-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 по вул. Олександрівській, 8/2 (колишня вулиця П.Слинька) в м.Лубни Полтавської області з термомодернізацією будівлі. Коригування.
Завершена
7 995 466.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 977.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 39 977.33 UAH
Номер:
82c7316a8e774ba3a52acf3ebcce6e4d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-11-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2020 00:00
Період моніторингу:
11.06.2020 14:34 - 03.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.06.2020 № 33
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Олександр КАЛЬЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 11.06.2020 № 33
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2020-06-03-004936-c, 03.06.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника Управління Олександр КАЛЬЧЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, пункту 11 частини 2 статті 22 Закону, пункту 8 частини другої статті 22 Закону, пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо внесення змін до тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3 Лубенської міської ради Полтавської області (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих трогів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 03.06.2020 (далі – тендерна документація); запитання учасників до процедури, оприлюднені в електронній системі закупівель.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації вживаються вирази «документація конкурсних торгів» та «електронного реверсивного аукціону». При цьому, поняття «документація конкурсних торгів», визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону. Водночас, поняття «електронного реверсивного аукціону» визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VI, який втратив чинність 20.04.2014 на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який, в свою чергу, втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону.
Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації вказано «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом не менше 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій» (пункт 4 Розділу ІІІ тендерної документації).
В той же час, згідно норм пункту 11 частини 2 статті 22 Закону відлік строку дії тендерної пропозиції починається із дати подання тендерних пропозицій.
Отже, зміст пункту 4 Розділу ІІІ тендерної документації замовника суперечить вищевказаній нормі Закону.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації вказано «У разі ненадання переможцем вказаних документів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника на підставі ч.7 ст.32 Закону.» (пункт 6 Розділу ІІІ тендерної документації).
В той же час, частина сьома статті 32 Закону не надає право відхиляти тендерні пропозиції учасників, з огляду, що вичерпний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій учасників наведений в статті 31 Закону.
Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом установлено, що в тендерній документації замовника (пункт 4 розділу VI) передбачено підставу зміни істотних умов договору «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю…».
В той же час предметом закупівлі є роботи, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів.
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить пункт 2 частини п'ятої статті 41 Закону.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації визначено вимоги щодо субпідрядника понад встановлені Законом.
Так, вичерпний перелік вимог до інформації щодо субпідрядника визначено пунктом 18 частини другої статті 22 Закону.
При цьому, замовником в тендерній документації (додаток 5 до тендерної документації) у разі залучення субпідрядника учасник повинен надати інформацію, у якій серед іншого має бути зазначено інформацію:
- види робіт, які передбачається доручити субпідряднику;
- орієнтована вартість робіт субпідрядника у гривнях та вiдcoткax відповідно до ціни пропозицiї;
- досвід виконання аналогічних робіт (кількість років на ринку).
Разом з інформацією про залучення субпідрядників учасники надають:
- оригінал листа від субпідрядника про згоду та готовність на виконання робіт, що будуть йому доручені;
- копії ліцензії(й) та/або дозволів субпідрядників необхідних для виконання видів робіт, які передбачається їм доручити.
Водночас, норми пункту 18 частини другої статті 22 Закону не передбачають надання учасником вищевказаної інформації відносно субпідрядника.
Отже, зміст тендерної документації замовника не відповідає нормам пункту 18 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом установлено, що в пункті 13.1 розділу 13 проекту договору замовником вказано, що істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених цим договором та законодавством, зокрема статтею 36 Закону України «Про публічні закупівлі», що оформлюються відповідними додатковими угодами.
В той же час, стаття 36 Закону не містить переліку змін умов договору про закупівлю, з огляду, що вичерпний перелік змін умов договору про закупівлю наведений в статті 41 Закону.
Отже, зміст тендерної документації замовника не відповідає нормам пункту 8 частини другої статті 22 та абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
Період усунення порушень:
17.06.2020 14:23 - 02.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
17.06.2020 14:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами проведеного моніторингу, усунуто виявлені недоліки шляхом внесення зміни та правок до тендерної документації. Дякуємо за своєчасне реагування Вашої служби.
Дата публікації звіту:
18.06.2020 18:16
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
Опис:
Замовником усунуто порушення та здійснено відповідне інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації:
19.06.2020 14:41