-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Медичні дихальні апарати, 2 лота
Строк поставки товарів: протягом 2020 року (не більше 30 днів з дати отримання письмової заявки Замовника)
Завершена
14 229 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 8 745.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 8 745.00 UAH
Номер:
5ab8b2fbe24c487bad0693ae0dacdca1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-24-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.11.2020 00:00
Період моніторингу:
24.11.2020 14:14 - 16.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.11.2020 № 222
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.11.2020 № 222.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-06-25-002027-b, 25.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2 та 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ГЛОБАЛМЕДГРУП» та ТОВ «АЛЬЯНС-2013» (за лотом 1), ТОВ «УКР ДІАГНОСТИКА» та ТОВ «КСЕНКО» (за лотом 2), своєчасності укладання договорів про закупівлю, їх оприлюднення та відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому порушень під час оформлення тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 04 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів відповідно до Закону, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель (додаток до річного плану) на 2020 рік (UA-P-2020-06-25-001044-b) Департаменту охорони здоров'я виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 25.06.2020 №244,
Лот 1: протокол розгляду тендерних пропозицій від 21.08.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ГЛОБАЛМЕДГРУП» та товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬЯНС-2013», протокол засідання тендерного комітету Замовника від 03.09.2020 № 404, повідомлення про намір укласти договір від 03.09.2020, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 21.09.2020 № 134, додаткова угода від 11.11.2020 № 1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 21.09.2020 № 134.
Лот 2: протокол розгляду тендерних пропозицій 21.08.2020, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ДІАГНОСТИКА» та товариства з обмеженою відповідальністю «КСЕНКО», протокол засідання тендерного комітету Замовника від 03.09.2020 № 404, повідомлення про намір укласти договір від 03.09.2020, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 22.09.2020 № 138, додаткова угода від 26.10.2020 № 1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 22.09.2020 № 138.
Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Проведеним аналізом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника не містить опису та прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, чим недотримано вимогу пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 22 Закону Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника (Додатку 3) встановлено вимогу до переможця процедури закупівлі у строк, що не перевищує 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, щодо надання ним документів, що підтверджують відповідність підстав, встановлених у пунктах 2, 3, 8 частини першої статті 17 Закону, тоді як така інформація є публічною, оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Період усунення порушень:
04.12.2020 15:58 - 19.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
04.12.2020 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об'єднаних територіальних громад регулюються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Тендерний комітет Департаменту здійснює закупівлю товарів, робіт і послуг виключно в рамках Закону.
Пунктом 31 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації, наведені в статті 22 Закону.
Згідно пункту 36 частини першої статті 1 Закону Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Пунктом 1 статті 9 Закону встановлено основні функції Уповноваженого органу, зокрема: розроблення та затвердження примірної тендерної документації.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 9 Закону наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, як визначеним Уповноваженим органом, від 13.04.2016 № 680 затверджено Примірну тендерну документацію (копія додається).
Примірна тендерна документація містить, зокрема, обов'язкову інформацію, визначену статтею 22 Закону, яка оформлюється у вигляді таблиці, що складається з трьох граф та подається замовником окремим файлом, та інформацію, що формується замовником шляхом заповнення окремих полів електронних форм електронної системи закупівель, і додатки, що завантажуються до електронної системи закупівель окремими файлами.
Так, відповідно до затвердженої Примірної тендерної документації, в пункті «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» затверджено наступне: замовник може передбачити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Також вищевказаним наказом затверджено, що зміст кожного розділу Примірної тендерної документації визначається замовником.
Додатково, Уповноважений орган (Міністерства економічного розвитку і торгівлі України) ЛИСТОМ від 16.11.2017 N 3304-06/41825-06 «Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації» (копія додається) повідомляє наступне: ураховуючи, що відповідно до статті 8 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель, Міністерством підготовлені узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації та додаткова інформація щодо вимог законодавства, яка може використовуватись під час розроблення тендерної документації.
Узагальнені рекомендації для замовників щодо складання тендерної документації, додатково розміщені у зручному форматі на ресурсі ДП «ПРОЗОРРО» за посиланням http://infobox.prozorro.org/knowledge-base/view/898?q=.
Так, відповідно до розміщеної на ресурсі ДП «ПРОЗОРРО» інформації за посиланням зазначено, що тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.
Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Також, згідно частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен НАДАТИ замовнику документи шляхом ОПРИЛЮДНЕННЯ ЇХ В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ ЗАКУПІВЕЛЬ, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
У Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю: 33150000-6 Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (Медичні дихальні апарати, 2 лота), ідентифікатор UA-2020-06-25-002027-b, визначено перелік відповідних документів та вказано форму їх надання, виходячи з норм Закону.
Враховуючи вищевикладене, Департаментом дотримано вимоги Закону при затвердженні тендерної документації, зокрема: пункту 2, 19 частини другої статті 22 Закону.
Дата публікації звіту:
11.12.2020 16:00