-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них в Чернігівській області на 2020 рік: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (на м.Гомель) (окремими ділянками) з під'їздами до м. Чернігова.
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба автомобільних доріг у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул.Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою з урахуванням п.7 р.1 тендерної документації.
Завершена
89 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 890 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 890 000.00 UAH
Номер:
968e8f36e2c540fd9418843a599bf0ea
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-11-03-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.11.2020 00:00
Період моніторингу:
03.11.2020 17:36 - 25.11.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.11.2020 № 204
Чернігів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Ірина БІЛАЗЕРСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Чернігівській області
від 03.11.2020 № 204
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2020-06-19-004329-b 19.06.2020 інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання правомірності допущення до оцінки ТОВ «Бахмачгазбудсервис», встановлено порушення вимоги абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Спец комплект постач» встановлено порушення вимоги абзацу п’ятого пункту третього частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в річному плані відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання відповідей на вимоги про усунення порушення, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури, внесення змін до договору, виконання рішень колегії АМКУ – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 листопада 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в річному плані та оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі, (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, правомірності допущення учасників до оцінки, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури, внесення змін до договору, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Чернігівській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 18.08.2020 № 462, зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення, тендерні пропозиції ТОВ «ТРАНС ЛАЙН ГРУП», ТОВ «ДС ПРОМ ГРУП», ТОВ «Спецкомплектпостач», ТОВ «Бахмачгазбудсервис», протокол засідання тендерного комітету від 12.10.2020 № 634, вимоги про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір від 12.10.2020, договір про закупівлю послуг за публічні кошти від 29.10.2020 №20346, укладений між Замовником та ТОВ «Спецкомплектпостач», додаткову угоду від 06.11.2020 № 1, додаткову угоду від 19.11.2020 № 2, додаткову угоду від 23.11.2020 № 3, повідомлення про внесення змін до договору, звіт про результати проведення процедури закупівлі, рішення колегії АМКУ від 30.07.2020 №14730-р/пк-пз та від 01.10.2020 № 18471-р/пк-пз, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 16.11.2020.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Бахмачгазбудсервис» вимогам тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції копії відповідного договору (договору оренди, договору про співпрацю, договору користування, договору про надання послуг, договір лізингу тощо) у разі якщо обладнання (машини та механізми) є орендованим, залученим або у лізингу.
Також, Замовником встановлено вимогу щодо надання стосовно орендованого обладнання (машин та механізмів) копій свідоцтв про реєстрацію машини (на машини, які підлягають обов’язковій державній реєстрації) або копій інвентарних карток обліку об’єкта основних засобів від орендодавця на інше обладнання (машини та механізми), реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України та оригінали листів-підтвердження від Власника обладнання (машин та механізмів) щодо не заперечення використання його обладнання (машин та механізмів) для надання послуг Учасником за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір. Також, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку про те, що Орендодавець не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).
Водночас, учасником ТОВ «Бахмачгазбудсервис» у складі тендерної пропозиції не надано договір оренди машини загальний легковий - загальний універсал В JEEP GRAND CHEROKEE, орендованої у ФОП Сагателян Самвел (ідент. номер 2375921297), яку учасник відповідно до пункту 138 довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 10.08.2020 № 38, планує залучити при виконанні робіт. Також не надано копію свідоцтва про реєстрацію відповідної машини, лист-підтвердження від Власника машини щодо не заперечення використання його машини для надання послуг учасником за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір та довідку про те, що орендодавець не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), чим не дотримано вимоги пункту 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» до тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо внесення учасниками не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії (безвідклична, безумовна банківська гарантія, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639) у розмірі 3 (трьох) відсотків вартості договору із зобов’язанням банку у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, відшкодувати на рахунок Служби автомобільних доріг у Чернігівській області, код ЄДРПОУ 25901106 кошти у сумі забезпечення виконання договору про закупівлю, визначеній в тендерній документації. Замовником для зарахування забезпечення виконання договору про закупівлю зазначено реквізити: Рах. UA 063223130000026009000013192 в ПАТ Укрексімбанк, м. Київ, Код ЄДРПОУ 25901106.
