• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Шкільні меблі для ЗЗСО Славської селищної ради в рамках програми «Нова українська школа»

Завершена

356 531.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 782.66 UAH
Номер: f4b99a818bc54b3e9f87d13000efe178
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-08-03-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.08.2020 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.08.2020 14:56 - 26.08.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.08.2020 № 138 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.08.2020 № 138. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2020-06-15-003070-b 15.06.2020. Дані автоматичних індикаторів ризиків, що спрацювали (RISK1-4-1). Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу документів переможця встановлено порушення ним частини 6 статті 17 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору, а також недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 17 серпня 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Славської селищної ради (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-15-005600-c), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету № 70 від 15.06.2020 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ФОП Смага Марія Василівна, повідомлення про намір укласти договір від 16.07.2020, опубліковані переможцем торгів документи на підтвердження відсутності підстав, визначених відповідними пунктами статті 17 Закону, договір №01/272 від 30.07.2020 та додаткова угода №1/275 від 03.08.2020. Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Крім того, встановлено неузгодженість вимог тендерної документації, а саме: у пункті 4.1 частини 4 розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації Замовника зазначено строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними - протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій (що відповідає вимогам пункту 11 частини 2 статті 22 Закону). Проте, у Додатку 1 до тендерної документації (форма «Цінова пропозиція») зазначено про погодження учасником дотримуватися умов тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій. Також, тендерна документація замовника, затверджена протоколом засідання тендерного комітету № 70 від 15.06.2020 на закупівлю шкільних меблів для ЗЗСО Славської селищної ради в рамках програми «Нова українська школа» складена на бланку Управління освіти Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації. Відповідно до технічних вимог тендерної документації (Додаток 4) учасник повинен надати порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника (обов‘язково зазначається виробник, модель, артикул та фото (зображення) достатньої якості для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам). У разі відсутності зазначених вимог пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам та відхиляється. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документальне підтвердження, що є виробником товару або у разі, якщо він не є виробником зазначеного товару, надати оригінал авторизаційного листа від виробника, або його офіційного представництва, для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера та назви процедури закупівлі, що підтверджує повноваження учасника на постачання Товару та підтверджує технічні характеристики товару. Відповідно до Додатку 4 учасник подав порівняльну таблицю №30/06-3 від 30.06.2020 (пункт 1,2), в якій вказує виробника ФОП Смага Марія Василівна (тобто учасник торгів), проте згідно декларації якості на стіл учнівський одномісний антисколіозний та на стілець полозковий виробником являється ТОВ «Ант Пром». Також, на порушення Додатку 4 тендерної документації учасник в порівняльній таблиці не вказав виробника на виріб згідно пункту 5 «Стінка універсальна «Школа – сад», що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи вищенаведене, учасник ФОП Смага Марія Василівна не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства і мав бути відхилений Замовником. Однак, Замовником на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону не відхилено цього учасника, а визнано його переможцем. Відповідно до частини 6 статті 17 Закону Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Однак, переможцем торгів ФОП Смага Марія Василівна не завантажено в електронну систему закупівель документ про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Згідно з пунктом 7 Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (зареєстрований в Мінюсті України 27.09.2018 за № 1102/32554), довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Проте завантажений електронний файл від 09.07.2020 № 25026 не містить накладеного кваліфікованого електронного підпису, тобто не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював індикатор ризиків RISK1-4_1 (перевищення строку розгляду тендерної пропозиції учасника, яка за результатами оцінювання визначена найбільш економічно вигідною за процедурою «відкриті торги»)– не підтвердилась.
Період усунення порушень: 17.08.2020 14:05 - 02.09.2020 00:00
Дата публікації висновку: 17.08.2020 14:05

