-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
персональні комп’ютери
підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону. Джерело фінансування закупівлі - кошти місцевого бюджету
Завершена
301 980.00
UAH з ПДВ
Номер:
65ca3b4eb07348ac999cca0811d420a4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-26-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.06.2020 00:00
Період моніторингу:
26.06.2020 15:00 - 18.07.2020 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.06.2020 № 40
Кропивницький
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Лариса ЦАНДЕКОВА
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 26.06.2020 № 40
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2020-06-23-009710-а 23.06.2020 Органом державного фінансового контролю виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Кіровоградській області Лариса ЦАНДЕКОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі.
Дата закінчення моніторингу: 13 липня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Знам’янська лікарня ім. А. В. Лисенка» Знам'янської міської ради (далі - Замовник) на 2020 рік, повідомлення про намір укласти договір та пояснення надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатом проведеного моніторингу порушень законодавства у сфері закупівель не установлено.
Період усунення порушень:
13.07.2020 11:43 - 17.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
13.07.2020 11:43
Запити/Пояснення
Номер:
61c963574312410e9723cda138b6f12b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.06.2020 15:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Персональні комп’ютери» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-06-23-009710-а) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.04.2020), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
Чому в електронній системі публічних закупівель Prozorro 23.06.2020 Вами розпочато проведення даної переговорної процедури закупівель, умовою для застосування якої визначено пункт 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 19.04.2020), а саме: «Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації», при тому що процедури відкритих торгів, які було відмінено проводились Вами відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (до нової редакції, яка набрала чинності 19.04.2020), тобто до вимог попередньої редакції Закону, що свідчить про неправомірне застосування Вами переговорної процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
62ec011494934bf48cf3a7f56ada18a5
Назва:
про правомірність застосування процедури з урахуванням висновків Конституційного Суду України та судової практики
Дата опублікування:
02.07.2020 21:25
Опис:
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII. 19 квітня набрали чинності зміни до зазначеного нормативно правого акта, що підтверджується преамбулою до закону про внесення відповідних змін. Поряд з цим ЗУ «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі по тексту – Закон) не припинив дію, не є скасованим та є діючим станом на липень 2020 року. Нормами Закону у редакції, що діяла до 19.04.2020 року так і у редакції що діє після 19.04.2020 року передбачено, що основною процедурою закупівлі є процедура відкриті торги. Порядок проведення процедури Відкриті торги в обох редакціях Закону не змінився та передбачає: розробку тендерної документації, її оприлюднення разом з оголошенням, аукціон, розгляд тендерних пропозицій в ідентичні строки, прийняття замовником рішень про відхилення пропозицій та визначення переможця, публікацію повідомлення про намір укласти договір, укладання договору та його оприлюднення, звітування в електронній системі закупівель. Також не змінились межі з яких замовник повинен застосовувати процедури закупівель.
За приписами ст.1 та 13 Закону процедура «Відкриті торги» та «Переговорна процедура закупівлі» є окремими процедурами закупівель, не пов’язаними між собою.
За приписами п.1 ч. 2 ст. 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. Відповідно до ч.2.ст.31 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель зокрема у разі подання для участі у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій. Водночас жодною з норм (статей) Закону не передбачено, що зазначена підстава для застосування переговорної процедури закупілі повинна застосовуватися замовниками лише після проведення відкритих торгів після 19.04.2020 року.
Враховуючи вищевикладене при прийнятті рішення та обрання підстави щодо застосування переговорної процедури закупівлі на придбання код ДК 021:2015: 30210000-4 — Машини для обробки даних (апаратна частина) (персональні комп’ютери) – далі по тексту Товари) замовник керувався наступним.
Замовник двічі оголошував процедуру Відкритих торгів на закупівлю Товарів в електронній системі закупівель, що підтверджується оголошеннями UA-2020-04-08-002603-a та UA-2020-03-17-000778-a та інформацію із сайту Prozorro (https://prozorro.gov.ua/). Вказані процедури Відкритих торгів були двічі відмінені у зв’язку з тим, що для участі в торгах подано менше двох тендерних пропозицій, що підтверджується звітами про результати процедур закупівель UA-2020-04-08-002603-a та UA-2020-03-17-000778-a. Той факт, що відкриті торги було двічі відмінено через відсутність достатньої кількості учасників підтверджується також і інформацією із сайту Prozorro (https://prozorro.gov.ua/). Застосовуючи переговорну процедуру закупівлі замовник не змінював а ні предмета закупівлі, а ні обсягів, а ні вимог до учасника переговорів, а ні технічних характеристик до предмета закупівлі, що підтверджує правомірність прийнятих рішень. Аналогічна правова позиція викладена у рішеннях судів, наприклад по справі № 592/7618/19.
Окрім цього в обґрунтування прийнятого рішення додаємо наступне.
Відповідно до ст. 9 Закону Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства є уповноваженим органом до функцій якого відноситься надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель та надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру.