Однак, переможцем торгів ТОВ «Спец комплект постач» надано забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії від 28.10.2020 № 21464, в якій зазначено два рахунки: UA 063223130000026009000013192 в ПАТ Укрексімбанк, м. Київ (код ЄДРПОУ 25901106) та UA 468201720343201001100015964, в Державній казначейській службі України, м. Київ (код ЄДРПОУ 25901106), чим не дотримано вимоги пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору» тендерної документації Замовника, що дає підстави визнавати банківську гарантію учасника ТОВ «Спец комплект постач» не наданою.
Крім того, на виконання вимог пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, ТОВ «Спец комплект постач», як переможцем торгів, надано «Підсумкову відомість ресурсів» в пунктах 156-158 якої вказано, що учасником планується виконання робіт наступним товаром: фарба дорожня розмічальна біла за ціною 47500,0 грн/т, розчинник для фарби дорожньої за ціною 62500,00 грн/т, кульки скляні 31700,00 грн/т. Ціни, зазначені в «Підсумковій відомості ресурсів» на фарбу дорожню розмічальну білу та кульки скляні, відповідно до додатку № 6 «Аналіз ринку цін на основні матеріали», наданого товариством з обмеженою відповідальністю «Спец комплект постач» як переможцем торгів до укладання договору ціни, відповідають цінам ТОВ «Донфорт груп».
Згідно з поясненням на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 16.11.2020 Замовник повідомив, що провівши порівняльний аналіз вартості фарби дорожньої розмічальної білої, ТОВ «Спец комплект постач» було прийнято рішення вибрати пропозицію ТОВ «Донфорт груп», як більш економічно вигідну.
Відповідно до умов, зазначених у додатку 5 тендерної документації Замовника, учаснику необхідно надати документальне підтвердження відповідності матеріалів для розмітки доріг, які будуть використовуватися при наданні послуг за предметом закупівлі технічним вимогам, зокрема: сертифікати відповідності та якості на маркірувальні матеріали, оригінал договору поставки з виробником матеріалів для розмітки доріг.
В тендерній пропозиції ТОВ «Спец комплект постач» надано сертифікати відповідності та якості на маркірувальні матеріали видані
ТОВ «Колор С.І.М.» та оригінал Договору поставки товару від 03.01.2020 № 0301-20 (далі – Договір), укладений ТОВ «Спец комплект постач» з виробником матеріалів для розмітки доріг ТОВ «Колор С.І.М.». Слід зазначити, що відповідно до Додатку (специфікація) № 3 від 07.07.202 до Договору, сторони домовилися про постачання наступного товару: фарба дорожня розмічальна біла за ціною 87,50 грн/кг, розчинник для фарби дорожньої розмітки за ціною 38,00 грн/кг, мікрокульки скляні за ціною 30,00 грн/кг, а також сертифікати відповідності та якості на маркірувальні матеріали для розмітки доріг виробника ТОВ «Колор С.І.М.».
При цьому, ТОВ «Спец комплект постач» в складі тендерної пропозиції не надано сертифікати відповідності та якості на маркірувальні матеріали видані ТОВ «Донфорт груп» та оригінал договору поставки укладений з виробником матеріалів для розмітки доріг, а саме з ТОВ «Донфорт груп».
Також, ТОВ «Спец комплект постач», як учасником – переможцем на стадії укладання договору не надано до ціни пропозиції транспортні схеми доставки матеріалів на об’єкт, чим не дотримано вимоги пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та пункту 3.3. розділу III «Ціна Договору» додатку № 4 «Проект договору» до тендерної документації «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до Державних та відомчих норм, стандартів що є обов’язковими при виконанні послуг та визначення вартості в дорожній галузі: СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання».
Проте, в договірній ціні переможцем закупівлі при розрахунку пункту 9 Розрахунку № 11 «Кошти на покриття ризику» до суми витрат на які нараховується відсоток ризику включено інші супутні витрати (пункт 6 Розрахунок № 8), що суперечить вимогам СОУ 42.1-37641918-085:2018, чим не дотримано вимоги пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та пункту 3.3. розділу III «Ціна Договору» додатку № 4 «Проект договору» до тендерної документації.
Отже, Замовником в порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено тендерну пропозицію
ТОВ «Бахмачгазбудсервис», як таку, що не відповідала кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону та допущено її до аукціону, внаслідок чого тендер електронною системою автоматично не відмінено у відповідності до вимоги пункту 2 частини другої статті 32 Закону, у разі, якщо до оцінки допущено менше двох тендерних пропозицій.