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник надає наступні роз'яснення на предмет усунення виявлених порушень. Щодо незазначення мови, якою повинні готуватись тендерні пропозиції, тендерний комітет погоджується щодо обґрунтованості виявленого порушення, проте, просить звернути увагу на той факт, що учасником ФОП Смага М.В. у складі тендерної пропозиції всі документи подано українською мовою, а жодних скарг чи звернень на предмет незазначення мови підготовки тендерної пропозиції від учасників закупівлі (чи інших осіб) за весь час проведення процедури не надходило. Більше того, замовником не відхилено жодної тендерної пропозиції по зазначеній закупівлі у зв’язку з поданням учасниками документів іноземною мовою без відповідного перекладу. Разом з тим, у зв’язку із завершенням процедури закупівлі відповідні зміни до тендерної документації внести неможливо з технічних причин. Тендерний комітет також погоджується щодо невідповідності строків, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, проте наголошує на тому, що дана невідповідність жодним чином не вплинула те не може вплинути на результати закупівлі у зв’язку з тим, що на даний час замовником визначено переможця та укладено з ним договір, у зв’язку з чим дана закупівля за своїм статусом є завершеною, що, як і у вищевказаному випадку, унеможливлює внесення будь-яких змін до тендерної документації. В частині невідповідності/незазначення виробника товару, що був предметом закупівлі – а саме - стіл учнівський одномісний антисколіозний, стілець полозковий та не зазначення учасником закупівлі ФОП Смага М.В.у порівняльній таблиці виробника стінка універсальна «Школа – сад» тендерний комітет просить звернути увагу на наступне. При проведенні кваліфікації учасника, тендерним комітетом взято до уваги наданий учасником ФОП Смага М.В.договір з ТОВ «АНТ ПРОМ» про передачу ФОП Смага М.В. меблевої продукції, який, таким чином, пояснює зазначення у декларації якості на стіл учнівський одномісний антисколіозний та на стілець полозковий про те, що виробником являється ТОВ «Ант Пром». Окрім того, учасником також повідомлено, що він є дилером ТОВ АТ «Новий стиль», що підтверджується виданим останнім дипломом, продукція якого, згідно висновків експертизи, відповідає всі нормам щодо якості та безпечності. Загалом, при визначені Учасника ФОП Смага М.В. переможцем закупівлі шкільних меблів для ЗЗСО Славської селищної ради тендерний комітет особливу увагу звертав на положення ч.1. ст.. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, в частині максимальної економії, ефективності та пропорційності. Щодо посилання на невідповідність бланку протоколу тендерного комітету, просимо звернути увагу, що така невідповідність жодним чином не вплинула та не могла вплинути на процедуру відкритих торгів та є виключно технічною помилкою. З приводу завантаження ФОП Смага М.В. електронного файлу від 09.07.2020 № 25026 (довідка про відсутність заборгованості), який не містить накладеного кваліфікованого електронного підпису, тобто не є електронним документом у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», тендерний комітет наголошує на наступному. Учасником 16 липня 2020 16:16 завантажено в електронну систему закупівель довідку про відсутність заборгованості №25026 від 09.07.2020 року, яка дійсна до 18.07.2020 року. Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login. Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову. Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру). Відповідно до ч. 7 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». Тендерний комітет здійснив перевірку інформації поданої Учасником, а саме, наданої учасником - переможцем довідки про відсутність заборгованості за індивідуальним номером вищезазначеної довідки. Інформація, отримана в ході перевірки підтвердила дійсність довідки про відсутність заборгованості №25026 від 09.07.2020 року, наданої Учасником. Отож, відповідно до вищевикладеного, тендерний комітет не може погодитися із висновком про результати моніторингу закупівлі UA-2020-06-15-003070-b в частині невиконання вимог Учасника щодо надання документів, які підтверджують відсутність заборгованості. Разом з тим, тендерний комітет Славської селищної ради зобов’язується під час проведення торгів брати до уваги вказані зауваження з метою неухильного дотримання норм чинного законодавства та принципів здійснення публічних закупівель.
Дата публікації звіту: 25.08.2020 19:11