-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ГБН Г.1-218-182:2011, СОУ 42.1-37641918-085:2018, (ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) - Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-10 Стрий-Івано-Франківськ-Чернівці-Мамалига на ділянці км 16+411 – км 203+957 (окремими ділянками) у Івано-Франківській області
Mова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська (відповідно до тендерної документації)
Завершена
1 251 746 227.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 258 731.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 258 731.14 UAH
Номер:
a89aaf32cc07411d836d7c8775d30006
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-24-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.11.2020 00:00
Період моніторингу:
24.11.2020 14:13 - 16.12.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.11.2020 № 222
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.11.2020 № 222.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-06-25-008235-a, 25.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 8 статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ПБС» встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами моніторингу щодо відображення закупівлі у річному плані, визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль - Південь», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує:
здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, усунення порушення частини 8 статті 12 Закону шляхом недопущення таких порушень в подальшому;
здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 1 частини 1 статті 31 Закону шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 15 грудня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служба автомобільних доріг в Івано-Франківській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ПБС» (далі – ТОВ «ПБС»), товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 25.08.2020, повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ПБС» від 01.09.2020, договір підряду від 21.09.2020 № 72, додаткові угоди до договору від 21.09.2020 №1, №2, від 07.10.2020 №3, від 09.11.2020 №4, від 17.11.2020 №5, відповідь Замовника від 02.12.2020 на запит Західного офісу Держаудитслужби.
Проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 8 статті 12 Закону, у тендерній документації Замовника (частина 5 Розділу ІІІ) встановлено вимогу про надання Замовнику Договірної ціни у паперовому вигляді.
При цьому, згідно з вимогами цього ж розділу тендерної документації розрахунок ціни тендерної пропозиції (Договірна ціна) повинен бути виконаний також додатково в електронному вигляді на портативному носії інформації (файл з розширенням sts в форматі програмного комплексу «Будівельні Технології – Кошторис» або іншого програмного комплексу з розширенням bsdu. До договірної ціни надається супровідний лист на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер) та повною назвою предмета закупівлі.
Слід зазначити, що тендерною документацією Замовника не встановлено вимоги щодо надання вищевказаних розрахунків та документів учасниками у складі тендерної пропозиції.
За нормою частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Окрім того, ні нормами Закону, ні тендерною документацією Замовника не визначено відповідальності переможця торгів та можливості відхилення його пропозиції чи не укладання з ним договору, у разі ненадання таким переможцем або надання не в повному обсязі чи обрахованих з недотриманням вимог тендерної документації вищенаведених розрахунків.
Враховуючи вищенаведене, Замовник унеможливив об’єктивний розгляд та оцінку тендерних пропозицій в частині правильності визначення учасниками ціни тендерної пропозиції, виконанання її відповідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», та відхилення пропозицій, ціна яких розрахована не у спосіб, визначений у тендерній документації та відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».
Таким чином, Замовником не дотримано принцип здійснення закупівель, визначені у статті 5 Закону, зокрема, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне, а також неупередженого визначення переможця процедури закупівлі та забезпечення замовниками вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що Замовником у пункті 5 Розділу 3 тендерної документації відповідно до статті 16 Закону встановлено до Учасників такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: перелік та кількість техніки та обладнання, необхідні для виконання робіт (надання послуг), зокрема наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів).