Також, Замовником в порушення абзацу п’ятого пункту третього частини першої статті 31 Закону не відхилено переможця процедури закупівлі ТОВ «Спец комплект постач», як такого, що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Період усунення порушень:
27.11.2020 15:20 - 12.12.2020 00:00
Дата публікації висновку:
27.11.2020 15:20
Оскарження висновку в суді
Опис:
№620/6135/20 від 10.12.2020 року
Дата публікації:
17.12.2020 10:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо висновку по
моніторингу закупівлі UA-2020-06-19-004329-b
Служба автомобільних доріг у Чернігівській області (далі - Замовник) щодо оприлюдненого Держаудитслужбою висновку моніторингу по процедурі закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них в Чернігівській області на 2020 рік: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (на м.Гомель) (окремими ділянками) з під'їздами до
м. Чернігова», очікуваною вартістю 89 000 000,00 грн, надає наступне заперечення:
Згідно з Наказом № 204 від 03.11.2020 року «Про початок моніторингу закупівель», Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області було розпочато моніторинг процедури закупівлі ДК 021: 2015 (63710000-9) Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них в Чернігівській області на 2020 рік: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (на м.Гомель) (окремими ділянками) з під'їздами до м. Чернігова.), оприлюдненого на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-19-004329-b 19.06.2020.
27 листопада 2020 року на цьому ж Веб-порталі було оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого Службу автомобільних доріг у Чернігівській області було зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинень зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення Висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Служба автомобільних доріг у Чернігівській області з Висновком не погоджується, вважаємо його протиправним і таким, що підлягає скасуванню з огляду на нижче наведене.
Підстава здійснення моніторингу: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Зауважуємо, що у Висновку не міститься посилань на конкретну інформацію, оприлюднену в електронній системі закупівель, що свідчить про невідповідність структури Висновку вимогам наказу Міністерства фінансів України № 552 від 08.09.2020 року
Заперечення.
І. Щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Бахмачгазбудсервіс».
Стосовно питання щодо невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «Бахмачгазбудсервис» вимогам тендерної документації Замовника, а саме: пункту 1 «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника» до тендерної документації» повідомляємо наступне:
Під час розгляду пропозиції ТОВ «Бахмачгазбудсервис» на відповідність вимогам тендерної документації, зокрема інформації щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій була надана відповідна довідка, в пункті 138 якої було зазначено інформацію про загально легковий - загальний універсал – В автомобіль JEEP GRAND CHEROKEE орендований у ФОП Сагателян Самвел, ідент. номер 2375921297. Учасник листом повідомив, що зазначений автомобіль був помилково включений до довідки від «10» серпня 2020 року №38 «Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази» та не планує його залучати при виконанні робіт.
На підставі даної інформації Замовник розцінив цю помилку як формальну та таку, що не впливає на пропозицію учасника в цілому.
Відповідно наявність копії свідоцтва про реєстрацію відповідної машини, листа-підтвердження від власника машини щодо не заперечення використання його машини для надання послуг учасником за предметом закупівлі протягом усього терміну надання послуг з посиланням на відповідний договір та довідку про те, що орендодавець не має заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) не є витребуваною враховуючи не залучення при наданні послуг зазначеного вище автомобіля.
ІІ. Щодо необгрунтованого твердження по забезпеченню виконання Договору ТОВ «Спец Комплект Постач».
Щодо питання першого в частині надання банківської гарантії, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області повідомляє, що ТОВ «Спец Комплект Постач» відповідно до пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації було надано Банківську гарантію № 21464 від 28.10.2020, в якій містяться реквізити Замовника для зарахування забезпечення виконання договору про закупівлю, вказані у тендерній документації.
Необхідно зазначити, що Порядок відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державної казначейської служби України, затверджений наказом Державної казначейської служби України 27.12.2013 № 217 (у редакції наказу Державної казначейської служби України від 04.12.2019 № 341), регламентує організацію роботи у процесі відкриття рахунків в Державній казначейській службі України.
Так, пунктом 81 цього Порядку встановлено, що для обліку зобов'язань і вимог за кредитуванням, усіма видами гарантій та цінними паперами відкриваються рахунки за рахунками позабалансового обліку 95 Плану рахунків.
