• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060814 Коростишів - Кошарища км 0+000 - км 6+000, Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Місцезнаходження замовника:10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

116 779 140.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 583 896.00 UAH
Номер: f17f9724db1e487ea506d277c682b735
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-10-22-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.10.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 22.10.2020 16:30 - 12.11.2020 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: НАКАЗ 22.10.2020 № 204 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. В.о. начальника Леся ПИШНИК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 22.10.2020 № 204. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2020-06-25-006311-a, 25.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 11 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання Замовником рішення Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 12 листопада 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання Замовником рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-25-003576-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протоколи засідання тендерного комітету від 22.07.2020 №№489,490 та від 11.08.2020 №№ 536,537,538, тендерну пропозицію ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» ТОВ "РОСТДОРСТРОЙ" (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ»; опубліковані ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», як переможцем торгів, документи та інформацію на підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону; договір від 25.08.2020 №81-20, рішення Органу оскарження від 05.08.2020 №15058-р/пк-пз. Моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Проведеним моніторингом повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону в оголошенні про проведення закупівлі відсутня інформація про умови надання забезпечення тендерної пропозиції (при встановленні вимоги про надання такого забезпечення у вигляді електронної гарантії в сумі 583 894,00 грн). Відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються, серед інших, такі відомості: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Аналогічна вимога міститься у тендерній документації Замовника ( частина 4 Розділу ІІІ). Однак, у формі «Тендерна пропозиція», що міститься в тендерній документації та у пропозиції учасника ПП «Автомагістраль» встановлено невідповідність, зокрема, зазначено, що учасник погоджується дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення переможця. Також, у оголошенні та у проекті договору, що міститься в тендерній документації зазначено, що у разі необхідності Замовник може здійснити попередню оплату за даним Договором у розмірі, що не перевищує 50 відсотків від ціни Договору відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 року № 1070. Однак, постанова Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» не визначає розмір попередньої оплати, а визначає строки (терміни) для попередньої оплати. Згідно абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. За результатами аналізу тендерної документації установлено, що Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у пункті другому розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-гарантії про те, що вони у своїй діяльності дотримуються норм чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 №1702-VII, який втратив чинність 28 квітня 2020 року на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX. За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 11.08.2020 №536 замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», зокрема, у зв’язку з тим, що учасником в складі тендерної пропозиції не надано розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси в електронній формі у вигляді окремого файлу, що не відповідає пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Однак, в тендерній документації відсутня така вимога, а зазначено: «в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) бажано у програмному комплексі АВК-5, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін». При цьому Учасником у складі пропозиції надано документ «48. ДогЦіна.zip», який містить розрахунки до договірної ціни. Таким чином, на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Замовником відхилено пропозицію ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» із підстави, що не підтверджується та порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 13.11.2020 10:08 - 28.11.2020 00:00
Дата публікації висновку: 13.11.2020 10:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатом моніторингу Західним офісом Державної аудиторської служби закупівлі за предметом «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 060814 Коростишів - Кошарища км 0+000 - км 6+000, Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) - 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) повідомляє наступне: 1. Щодо зауваження про повноту відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону, в частині не зазначення інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, звертаємо Вашу увагу, що у частинах 2, 3 і 4 Розділу III Тендерної документації на проведення відкритих торгів зазначаються умови надання, повернення, розмір, строк дії забезпечення тендерної пропозиції та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, тобто у оголошенні міститься необхідна інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. 