-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 233+700 – км 236+764 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Mова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська (відповідно до тендерної документації)
Завершена
57 916 176.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 579 161.76 UAH
мін. крок: 1% або 579 161.76 UAH
Номер:
10afed9b7d85454e9182462aee0bd4c0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-30-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.09.2020 00:00
Період моніторингу:
30.09.2020 14:49 - 23.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
30.09.2020 № 198
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі даних автоматичних індикаторів ризиків, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
В.о начальника управління Віктор БОРОДІН
Додаток до наказу управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 30.09.2020 №198
Перелік процедур закупівель, які підлягають моніторингу
1) UA-2020-06-25-001873-c, Служба автомобільних доріг у Хмельницькій області, ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення частини 8 статті 12 Закону, в результаті чого Замовником проведено процедуру закупівлі з недотриманням принципів здійснення закупівлі, визначених у ст. 5 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області (далі – Замовник) від 18.08.2020 №51/13, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "СТЛ+М" (далі – ТОВ "СТЛ+М") та Приватного акціонерного товариства Хмельницьке ШБУ №56 (далі – ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56), договір від 23.09.2020 №237/20 та додаткові угоди до нього.
Дослідженням тендерної документації Замовника встановлено наступне.
Відповідно до норм частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Однак, проведеним моніторингом відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 8 статті 12 Закону в тендерній документації Замовника підпунктом «Інші документи» пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації Замовника наведено умови щодо переможця процедури закупівлі, в тому числі надання замовнику договірної ціни та всіх розрахунків в паперовому вигляді.
Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання замовнику договірної ціни на суму останнього (переможного) раунду і всіх розрахунків в паперовому вигляді, суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та відповідно є недотриманням принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-1-5-2 – не підтверджено.
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляді тендерних пропозицій ТОВ "СТЛ+М" та ПрАТ Хмельницьке ШБУ №56, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, підстав укладання додаткової угоди та її оприлюднення – порушень не встановлено.
Період усунення порушень:
22.10.2020 13:03 - 05.11.2020 23:00
Дата публікації висновку:
22.10.2020 13:03
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в суді 05.11.2020 № 3078
Дата публікації:
06.11.2020 11:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно висновку про результати моніторингу закупівлі управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області щодо відкритих торгів з публікацією англійською мовою №UA-2020-06-25-001873-c по предмету закупівлі: «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 233+700 – км 236+764 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) Current and middle repair of principal motor road H-03 Zhytomyr – Chernivtsi on the section km 233+700 – km 236+764 (45230000-8 Construction of pipelines, communication lines and electricity transmissions, highway, roads, airfields and railway roads; alignment of surfaces)» та на підставі ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерним комітетом були прийняті наступні аргументовані заперечення до висновку:
Згідно вимог частини 6 розділу ІІІ тендерної документації затвердженої рішенням тендерного комітету №51/13 від 18.08.2020 Переможець торгів надає замовнику договірну ціну на суму останнього (переможного) раунду і всі розрахунки, що засвідчують її достовірність в паперовому вигляді. Договірна ціна і додатки до неї мають бути підписані і скріплені печаткою.
Документи доставляються особисто представником переможця торгів до Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області тільки в робочий час. Режим роботи: понеділок-четвер 08.30-17.30 години, п’ятниця 08:30-16:15 години, обідня перерва 13.00-13.45 години або кур’єрською службою в приймальню Служби автомобільних доріг у Хмельницькій області (29000, Україна, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Свободи, 77)
У висновку управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області вказується, що встановивши таку вимогу у тендерній документації, Замовником торгів порушено вимоги частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі
Твердження управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області не відповідає дійсності у зв’язку із нижченаведеним.
Згідно пункту 37 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі
Тобто суб’єкт господарювання, щоб набути статус Учасника процедури подає для Замовника, під час проведення процедури закупівлі в електронному вигляді через електронну систему закупівель, ТЕНДЕРНУ ПРОПОЗИЦІЮ.
Пунктом 32 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації
У статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Тобто Учасник подає інформації під час проведення процедури закупівлі, а саме тендерну пропозицію, до кінцевого строку подання таких пропозицій, який вказується у оголошенні про проведення торгів та тендерній документації.
Вимоги щодо надання інших документів після кінцевого строку подання пропозицій не може розцінюватися як документи тендерної пропозиції Учасника, а саме інформація яка надається під час проведення процедури закупівлі.
Підтвердженням такої позиції є те, що у частині 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлюється заборона для Замовників вимагати від УЧАСНИКІВ подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимога про надання договірної ціни на суму останнього (переможного) раунду і всі розрахунки встановлена виключно для Переможця торгів, який змінює статус Учасника процедури на Переможця процедури закупівлі, оскільки Замовником, у порядку статті 32 ЗУ «Про публічні закупівлі», прийнято Рішення про намір укласти договір про закупівлю та направлено повідомлення про намір укласти договір.
Враховуючи те, що Учасник під час аукціону може зменшувати свою цінову пропозицію він повинен її підтвердити розрахунками. Крім того, обов’язковою умовою є врахування всіх вимог технічної частини Тендерної документації, що є вирішальним для даного предмета закупівлі.
Згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, ціна пропозиції переможця торгів є договірною ціною на об'єкт виконання робіт та погоджується із замовником (п. 6.2.4).
При погодженні договірної ціни Замовник, розглядаючи її складові, перевіряє ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими (як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках) цінами на відповідні ресурси.
Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений Замовником і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Після погодження договірної ціни укладається договір підряду на виконання робіт. Для Замовника договірна ціна є гарантом того, що на період аукціону Учасники розрахували договірну ціну відповідно до технічної частини, яка є невід'ємною частиною тендерної документації. Так як під час проведення аукціону Учасники пропонують свою ціну, яка протягом раундів може зменшуватись. Таким чином, договірна ціна підтверджує запропоновану Учасником ціну на аукціоні та є невід’ємною частиною, а саме, додатком 3, договору який укладається в результаті проведеної процедури.