Разом з тим, листом від 16.11.2020 № 1-2677 Акціонерне товариство «Комерційний банк «Глобус» на запит учасника ТОВ «Спец Комплект Постач» надало інформацію щодо додаткового зазначення реквізитів казначейського рахунку Замовника та використання основного рахунку для потреб наданої Гарантії.
Крім того, звертаємо увагу, що Законом України «Про публічні закупівлі» та тендерної документацією, яка розроблена відповідно до його вимог, не передбачено зазначення у змісті забезпечення виконання договору про закупівлю формулювання:
«Замовник не повертає забезпечення виконання договору про закупівлю у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, але це не стосується часткового виконання, що обумовлене не повним фінансуванням договору».
Також, повідомляємо, що ТОВ «Спец комплект постач» листом від 28.10.2020 № 6442 надало банківську гарантію у паперовому вигляді разом з копією ліцензії НБУ (копії додаються), відповідно до вимог пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
ІІІ. Щодо аналізу ринку цін.
Стосовно питання щодо вартості матеріалів, повідомляємо, що ТОВ «Спец Комплект Постач» було надано пропозицію від ТОВ "ДОНФОРТ ГРУП" на більш вигідну вартість фарби дорожньої розмічальної білої. В свою чергу ТОВ «Спец Комплект Постач» провели порівняльний аналіз з урахуванням перевезення матеріалів та кількісних показників, що містяться у відомості ресурсів, при всіх рівних характеристиках (обсяг, строки поставки, якості, умови розрахунків), згідно якого ТОВ «Спец Комплект Постач» було прийняте рішення вибрати більш економічно вигідну пропозицію, керуючись п.6.3 СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання».
IV. Щодо відсутності транспортної схеми у переможця ТОВ «Спецкомплект постач».
ТОВ «Спец Комплект Постач», як учасником – переможцем на стадії укладання Договору було надано до ціни пропозиції підтверджуючі розрахунки та документи за статтями витрат Договірної ціни, а саме транспортну схему доставки матеріалів на об’єкт в паперовому вигляді. Крім того, слід зазначити, що відстань перевезень на основні матеріальні ресурси відображено у підсумковій відомості ресурсів та у наданому аналізі ринку цін на основні матеріальні ресурси.
Щодо питання третього з приводу надання транспортних схем, повідомляємо, що ТОВ «Спец Комплект Постач», як учасником – переможцем на стадії укладання Договору було надано Розрахунок договірної ціни Замовнику у паперовому вигляді, у строки, визначені п.3 розділу 5 тендерної документації з супроводжувальним листом на фірмовому бланку із вихідними реквізитами (дата, номер) з підтверджуючими розрахунками та документи за статтями витрат договірної ціни, а саме транспортну схему доставки матеріалів на об’єкт в паперовому вигляді. Крім того, слід зазначити, що відстань перевезень на основні матеріальні ресурси відображено у підсумковій відомості ресурсів та у наданому аналізі ринку цін на основні матеріальні ресурси. Зважаючи на специфічність даного виду послуг - експлуатаційного утримання, транспортна схема при погодженні Договірної ціни не є остаточною, та може підлягати коригуванню та уточненню в процесі надання послуг.
V. Щодо коштів на покриття ризиків.
Стосовно питання щодо розрахунку коштів на покриття ризику, повідомляємо, що відповідно до Державних та відомчих норм, стандартів що є обов’язковими при виконанні послуг та визначення вартості в дорожній галузі Учасник може розраховувати Договірну ціну згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання» та згідно ДСТУ Б Д.1.1-3.
Розрахунок № 11 «Кошти на покриття ризику» учасником-переможцем було розраховано згідно ДСТУ Б Д.1.1-3 «Правила визначення вартості будівництва».
У розрахунку № 11 «Кошти на покриття ризику» помилково включений розрахунок №8 «Інші супутні витрати»
Відповідно до умов Договору при взаєморозрахунках кошти на покриття ризику всіх учасників виконання робіт з експлуатаційного утримання, що враховані в договірній ціні, призначені чітко на відшкодування:
- збільшення вартості обсягів робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені при складанні договірної ціни і уточнються в процесі виконання робіт;
- збільшення вартості робіт, спричиненого зміною нормативно-правових актів або нормативних документів щодо експлуатаційного утримання автомобільних доріг;
- витрат, які пов’язані з додатковими роботами (роботи, які не увійшли у договірну ціну та обсяги на них) та обсягами (збільшення обсягів по передбаченим роботам), що мають непередбачуваний характер виконання та не можуть бути чітко зпрогнозовані (такі додаткові роботи або обсяги мають бути передбачені планом-завдання та актом дефектів).
