-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт дороги по вул. Шкільній в смт. Малинівка Чугуївського району Харківської області (код ДК 021:2015 - 45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
12 511 018.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 62 555.09 UAH
мін. крок: 0.5% або 62 555.09 UAH
Номер:
4d1c079f9b6846f6b0851354c362fb10
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-08-06-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2020 00:00
Період моніторингу:
06.08.2020 20:26 - 29.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.08.2020 №159
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 05.08.2020 року.
В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 05.08.2020 №159
Витяг з переліку
процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
5 UA-2020-06-03-003865-b 03.06.2019 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності укладання додаткових угод – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів, щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності укладання додаткових угод.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Малинівка» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 15.06.2020 року, роз’яснення до процедури, тендерні пропозиції ТОВ «Голден констракт», ТОВ «Данко», ТОВ «Юрай ЛТД», ТОВ «Спецбуд-3 ЛТД» та ТОВ «Компанія «Регіон-Буд», рішення уповноваженої особи, скарги до процедури, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 28.07.2020 № 14561-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір, договір від 10.08.2020 № 1/08, додаткові угоди від 10.08.2020 № 1 та № 2.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про мову (мови), якою повинні готуватися тендерні пропозиції. Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
Моніторингом питання відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що визначені Замовником кваліфікаційні критерії в пункті 5.1 розділу ІІІ тендерної документації не відповідають вимогам пунктів 1 та 3 частини другої статті 16 Закону, а саме: Замовник вимагає від учасників наявність обладнання та матеріально-технічної бази та наявність досвіду виконання аналогічного(-их) договору(-ів), в той час як згідно з Законом зазначені критерії повинні мати назву: «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником, згідно вимог частин першої та другої статті 31 Закону, відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Юрай ЛТД» (рішення уповноваженої особи від 06.07.2020 № 1-06/07) у зв’язку з не відповідністю учасника встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та не відповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Проте, на виконання вимоги пункту 2 розділу VI тендерної документації ТОВ «Юрай ЛТД» у складі тендерної пропозиції надано протокол загальних зборів учасників від 29.03.2019 № 01/19 в якому наявний зразок підпису Дубровенко Богдана Яновича та згідно якого Дубровенко Богдан Янович являється одноосібним власником підприємства, володіє 100% частки у статутному капіталі та виконує обов’язки директора.
Також, у складі тендерної пропозиції надано статут ТОВ «Юрай ЛТД» згідно пункту 4.3 розділу 4 якого Дубровенко Богдан Янович володіє 100% голосів на загальних зборах учасників ТОВ «Юрай ЛТД». Отже, відповідно до вимог підпунктів 19 та 20 пукту 13.16.2 статуту ТОВ «Юрай ЛТД» одноосібно приймає рішення щодо укладання товариством будь-яких угод на суму, що перевищує 500 000,00 гривень та надає згоду на вчинення правочину, якщо вартість майна, робіт або послуг, що є предметом такого правочину, перевищує 50% вартості чистих активів товариства станом на кінець попереднього кварталу.
Таким чином, ТОВ «Юрай ЛТД» вимогу пункту 2 розділу VI тендерної документації, під час подання тендерних пропозицій, виконано у повній мірі.
Також, рішенням уповноваженої особи від 06.07.2020 № 1-06/07 зазначено, що ТОВ «Юрай ЛТД» не надано технічну специфікацію.
Проте, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації технічна специфікація повинна складатись з документів, зазначених у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації, а саме: інформації учасника щодо застосування заходів із захисту довкілля (за формою), гарантійного листа щодо погодження з технічним завданням (згідно додатку 1 тендерної документації) та гарантійного листа, в якому учасник гарантує замовнику виконати обсяг згідно з Додатком 1 якісно у кількості та терміни встановлені замовником.
Так, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Юрай ЛТД» надано Форму «Інформація учасника, щодо застосування заходів із захисту довкілля», гарантійний лист щодо погодження з технічним завданням, гарантійний лист щодо виконання передбаченого обсягу робіт згідно закупівлі UA-2020-06-03-003865-b та згоду з технічним завданням.
Таким чином, ТОВ «Юрай ЛТД» виконано вимогу пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, в частині надання технічної специфікації до предмета закупівлі.
Також, рішенням уповноваженої особи від 06.07.2020 № 1-06/07 зазначено, що у розрахунку вартості пропозиції, в позиціях за номерами 52 та 71 не врахована вартість противофільтраційних екранів.
