-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 «Комп'ютерне обладнання» (30230000-0)
ДК 021:2015 «Комп'ютерне обладнання» (30230000-0)
Завершена
210 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
Номер:
0f4898831ed54fa997c486250df6fe06
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-09-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2020 00:00
Період моніторингу:
09.09.2020 16:45 - 01.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.09.2020 № 165.
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 09.09.2020 № 165.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-06-26-004226-a 26.06.2020. Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 1 частини 2 статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності оголошення вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини 2 статті 22 Закону, а також включення до тендерної документації умов проведення закупівлі та вимог до учасників з посиланням на норми нечинної редакції Закону.
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини 1 статті 10 та частини 1 статті 33 Закону.
За результатами аналізу розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог частини 7 статті 33 Закону та порушення переможцем торгів вимог частини 6 статті 17 Закону.
Крім того, за результатами аналізу питання розгляду пропозицій встановлено порушення частини 3 статті 17 Закону учасником торгів ДП «Орт-сервіс» ТОВ «Орт» внаслідок не підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, своєчасності укладення договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору в установленому законодавством порядку, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель виконавчого комітету Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-26-002865-а); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету № 1 без дати; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету про визначення переможця торгів від 22.07.2020 № 2; тендерну пропозицію ДП «Орт-сервіс» ТОВ «Орт»; повідомлення про намір укласти договір від 24.07.2020; договір поставки від 07.08.2020 № 29.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено, що на порушення вимог пункту 4 частини 2 статті 4 Закону у річному плані закупівель (UA-P-2020-06-26-002865-а) при зазначенні, що джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет, не вказано коду економічної класифікації видатків бюджету, за яким будуть здійснюватися видатки за поставлений товар.
Окрім того, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушенням частини 2 статті 22 Закону, а саме: на порушення вимог пункту 11 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації Замовника (пункт 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») встановлено невідповідний строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними (виходячи з дати розкриття тендерних пропозицій, а не з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій); на порушення пункту 17 частини 2 статті 22 Закону - не зазначена електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками; на порушення пункту 2 частини 2 статті 22 Закону - встановлено невідповідний строк для оприлюднення переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (у строк, що не перевищує п’яти днів замість десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір), що не відповідає вимогам частини 3 і 6 статті 17 Закону.
Окрім того встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не визначено способу документального підтвердження переможцем згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини 1 та частиною 2 цієї статті.
Також проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до умов тендерної документації та додатків до тендерної документації Замовником не вимагалося подання учасниками жодної інформації на підтвердження їх відповідності кваліфікаційним критеріям, що суперечить вимогам статті 16 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
В тендерній документації містяться вимоги до учасників, підстави для відхилення, відміни процедури закупівлі, порядок внесення змін до тендерної документації та надання роз’яснень до неї, зміни істотних умов договору та інше з посиланням на норми Закону, що діяли в редакції до 19.04.2020, що не відповідає нормам Закону в редакції, які набрали чинності з 19.04.2020 та відповідно до якого проводиться процедура закупівлі.
Відповідно до вимог частини 3 статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 цієї статті.
Проте, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону учасником торгів ДП «Орт-сервіс» ТОВ «Орт» у складі тендерної пропозиції не підтверджено відсутність підстав, визначених пунктом 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону.
Також на порушення частини 6 статті 17 Закону у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, переможець торгів ДП «Орт-сервіс» ТОВ «Орт» не надав документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини 1 та частиною 2 цієї статті.
Відповідно до частини 7 статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Однак, при ненаданні переможцем торгів ДП «Орт-сервіс» ТОВ «Орт» документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 8 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ДП «Орт-сервіс» ТОВ «Орт» та не визначено переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Проведеним аналізом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення Замовником вимог пункту 8 частини 1 статті 10 та частини 1 статті 33 Закону.
Так, відповідно до пункту 8 частини 1 статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що при фактичному прийнятті рішення про визначення переможця закупівлі 22.07.2020 (протокол засідання тендерного комітету про визначення переможця торгів від 22.07.2020 № 2), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель 24.07.2020, тобто з недотриманням (перевищенням) строку, визначеного частиною 1 статті 33 та пунктом 8 частини 1 статті 10 Закону (протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі).
Період усунення порушень:
21.09.2020 16:26 - 06.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
21.09.2020 16:26