-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-13 Львів - Самбір - Ужгород на ділянці км 196+922 - км 205+016, Закарпатська область
Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Закарпатській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020 р. – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Місце знаходження замовника - 88000, вул. Собранецька, 39, м. Ужгород, Закарпатська область. Код ЄДРПОУ - 25449824.
Завершена
74 224 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 371 120.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 371 120.00 UAH
Номер:
4aa5194639664b0fa1959f7da6a27a73
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-21-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.09.2020 00:00
Період моніторингу:
22.09.2020 09:45 - 14.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.09.2020 № 160
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 21.09.2020 № 160
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
19 UA-2020-06-03-003867-c 03.06.2020
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами проведеного моніторингу встановлено порушення вимогам частини першої статті 31, частина 2 статті 32, пункту 1 частини 2 статті 4, статті 22, Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13.10.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності його умов тендерній пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 03.07.2020, №231 (далі – ТД), протоколи розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» (далі – Переможець), ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР», договір від 14.08.20 № 27, додаткову угоду від 21.08.2020 №27/1, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.07.2020 № 12864-р/пк-пз.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII річний план закупівель UA-P-2020-06-19-000979-a не містить інформації про місцезнаходження Замовника.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції.
Аналізом документів, розміщених на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що тендерна документація складена не у відповідності із вимогами Закону № 922-VIII, оскільки пункт 3 розділ ІІI умови повернення чи не повернення забезпечення тендерної пропозиції не відповідає вимогам встановленим в статті 25 Закону № 922-VIII, чим порушено вимоги статті 22 Закону № 922-VIII.
Також, моніторинг встановлено, що пропозиція ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» не відповідає умовам ТД.
Так, згідно Додатку № 1 ТД встановлено, що Замовником зазначено надання учасником підтверджуючих документів (посвідчена копія атестату виробництва та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору).
Однак, учасником надано договір про надання науково-технічних послуг від 11.10.2019 № 470/19 щодо атестації на відповідність продукції вимогам нормативної документації на асфальтобетонному заводі, який є не дійсний, у зв’язку зі строком дії договору до 31.12.2019, що є порушенням вимог Додатку № 1 ТД.
Відповідно до ч. 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, в порушення ч. 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХНО-БУД-ЦЕНТР» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вищезазначене призвело до порушення пункту 2 частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII, відповідно до якого тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
16.10.2020 15:22 - 30.10.2020 23:00
Дата публікації висновку:
16.10.2020 15:22
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок від 16.10.2020 року оскаржено Службою автомобільних доріг у Закарпатській області до суду 28.10.2020 року.
Дата публікації:
28.10.2020 16:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
на Висновок Північного офісу Держаудитслужби
про результати моніторингу закупівлі
від 16.10.2020 року
1. Щодо встановлення порушення при оголошенні закупівлі в частині відсутності в оголошенні інформації про мову, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, слід заперечити наступне.
Відповідно до ч. 3 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 року № 1082, розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником / органом оскарження / органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ЦЗО/учасника/постачальника / органу оскарження / органів державного фінансового контролю.
Таким чином, замовник при оприлюдненні оголошення заповнює електронні поля, визначені адміністратором і реалізовані в електронній системі закупівель. Оприлюднюючи оголошення на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-13 Львів - Самбір - Ужгород на ділянці км 196+922 - км 205+016, Закарпатська область» було внесено всю інформацію, що передбачена функціонально електронним майданчиком. Функціоналу щодо внесення інформації щодо умов про мови у вигляді окремого поля не передбачено.
Однак, інформація щодо мови, якою подаються тендерні пропозиції, зазначена в оголошенні, що підтверджується відображеною інформацією в оголошенні «Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Закарпатській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020 р. – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів, де вказано: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. Місце знаходження замовника - 88000, вул. Собранецька, 39, м. Ужгород, Закарпатська область. Код ЄДРПОУ - 25449824.
Category of the customer Road services in the Zakarpattia region - according to item 3 part 1. Art. 2 of the Law of Ukraine "On Public Procurement" in the new wording of 19.04.2020 - a legal entity is a recipient of budget funds. All documents related to the Bidder's tender offer shall be drawn up in the Ukrainian language. Location of the customer - 88000, st. Sobranetska, 39, Uzhhorod, Zakarpattia region. Code - 25449824.
Таким чином, замовником виконано у повному обсязі вимогу п. 8 ч.2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» та оприлюднено інформацію про мову, якою повинні подаватись тендерні пропозиції, а встановлена обставина у висновку не відповідає дійсності.
