-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Технічне переоснащення ВРП-750кВ (інв.№100_25001_82510) ПС 750 кВ "Донбаська" шляхом заміни ОПН-750 АТ-2 ф. А, В та ОПН-750 ф.А, В, С ШР-750 приєднання "Південнодонбаська-750" (Донецька область, Бахмутський район, с. Весела долина, буд. 9.)» 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи
Завершена
5 215 576.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 52 155.76 UAH
мін. крок: 1% або 52 155.76 UAH
Номер:
6289b91e4af84e6d8c1407e23d38ef8d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-10-30-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.10.2020 00:00
Період моніторингу:
30.10.2020 15:37 - 21.11.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.10.2020 № 212
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
В.о. начальника Леся ПИШНИК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.10.2020 № 212.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-06-25-001816-b, 25.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання на відповідність річного плану очікуваній вартості закупівлі установлено порушення норм частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пунктів 8 і 9 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця торгів, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Приватного акціонерного товариства «Національна енергетична компанія «УКРЕНЕРГО» (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-12-000829-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Елміко»; опубліковані ТОВ «Елміко», як переможцем торгів, документи та інформацію на підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону; договір від 01.09.2020 № 01-078300-20.
Згідно частини 1 статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Відповідно до річного плану закупівель на 2020 рік Замовника UA-P-2020-06-12-000829-b, опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу 12.06.2020, передбачено закупівлю ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Технічне переоснащення ВРП-750кВ (інв.№100_25001_82510) ПС 750 кВ "Донбаська" шляхом заміни ОПН-750 АТ-2 ф. А, В та ОПН-750 ф.А, В, С ШР-750 приєднання "Південнодонбаська-750" (Донецька область, Бахмутський район, с. Весела долина, буд. 9.)» очікуваною вартістю 6 270 104,00 гривень.
Проте, в порушення частини 1 статті 4 Закону очікувана вартість закупівлі ID: UA-2020-06-25-001816-b в оголошенні та тендерній документації не відповідає очікуваній вартості, що зазначена у річному плані UA-P-2020-06-12-000829-b.
Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, а на порушення вимог пункту передача проектної документації 9 частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення закупівлі відсутня інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій (при встановленні Замовником вимоги про надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної гарантії в сумі 26 077,00 грн).
Період усунення порушень:
24.11.2020 08:07 - 09.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
24.11.2020 08:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатом розгляду висновку від 24.11.2020 р. ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ відповідно до абзацу другого частини 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
І. По першому питанню.
«Щодо встановлення інших порушень законодавства у сфері закупівель, зокрема, посилання на те, що інформація щодо очікуваної вартості зазначена в оголошенні та тендерній документації не відповідає очікуваній вартості, що зазначена у річному плані UA-P-2020-06-12-001522-c»
У відповідь на перше зауваження Замовник керується наступним.
Перше. Відповідно до принципів здійснення публічних закупівель замовник має забезпечити рівні умови для всіх учасників (резидентів та нерезидентів) всіх форм власності та організаційно-правових форм, що беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях.
Керуючись принципами, викладеними в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), під час оголошення закупівель в системі електронних закупівель ProZorro (на торговому майданчику Smarttender.biz) Замовником вказана очікувана вартість закупівлі без врахування ПДВ, чим забезпечено єдиний недискримінаційний підхід до всіх учасників процедур закупівель, з метою виключення преференцій учасникам, які не є платниками податку на додану вартість (платники єдиного податку, нерезиденти, інш.), по відношенню до учасників, які є платниками податку на додану вартість, при цьому, в тендерній документації передбачено, що тендерна пропозиція подається учасником торгів за формою, наведеною в Додатку 1 до тендерної документації. В графі «Ціна» зазначається загальна вартість предмету закупівлі - стартова сума аукціону (ціна пропозиції без урахування ПДВ). Якщо учасник закупівлі є платником ПДВ, у такому випадку, в графі «Ціна» додатково зазначається ціна його пропозиції з урахуванням ПДВ. Аукціон також здійснюватиметься за ціновими пропозиціями без урахування ПДВ, про що зазначено в частині 1 розділу V Тендерної документації «У якості ціни тендерної пропозиції використовується загальна вартість предмета закупівлі без урахування податку на додану вартість (ПДВ). При укладанні договору про закупівлю ПДВ буде нараховуватися відповідно до чинного законодавства України.».
Окрім того, звертаємо увагу на рішення Верховного суду у справі № 915/105/18 (http://reyestr.court.gov.ua/Review/80685053) за позовом Першого заступника прокурора Миколаївської області до 1) Державного підприємства "Адміністрація морських портів України" в особі Миколаївської філії Державного підприємства "Адміністрація морських портів України", 2) Товариства з обмеженою відповідальністю "ГІДРОБУД Україна" про визнання рішень тендерного комітету та договору в якому зазначено, що різниця між тендерною пропозицією без ПДВ та ціною в договорі з ПДВ, не є порушенням, а також рішення постанови Верховного суду від 28 квітня 2020 року у справі № 904/1143/19 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/89108852) .