У разі відсутності власного(них), орендованого(них) (лізинг) асфальтобетонного(их) заводу(ів) Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати довідку згідно форми Додатку № 5 до цієї тендерної документації та під таблицею в довідці Учасником додатково зазначається інформація щодо запланованих обсягів відпуску асфальтобетону та/або ЩМАС Виробником /Постачальником щомісячно протягом строку виконання робіт з зазначенням можливості виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС необхідного виду(типу) в потрібній кількості протягом усього строку виконання робіт (надання послуг). В підтвердження інформації, викладеної в довідці згідно форми Додатку № 5 до цієї тендерної документації Учасник надає договір (договір поставки асфальтобетону та/або ЩМАС та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС тощо), чинний протягом всього строку виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі (в договорі або в додатках до нього має бути обов’язково зазначенно марка, тип, кількість та обсяги поставки/відвантаження асфальтобетону та/або ЩМАС); гарантійний лист від Виробника (Постачальника) асфальтобетону та/або ЩМАС адресований Учаснику про безперебійне постачання Учаснику асфальтобетону та/або ЩМАС із зазначенням кожної марки, типу, кількості та щомісячних обсягів поставки/відвантаження протягом всього строку виконання робіт (надання послуг) (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, номер закупівлі). Учасник додатково у складі своєї тендерної пропозиції надає картку(ки) обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України. Асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (атестат виробництва та договір на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору).
Учасником ТОВ «ПБС» у складі своєї пропозиції надано довідку про наявність асфальтобетонного заводу згідно з Додатком № 5 до тендерної документації, в якій зазначено право користування – залучено на умовах договору поставки від 28.03.2018 №01-03/08, договір поставки від 28.03.2018 №01-03/08 з ТОВ «Biтa Koнстракшн», атестат виробництва, виданий 04 травня 2020 року ТОВ «Biтa Koнстракшн», гарантійний лист ТОВ «Biтa Koнстракшн» від 20.07.2020 №20-07-78-ю, яким гарантує безперебійне постачання асфальтобетону і ЩМАС в потрібній кількості у відповідності до договору поставки від 28.03.2018 №01-03/08ю. Також надано картку обліку основних засобів власника асфальтобетонного заводу (інвентарна картка за типовою формою №ОЗ-6), в якій власником зазначено ТОВ «Західдорінвест», а не ТОВ «Biтa Koнстракшн», з яким укладено договір поставки. При цьому, жодних документів, які б засвідчували господарські операції між ТОВ «Biтa Koнстракшн» та ТОВ «Західдорінвест» (договір оренди, лізингу, надання послуг та інш.) в пропозиції не надано.
Отже, учасником ТОВ «ПБС» не підтверджено кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, встановлений статтею 16 Закону.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПБС», а допущено до аукціону та укладено з ним договір від 21.09.2020 № 72 на суму 1 206 440 268,0 гривень.
Період усунення порушень:
15.12.2020 16:52 - 31.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
15.12.2020 16:52
Оскарження висновку в суді
Опис:
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.01.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі №300/4012/20 за позовом Служби автомобільних доріг в Івано-Франківській області до Західного офісу Держаудитслужби про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Дата публікації:
19.01.2021 10:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
на висновок про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-25-008235-a від 15 грудня 2020 року
Висновком про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-25-008235-a від 15 грудня 2020 року (надалі – висновок) встановлено порушення законодавства у сфері закупівель та зобов'язано замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку.
Замовник не погоджується із цим висновком та керуючись абз.2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) надає наступні заперечення.
- Висновком про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-25-008235-a встановлено, що « на порушення частини 8 статті 12 Закону, у тендерній документації Замовника (частина 5 Розділу ІІІ) встановлено вимогу про надання Замовнику Договірної ціни у паперовому вигляді. При цьому, згідно з вимогами цього ж розділу тендерної документації розрахунок ціни тендерної пропозиції (Договірна ціна) повинен бути виконаний також додатково в електронному вигляді на портативному носії інформації (файл з розширенням sts в форматі програмного комплексу «Будівельні Технології – Кошторис» або іншого програмного комплексу з розширенням bsdu. До договірної ціни надається супровідний лист на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер) та повною назвою предмета закупівлі. Слід зазначити, що тендерною документацією Замовника не встановлено вимоги щодо надання вищевказаних розрахунків та документів учасниками у складі тендерної пропозиції. За нормою частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Окрім того, ні нормами Закону, ні тендерною документацією Замовника не визначено відповідальності переможця торгів та можливості відхилення його пропозиції чи не укладання з ним договору, у разі ненадання таким переможцем або надання не в повному обсязі чи обрахованих з недотриманням вимог тендерної документації вищенаведених розрахунків. Враховуючи вищенаведене, Замовник унеможливив об’єктивний розгляд та оцінку тендерних пропозицій в частині правильності визначення учасниками ціни тендерної пропозиції, виконання її відповідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», та відхилення пропозицій, ціна яких розрахована не у спосіб, визначений у тендерній документації та відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва». Таким чином, Замовником не дотримано принцип здійснення закупівель, визначені у статті 5 Закону, зокрема, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне, а також неупередженого визначення переможця процедури закупівлі та забезпечення замовниками вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю» .
