-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт комунального закладу «Центральний районний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів» за адресою: вул. 9 Авіадивізії, 18 (комплексне утеплення, цоколь, покрівля, фасад, внутрішні роботи)» (код ДК 021:2015: 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Джерелами фінансування робіт за цим договором є субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках «Надзвичайної кредитної програми для відновлення України» та/або кошти місцевих бюджетів
Завершена
12 601 138.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 63 005.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 63 005.69 UAH
Номер:
696e4b34b8984bfca55407c74a8adac8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-04-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.08.2022 00:00
Період моніторингу:
04.08.2022 10:51 - 26.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.08.2022 № 161
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2020-06-01-007838-b 01.06.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА», ТОВ «ІНВЕСТБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Міське управління капітального будівництва» (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.05.2020 № 25, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «АЗАЛІЯ НОВА» (далі – ТОВ «АЗАЛІЯ НОВА»), товариства з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТБУД» (далі – ТОВ «ІНВЕСТБУД»), товариства з обмеженою відповідальністю «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» (далі – ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра»), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 23.06.2020 № 27, від 25.06.2020 № 28, від 26.06.2020 № 29, повідомлення про намір укласти договір від 26.06.2020, договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 08.07.2020 № 113/220 (далі – договір).
Моніторингом установлено, що відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію наявності обладнання та матеріально-технічної бази Замовник встановив вимогу до учасників торгів про надання довідки за формою додатку 5 тендерної документації, яка містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання замовлення, що є предметом закупівлі згідно додатку 3 тендерної документації.
Крім того, технічним завданням Замовника додатку 3 тендерної документації в розділі «Благоустрій території» передбачені земляні роботи (розробка ґрунту бульдозерами потужністю 59 кВт при перемiщеннi до 10 м, група ґрунту 1 площею 386 м3, розробка ґрунту в траншеях та котлованах екскаваторами мiсткiстю ковша 0,25 м3 з навантаженням на автомобiлi-самоскиди, група ґрунту 1 площею 386 м3, ущiльнення грунту причiпними кулачковими котками масою 8 т за перший прохiд по одному слiду при товщинi шару 20 см площею 212 м3), роботи по дорожньо-тротуарній мережі (улаштування вирiвнювального шару з асфальтобетонної сумiшi iз застосуванням укладальників асфальтобетону – 17 т, ущiльнення грунту причіпними кулачковими котками масою 8 т за перший прохiд по одному слiду при товщинi шару 20 см площею 560 м3), роботи з покриття дитячих майданчиків (улаштування вирiвнювального шару з асфальтобетонної сумiшi iз застосуванням укладальникiв асфальтобетону – 33 т, 17 т, 27 т).
Учасник торгів ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» в складі тендерної пропозиції надав довідку від 11.06.2020 № 9 про наявність у Учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі, в якій відсутні бульдозери потужнiстю 59 кВт, екскаватори мiсткiстю ковша 0,25 м3, кулачкові котки масою 8 т, укладальникi асфальтобетону.
Жодних інших документів, які б свідчили про наявність у оренді (або у власності) бульдозерів, екскаваторів, кулачкових котків, укладальникiв асфальтобетону, необхідних для виконання зазначених робіт, визначених технічним завданням відповідно до додатку 3 тендерної документації, в складі тендерної пропозиції ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» не надано.
Таким чином, учасник ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» не підтвердив наявність будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання замовлення, що є предметом закупівлі згідно додатку 3 тендерної документації, чим не дотримав вимоги підпункту 5.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої
статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника
ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» як таку, що не відповідає що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, визнав ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» переможцем та уклав з ним договір.
Період усунення порушень:
23.08.2022 18:15 - 07.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.08.2022 18:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі слід зазначити наступне.
Орган державного фінансового контролю дійшов хибних висновків, недостатньо дослідивши документи, надані учасником ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» у складі тендерної пропозиції. Під час проведення моніторингу не був врахований документ за № 19 «Підтвердження наявності МТБ», в якому надані підтверджуючи документи щодо наявності техніки, яку орендує учасник задля виконання робіт.
Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Однак, зазначене у висновку зобов'язання не враховує норми діючого законодавства, що регулює порядок укладання, виконання і розірвання господарських договорів. Так, з аналізу норм цивільного і господарського законодавства у даній сфері вбачається, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Положення цивільного і господарського законодавства не містять такої підстави для розірвання господарського договору, як «наявність порушень законодавства, виявлених за результатами моніторингу закупівлі, зокрема, порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі». ЗУ «Про публічні закупівлі» також не містить відповідної норми. Зазначена підстава для розірвання договору відсутня в укладеному договорі № 113/2020 від 08.07.2020.
