Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону встановлено порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації умов, що суперечать вимогам частини 8 статті 12 Закону, в результаті чого Замовником проведено процедуру закупівлі з недотриманням принципів здійснення закупівлі, визначених у статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 жовтня 2020 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та допущення їх до аукціону, а також визначення переможця торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг в Одеській області (далі – Замовник) на 2020 рік (UA-P-2020-06-04-002060-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «Миколаївбудцентр» (в частині правомірності його відхилення Замовником); тендерні пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» та ТОВ «Автомагістраль-Південь»; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол розгляду тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір, договір підряду №10П/20/ЗР від 17.08.2020, додаткові угоди №1 від 17.08.2020 та №2 від 21.08.2020 року.
Проведеним моніторингом встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини 2 статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів по закупівлі не містить інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, при тому, що Замовник вимагає надання тендерного забезпечення в сумі 5 600 000 гривень.
Відповідно до норм частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Однак, проведеним моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення частини 8 статті 12 Закону в тендерній документації (підпункті 3.3.1. та 3.3.6. пункті 3.3 частини 3 розділу VІ) Замовником встановлено вимоги, що розрахунок договірної ціни з розрахунками надається Замовнику у паперовому вигляді, а також обов’язково на будь-якому електронному носії, протягом п’яти днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, з супроводжувальним листом на фірмовому бланку (у разі наявності) із вихідними реквізитами (дата, номер). За вимогою тендерної документації до договірної ціни переможця мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до СОУ 42.1-37641918-085:2018 з урахуванням змін та доповнень: розрахунок заробітної плати; обґрунтований розрахунок поточної вартості матеріально-технічних ресурсів (із зазначенням відпускної ціни та транспортної складової); калькуляції вартості матеріальних ресурсів, виготовлених власними силами; розрахунок вартості 1 маш.-год. експлуатації власних будівельних машин і механізмів; вартість послуг та/або оренди 1 маш.-год. будівельної техніки, яка буде застосовуватися для надання (виконання) послуги (робіт) (за наявності); розрахунок показника загальновиробничих витрат виконаний розрахунково-аналітичним методом та розрахунок вартості загальновиробничих витрат до ціни конкурсної пропозиції в межах усереднених показників; розрахунок інших витрат, необхідних для забезпечення виконання робіт/послуг та покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (при їх наявності); розрахунок показника адміністративних витрат організації, виконаний розрахунково-аналітичним методом та розрахунок вартості адміністративних витрат до ціни конкурсної пропозиції в межах усереднених показників; розрахунок показника загальновиробничих та адміністративних витрат по фактичним даним за попередній рік; розрахунок прибутку в межах усереднених показників; транспортна схема перевезення всіх матеріалів та робітників.
Таким чином, встановлення у тендерній документації вимоги щодо надання розрахунку договірної ціни у паперовому вигляді, а також на будь-якому електронному носії, протягом п’яти днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, з супроводжувальним листом на фірмовому бланку, суперечить вимогам частини 8 статті 12 Закону та відповідно є недотриманням принципів здійснення закупівель визначених у статті 5 Закону, зокрема, принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Період усунення порушень:
13.10.2020 14:13 - 28.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
13.10.2020 14:13
Опис звіту:
1. Відповідно до ст.9 ЗУ «Про публічні закупівлі» забезпечення функціонування веб-порталу здійснює Уповноважений орган. Нажаль в системі Прозорро Уповноваженим органом не реалізоване поле для заповнення інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій, отже Замовник не має технічної можливості внести відповідну інформацію до оголошення. Враховуючи невідповідність системи Прозорро діючому законодавству, відсутність можливості заповнення інформація про умови надання забезпечення тендерних пропозицій не може вважатися помилкою Замовника. Також вимоги щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій знаходять свою реалізацію у повній мірі при дослідженні змісту тендерної документації.
2. Вимогами част. 8, ст. 12 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовникам забороняється вимагати саме від УЧАСНИКІВ подання у паперовому вигляді інформації. Натомість пунктом 3 розділу VI тендерної документації, інформація в паперовому вигляді вимагається Замовником, не від учасників, а від ПЕРЕМОЖЦЯ процедури закупівлі. Відповідно до п. 18 та п.37 ч.1 , ст. 1 Закону, це є різні поняття, які неможливо між собою ототожнювати. Жодних порушень част.8, ст. 12 Закону тендерна документація не містить.
Дата публікації звіту:
21.10.2020 19:22