Відповідно до п. 15. Розд.II «Документування управлінської інформації. Загальні вимоги щодо створення документів» «Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади», що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 документ повинен містити обов’язкові для його певного виду реквізити, що розміщуються в установленому порядку, а саме: найменування установи - автора документа, назву виду документа (крім листів), дату, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту, текст, підпис. Відповідно до п. 31. зазначеної інструкції назва виду документа (наказ, рішення, доповідна записка тощо) зазначається на бланку. Відповідно до п. 32. зазначеної інструкції датою документа є дата його реєстрації. Відповідно до п. 33. зазначеної інструкції індексація документів полягає у присвоєнні їм умовних позначень - індексів, які надаються документам під час їх реєстрації. Відповідно до п. 48. зазначеної інструкції посадові особи підписують документи в межах своїх повноважень, визначених актами законодавства, іншими нормативно-правовими актами. Також згідно з Типовою інструкцією з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55 передбачено, що електронна копія електронного документа - візуальне подання електронного документа в електронній формі без кваліфікованих електронних підписів, якими його було завізовано.
Консультації рекомендаційного характеру Уповноваженого органу розміщені у вигляді питання –відповіді та не містять обов’язкових реквізитів документа, передбачених Типовою інструкцію з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади - автора документа, назву виду документа (крім листів), дату, реєстраційний індекс документа, заголовок до тексту, текст. За таких обставин консультації рекомендаційного характеру не є задокументованою управлінською інформацією – не мають статусу офіційного документа.
Поряд з цим узагальнені відповіді рекомендаційного характеру Уповноваженого органу містять обов’язкові реквізити документа та є документованою управлінською інформацією –мають статусу офіційного документа.
Станом на липень 2020 року офіційні розяснення Уповноваженого органу з питань застосування ст. 40 Закону відсутні. Поряд з цим наявне розяснення Уповноваженого органу № 3304-04/25806-06 від 21.04.2020 року «Щодо інформування про розроблення і затвердження нормативно-правових актів» підписане Директором департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Л. Лахтіоновою в якому зазначено, що «низка нормативно-правових актів наразі знаходиться на етапі погодження або на державній реєстрації. Тому, до їх затвердження рекомендується використовувати чинні нормативно-правові акти в частині, що не суперечить вимогам нової редакції Закону. Зокрема, замовники можуть використовувати примірну тендерну документацію; примірне положення про уповноважену особу та тендерний комітет; порядок визначення предмета закупівлі; особливості закупівель за рамковими угодами та їх укладення; порядок розміщення інформації про публічні закупівлі».
Окрім цього надання офіційний тлумачень та нормативно-правових актів належить ко компетенції Конституційного Суду України. Відповідно до частини другої статті 150 Конституції України рішення та висновки Конституційного Суду України є остаточними і обов’язковими до виконання.
Так у Рішенні від 29 червня 2010 р. № 17-рп/2010 Конституційний Суд України звернув увагу на правову визначеність як елемент верховенства права тобто обмеження будь-якого права повинно базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки» (абз. 3 п.п. 3.1 п. 3 мотивувальної частини). Водночас Конституційний Суд України у Рішенні від 22 вересня 2005 року № 5-рп/2005 вказав, що із конституційних принципів рівності і справедливості випливає вимога визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці.
Конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. (Рішення Конституційного Суду України від 3 жовтня 1997 року № 4-зп/1997)
Також Конституційний Суд України зауважив, що за принципом закріпленим у частині першій статті 58 Конституції України, дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що зміни до Закону відбулися на підставі ЗУ «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19 вересня 2019 року № 114-IX, який у прикінцевих положеннях не містить прямого застереження щодо повного або часткового скасування попередніх редакцій Закону (№ 1078-VIII від 12.04.2016, ВВР, 2016, № 21, ст.407, № 1356-VIII від 12.05.2016, ВВР, 2016, № 24, ст.488, № 1670-VIII від 06.10.2016, ВВР, 2016, № 48, ст.808, № 1761-VIII від 17.11.2016, ВВР, 2017, № 1, ст.3, № 2002-VIII від 06.04.2017, ВВР, 2017, № 21, ст.245, № 2019-VIII від 13.04.2017, ВВР, 2017, № 27-28, ст.312, № 2265-VIII від 21.12.2017, ВВР, 2018, № 6-7, ст.45, № 2629-VIII від 23.11.2018, ВВР, 2018, № 50, ст.400, № 300-IX від 14.11.2019, ВВР, 2020, № 2, ст.12, № 475-IX від 16.01.2020, № 530-IX від 17.03.2020, № 540-IX від 30.03.2020) вважаємо, що Закон не містить обмежень, заборони або застережень щодо неправомірності застосування переговорної процедури закупівлі із підстави, визначеної п.1 ч. 2 ст. 40 Закону якщо 2 процедури відкритих торгів проводились до 19.04.2020 року, що просимо врахувати при прийнятті рішення за результатами моніторингу.