Проте, у складі тендерної пропозиції ТОВ «Юрай ЛТД» надано локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 в позиціях 52 та 71 якого зазначена вартість одиниці та загальна вартість улаштування нерухомих опор відкосних стін та противофільтраційних екранів зі збірних конструкцій 5,58м³ та 10,02м³. Також, у відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 розділом IV зазначена вартість нерухомих опор у кількості 15,6м³, що відповідає технічному завданню, наведеному у додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, ТОВ «Юрай ЛТД» у складі тендерної пропозиції врахована вартість улаштування нерухомих опор відкосних стін та противофільтраційних екранів зі збірних конструкцій у кількості 15,6м³.
Враховуючи вищевикладене, Замовник відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «Юрай ЛТД», не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення).
За результатами моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції учасника ТОВ «Компанія «Регіон-Буд» умовам тендерної документації.
Так, ТОВ «Компанія «Регіон-Буд» у складі тендерної пропозиції надано відомість ресурсів до договірної ціни, пунктом 4 розділу ІІ якої зазначено, що в учасника є в наявності агрегати зварювальні пересувні з дизельним двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А. Водночас, у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 22.06.2020 № 17 відсутня будь-яка інформація про наявність в учасника агрегатів зварювальних пересувних з дизельним двигуном.
Також, в зазначеній довідці учасник вказує про наявність у нього автокрану КС3575А, орендованого згідно договору оренди (суборенди) спецтехніки № 06-20 від 22.06.2020 року у ТОВ «Компанія Мастербуд».
Проте, довідкою про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 22.06.2020 № 16 не підтверджено наявності у ТОВ «Компанія «Регіон-Буд» машиністів крану та стропальників, які будуть обслуговувати автокран.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо вона не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Компанія «Регіон-Буд» та уклав з ним договір від 10.08.2020 № 1/08.
Період усунення порушень:
20.08.2020 10:46 - 05.09.2020 00:00
Дата публікації висновку:
20.08.2020 10:46
Запити/Пояснення
Номер:
de5e6652619749579f4b3b67d206aeda
Назва:
Заперечення
Дата опублікування:
26.08.2020 20:55
Опис:
Детально вивчивши висновок моніторингу UA-M-2020-08-06-000013, Замовник торгів вважає за необхідне зазначити наступне: результати моніторингу оприлюднено в системі електронних закупівель 20.08.2020 року після укладання договору з законно визначеним переможцем торгів 10.08.2020 року (відповідна інформація щодо оприлюднення укладеного 10.08.2020 року договору міститься в системі електронних закупівель).
Учасниками торгів було 6 юридичних осіб, що свідчить про проведення конкурентної процедури закупівлі. Проте моніторингом детально досліджено та описано лише пропозицію ТОВ «Юрай ЛТД», яка не є переможцем торгів та була законно відхилена Замовником торгів з наступних підстав:
1) відповідно до п.2 розділу VI тендерної документації учасник повинен надати інформацію (довідку в довільній формі) про особу, що уповноважена підписувати договір про закупівлю у разі перемоги учасника у торгах. Довідка повинна містити відомості про повноваження на підписання договору про закупівлю, наявність чи відсутність обмежень щодо можливості підписання договорів та зразок підпису. У разі наявності обмежень щодо підписання договору, необхідності додаткового погодження з вищестоящим органом (наприклад загальними зборами, власником) тощо, додатково необхідно надати документ про наявність в особи таких повноважень, незалежно від того чи є Дубровенко Богдан Янович одноособовим власником товариства чи ні. П.п.19, 20 п.13.16 Статуту ТОВ «Юрай ЛТД» встановлено обмеження повноважень директора в прийнятті рішення про укладання товариством будь-яких угод на суму, що перевищує 500 000, грн. та на вчинення правочину, якщо вартість майна робіт або послуг перевищує 50 відсотків вартості чистих активів.Враховуючи вищенаведене, в обсязі наданих учасником у складі пропозиції документів, Учасником не виконана вимога п.2 розділу 6 тендерної документації.
Крім того, вичерпним переліком формальних (несуттєвих) помилок, що був чітко визначений у п.1 розділу ІІІ тендерної документації не передбачалася та не була визначена така формальна помилка як наявність відсутньої інформації та взагалі відсутність документа у іншому документі чи інформації, що міститься в тендерній пропозиції Учасника.
Такий підхід до розгляду пропозицій Учасників торгів свідчить про дотримання Замовником торгів прозорості та неупередженої оцінки отриманих пропозицій учасників торгів та рівного вивчення дотримання вимог тендерної документації всіма учасниками торгів.
2) відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації учасник повинен надати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у пункті 6 Розділу ІІІ тендерної документації.