- кошти на проведення аварійних робіт, ліквідації надзвичайних ситуацій і наслідків стихійних явищ, обставин непереборної сили, складні (спеціалізовані) об'єкти і роботи в розмірі, передбаченим технічним завданням на надання послуг.
Дані кошти можуть бути використані тільки на вказані роботи на основі дефектних актів та кошторисної документації, які складаються по мірі необхідності.
Згідно пункту 3.10 Договору № 20346 від 29.10.2020 року про призначення коштів на покриття ризику у якому чітко вказується куди мають витрачатися кошти та згідно пункту 4.10 Договору, щодо виявлення помилок при розрахунках «Кошти на покриття ризику», буде зроблений перерахунок по закінченню виконання Договору в порядку проведення взаєморозрахунків та узгоджене зменшення ціни Договору на суму перерахунку без зміни обсягів робіт і послуг.
VІ. Щодо обгрунтування безпідставності розірвання Договору.
Зазначаємо, на адресу Служби автомобільних доріг у Чернігівській області від Держаудитслужби 01.12.2020 року було направлено лист-вимога «Про надання інформації» від 30.11.2020 року за № 262531-14/4839-2020. З вказаного листа стало відомо, що Держаудитслужба вимагає від Служби автомобільних доріг у Чернігівській області термін до 04.12.2020 року надати інформацію щодо осіб(прізвище ім’я, по батькові (за наявності), дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податку, місце роботи, посада , адреса проживання) відповідальних по вказаній закупівлі за прийняття рішення щодо визначення переможця торгів та невідхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню та документальне підтвердження покладення на них виконання таких обов`язків.
Таким чином, Держаудитслужба, не витримавши строку визначеного ч.2 п.8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», яким передбачено можливість протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовнику оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Разом з тим, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області висловиє свою незгоду з інформацією, викладеною у Висновку, що оприлюднено у встановленому законом порядку.
У зв`язку з вищевикладеним, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області, у відповідності до вимог п.10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», вимушена скористатися своїм правом щодо оскарження Висновку до суду у термін, який збігається з датою щодо надання витребуваної органом державного фінансового контролю інформації, а саме 04.12.2020 року,
Насамкінець, звертаємо увагу на той факт, що ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» не визначає повноваження Держаудитслужби зобов`язувати за результатом здійсненого моніторингу закупівлі її замовника вчиняти дії по припиненню зобов`язань за договором. Зокрема, такі повноваження відсутні і у статтях 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», на які здійснено посилання у п. 3 констатуючої частини самого оскаржуваного Висновку.
Зазначаємо, що Служба автомобільних доріг у Чернігівській області не є підрядною організацією, не має ліцензії на здійснення таких робіт та не має матеріальної бази для проведення робіт, і згідно вимог ст. 9 Закону України «Про дорожній рух», п. 2 ПКМУ №198 від 30.03.1994 року «Про затвердження єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони», уповноважила іншу юридичну особу для їх виконання, а саме на здійснення заходів щодо ремонту та експлуатаційного утримання у безпечному для дорожнього руху стані доріг.
Звертаємо увагу, що укладення Договору базувалось на вимогах вказаного вище законодавства, де зазначено, що:
- в ст. 9 Закону України «Про дорожній рух» - «До компетенції власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів або уповноважених ними органів у сфері дорожнього руху належить: передача права на експлуатаційне утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів іншим юридичним особам…»
За таких обставин Служба, після закінчення процедури закупівлі уповноважила щодо виконання всього комплексу робіт з експлуатаційного утримання мережі доріг загального користування державного значення в Чернігівській області, які зазначені на Веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-19-004329-b 19.06.2020 - ТОВ «Спец Комплект Постач».
Вказаний Договір є загальному доступі в системі «Prozorro» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-19-004329-b.
Згідно п.1.5. вищевказаного Договору єдиною організацією, яка забезпечує експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (окремими ділянками) в осінньо-зимовий період 2020 року є Підрядник, визначений за процедурою закупівлі - ТОВ «Спец Комплект Монтаж», код ЄДРПОУ 38680240, 01130, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, с. Чайки, вул. Валентини Чайки, буд.16.
