Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частин третьої та шостої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 20 серпня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ямницької сільської ради об'єднаної територіальної громади (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (далі – ТД), протокол засідання тендерного комітету від 23 липня 2020 року № 64, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Автомагістраль-ІФ», укладений договір від 10 серпня 2020 року № 623.
За результатами моніторингу встановлено, що у Додатку 4 до ТД відсутня вимога про надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав, передбачених частиною першою статті 17 Закону. Частиною шостою статті 17 Закону визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Таким чином, Замовником не дотримано вимоги частин третьої та шостої статті 17 Закону.
Період усунення порушень:
20.08.2020 09:14 - 05.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
20.08.2020 09:14
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ НА РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ
За результатами розгляду висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області моніторингу закупівлі Ямницької сільської ради об’єднаної територіальної громади по предмету: “Капітальний ремонт дорожнього покриття вул. І. Франка (від буд. №2а до буд. № 56) в с. Рибне Ямницької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області” (Код CPV ДК 021:2015- 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація) розміщеного 20 серпня 2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, інформуємо про наступне.
«10» серпня 2020 року на підставі положень Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19 квітня 2020 року) (далі – Закон). Замовником, у зв’язку з відсутністю застережень до тендерної пропозиції учасника – переможця та в межах, визначених чинним законодавством України, за результатами проведеної закупівлі укладено договір № 623.
Щодо недотримання Замовником вимог частини третьої та шостої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі”
Тендерним комітетом Ямницької сільської ради об’єднаної територіальної громади затверджено оголошення та тендерну документацію про проведення відкритих торгів щодо закупівлі робіт по предмету: “Капітальний ремонт дорожнього покриття вул. І. Франка (від буд. №2а до буд. № 56) в с. Рибне Ямницької сільської ради об’єднаної територіальної громади Івано-Франківської області” (Код CPV ДК 021:2015- 45453000-7 (Капітальний ремонт і реставрація) у письмовій формі відповідно до вимог Закону.
Частиною 3 статті 17 Закону передбачено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Пунктом 1 розділу 3. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 6 тендерної документації) зазначено:
“Переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, подає інформацію (документи, встановлені в Додатку 4 (для переможця) шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель”
Частиною 6 статті 17 Закону передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
В Додатку 4 Тендерної документації Замовника (сторінка 37 тендерної документації) зазначено:
“Відповідно до ч.6 ст.17 Закону Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.”
Крім того, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель (частина 5 статті 17 Закону).
Норми вищевказаної статті стосуються також пункту 13 частини 1 статті 17 Закону, оскільки інформацію про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника, щодо Учасника та Переможця процедури закупівлі, Замовник самостійно перевіряє на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, де системою дана інформація формується самостійно, а також, вищевказана інформація міститься у формі відкритих даних на сайті https://tax.gov.ua/businesspartner.
Тому, враховуючи вищевказане, Замовником дотримано вимоги частини третьої та шостої статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” щодо встановлення у тендерній документації вимоги про подання Учасником та Переможцем документального підтвердження відсутності підстав, передбачених частиною першою та другої статті 17 Закону шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, а також забезпечено перевірку наявності відповідної інформації.
Отже, зауваження та пропозиції викладені у висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області під час моніторингу були враховані та будуть враховані тендерним комітетом Ямницької сільської ради об’єднаної територіальної громади при підготовці тендерної документації під час проведення наступних закупівель.
Дата публікації звіту:
25.08.2020 11:22