-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Комплект комп'ютерного обладнання для оснащення навчального кабінету початкової школи
Завершена
416 052.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 080.26 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 080.26 UAH
Номер:
e5afd530ad2144799ba84ff35f6bdab6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-23-000109
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.07.2020 00:00
Період моніторингу:
23.07.2020 16:30 - 14.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.07.2020
№ 49
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 23.07.2020 № 49.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2020-06-25-002369-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо правильності заповнення форм документів передбачених законодавством установлено порушення вимог частини 2 статті 21 та частини 2 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду та оцінки тендерних пропозицій установлено, що Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Протех-ІТ-Україна» за відсутності підстав визначених пунктом 2 частини 1 статті 31 Закону та відповідно визнав переможцем ФОП Федосєєв К.Л., що не відповідає принципам встановленим в статті 3 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації законодавству у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю від 29.07.2020 року № 8-т, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 серпня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), відповідність тендерної
документації вимогам законодавства у сфері закупівель, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильність заповнення форм документів передбачених законодавством, розгляд та оцінка тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, тендерну документацію відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (далі - Замовник), оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерні пропозиції учасників ТОВ «Протех-ІТ-Україна» та ФОП Федосєєв К.Л., протоколи засідань тендерного комітету від 15.07.2020 року № 59 та № 60, повідомлення про намір укласти договір від 15.07.2020 року, договір про закупівлю від 29.07.2020 року № 8-т та пояснення Замовника від 28.07.2020 року.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) опубліковане у електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
За результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій встановлено, що протоколом засідання тендерного комітету Замовника від 15.07.2020 року № 59 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Протех-ІТ-Україна» на підставі пункту 2 частини 1 статті 31 Закону – тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід відмітити, що у вищевказаному протоколі зазначено, зокрема, наступне: «Вiдповiдно до iнформацiї, що розмiщена на веб-сайтi виробника дана модель містить наступні невiдповiдностi мiнiмальним технiчним вимогам, що визначенi Замовником, а саме:
- у запропонованому ноутбуці встановлено процесор AMD Ryzen 3 2200U, який має базову частоту 2,5 ГГц. Замовником вимагалась базова частота процесора - не менше 2,6 ГГц, що є гіршим нiж вимагалось;
- на сайті виробника ноутбука зазначено, що ноутбук НР 255 G7 DarkSilver (6BN08EA) у заводській комплектації постачається iз накопичувачем об’ємом 256 Гб. Замовником вимагався об'єм накопичувача - не менше 1Тб, що є гiршим нiж вимагалось».
Однак, аналізом правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Протех-ІТ-Україна» встановлено, що відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)).
Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що технічні, якісні, кількісні характеристики зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Відповідно до Додатку № 2 тендерної документації, учасники в складі пропозицій повинні надати інформацію про відповідність запропонованого до поставки товару технічним та якісним вимогам Замовника, шляхом надання під час проведення процедури (повинні бути завантажені в електронну систему на момент проведення аукціону) закупівлі сканованих копій наступних документів завірених мокрою печаткою учасника, зокрема:
- порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов’язково зазначається виробник та модель ноутбука, у разі відсутності зазначених вимог пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам та відхиляється);
- лист із інформацією про строки гарантії на ноутбуки та принтер, із зазначенням у листі посилання на інтернет-сторінку, що розміщена на сайті виробника або офіційного представника ноутбука, де зазначені технічні характеристики та ОС.
Так, на виконання вказаних вище вимог тендерної документації, учасником ТОВ «Протех-ІТ-Україна» в складі пропозиції надано порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам замовника від 10.07.2020 року, відповідно до якої, запропонований учасником ноутбук (HP 255 G7 Dark Silver (6BN08EA) містить тактову частоту процесора 3,4 ГГц (не менше 2,6 ГГц відповідно до вимог в тендерній документації) та накопичувач об’ємом 1 Тб типу HDD (не менше 1Тб (тип HDD) відповідно до вимог тендерної документації).
Крім того, учасником надано інформаційний лист із інформацією про строки гарантії на предмет закупівлі (з посиланням на інтернет-сторінки виробника), надання якого вимагалося в Додатку № 2 до тендерної документації.
Поряд з тим, тендерна документація Замовника не містить окремих вимог, що технічні характеристики ноутбука, що розміщені на сайті виробника або офіційного представника ноутбука, має відповідати вимогам тендерної документації.
Крім того, відповідно до частини 2 статті 31 Закону передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Однак, моніторингом установлено, що на порушення вимог частини 2 статті 31 Закону, інформація про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Протех-ІТ-Україна» (протокол засідання тендерного комітету Замовника від 15.07.2020 року № 59) не містить посилань на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція учасника ТОВ «Протех-ІТ-Україна» не відповідає.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, моніторингом установлено, що Замовником відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Протех-ІТ-Україна» за відсутності підстав визначених пунктом 2 частини 1 статті 31 Закону та визнано переможцем тендерну пропозицію ФОП Федосєєв К.Л., що не відповідає принципам встановленим в статті 3 Закону.
Слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
04.08.2020 16:07 - 19.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.08.2020 16:07
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
06/40/2020/пр
Дата відкриття провадження:
09.10.2020 00:00
Номер відкриття провадження :
3/277/328/20
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
06/39/2020/пр
Дата відкриття провадження:
09.10.2020 00:00
Номер відкриття провадження :
3/277/326/20
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
06/38/2020/пр
Дата відкриття провадження:
09.10.2020 00:00
Номер відкриття провадження :
3/277/325/20
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
06/37/2020/пр
Дата відкриття провадження:
09.10.2020 00:00
Номер відкриття провадження :
3/277/327/2020
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
06/36/2020/пр
Дата відкриття провадження:
09.10.2020 00:00
Номер відкриття провадження :
3/277/329/2020
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
07.08.2020 17:30
Запити/Пояснення
Номер:
3583b7277ec44805851afe340e1a309b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.07.2020 14:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.07.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Комплект комп'ютерного обладнання для оснащення навчального кабінету початкової школи» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-06-25-002369-b) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
1). Чому на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону, тендерна документація містить вимоги до учасників щодо способу підтвердження відсутності їх підставам, передбачених п. 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону (у вигляді довідок)?
2). Чому оголошення про проведення відкритих торгів не відповідає вимогам Закону, а саме, на порушення вимог частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформацію про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції?
3). Чому на порушення вимог частини 2 статті 31 Закону, протокол засідання тендерного комітету від 15.07.2020 року №59 та форма розкриття тендерних пропозицій, в частині відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА» (на підставі п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації), не містить посилань на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідає?
4). Якому пункту/розділу/додатку тендерної документації не відповідає учасник ТОВ «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
0965d603a01e42a0ae02f56256c61c5e
Назва:
Пояснення Замовника
Дата опублікування:
28.07.2020 17:03
Опис:
Відділ освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради надає пояснення за запитом на пояснення Замовника.
Щодо способу підтвердження відсутності їх підставам, передбачених п. 5, 6, 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону.
Відповідно до листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 3304-04_34835-06 від 03.06.2020 «Щодо застосування статті 17 Закону» Замовник встановлює вимогу в тендерній документації щодо необхідності підтвердження учасниками у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених п.п. 5, 6, 12 і 13 ч. 1-2 ст. 17 закону.
При цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі.
Водночас для переможця замовник встановлює вимогу про надання документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених згаданими пунктами, оприлюднюючи такі документи у прозорро. Строк оприлюднення – немає перевищувати 10 днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Так, тендерною документацією п. 3.5.6. передбачено, що учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої статті 17 Закону.
Щодо порушення вимог частини 2 статті 21 Закону
Між відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради Житомирської області та ТОВ «Держзакупівлі. Онлайн» укладено договір приєднання до Регламенту авторизованого електронного майданчику від 01.02.2018 року. Згідно даного Договору Оператор надає Користувачу (відділ освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради Житомирської області) право користуватися програмною продукцією - електронним майданчиком.
Відповідно до п.3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 року № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» Розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником / ЦЗО / учасником / постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника / ЦЗО / учасника / постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Оприлюднення інформації на веб-порталі здійснюється електронною системою закупівель автоматично.
Станом на сьогодні у Замовників відсутня можливість заповнювати інформацію про мову оголошення на електронному майданчику. Ми, як Замовник, вказали дану інформацію у тендерній документації п. 1.7.1-1.7.3. чим не порушили вимоги чинного законодавства. Крім цього, відповідно до регламенту роботи сайту електронних закупівель Прозоро та враховуючі Закон України "Про мови в Україні" державною мовою, мовою документообігу є українська.
Щодо порушення вимог частини 2 статті 31 Закону
Відповідно до ч.2 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Так, нами, як Замовником, було оприлюднено протокол № 59 про розгляд тендерної пропозиції та прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОТЕХ-ІТ-УКРАЇНА» з посиланнями на додаток 2 до тендерної документації (Технічні вимоги). При розробці технічних вимог було враховано Замовником наказ Міністерства освіти і науки від 02.11.2017 року № 1440 зі змінами від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти». Цей Типовий перелік забезпечує єдині підходи і вимоги до рівня надання освітніх послуг та однакові умови для всіх здобувачів освіти, визначає загальні та спеціальні вимоги до комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що буде використовуватись в цих закладах, оскільки обладнання закуповується в рамках проєкту «Нова Українська Школа». У даній частині ми, як Замовник не порушили норми чинного законодавства.