушення законодавства в частині складання форми документів у сфері публічних закупівель, наполегливо звертаємо увагу на те, що відповідно до п. 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Під час публікації оголошення закупівлі, Замовником заповнено всі електронні поля, що визначені адміністратором і реалізовані в електронній системі закупівель оператором електронного майданчика ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА». Електронне поле «мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції» не реалізовано оператором електронного майданчика.
Додатково повідомляємо, що відповідно до ст. 10 Конституції, державною мовою в Україні є українська мова. Беручи до уваги пункт 1 резолютивної частини Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційними поданнями 51 народного депутата України про офіційне тлумачення положень статті 10 Конституції України щодо застосування державної мови органами державної влади, органами місцевого самоврядування та використання її у навчальному процесі в навчальних закладах України (справа про застосування української мови) № 10-рп/99 від 14 грудня 1999 року (справа № 1-6/99), положення частини першої статті 10 Конституції України, за яким "державною мовою в Україні є українська мова", треба розуміти так, що українська мова як державна є обов'язковим засобом спілкування на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування (мова актів, роботи, діловодства, документації тощо), а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначаються законом (частина п'ята статті 10 Конституції України).
Відповідно до ч.1 ст. 1 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», єдиною державною (офіційною) мовою в Україні є українська мова. Відповідно до ч. 7 ст. 1 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», статус української мови як єдиної державної мови передбачає обов’язковість її використання на всій території України при здійсненні повноважень органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також в інших публічних сферах суспільного життя, які визначені цим Законом.
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до ч. 9 ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедур закупівель/спрощених закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну:
- для товарів і послуг - 133 тисячам євро;
- для робіт - 5 150 тисячам євро.
Очікувана вартість закупівлі за предметом «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзної частини по вул. Садова в с. Воскобійники Шишацького району Полтавської області» становить 2644676,40 грн. (два мільйона шістсот сорок чотири тисячі шістсот сімдесят шість гривень 40 копійок).
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією пунктом 7 розділу І Тендерної документації тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї складаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову.
Таким чином, Замовником дотримано всіх вимог законодавства, враховуючи технічні можливості електронного майданчика. Вимога про мову зазначена у тендерній документації, яка є невід’ємною частиною оголошення про закупівлю.
Отже, Управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Шишацької селищної ради стверджує про відсутність зазначених у висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби (Полтавська обл.) порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що повністю обгрунтовано даним запереченням.
Також додатково зазначаємо про своє занепокоєння можливою упередженістю Північно-східного офісу Держаудитслужби, оскільки за результатами аналізу закупівель, оголошених в системі PROZORRO, спостерігається тенденція проведення моніторингу тих закупівель, Учасником яких є Дочірнє Підприємство «Лохвицький Шлях» Приватного Акціонерного Товариства «Облшляхрембуд», та пропозиція якого відхилена замовником (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-25 001702-b, UA-2020-07-01-005650-a, UA-2020-04-09-002919-a, UA-2020-04-13-002826-a, UA-2020-04-09-002973-a, UA-2020-04-09-002990-a).
Наголошуємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Автомобільні дороги є невід’ємною частиною єдиної транспортної системи, що забезпечує роботу всіх галузей промисловості, сільського господарства та соціальний розвиток суспільства. Від стану автомобільних доріг залежать витрати на перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, певною мірою зайнятість населення та темпи розвитку економіки загалом. У свою чергу стан автомобільних доріг і темпи розвитку дорожньої галузі визначаються економічними можливостями та рівнем фінансування галузі дорожнього господарства. Відтак, своїми діями Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.) перешкоджає органу місцевого самоврядування у своєчасному та якісному виконанню свої повноважень спрямованих на забезпечення населення громади та держави в цілому належним станом доріг.
Управління житлово-комунального господарства, архітектури та містобудування Шишацької селищної ради вимагає переглянути положення висновку про проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзної частини по вул. Садова в с. Воскобійники Шишацького району Полтавської області» (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-07-01-005650-a) із врахуванням заперечень та внести відповідні зміни в термін до 14.08.2020 року. В іншому випадку, керуючись частиною 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», ми будемо змушені звернутися до суду для захисту своїх прав та інтересів.