Згідно ст. 1 Закону, договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до інформації, яка міститься в тендерній документації, договірна ціна – це ціна за результатами аукціону. Отже, складання та надання договірної ціни передбачено виключно для учасника, який визнаний переможцем процедури закупівлі, що безпосередньо і передбачено тендерною документацією.
Так, зокрема, в тендерній документації зазначено, що переможець торгів у строк, що не перевищує двох робочих днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надає замовнику договірну ціну на суму останнього (переможного) раунду і всі розрахунки, що засвідчують її достовірність у паперовому вигляді.
При цьому, згідно п. 18 ч.1 ст. 1 Закону, переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Висновком вірно зазначено, що тендерною документацією замовника не встановлено вимоги щодо надання договірної ціни та інших документів учасниками у складі тендерної пропозиції.
Зазначаємо, що згідно з п. 8 ст. 12 Закону, подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Подання інформації в паперовому вигляді вимагається лише від переможця процедури закупівлі, а саме – договірну ціну на суму останнього (переможного раунду) і всі розрахунки, що засвідчують її достовірність. Договірна ціна і додатки до неї мають бути підписані і скріплені печаткою.
В тендерній документації відсутня вимога щодо подання таких документів учасником у складі тендерної пропозиції.
Вимога, щодо складення договірної ціни переможцем у відповідності до СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання» передбачена умовами тендерної документації та проектом договору. Зокрема, п. 3.4. проекту договору, передбачено, що договірна ціна визначається на підставі СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання».
Розділом 6 СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання» визначено склад ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) учасником процедури закупівлі. Замовник зазначив це у тендерній документації, щоб учасник враховував ці обставини формуючи ціну тендерної пропозиції (договірну ціну).
Таким чином, умова щодо складання та надання договірної ціни для переможця у паперовому вигляді жодним чином не порушує вимоги ч. 8 ст. 12 Закону.
Твердження висновку про ще, що тендерною документацією не визначено відповідальності переможця торгів та можливості відхилення його пропозиції чи не укладення з ним договору, у разі ненадання таким переможцем або надання не в повному обсязі чи обрахованих з недотриманням вимог тендерної документації вищенаведених розрахунків не відповідає дійсності.
Тендерною документацією у п. 5 розділу ІІІ встановлено, що замовник залишає за собою право повернути договірну ціну на доопрацювання (виправлення помилок, тощо), не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку укладення договору про закупівлю. Остаточний варіант договірної ціни має бути наданий на узгодження Замовником не пізніше кінцевої дати укладення договору про закупівлю. Договір вважається не укладеним з вини переможця, якщо договірна ціна не узгоджена замовником і переможцем у визначений цим розділом строк.
Таким чином, тендерною документацією передбачено можливість не укладення договору з переможцем, який не виконав умови щодо складання договірної ціни.
Отже, тендерна документація замовника складена у відповідності до вимог Закону, з дотриманням усіх принципів, визначених у статті 5 Закону, в тому числі, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі та забезпечення замовниками вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю.