Друге. Окремо слід зазначити, що складання річного плану є передумовою здійснення процедур закупівель, визначених Законом та передує їх проведенню. Проводити планування та визначати орієнтовну суму закупівлі замовник може без затвердженого кошторису. Оголошення закупівлі UA-2020-06-18-001006-a здійснювалось з урахуванням затвердженого кошторису та моніторингу цін на ринку на основі актуальних даних перед початком оголошення закупівлі, що жодним чином не порушує ч. 1 ст. 4 Закону, оскільки очікувана вартість предмета закупівлі зазначена в оголошенні без урахування ПДВ не перевищує очікувану вартість зазначену у формі річного плану закупівель UA-P-2020-06-01-003979-c.» та відповідає вимогам п. 2 ч. 1 ст. 5 Закону максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Третє. Відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону для підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст. 5 Закону. Згідно з ч.1 ст.20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Ст. 21 Закону визначено порядок інформування про проведення відкритих торгів. В п. 4 ч. 2 ст. 21 Закону передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію зокрема «очікувану вартість предмета закупівлі» без посилання відповідно до річного плану, на підставі чого можна зробити висновок, що норма очікувана вартість є диспозитивною нормою права, а не імперативною.
Разом з тим слід зазначити, що відповідно до ст. 22 Закону відсутня вимога, що очікувана вартість закупівлі зазначається у Тендерній документації.
Враховуючи вище викладене замовник керується вимогами Закону, дотримується його норм та принципів проведення публічних закупівель, а описане Державною Аудиторською службою України порушення, ч. 1 ст. 4 Закону, що очікувана вартість закупівлі ID: UA-2020-06-25-009511-a в оголошенні та тендерній документації не відповідає очікуваній вартості, що зазначена у річному плані UA-P-2020-06-12-001522-c, є необґрунтованим та не доведеним.
ІІ. По другому питанню.
«Щодо відсутності інформації відповідно до вимог п. 8 та 9 ч. 2 ст. 21 Закону в опублікованому оголошені про проведення відкритих торгів, яке повинно містити інформації про мову».
У відповідь на друге зауваження повідомляю наступне.
На підставі ч.1 ст. 10 Розділ III ЗАГАЛЬНІ УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю.
П.1 ч.1 ст.1 Закону визначено, що авторизований електронний майданчик - авторизована Уповноваженим органом інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", є частиною електронної системи закупівель та онлайн-сервісом, що забезпечує реєстрацію осіб, автоматичне розміщення, отримання і передання інформації та документів під час проведення закупівель, користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
П.36 ч.1 ст.1 Закону визначено, що Уповноважений орган - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Разом з тим п.5 ч.1 ст.1 Закону встановлено зокрема, що веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет.
Наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 "Про веб-портал Уповноваженого з питань закупівель" наказано «Визначити інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO”(за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua) веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель (далі – веб-портал). Визначити відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ПРОЗОРРО”».
Відповідно до ч. 8 Розділ X ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону, Кабінету міністрів у шестимісячний строк із дня набуття чинності Закону необхідно:
• привести свої нормативно-правові акти у відповідність із Законом;
• забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із Законом;
• забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень Закону.
Відтак станом на 25.06.2020 р. дату публікації закупівлі в електронної системи закупівель PROZORRO не реалізовано відповідної можливості та функції, що покладені на ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО “ПРОЗОРРО” відповідними обов’язками, зокрема відповідно до п. 8 та 9 ч. 2 ст. 21 Закону.
При тому 17 липня 2020 року набув чинності Наказ Мінекономрозвитку від 11.06.2020 № 1082 "Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі" (далі - Порядок). Відповідно в цьому наказі зазначена інформація про те, яку інформація потрібно вказувати при публікації закупівель в Прозорро.
Згідно з статтею 58 Конституції України "закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення."
Водночас повідомляю, що під час використання електронної системи закупівель, користувач має правомірні очікування, що електрона система працюватиме належним чином, а також щодо безпроблемного користування та застосування такої системи. Користувач не повинен докладати самостійних значних зусиль для подолання недоліків вказаної системи, про що також зазначено в Постанові Сьомий апеляційний адміністративний суду Справа № 120/3003/19-а від 26 серпня 2020 року (http://reyestr.court.gov.ua/Review/91159179).
Одночасно з цим повідомляємо, що відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Дата публікації Тендерної документації та дата публікації оголошення про проведення відкритих торгів, повністю співпадають, що підтверджується інформацією на веб-портал Уповноваженого з питань закупівель у системі “PROZORRO” (за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua).
Тендерна документація розроблена відповідно до вимог наказу Мінекономрозвитку від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації» з урахуванням вимог нової редакції Закону.
Так ч. 7 Розділу І Тендерної документації, надано повну та вичерпну інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції, а ч.2 Забезпечення тендерної пропозиції Розділу ІІІ Тендерної документації зазначено умови надання забезпечення тендерної пропозиції.
Замовник діяв в рамках норм та функціональних можливостей, які діяли на дату публікації оголошення та тендерної документації.
Дата публікації звіту:
24.11.2020 09:57