2. Західним офісом Держаудитслужби також зазначається, що відповідно до пункту 11 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації вказуються, серед інших, такі відомості: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Аналогічна вимога міститься у тендерній документації Замовника ( частина 4 Розділу ІІІ). Однак, у формі «Тендерна пропозиція», що міститься в тендерній документації та у пропозиції учасника ПП «Автомагістраль» встановлено невідповідність, зокрема, зазначено, що учасник погоджується дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 календарних днів з дня визначення переможця. – щодо даного зауваження повідомляємо, що при створенні форми «Тендерна пропозиція», зазначеній у Додатку 2 Тендерної документації, Замовником було допущено технічну помилку у частині, що стосується погодження дотримання учасником умов пропозиції строком не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Окрім того, учасником ПП «Автомагістраль» було подано тендерну пропозицію за формою та виглядом, які вимагались Додатком 2 Тендерної документації, тому його тендерна пропозиція повністю відповідала встановленим вимогам у даній частині, а тому Замовник не вбачає невідповідності документації учасника у даній частині. 3. У оголошенні та у проекті договору зазначається: у разі необхідності Замовник може здійснити попередню оплату за даним Договором у розмірі, що не перевищує 50 відсотків від ціни Договору відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 року № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти». Західний офіс Держаудитслужби вказує на невідповідність Тендерної документації у даній частині, оскільки вищезгадана Постанова визначає лише строки (терміни) для попередньої оплати, а не її розмір. - щодо вказаної невідповідності інформуємо, що Департамент регіонального розвитку Житомирської ОДА при здійсненні розрахунків у формі попередньої оплати (авансового платежу) за даним предметом закупівлі керується також затвердженим Положенням щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати згідно з договорами за даним предметом закупівлі, яким і передбачено розмір попереднього (авансового) платежу на суму не більше 50% від загальної ціни Договору. Посилання ж на згадану Постанову КМУ від 4 грудня 2019 року № 1070 у даному контексті було виключно з метою інформування учасників закупівлі про визначені строки (терміни) для попередньої оплати встановлені для розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів. 4. Замовником на порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону у пункті другому розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вимагається надання учасниками у складі тендерної пропозиції листа-гарантії про те, що вони у своїй діяльності дотримуються норм чинного законодавства України, зокрема Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 №1702-VII, який втратив чинність 28 квітня 2020 року на підставі Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06.12.2019 № 361-IX - Замовник визнає допущену технічну помилку. 5. За результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 11.08.2020 №536 замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», зокрема, у зв’язку з тим, що учасником в складі тендерної пропозиції не надано розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси в електронній формі у вигляді окремого файлу, що не відповідає пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації. Однак, в тендерній документації відсутня така вимога, а зазначено: «в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) бажано у програмному комплексі АВК-5, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін». При цьому Учасником у складі пропозиції надано документ «48. ДогЦіна.zip», який містить розрахунки до договірної ціни. Таким чином, на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Замовником відхилено пропозицію ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» із підстави, що не підтверджується та порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону, зокрема, максимальна економія, ефективність та пропорційність, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. – щодо даного порушення зазначаємо, що Учасником ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» у складі тендерної пропозиції дійсно було надано файл «48. ДогЦіна.zip», який містить файли з розрахунками у форматі «rtf». Акцентуємо Вашу увагу, що умовами тендерної документації передбачено, що «розрахунок ціни тендерної пропозиції та кошториси мають бути надані додатково в електронній формі, у вигляді окремого файлу (файлів) бажано у програмному комплексі АВК-5, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін». Уточнюємо, що у програмному комплексі АВК-5, який використовується Замовником, не передбачена функція зчитування файлів формату «rtf», а отже і можливість взаємодії з ними в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін також відсутня. Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» не відповідає вимогам Тендерної документації у зв'язку з ненаданням розрахунку договірної ціни у окремому файлі, як передбачено документацією, оскільки наданий ним документ не взаємодіє з ПК АВК-5, у зв'язку з цим у Замовника відсутня можливість його перевірки, тому даний файл не розглядався та вважається таким, що не наданий. Отже, вказані вище зауваження визнаються Департаментом регіонального розвитку Житомирської обласної адміністрації, взяті до уваги та будуть враховані у подальшій роботі. Всім членам тендерного комітету наголошено на необхідності неухильного дотримання всіх чинних нормативно-правових актів України, уважного та поглибленого розгляду питань, що стосуються закупівель, посилення відповідального ставлення до виконання своїх обов'язків з метою запобігання в майбутньому аналогічним порушенням у сфері державних закупівель.
Дата публікації звіту: 20.11.2020 18:19