Так наприклад, пунктом 1.6. Договору було визначено, що:
«На період дії договору та протягом гарантійного періоду, Виконавець відповідно до Закону України «Про дорожній рух» та норм Глави 82 Цивільного кодексу України, в повній мірі відповідає за належне утримання доріг, забезпечення умов безпеки руху і несе повну безумовну майнову та іншу юридичну відповідальність в частині відшкодування майнової (матеріальної) і нематеріальної (в т.ч. моральної) шкоди та компенсації витрат власникам транспортних засобів, іншим учасникам дорожнього руху якщо дорожньо-транспортна пригода сталася з причини незадовільного експлуатаційного утримання, допущеного з вини Виконавця, а також забезпечує повне майнове відшкодування Замовнику у разі заподіяння збитків користувачами доріг, та/або в процесі використання смуги відведення юридичними чи фізичними особами на мережі автомобільних доріг, якщо такі збитки завдані з вини Виконавця».
З урахуванням вищевикладеного вважаємо, що Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-19-0044329-b від 27 листопада 2020 року, який викладений у констатуючій його частині (пункти 1,2, 3) є безпідставним та необґрунтованим.
За таких обставин, передчасне припинення Договору № 20346 від 29.10.2020 призведе до порушення ст.9, ст.12, ст.14, ст. 24, ст. 25, Закону України «Про дорожній рух» та ряду нормативних документів, у зв’язку з чим припинення існуючого Договору до моменту визначення нового Підрядника пов`язане з великими ризиками збільшення аварійності на даній автомобільній дорозі, у тому числі й загрожує життю та здоров`ю користувачів.
Крім того, слід взяти до уваги той факт, що між Сторонами існують Договірні зобов`язання на умовах державного контракту, як передбачено ст. 183 Господарського кодексу України, у тому числі й зобов`язання Замовника щодо сплати наданих послуг та терміну його дії. Передчасне розірвання такого Договору може мати суттєві витрати державного бюджету України, які пов’язані з відшкодуванням збитків Підряднику, що також є негативним наслідком констатуючої частини Висновку.
VII. Щодо порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Повідомляємо, що Замовником буде прийнято заходи щодо недопущення такого порушення у майбутньому.
Дата публікації звіту:
04.12.2020 15:14
Запити/Пояснення
Номер:
706b70816c944ceb9966bdc45fd1573a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.11.2020 16:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.11.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них в Чернігівській області на 2020 рік: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (на м.Гомель) (окремими ділянками) з під'їздами до м. Чернігова», очікуваною вартістю 89 000 000,00 грн, (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-06-19-004329-b), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Чому вами не було відхилено пропозицію учасника ТОВ «Спец комплект постач» як таку, що не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства, а саме:
1). Відповідно до пункту 6 розділу «VI Результати торгів та укладання договору про закупівлю» учасник повинен внести не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії (безвідклична, безумовна банківська гарантія, оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639) у розмірі 3 (трьох) відсотків вартості договору із зобов’язанням банку у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, відшкодувати на рахунок Служби автомобільних доріг у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 25901106) кошти у сумі забезпечення виконання договору про закупівлю, визначеній в тендерній документації.
Реквізити Замовника для зарахування забезпечення виконання договору про закупівлю: Рах. UA 063223130000026009000013192 в ПАТ Укрексімбанк, м. Київ, Код ЄДРПОУ 25901106.
ТОВ «Спец комплект постач» надано забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії від 28.10.2020 № 21464, яке не відповідало умовам тендерної документації, а саме:
- зазначено два рахунки, зокрема: UA 063223130000026009000013192 в ПАТ Укрексімбанк, Київ, код ЄДРПОУ 25901106 та UA 468201720343201001100015964, в Державній казначейській службі України, м. Київ (код ЄДРПОУ 25901106);
- вказано про зобов’язання банку сплатити гарантійний платіж Замовнику у випадку невиконання та/або неналежного виконання Принципалом (ТОВ «Спец комплект постач») взятих на себе зобов’язань згідно договору про закупівлю послуг за публічні кошти;
- не зазначено, що Замовник не повертає забезпечення виконання договору про закупівлю у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, але це не стосується часткового виконання, що обумовлене не повним фінансуванням договору.