2. Щодо встановлення порушення в частині відсутності інформації про місцезнаходження замовника у річному плані закупівлі, заперечуємо, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 9 Річного плану закупівель «UA-P-2020-06-03-003591-c» на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги державного значення Н-13 Львів - Самбір - Ужгород на ділянці км 196+922 - км 205+016, Закарпатська область» зазначено: «Категорія замовника Служби автомобільних доріг у Закарпатській області – відповідно до п.3 ч.1. ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції від 19.04.2020 р. – юридична особа є одержувачем бюджетних коштів. Вид предмета закупівлі - послуги. Місце знаходження замовника - 88000, вул. Собранецька, 39, м. Ужгород, Закарпатська область.»
Таким чином, зазначення у висновку про відсутність інформації про місцезнаходження замовника не відповідає дійсності та спростовується фактично наявною інформацією у річному плані закупівель.
3. Щодо встановлення порушення в частині невідповідності інформації про умови повернення чи не повернення забезпечення тендерної пропозиції вимогам статті 25 Закону № 922-VIII, зауважуємо наступне.
Відповідно до ч. 3 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі..
Пункт 3.2. ч. 3 Розділу 3 Тендерної документації викладено у такій редакції: Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається у разі:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Таким чином, незрозумілим залишається саме у якій частині інформація зазначена у п. 3.2. ч. 3 Розділу 3 або у самій ч. 3 Розділу 3 Тендерної документації не відповідає вимогам ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі». Твердження про наявність порушення ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» є надуманим та не відповідає дійсності.
4. Щодо встановлення порушення в частині невідповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Техно-Буд-Центр» умовам тендерної документації, також заперечуємо з огляду на наступне.
Відповідно до п. 6 ч. 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації «НАЯВНІСТЬ ВЛАСНОГО ТА/АБО ОРЕНДОВАНОГО АСФАЛЬТОБЕТОННОГО(ИХ) ЗАВОДУ(ІВ), ЩО БУДЕ(УТЬ) ЗАЛУЧЕНИЙ(І) ДЛЯ НАДАННЯ ПОСЛУГ ЗГІДНО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» асфальтобетонний(ні) завод(и) (виробництво) повинен бути атестований на виготовлення асфальтобетонних сумішей та щебенево-мастикових асфальтобетонних сумішей відповідно ДСТУ Б В.2.7-119 та ДСТУ Б В.2.7-127:2015, про що Учасником додатково надаються підтверджуючі документи (посвідчена копія атестату виробництва та посвідчена копія договору на проведення атестації з усіма додатками, які є невід’ємною частиною договору).
Учасник закупівлі ТОВ «Техно-Буд-Цент» у складі тендерної документації завантажив файли «15 Копія договору на проведення атестації на завод.pdf», у якому знаходиться копія договору на проведення атестації з усіма додатками та файл «14 Атестат на завод.pdf», у якому знаходиться копія Атестату виробництва, який дійсний від 25 жовтня 2019 року до 24 жовтня 2020 року № у реєстрі АВ.ВА.236-19.
Пунктом 1.1 Договору надання науково-технічних послуг № 470/19 від 11 жовтня 2019 року визначено: «Згідно з цим договором Замовник доручає, а Виконавець бере на себе виконання науково-технічних послуг, направлених на підвищення рівня якості продукції: «Провести обстеження, проаналізувати стан виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових сумішей, атестувати їх на відповідність продукції вимогам нормативної документації на асфальтобетонному заводі КДМ-20667 Закарпатська обл., Мукачівський р-н., сщ/рада Кольчинська, Урочище Няроші, земельна ділянка 6», далі за текстом – «послуги».
Слід звернути увагу та наголосити, що, по-перше, результатом договору надання науково-технічних послуг є видача замовнику послуг «Атестату виробництва», який підтверджує відповідність стану виробництва асфальтобетонних та щебенево-мастикових сумішей, а тому думка про те, що він повинен бути дійсним на момент подачі пропозиції є хибною, надуманою та такою, що не відповідає фактичним обставинам договірних відносин та результату договору»; по-друге, вимогами Тендерної документації не встановлено, що договір на проведення атестації повинен бути чинним на дату розкриття тендерних пропозицій або на весь період надання послуг, а тому всі висновки та відповідно порушення, встановлені і в цій частині є хибними та надуманими.
Таким чином, розглянувши начебто встановлені порушення у Висновку за результатами моніторингу закупівлі вважаємо їх хибними, необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності та положенням чинних нормативно-правових актів з питань публічних закупівель, а тому відсутні будь-які належні правові підстави для виконання вимог, викладених у такому Висновку, у зв’язку з чим нами як Замовником закупівлі буде оскаржено Висновок про результати моніторингу закупівлі в судовому порядку.
Крім цього зазначаємо, що вимога про зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства не підлягає виконанню з тих підстав, що органом моніторингу закупівлі не вказано чіткої підстави, яка передбачена нормами чинного законодавства, щодо розірвання договору на вимогу такого органу та якими саме положеннями нормативно-правових актів слід керуватися Замовнику при здійсненні заходів щодо розірвання договору на підставі Вашого зобов’язання.
Дата публікації звіту:
23.10.2020 13:45