Наголошуємо на тому, що саме Переможець торгів надає замовнику договірну ціну на суму останнього (переможного) раунду і всі розрахунки, що засвідчують її достовірність в паперовому вигляді. Договірна ціна і додатки до неї мають бути підписані і скріплені печаткою , так як є невід’ємною частиною договору підряду.
Таке твердження додатково підтверджується поняттям «ПЕРЕМОЖЕЦЬ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ», яке визначено у пункті 18 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі
Отже Замовником не порушено вимоги частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме Замовникам не вимагалося від УЧАСНИКІВ подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі й відповідно дотримано принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Дата публікації звіту:
28.10.2020 10:55
Запити/Пояснення
Номер:
5c250d4f50934ddb8bba5b89825311b7
Назва:
Пояснення Замовника з власної ініціативи
Дата опублікування:
22.10.2020 12:45
Опис:
Відповідно до абзацу 2 пункту 5 статті 8 Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Пояснення з власної ініціативи
Замовника Служби автомобільних доріг у
Хмельницькій області у межах моніторингу закупівлі :Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 233+700 – км 236+764 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь),
оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-06-25-001873-c
Відповідно до наказу Управління Східного офісу Держаудитслужби Запорізькій області від 30.09.2020 №198 розпочато моніторинг закупівлі, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-06-25-001873-c на підставі даних автоматичних індикаторів ризику - RISK1-5_2, що згідно Переліку автоматичних індикаторів ризиків, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 11.09.2018 № 196, означає – розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням встановлених Законом граничних значень під час проведення відкритих торгів на закупівлю робіт.
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» надаємо наступні пояснення.
Згідно з п. 21 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, з чого вбачається, що поточний середній ремонт є послугою.
Окрім цього, відповідно до п.3 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.
Також відповідно до роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №3304-04/53972-06 від 03.09.2020 «послуги з поточного ремонту визначаються за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року №163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від
23 серпня 2011 року № 301.
Визначення термінів «будинок», «будівля», «споруда», «лінійний об’єкт інфраструктури» наведено в пункті 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво».
Наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок № 1082). Порядком № 1082 передбачено розміщення інформації про предмет закупівлі.
Так, замовники в окремих полях зазначають інформацію, зокрема, код предмета закупівлі, який визначається відповідно до класифікаторів або назва згідно з ДСТУ, державних або галузевих будівельних норм, які передбачені для визначення предмета закупівлі відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Уповноваженим органом, та їх назви. Проте в Порядку зазначення коду Єдиного закупівельного словника не передбачено. Натомість, виходячи зі змісту пункту 13 Порядку № 1082, замовник під час заповнення інформації в ЕСЗ зазначає код та назву відповідно до Єдиного закупівельного словника, у разі визначення предмета закупівлі – послуга з поточного ремонту.
Наприклад:
ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт
Або 45410000-4 Штукатурні роботи
Або 45233000-9 — Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг
Або 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
Тому, визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту здійснюється за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Проте код Єдиного закупівельного словника зазначається в ЕСЗ замовником самостійно із зазначенням коду, який найбільше відповідає предмету закупівлі.»
Відповідно, предмет закупівлі Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 233+700 – км 236+764 (45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) є послугою в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до п.21 ч.1 ст.1 Закону (послуги – поточний ремонт), що також вбачається із оголошення про проведення цієї закупівлі, де у графі вид предмету закупівлі зазначено – Поточний середній ремонт автомобільної дороги -Послуги із зазначенням коду, який найбільше відповідає предмету закупівлі.
Крім, того відповідно до пункту 1.5. глави 1 наказу Міністерства фінансів України віл 12.03.2012 року №333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету» - поточні видатки одержувачів бюджетних коштів здійснюються за такими кодами економічної класифікації :
2281 "Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм";
2282 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку";
2610 "Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)";
Одержувачі бюджетних коштів здійснюють за цими кодами видатки, які в плані використання бюджетних коштів належать до розділу «Поточні видатки».
2.2.8.1. Код 2281 „Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм”
За цим кодом здійснюються видатки, які забезпечують розвиток у певній галузі економіки, зокрема,-
2) видатки на виконання державних програм, оплата яких здійснюється на підставі укладених договорів з виконавцями проектів програм, які забезпечують розвиток у певній галузі (наприклад, "Загальнодержавна (Національна) космічна програма" тощо); видатки на розвиток мережі і утримання автомобільних доріг загального користування для оплати послуг з поточного ремонту, експлуатації та утримання доріг загального користування;
Тобто, зазначеним нормативним документом також підтверджується те, що поточний ремонт автомобільних доріг загального користування є послугою.
Відповідно до абз.3 ч.1 ст.25 Закону України «Про публічні закупівлі» розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.
Очікувана вартість закупівлі за № UA-2020-06-25-001873-c становить 57 916 176,00 грн. Згідно умов тендерної документації на цю закупівлю та оголошення про проведення цієї закупівлі сума тендерного забезпечення становить 1 відсоток 579 161,80 гривень (п’ятсот сімдесят дев’ять тисяч сто шістдесят одна гривня 80 копійок).
Враховуючи вищезазначене, в діях Замовника при визначенні розміру забезпечення тендерної пропозиції жодних порушень законодавства у сфері публічних закупівель немає. Крім цього зазначаємо, що при проведенні процедур закупівель, тендерний комітет Замовника, неухильно дотримується вимог Закону, в тому числі і усіх принципів здійснення закупівель.
В.о. начальника Служби автомобільних
доріг у Хмельницькій області Валентин ДАНИЛЮК