- Висновком про результат моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-25-008235-a встановлено, що « Замовником у пункті 5 Розділу 3 тендерної документації відповідно до статті 16 Закону встановлено до Учасників такий кваліфікаційний критерій, як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: перелік та кількість техніки та обладнання, необхідні для виконання робіт (надання послуг), зокрема наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів). У разі відсутності власного(них), орендованого(них) (лізинг) асфальтобетонного(их) заводу(ів) Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати довідку згідно форми Додатку № 5 до цієї тендерної документації та під таблицею в довідці Учасником додатково зазначається інформація щодо запланованих обсягів відпуску асфальтобетону та/або ЩМАС Виробником /Постачальником щомісячно протягом строку виконання робіт з зазначенням можливості виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС необхідного виду(типу) в потрібній кількості протягом усього строку виконання робіт (надання послуг). В підтвердження інформації, викладеної в довідці згідно форми Додатку № 5 до цієї тендерної документації Учасник надає договір (договір поставки асфальтобетону та/або ЩМАС та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС тощо), чинний протягом всього строку виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі (в договорі або в додатках до нього має бути обов’язково зазначено марка, тип, кількість та обсяги поставки/відвантаження асфальтобетону та/або ЩМАС); гарантійний лист від Виробника (Постачальника) асфальтобетону та/або ЩМАС адресований Учаснику про безперебійне постачання Учаснику асфальтобетону та/або ЩМАС із зазначенням кожної марки, типу, кількості та щомісячних обсягів поставки/відвантаження протягом всього строку виконання робіт (надання послуг) (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, номер закупівлі). Учасник додатково у складі своєї тендерної пропозиції надає картку(ки) обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України. Асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (атестат виробництва та договір на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору). Учасником ТОВ «ПБС» у складі своєї пропозиції надано довідку про наявність асфальтобетонного заводу згідно з Додатком № 5 до тендерної документації, в якій зазначено право користування – залучено на умовах договору поставки від 28.03.2018 №01-03/08, договір поставки від 28.03.2018 №01-03/08 з ТОВ «Biтa Koнстракшн», атестат виробництва, виданий 04 травня 2020 року ТОВ «Biтa Koнстракшн», гарантійний лист ТОВ «Biтa Koнстракшн» від 20.07.2020 №20-07-78-ю, яким гарантує безперебійне постачання асфальтобетону і ЩМАС в потрібній кількості у відповідності до договору поставки від 28.03.2018 №01-03/08ю. Також надано картку обліку основних засобів власника асфальтобетонного заводу (інвентарна картка за типовою формою №ОЗ-6), в якій власником зазначено ТОВ «Західдорінвест», а не ТОВ «Biтa Koнстракшн», з яким укладено договір поставки. При цьому, жодних документів, які б засвідчували господарські операції між ТОВ «Biтa Koнстракшн» та ТОВ «Західдорінвест» (договір оренди, лізингу, надання послуг та інш.) в пропозиції не надано. Отже, учасником ТОВ «ПБС» не підтверджено кваліфікаційний критерій наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, встановлений статтею 16 Закону. Проте, на порушення абзацу першого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПБС», а допущено до аукціону та укладено з ним договір від 21.09.2020 № 72 на суму 1 206 440 268,0 гривень.»
Умовами тендерної документації чітко передбачено перелік документів, які повинні бути надані учасником на підтвердження кваліфікаційного критерію. Зокрема, щодо підтвердження наявності асфальтобетонного заводу, учаснику, в залежності від способу володіння /залучення асфальтобетонного заводу (власний, договір оренди, лізингу або в інший спосіб, визначений законодавством України або залучення на умовах договору поставки, послуг тощо) необхідно надати відповідне документальне підтвердження.
Так, тендерною документацією передбачено, що « У разі відсутності власного(них), орендованого(них) (лізинг) асфальтобетонного(их) заводу(ів) Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати довідку згідно форми Додатку № 5 до цієї тендерної документації та під таблицею в довідці Учасником додатково зазначається інформація щодо запланованих обсягів відпуску асфальтобетону та/або ЩМАС Виробником /Постачальником щомісячно протягом строку виконання робіт з зазначенням можливості виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС необхідного виду(типу) в потрібній кількості протягом усього строку виконання робіт (надання послуг). В підтвердження інформації, викладеної в довідці згідно форми Додатку № 5 до цієї тендерної документації Учасник надає:
- договір (договір поставки асфальтобетону та/або ЩМАС та/або договір надання послуг з виготовлення асфальтобетону та/або ЩМАС тощо), чинний протягом всього строку виконання робіт (надання послуг), що є предметом закупівлі (в договорі або в додатках до нього має бути обов’язково зазначено марка, тип, кількість та обсяги поставки/відвантаження асфальтобетону та/або ЩМАС);
- гарантійний лист від Виробника (Постачальника) асфальтобетону та/або ЩМАС адресований Учаснику про безперебійне постачання Учаснику асфальтобетону та/або ЩМАС із зазначенням кожної марки, типу, кількості та щомісячних обсягів поставки/відвантаження протягом всього строку виконання робіт (надання послуг) (в гарантійному листі також обов’язково зазначається номер та дата договору, номер закупівлі).