Крім того, умовами тендерної документації передбачалось надання банківської гарантії в паперовій формі відповідно до статті 547 Цивільного кодексу України разом з копією ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банком, що надає банківську гарантію Учаснику, завірену цим банком, і є невід’ємною частиною договору про закупівлю.
Просимо повідомити та надати підтверджуючі документи, чи була дотримана ТОВ «Спец комплект постач» дана вимога, в частині надання копії ліцензії НБУ?
2). ТОВ «Спец комплект постач», як переможцем торгів, на виконання умов тендерної документації зазначених в пункті 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», надано Підсумкову відомість ресурсів в пунктах 156 - 158 якої вказано наступне, - фарба дорожня розмічальна біла за ціною 47500,0 грн/т, розчинник для фарби дорожньої за ціною 62500,00 грн/т, кульки скляні 31700,00грн/т, що не відповідає цінам зазначеним у додатку № 3 (специфікація) від 07.07.2020 договору поставки від 03.01.2020 № 0301-20, укладеного ТОВ «Спец комплект постач» з виробником матеріалів для розмітки доріг ТОВ «Колор С.І.М.», зокрема: фарба дорожня розмічальна біла за ціною 87,50 грн/кг, розчинник для фарби дорожньої розмітки 38,00 грн/кг, мікрокульки скляні 30,00 грн/кг, наданого в тендерній пропозиції ТОВ «Спец комплект постач», як учасником торгів.
Крім того, ТОВ «Спец комплект постач» надано «Аналіз ринку цін на основні матеріальні ресурси» в якому відсутня інформація про ціни ТОВ «Колор С.І.М.».
3). ТОВ «Спец комплект постач», як учасником – переможцем на стадії укладання договору не надано до ціни пропозиції підтверджуючі розрахунки та документи за статтями витрат договірної ціни, зокрема: транспортні схеми доставки матеріалів на об’єкт, як вимагалось умовами тендерної документації зазначеними в пункті 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції».
4). Відповідно до пункту 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та пункту 3.3. розділу III «Ціна Договору» додатку № 4 «Проект договору» до тендерної документації «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до Державних та відомчих норм, стандартів що є обов’язковими при виконанні послуг та визначення вартості в дорожній галузі: СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання»». Проте, в договірній ціні Переможцем закупівлі при розрахунку пункту 9 Розрахунку № 11 «Кошти на покриття ризику» до суми витрат на які нараховується відсоток ризику включено інші супутні витрати (пункт 6 Розрахунок № 8), що суперечить вимогам СОУ 42.1-37641918-085:2018.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
722043ba859e4d7f8a8d2d4b171a4563
Назва:
Щодо запиту про надання пояснень по моніторингу закупівлі UA-2020-06-19-004329-b
Дата опублікування:
16.11.2020 16:46
Опис:
Служба автомобільних доріг у Чернігівській області (далі - Замовник) на виконання оприлюдненого Держаудитслужбою запиту про надання пояснень по процедурі закупівлі «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення та штучних споруд на них в Чернігівській області на 2020 рік: М-01 Київ-Чернігів-Нові Яриловичі (на м.Гомель) (окремими ділянками) з під'їздами до м. Чернігова», очікуваною вартістю 89 000 000,00 грн, надає наступну інформацію:
Служба автомобільних доріг у Чернігівській області повідомляє, що у Замовника відсутні підстави для відхилення учасника-переможця ТОВ «Спец комплект постач» визначені статтею 31 вказаного Закону з огляду на наступне.
Щодо питання першого в частині надання банківської гарантії, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області повідомляє, що ТОВ «Спец комплект постач» відповідно до пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації було надано Банківську гарантію № 21464 від 28.10.2020, в якій містяться реквізити Замовника для зарахування забезпечення виконання договору про закупівлю, вказані у тендерній документації.
Необхідно зазначити, що Порядок відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державної казначейської служби України, затверджений наказом Державної казначейської служби України 27.12.2013 № 217 (у редакції наказу Державної казначейської служби України від 04.12.2019 № 341), регламентує організацію роботи у процесі відкриття рахунків в Державній казначейській службі України.
Так, пунктом 81 цього Порядку встановлено, що для обліку зобов'язань і вимог за кредитуванням, усіма видами гарантій та цінними паперами відкриваються рахунки за рахунками позабалансового обліку 95 Плану рахунків.
