Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2,5,10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов’язань за Договором про закупівлю робіт (договір підряду) від 31.07.2021 № 950-20 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 лиcтопада 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради (далі Департамент, Замовник) на 2020 рік, у тому числі UA-P-2020-06-11-006112-b, оголошення про проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника (далі тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію учасника ТОВ "СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ", протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Департаменту від 06.07.2020 № 19 та від 13.07.2020 № 22, Вимогу про усунення невідповідностей, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 13.07.2020, Договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 31.07.2020
№ 950-20 (далі Договір № 950-20), додаткові угоди до Договору № 950-20: від 22.09.2020 № 1, від 05.10.2020 № 2, від 05.10.2020 № 3, від 20.10.2020 № 4, від 28.10.2020 № 5, від 20.11.2020 № 6, від 27.11.2020 № 7, від 16.12.2020 № 8, від 26.03.2021 № 9, від 08.04.2021 №10, від 05.05.2021 № 11, від 15.09.2021 № 12 та від 21.09.2021 № 13, пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отримане 08.11.2021 о 23.25 через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що підпунктом 11 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено: якщо вказані роботи виконуються учасником, тендерна пропозиція повинна складатися з копій основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними.
Крім цього, пунктом 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. З відповіді Замовника на питання до пояснення, оприлюдненої в електронній системі закупівель 08.11.2021 встановлено, що переможець процедури закупівлі ТОВ "СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" під час укладення договору про закупівлю надав завірену печаткою копію ліцензії на ведення господарської діяльності з будівництва об’єктів IV і V категорії складності (за переліком видів робіт згідно з додатком), виданої 20 березня 2017 відповідно до наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 9-Л від 01 березня 2017, реєстраційний запис 2013034879.
Проведеним аналізом встановлено, що пунктом 1 локального кошторису № 2-1-30 на протипожежні роботи по підвищенню вогнестійкості дерев’яних конструкцій технічного завдання, що є Додатком 3 до тендерної документації Замовника, визначено наступний вид робіт – «вогнезахист лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах» площею 7293,8 кв.м.
Відповідно до пункту 6 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, такий вид робіт підлягає обов’язковому ліцензуванню. Проте, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" ліцензія на відповідний вид роботи відсутня. З відповіді Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби, отриманого 08.11.2021 через електронну систему закупівель встановлено, що вказана ліцензія під час укладання договору не надавалась.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ТОВ "СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" не відповідала вимогам тендерної документації Замовника. Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому, відхилення тендерної пропозиції за наявності підстав, визначених статтею 31 Закону, є обов’язком, а не правом замовника. Однак, на порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ "СПЕЦІАЛІЗОВАНА МОНТАЖНА КОМПАНІЯ "ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ" та уклав з ним Договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 31.07.2020 № 950-20.
Період усунення порушень:
10.11.2021 14:27 - 25.11.2021 00:00
Дата публікації висновку:
10.11.2021 14:27