-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Фарби
Завершена
323 280.24
UAH з ПДВ
Номер:
331ade600292407486b12b7316f3d1fb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-03-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.07.2020 00:00
Період моніторингу:
03.07.2020 15:43 - 25.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.07.2020 № 118
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.07.2020 № 118.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-06-19-000568-b 19.06.2020. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури встановлено порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів, щодо розірвання договору відповідно до законодавства, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), правомірності, обґрунтованості та наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-19-000829-c); обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі; протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол від 19.06.2020 №80; повідомлення про намір укласти договір від 19.06.2020; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо зазначених в обґрунтуванні досліджуваної переговорної процедури закупівлі двічі відмінених відкритих торгів за предметом закупівлі, договір про закупівлю від 01.01.2020 № 0107205.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в оголошенні та повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником зазначено, що ним двічі відмінено процедури відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі «Фарби» (ідентифікатори закупівлі UA-2020-04-16-002143-c та UA-2020-05-25-006298-b).
Моніторингом встановлено, що Замовником одна з вищенаведених процедур відкритих торгів (UA-2020-04-16-002143-c) оголошувалась до набрання чинності 19.04.2020 нової редакції Закону, вимоги до учасників вказаної процедури закупівлі у тендерній документації Замовником визначались на підставі редакції Закону, що була чинною до 19.04.2020 року.
Новою редакцією Закону передбачено низку змін та нововведень, які запроваджуються для вдосконалення загальних умов здійснення закупівель та змінюють правила проведення процедур закупівель. Цим Законом запроваджено, зокрема, механізм визначення аномально низької ціни; внесені зміни до встановлення критеріїв оцінки, у тому числі шляхом запровадження такого критерію, як вартість життєвого циклу; змінено підходи до оскарження процедур закупівель; розширено перелік кваліфікаційних вимог, внесено зміни в частині вимог до учасників та переможців процедур закупівель, визначених статтею 17 Закону, тощо. Замовником застосовується переговорна процедура закупівлі відповідно до статті 40 нової редакції Закону.
Враховуючи вищенаведене, зазначена стаття 40 нової редакції Закону виключає можливість застосування переговорної процедури закупівлі за результатами двічі відмінених процедур відкритих торгів, які розпочаті до введення в дію нової редакції Закону, оскільки статтею встановлено, що замовник застосовуватиме переговорну процедуру закупівлі відповідно до статті 40 нової редакції Закону, якщо він двічі відмінить процедури відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом.
Зважаючи на вищевикладене, Замовником не дотримано вимог пункту 1 частини 2 статті 40 Закону та, як наслідок, застосовано переговорну процедуру закупівлі (UA-2020-06-19-000568-b) без наявних підстав для її застосування.
Період усунення порушень:
09.07.2020 16:27 - 24.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
09.07.2020 16:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Західний офіс Держаудитслужби згідно з наказом від 03.07.2020 №118 розпочав моніторинг переговорної процедури закупівлі за предметом - ДК 021:2015: 44810000-1 - Фарби (далі – процедура закупівлі), оголошення про проведення закупівлі оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель за номером UA-2020-06-19-000568-b.
За результатами моніторингу Західний офіс Держаудитслужби 09 липня 2020 року опублікував висновок про результати моніторингу закупівлі та зобов’язав Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Вивчивши висновок про результати моніторингу вважаємо за необхідне повідомити про таке.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в оголошенні та повідомленні про намір укласти договір було зазначено те , що двічі відмінено процедури відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій щодо предмету закупівлі «Фарби» (ідентифікатори закупівлі UA-2020-04-16-002143-c та UA-2020-05-25-006298-b).
Моніторингом встановлено, що Замовником одна з вищенаведених процедур відкритих торгів (UA-2020-04-16-002143-c) оголошувалась до набрання чинності 19.04.2020 нової редакції Закону, вимоги до учасників вказаної процедури закупівлі у тендерній документації Замовником визначались на підставі редакції Закону, що була чинною до 19.04.2020 року. Новою редакцією Закону передбачено низку змін та нововведень, які запроваджуються для вдосконалення загальних умов здійснення закупівель та змінюють правила проведення процедур закупівель. Цим Законом запроваджено, зокрема, механізм визначення аномально низької ціни; внесені зміни до встановлення критеріїв оцінки, у тому числі шляхом запровадження такого критерію, як вартість життєвого циклу; змінено підходи до оскарження процедур закупівель; розширено перелік кваліфікаційних вимог, внесено зміни в частині вимог до учасників та переможців процедур закупівель, визначених статтею 17 Закону, тощо.
Варто зазначити те, що тендерна документація процедур закупівель відкритих торгів, які не відбулися через відсутність учасників відповідала вимогам чинного законодавства на момент проведення процедур. Замовник на момент прийняття рішення про застосування переговорної процедури на підставі відміни 2 –ох процедур закупівель відкритих торгів (сума більша 200 тис. грн. в обох редакціях Закону) через відсутність учасників, діяв у відповідності до вимог Закону і не мав на цей час жодних рекомендацій чи роз’яснень щодо неможливості застосування переговорної процедури у даному випадку.
Станом на дату оприлюднення висновку про результати моніторингу, договір про закупівлю товару укладений та оприлюднений у електронній системі закупівель. Станом на 14.07.2020 даний договір виконаний на 100 %, що унеможливлює його розірвання.
Враховуючи вищезазначене, повідомляємо про неможливість усунення виявлених порушень у повному обсязі. Водночас, усі виявлені в результаті моніторингу невідповідності Закону будуть в подальшому враховані Замовником під час проведення закупівель.
Крім цього, запевняємо Вас, що під час проведення даної процедури тендерний комітет відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області жодним чином не мав на меті порушити порядок проведення процедури закупівлі регламентований нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, у тому числі під час підготовки проекту тендерної документації та оприлюднення необхідної інформації на веб-поррталі Уповноваженого органу керувався виключно нормами Закону, практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо.
Додатково повідомляємо Вас, що станом на сьогоднішній день забезпечено інформування усіх членів тендерного комітету з метою уникнення подібних ситуацій в майбутньому, а також проведена роз’яснювальна робота в частині аналізу нормативно-правових актів чинного законодавства з питань публічних закупівель.
Окрім цього, повідомляємо Вас, що беремо на себе зобов’язання в подальшому під час проведення процедур закупівель враховувати Ваші зауваження з метою уникнення подібних ситуацій.
При цьому, зважаючи на те, що порушення, викладені висноввку, носять малозначний характер та не призвели до будь-яких тяжких наслідків та втрати коштів або нанесення збитків безпосередньо Відділу освіти Золочівської районної державної адміністрації Львівської області або державі, погоджуємося на прийняття усного зауваження і беремо зобов’язання стосовно попередження аналогічних порушень в майбутньому.
Дата публікації звіту:
14.07.2020 17:56