Учасник додатково у складі своєї тендерної пропозиції надає картку(ки) обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України.
Асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (атестат виробництва та договір на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору).»
Оскільки ТОВ «ПБС» у складі пропозиції надано довідку, в якій зазначено про залучення асфальтобетонного заводу на умовах договору поставки з ТОВ «Віта Констракшн», ним, як учасником, було надано усі документи, передбачені тендерною документацією для такого виду залучення.
Зазначаємо, що тендерною документацію не передбачено надання будь-яких документів, які б засвідчували господарські операції між постачальником асфальтобетону та власником асфальтобетонного заводу, при залученні учасником асфальтобетонного заводу за договорами поставки. Зауважимо, що у Висновку не вказано, де саме в тендерній документації міститься така вимога.
Таким чином, учасником ТОВ «ПБС» повністю підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію – наявність у учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, встановлений статтею 16 Закону у відповідності до умов тендерної документації. Тому у замовника не було жодних підстав, для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПБС».
На підставі вищенаведеного, вважаємо, що Висновок є необґрунтованим та не підтверджуються об'єктивними даними. В цілому, вважаємо, що замовником не допущено порушень законодавства при проведені процедури закупівлі.
Дата публікації звіту:
22.12.2020 16:48
Запити/Пояснення
Номер:
550015902f6f436f9b72e4f6b90ca485
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
27.11.2020 14:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.12.2020 00:00
Опис:
Дата: 27.11.2020
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2020-06-25-008235-a, яка проводилася Службою автомобільних доріг в Івано-Франківській області (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Згідно статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» (далі – Закон 2297) персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу (згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди). Тож Замовник в складі тендерної документації може вимагати лист-згоду на обробку персональних даних).Відповідно до вимог частин 5 і 6 статті 6 Закону 2297 обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб'єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством. Не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТзОВ «ПБС» завантажено документ, а саме - паспорт громадянина України директора ТзОВ «ПБС» Пастернака Олексія Степановича та його картка фізичної особи – платника податків про ідентифікаційний номер.
При цьому, у складі пропозиції відсутнє документальне підтвердження надання згоди суб'єкта персональних даних.
У тендерній документації (пункт 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно статті 16 та вимоги, встановлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» не вимагалося листа-згоду на виконання вимог частини 6 статті 6 Закону 2297, а вимагалося скан-копія оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду та скан-копія оригіналу паспорту (для фізичних осіб).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення:
1. Пояснити, з яких причин Замовником не відхилено тендерну пропозицію, в якій відсутня згода на обробку персональних даних.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
75edd62161c5402ab96d397b6d956d09
Назва:
Пояснення на запит Західного офісу Держаудитслужби від 27.11.2020р.
Дата опублікування:
02.12.2020 16:02
Опис:
Статтею 31 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко визначено підстави для відхилення тендерних пропозицій учасника, зокрема встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону, а також, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією; є такою, строк дії якої закінчився.
Зазначимо, що замовником не вимагалось надання скан-копії оригіналу довідки про присвоєння ідентифікаційного коду та скан-копії оригіналу паспорту для учасників-юридичних осіб.
Оскільки тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПБС» відповідає умовам тендерної документації та вимога Закону, підстав для відхилення тендерної пропозиції цього учасника, наведених в статті 31 Закону немає.