Також слід зазначити, що зобов’язання, зазначене у висновку, не поширюється на переможця закупівлі, з яким укладено договір - ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра». На сьогоднішній день підрядником належним чином були виконані усі зобов’язання за договором, невиконаним залишається лише зобов'язання замовника щодо оплати виконаних робіт. Таким чином, у замовника немає підстав для розірвання договору в односторонньому порядку.
У зв'язку з чим, припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, не вбачається можливим.
Враховуючи вищенаведене, висновок за результатами моніторингу закупівлі буде оскаржено до суду в порядку, передбаченому частиною 10 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Дата публікації звіту:
30.08.2022 20:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто. Держаудитслужба дослідила інформацію, зазначену у вашому зверненні, та відповідно до норм частини дев’ятої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" врахувала її в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
01.09.2022 11:41
Запити/Пояснення
Номер:
effcd3ec80c744efa902b4114e372bfb
Назва:
Запит стосовно висновку
Дата опублікування:
26.08.2022 16:58
Опис:
У висновку за результатами моніторингу закупівлі зазначено зобов’язання замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Слід зазначити, що дане зобов’язання не поширюється на переможця закупівлі, з яким укладено договір - ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра».
З аналізу норм цивільного і господарського законодавства, що регулюють порядок укладання, виконання і розірвання господарських договорів, вбачається, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором.
На сьогоднішній день підрядником належним чином були виконані усі зобов’язання за договором, невиконаним залишається лише зобов'язання замовника щодо оплати виконаних робіт. У зв'язку з чим, у замовника немає підстав для розірвання договору в односторонньому порядку. Положення цивільного і господарського законодавства не містять такої підстави для розірвання господарського договору, як «наявність порушень законодавства, виявлених за результатами моніторингу закупівлі, зокрема, порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі». ЗУ «Про публічні закупівлі» також не містить відповідної норми. Зазначена підстава для розірвання договору відсутня в укладеному договорі № 113/2020 від 08.07.2020.
Враховуючи викладене, в порядку, передбаченому частиною 8 ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення змісту висновку та зобов’язань замовника, визначених у висновку, а саме яким чином повинен бути розірваний договір підряду № 113/2020 від 08.07.2020, не порушуючи норм чинного законодавства України, за умови, якщо сторона за договором - ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» відмовляється від розірвання договору?
Номер:
f3f1ce18647c4c6dbef80d2e4f6409b5
Назва:
Про надання роз’яснень щодо висновку
Дата опублікування:
29.08.2022 17:05
Опис:
Державна аудиторська служба України відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) здійснила моніторинг процедури закупівлі робіт із капітального ремонту комунального закладу «Центральний районний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів» за адресою: вул. 9 Авіадивізії, 18 (комплексне утеплення, цоколь, покрівля, фасад, внутрішні роботи)» (код ДК 021:2015: 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація») (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-06-01-007838-b), проведеної комунальним підприємством «Міське управління капітального будівництва» (далі – Замовник).
За результатами моніторингу процедури публічної закупівлі установлено, що на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» як таку, що не відповідає що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а саме: учасник ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» не підтвердив наявність будівельних машин і механізмів, необхідних для виконання замовлення, що є предметом закупівлі згідно додатку 3 тендерної документації, чим не дотримав вимоги підпункту 5.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, визнав ТОВ «Будівельна та торгівельна компанія «Міра» переможцем та уклав з ним договір про закупівлю робіт (договір підряду) від 08.07.2020 № 113/220.
Зазначене порушення відображено у висновку про результати моніторингу закупівлі, який опубліковано в електронній системі закупівель 23.08.2022.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 8 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»
та підпункту 9 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03 лютого 2016 року № 43, Держаудитслужба вживає в установленому порядку заходів щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства.
Крім того, пункт 3 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (далі – Порядок № 552) передбачає, що у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 висновку про результати моніторингу процедури закупівлі має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Так, з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба в пункті 3 розділу ІІ Констатуючої частини висновку про результати моніторингу закупівлі зобов’язала Замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Отже, зважаючи на зазначене, Держаудитслужба зобов’язала Замовника усунути встановлене порушення та запропонувала один із можливих шляхів усунення цього порушення.
Крім того, враховуючи норми частини восьмої статті 8 Закону Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.