Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог частини десятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення по Лоту 1 установлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення по Лоту 2, відповідності умов договору по Лоту 2 умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, по Лоту 1 вжити заходи щодо відміни торгів внаслідок порушення вимог частини шостої статті 33 Закону, по Лоту 1 та Лоту 2 вжити заходів з недопущення в подальшому порушення вимог частини десятої статті 29 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до неї, дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель філії «Пасажирська компанія» акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 30.06.2020 (зі змінами), тендерні пропозиції ТОВ «Машинобудівний завод «Квік», ТОВ «Науково-виробниче об’єднання «Верверт», ПП «НВПП «Дак-Електропром», ТОВ «Укрколіямаш», ТОВ ВКФ «Електропромремонт», ТОВ «Виробничо-комерційне підприємство «Спецтехсервіс», протокол розкриття тендерних пропозицій по Лоту 1, протокол розкриття тендерних пропозицій по Лоту 2, протокол визначення учасника переможцем процедури закупівлі від 15.09.2020 № 70-16/09/20, повідомлення про намір укласти договір по Лоту 1, оприлюднене 16.09.2020, повідомлення про намір укласти договір по Лоту 2, оприлюднене 16.09.2020, договір від 02.10.2020 № УЗ/ЦЛ-20502, укладений з ТОВ «Виробничо-комерційне підприємство «Спецтехсервіс» за результатом торгів по Лоту 2.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Виробничо-комерційне підприємство «Спецтехсервіс», яка за результатами оцінки по Лоту 1 та Лоту 2 визначена найбільш економічно вигідною перевищує п’ять робочих днів з дня визначення її найбільш економічно вигідною. При цьому, слід зазначити, що повідомлення про аргументоване продовження строку розгляду тендерної пропозиції, як це передбачено даною нормою Закону, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення установлено, що на порушення вимог частини шостої статті 33 Закону, Замовником протягом 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, не укладено договір про закупівлю з учасником ТОВ «Виробничо-комерційне підприємство «Спецтехсервіс», який визнаний переможцем процедури закупівлі по Лоту 1, при відсутності обґрунтованої необхідності продовження строку для укладання договору до 60 днів.
Період усунення порушень:
11.11.2020 16:53 - 26.11.2020 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2020 16:53
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку та інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
І) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «…установлено, що на порушення вимог частини десятої статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Виробничо-комерційне підприємство «Спецтехсервіс», яка за результатами оцінки по Лоту 1 та Лоту 2 визначена найбільш економічно вигідною перевищує п’ять робочих днів з дня визначення її найбільш економічно вигідною. При цьому, слід зазначити, що повідомлення про аргументоване продовження строку розгляду тендерної пропозиції, як це передбачено даною нормою Закону, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено».
Надаємо аргументовані заперечення до висновку в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі» та заходи щодо недопущення порушень, а саме:
Закупівля 50530000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки (Послуги з ремонту електрогенератора пасажирських вагонів), UA-2020-07-01-002822-a оголошена з додатковим оприлюдненням в електронній системі закупівель англійською мовою у відповідності до ч. 3 ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Ч. 12 ст. 29 Закону – «Якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.». Також зазначено «Після оприлюднення замовником протоколу розгляду тендерних пропозицій електронною системою закупівель автоматично розсилаються повідомлення всім учасникам тендеру та оприлюднюється перелік учасників, тендерні пропозиції яких не відхилені згідно з цим Законом. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою автоматично, але не раніше ніж через п’ять днів після оприлюднення протоколу розгляду тендерних пропозицій.».
Розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації учасників відбувся у відповідності до строків передбачених ч. 12 ст. 29 Закону та 27 серпня 2020 оприлюднено протокол розгляду тендерних пропозицій по лотам 1, 2, отже відбувся у строк передбачений Законом.
У відповідності до положень ч. 12 ст. 29 Закону електронною системою автоматично встановлена дата та час (лот 1 02 вересня 2020 14:27, лот 2 02 вересня 2020 14:34) проведення електронного аукціону, після чого у відповідності до ч. 2 ст. 29 Закону електронною системою закупівель автоматично проведена оцінка тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом, а саме (лот 1 02 вересня 2020 15:12, лот 2 02 вересня 2020 15:19).
Ч. 15 ст. 29 Закону – «За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом».
Отже враховуючи викладене розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації відбувся 27 серпня 2020 а оцінка тендерної пропозиції відбулася лот 1 02 вересня 2020 15:12, лот 2 02 вересня 2020 15:19 після чого протоколом № 70-16/09/20 від 15.09.2020 р. визначено переможця процедури закупівлі лоти 1, 2, було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю на підставі розгляду від 27 серпня 2020 та оцінки лот 1 02 вересня 2020 15:12, лот 2 02 вересня 2020 15:19 відповідно до ч. 15 ст. 29 Закону, та у відповідності до абз. 2 ч. 1 ст. 33 Закону протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовником оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме лот 1 16 вересня 2020 10:11, лот 2 16 вересня 2020 10:12).
Слід зауважити, що положення ч. 15 ст. 29 Закону, положення ст.. 33 Закону, інші положення Закону не встановлюють строк для прийняття рішення про визначення учасника переможцем процедури закупівлі.
Крім зазначеного процедура UA-2020-07-01-002822-a у вищеописаному питанні не регулюється ч. 10 с. 29 Закону оскільки оприлюднена у відповідності ч. 3 ст. 10 Закону в зв’язку з чим питання та строків розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації регулюється ч. 12 с. 29 Закону.
Враховуючи викладене у замовника відсутні порушення ч. 10 с. 29 Закону.
Додатково повідомляємо, що ФІЛІЯ "ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в майбутньому врахує тлумачення норм Закону Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області та з метою прискорення здійснення закупівель буде примати рішення про визначення учасника переможцем процедури закупівлі в найкоротші терміни після розгляду та оцінки пропозицій, зокрема у строк що не перевищує 5 робочих днів.
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку п. 9 ст. 8 Закону підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині, зокрема у зв’язку з відсутністю порушення.
ІІ) щодо встановленого порушення законодавства, а саме: «…За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення установлено, що на порушення вимог частини шостої статті 33 Закону, Замовником протягом 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, не укладено договір про закупівлю з учасником ТОВ «Виробничо-комерційне підприємство «Спецтехсервіс», який визнаний переможцем процедури закупівлі по Лоту 1, при відсутності обґрунтованої необхідності продовження строку для укладання договору до 60 днів».
Надаємо аргументовані заперечення до висновку в порядку абз. 2 ч. 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме:
ТОВ «Спецтехсервіс» лот 1 визначено переможцем, протокол № 70-16/09/20 від 15.09.2020 р. та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір 16 вересня 2020 10:11.
Ч. 6 ст. 33 ЗУ «Про публічні закупівлі» - «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів».
Станом на дату публікацію висновку про результати моніторингу закупівлі 09.11.2020 строк для укладання договору в 60 днів ще не минув та становить 57 день.
Підсумовуючи у замовника відсутні порушення ч. 6 ст. 33 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Просимо ДЕРЖАВНУ АУДИТОРСЬКУ СЛУЖБУ УКРАЇНИ в порядку п. 9 ст. 8 Закону підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку в цій частині, зокрема у зв’язку з відсутністю порушення.
Додатково повідомляємо, що дана закупівля по лоту 1 - 17.11.2020 відмінена на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» – «неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути», а саме не укладення договору у строк відповідно ч. 6 ст. 33 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
17.11.2020 17:42