Таким чином, зарахування коштів, внесених як гарантія виконання договору, в Державній казначейській службі України передбачає відкриття спеціального рахунку, яким вказаний у банківській гарантії казначейській рахунок не є.
Разом з тим, листом від 16.11.2020 № 1-2677 (копія додається) Акціонерне товариство «Комерційний банк «Глобус» на запит учасника ТОВ «Спец комплект постач» надало інформацію щодо додаткового зазначення реквізитів казначейського рахунку Замовника та використання основного рахунку для потреб наданої Гарантії.
Крім того, звертаємо увагу, що Законом України «Про публічні закупівлі» та тендерної документацією, яка розроблена відповідно до його вимог, не передбачено зазначення у змісті забезпечення виконання договору про закупівлю формулювання:
«Замовник не повертає забезпечення виконання договору про закупівлю у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, але це не стосується часткового виконання, що обумовлене не повним фінансуванням договору».
Також, повідомляємо, що ТОВ «Спец комплект постач» листом від 28.10.2020 № 6442 надало банківську гарантію у паперовому вигляді разом з копією ліцензії НБУ (копії додаються), відповідно до вимог пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації.
Стосовно другого питання щодо вартості матеріалів, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області повідомляє, що ТОВ «Спец комплект постач» було надано пропозицію від ТОВ "ДОНФОРТ ГРУП" на більш вигідну вартість фарби дорожньої розмічальної білої. В свою чергу ТОВ «Спец комплект постач» провели порівняльний аналіз з урахуванням перевезення матеріалів та кількісних показників, що містяться у відомості ресурсів, та згідно якого ТОВ «Спец комплект постач» було прийняте рішення вибрати більш економічно вигідну пропозицію. Копія вказаного аналізу додається.
Щодо питання третього з приводу надання транспортних схем, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області повідомляє, що ТОВ «Спец комплект постач», як учасником – переможцем на стадії укладання договору було надано до ціни пропозиції підтверджуючі розрахунки та документи за статтями витрат договірної ціни, а саме транспортну схему доставки матеріалів на об’єкт в паперовому вигляді, копія якої додається. Крім того, слід зазначити, що відстань перевезень на основні матеріальні ресурси відображено у підсумковій відомості ресурсів та у наданому аналізі ринку цін на основні матеріальні ресурси.
Стосовно питання четвертого щодо розрахунку коштів на покриття ризику, Служба автомобільних доріг у Чернігівській області повідомляє, що відповідно до Державних та відомчих норм, стандартів що є обов’язковими при виконанні послуг та визначення вартості в дорожній галузі Учасник може розраховувати Договірну ціну згідно СОУ 42.1-37641918-085:2018 «Автомобільні дороги. Правила визначення вартості робіт з поточного ремонту та експлуатаційного утримання» та згідно ДСТУ Б Д.1.1-3.
Розрахунок №11 «Кошти на покриття ризику» учасником-переможцем було розраховано згідно ДСТУ Б Д.1.1-3 «Правила визначення вартості будівництва».
Відповідно до умов договору при взаєморозрахунках кошти на покриття ризику всіх учасників виконання робіт з експлуатаційного утримання, що враховані в договірній ціні, призначені чітко на відшкодування:
- збільшення вартості обсягів робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені при складанні договірної ціни і уточнються в процесі виконання робіт;
- збільшення вартості робіт, спричиненого зміною нормативно-правових актів або нормативних документів щодо експлуатаційного утримання автомобільних доріг;
- витрат, які пов’язані з додатковими роботами (роботи, які не увійшли у договірну ціну та обсяги на них) та обсягами (збільшення обсягів по передбаченим роботам), що мають непередбачуваний характер виконання та не можуть бути чітко зпрогнозовані (такі додаткові роботи або обсяги мають бути передбачені планом-завдання та актом дефектів).
- кошти на проведення аварійних робіт, ліквідації надзвичайних ситуацій і наслідків стихійних явищ, обставин непереборної сили, складні (спеціалізовані) об'єкти і роботи в розмірі, передбаченим технічним завданням на надання послуг.
Дані кошти можуть бути використані тільки на вказані роботи на основі дефектних актів та кошторисної документації, які складаються по мірі необхідності.
Таким чином, договірна ціна розрахована учасником ТОВ «Спец комплект постач» відповідно до вимог чинних державних норм.