Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю та правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо внесення змін до тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Глобинської міської ради (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 11.06.2020 № 85 (далі – тендерна документація).
Згідно відомостей веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель предметом закупівлі є поточний ремонт проїзної частини вулиць та доріг населених пунктів Глобинської ОТГ, вид предмету закупівлі – послуги.
За результатами моніторингу установлено, що замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів та в пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначив розмір забезпечення тендерної пропозиції у сумі 141038,07 грн., що становить 3,0 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Вказане відповідає нормам абзацу третього частини першої статті 25 Закону в частині встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі при проведенні торгів на закупівлю послуг не більше 3 % очікуваної вартості закупівлі.
Враховуючи викладене, ознака порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-5_2 «Розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням встановлених Законом граничних значень під час проведення відкритих торгів на закупівлю робіт» не підтверджена.
Моніторингом установлено, що в тендерній документації замовника (пункт 4 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», пункт 10.12 додатку 6 до тендерної документації) передбачено підставу зміни істотних умов договору «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю…».
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі закупівлі товарів, про що свідчить пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
В той же час предметом закупівлі є послуги, на що вказує тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації, яка не передбачена законодавством.
Період усунення порушень:
25.06.2020 16:06 - 10.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
25.06.2020 16:06
Опис звіту:
Розглянувши висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області по процедурі закупівлі: Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45230000-8 – Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь - Поточний ремонт проїзної частини вулиць та доріг населених пунктів Глобинської ОТГ (згідно ГБН Г.1-218-182:2011 та ДБН А.2.2-3:2014) (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-11-002104-a) повідомляємо, що порушення законодавства у сфері публічних закупівель, замовником усунуті шляхом внесення змін до тендерної документації та викладено останню в новій редакції з урахуванням внесених змін, а також затверджено перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу в ході здійснення моніторингу, а саме 23.06.2020 року та забезпечено оприлюднення документації в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель, також перелік змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу у порядку, передбачено статтями 10 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
26.06.2020 11:12