Як було вказано у Протоколі розгляду пропозиції вказаного учасника 1-06/07 від 06.07.2020 року Учасником не надано технічну специфікацію. Виходячи з практики Органу оскарження - Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (зокрема Рішення за закупівлею UA-2018-09-18-001190-c) надання технічної специфікації під час закупівлі робіт є обов’язковим, на підставі чого і було встановлено порушення учасником вимог тендерної документації в цій частині по цій закупівлі.
Варто зазначити, що вказана підстава відхилення також розглядалася в межах цієї закупівлі Органом оскарження – Постійно діючої адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення №14561-р/пк-пз від 28.07.2020 року по розгляду скарги учасника торгів - ТОВ "ДАНКО"), а саме:
«Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація 5 від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів у форматі pdf (Portable Document Format) або JPEG (Joint Photographic Experts Group), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, з інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у пункті 6 Розділу ІІІ тендерної документації. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Технічному завданні - в додатку 1 цієї Документації. У складі Пропозиції Скаржника міститься гарантійний лист від 18.06.2020 № 781, в якому зазначено, зокрема: "Ми, ТОВ "ДАНКО", погоджуємось та відповідаємо Технічному завданню предмета закупівлі: "Капітальний ремонт дороги по вул. Шкільній в смт. Малинівка Чугуївського району Харківської області", згідно Додатку 1 тендерної документації". Разом з тим, у складі Пропозиції Скаржника відсутня технічна специфікація. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведених підстав, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги».
Враховуючи вищенаведене, ще раз підтверджується дотримання Замовником торгів норм діючого законодавства в частині правомірного розгляду пропозицій учасників торгів та законного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Юрай ЛТД».
3) при розгляді наданого учасником розрахунку вартості пропозиції у файлі «Договірна ціна з розрахунками за статтями витрат.pdf», що оприлюднений 23 червня 2020 о 15:23 встановлено, що в позиціях №№52, 71 кошторису не врахована вартість противофільтраційних екранів.
Як зазначено у результатах моніторингу у локальних кошторисах ТОВ «Юрай ЛТД» на будівельні роботи № 2-1-1 в позиціях 52 та 71 якого зазначена вартість одиниці та загальна вартість улаштування нерухомих опор відкосних стін та противофільтраційних екранів зі збірних конструкцій 5,58м³ та 10,02м³. Також, у відомості ресурсів до локального кошторису № 2-1-1 розділом IV зазначена вартість нерухомих опор у кількості 15,6м³, що відповідає технічному завданню, наведеному у додатку 1 до тендерної документації. Але при проведенні моніторингу та наданні висновку по ньому не враховано, що у п. 52 и п. 72 в назві позиції зазначено тільки в переліку робіт устрій екранів, але посилаючись на рядок 30 Відомості ресурсів до цих позицій - бачимо тільки вартість нерухомих опор, вартості екранів нема, відсутнє розділення на укосні стіни та екрани, що свідчить про невідповідність пропозиції учасника умовам технічної специфікації, що стало обґрунтованою підставою для відхилення пропозиції учасника торгів - ТОВ «Юрай ЛТД».
Таким чином, враховуючи вищенаведене, Замовник вважає, що він законно, за наявності всіх відповідних правових підстав здійснив відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Юрай ЛТД». Зазначимо, що вказаний учасник не надсилав ніяких ані звернень, ані вимог щодо оскарження відхилення його пропозиції, чим висловив своє погодження з такими діями Замовника та встановленими підставами його відхилення.
Щодо вказаних у моніторингу недоліках в пропозиції учасника-переможця торгів, то вважаємо за необхідне зазначити наступне: згідно з діючим законодавством України не заборонено додатково залучати працівників відповідних професій для виконання зобов’язань по договору як за цивільно-правовими угодами так і взяття на роботу згідно наказу. Крім того тендерна документація щодо закупівлі капітального ремонту дороги по вул. Шкільній в смт. Малинівка Чугуївського району Харківської області (код ДК 021:2015 - 45230000-8-Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) не містить конкретної вимоги щодо обов’язкової наявності у учасника на момент подання тендерної пропозиції (участі у торгах) агрегатів зварювальних пересувних з дизельним двигуном з номінальним зварювальним струмом 250-400 А та машиністів крану та стропальників. Крім того, діючим законодавством передбачена можливість учасника торгів залучати субпідрядників в обсязі менш ніж 20% без зазначення про них інформації в тендерній пропозиції.
Таким чином, вважаємо що відсутні будь-які порушення в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Юрай ЛТД» та визначення переможцем торгів ТОВ "КОМПАНІЯ "РЕГІОН-БУД".
Щодо нечіткого зазначення назви кваліфікаційних критеріїв у тендерній документації, на даному етапі закупівлі привести їх у відповідність не має технічної можливості, але Замовником у подальшому це буде враховано при складанні тендерних документацій.