• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт тротуарів по вул. Вадима Пугачова від проспекту Свободи до житлового будинку №29 по вул. Вадима Пугачова в м.Кременчуці

Завершена

5 026 114.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 130.57 UAH
Номер: 529982b5488c400ba9a9c8d554a26115
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-01-04-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.01.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 04.01.2021 17:05 - 28.01.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.01.2021 № 1 Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 04.01.2021 № 1 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2020-06-01-007720-b, 01.06.2020, інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 66) 790-17-02, beregova_1@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам встановлено порушення пунктів 8, 9 частини другої статті 21 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, частини шостої статті 17 Закону, абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 25 січня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї; відповідності тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального виробничого підприємства «Кременчуцьке міське управління капітального будівництва» (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2020-06-01-007720-b; звернення учасників за роз’ясненнями до процедури та відповіді замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель; тендерну документацію замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 01.06.2020 № 39; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокол засідання тендерного комітету замовника від 19.06.2020 № 43; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Фірма «Будівельний двір»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір підряду від 07.07.2020 № 25 на суму 4993786,43 грн. в т.ч. ПДВ 321666,67 грн., укладений між замовником та ТОВ «Фірма «Будівельний двір» (далі – договір); відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю. Моніторингом питання відображення закупівлі у річному плані установлено, що замовником в оголошеному плані закупівлі № UA-P-2020-06-01-006706-b не вказано місцезнаходження замовника та його категорія, чим не дотримано вимоги пункту 1 частини другої статті 4 Закону в частині відсутності інформації, яка повинна міститися в річному плані закупівель. Так, вказаною нормою передбачено, що «У річному плані повинна міститися така інформація:… місцезнаходження замовника, … його категорія». Моніторингом питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено, що опубліковане замовником оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2020-06-01-007720-b не містить інформації про мову, якою мають готуватися тендерні пропозиції, та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати), чим не дотримано вимог пунктів 8, 9 частини другої статті 21 Закону. Так, нормами пункту 8 частини другої статті 21 Закону передбачено, що «Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: … мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції». Нормами пункту 9 частини другої статті 21 Закону передбачено, що «Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: … умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати)». Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині наявності інформації, яка не передбачена законодавством. Так, замовником в тендерній документації (пункт 5 розділу ІІІ тендерної документації) вживається вираз «пропозиції конкурсних торгів». При цьому, вказане поняття визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону. Також встановлено, що замовником у тендерній документації (пункт 1 розділу V тендерної документації) вказано: «…Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону.». Натомість, визначення критеріїв та методики оцінки тендерних пропозицій наведено в статті 29 Закону. Крім того, моніторингом встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 16.7 додатку 2 «Проект договору» до тендерної документації) здійснено посилання на Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.2011 № 2297-VI. При цьому, датою прийняття Закону України «Про захист персональних даних» за № 2297-VI є 01.06.2010. Моніторингом встановлено, що замовником в тендерній документації (пункт 2.3 додатку 2 «Проект договору» до тендерної документації) зазначено, що «Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною четвертою статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р.». Натомість в статті 36 Закону четверта частина відсутня. Окремо слід зазначити, що окремі вимоги тендерної документації замовника не відповідають одна одній в частині зазначення терміну дії тендерних пропозицій. Так, в тендерній документації (пункт 4 розділу ІІІ тендерної документації) вказано: «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.». Водночас, у формі «Тендерна пропозиція» (додаток 1 до тендерної документації) передбачено дію тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій, встановленої Вами. Вказане не встановлює єдиного підходу для учасників про підготовці тендерних пропозицій. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, порушення абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника, яка не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Слід вказати, що відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації замовника зазначається інформація про один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону. Так, замовник у пункті 5 частини ІІІ тендерної документації вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Як передбачено замовником у пункті 5.2 тендерної документації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям статті 16 Закону, учасник повинен підтвердити, зокрема, наявність орендованого автотранспорту шляхом надання оригіналів/копій договорів оренди з наданням копій свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів. Моніторингом встановлено, що учасник ТОВ «Фірма «Будівельний двір» на підтвердження наявності орендованого екскаватора JCB 3CX подав копію договору від 06.01.2020 № 06/01/20-1, укладеного з орендодавцем ПП «Фірма «Кодар-1». Для підтвердження наявності даної одиниці техніки учасником у складі тендерної пропозиції подано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (серія ЕЕ № 127910), де зазначено, що власником екскаватора-навантажувача JCB 3CX (реєстраційний номер 26458ВІ) є ПП «Фірма «Кодар-1». Необхідно звернути увагу, що в копії свідоцтва зазначений код ЄДРПОУ 24564184, який належить ПП «ТРАНЗИТ-СЕРВІС» - фактичному власнику майна (з огляду на зазначене далі по тексту висновку). Так, згідно отриманої в ході виконання наданих повноважень, інформації Держспоживслужби в Полтавській області власником екскаватора-навантажувача JCB 3CX є ПП «ТРАНЗИТ-СЕРВІС», код ЄДРПОУ 24564184. Таким чином з огляду на те, що учасником подано договір оренди з ПП «Фірма «Кодар-1» щодо транспортного засобу, який фактично належить ПП «ТРАНЗИТ-СЕРВІС», учасник не підтвердив відповідність кваліфікаційного критерію по статті 16 в частині наявності орендованого автотранспорту. Також, моніторингом установлено, що учасник ТОВ «Фірма «Будівельний двір» на підтвердження наявності орендованого котка дорожнього AMMANN AV 85-2 подав копію договору від 04.05.2020 №04/05-20, укладеного з орендодавцем ПП «ДОРСЕРВІС КПК». Для підтвердження наявності даної одиниці техніки учасником подано копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (серія ЕЕ № 144748), де зазначено, що власником котка дорожнього AMMANN AV 85-2 (реєстраційний номер 18566АІ) є ТОВ «ЕСКА КАПІТАЛ». Таким чином з огляду на те, що учасником подано договір оренди з ПП «ДОРСЕРВІС КПК» щодо транспортного засобу, який фактично належить ТОВ «ЕСКА КАПІТАЛ», учасник не підтвердив відповідність кваліфікаційного критерію по статті 16 в частині наявності орендованого автотранспорту. Отже, вказане не підтверджує наявність в учасника орендованої техніки, зокрема, екскаватора-навантажувача JCB 3CX та котка дорожнього AMMANN AV 85-2. З огляду на вказане, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Фірма «Будівельний двір» не відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», установленому статтею 16 Закону та вимогам тендерної документації замовника (пункт 5.2 частини ІІІ тендерної документації). Враховуючи вищевикладене та відповідно до абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону пропозиція учасника ТОВ «Фірма «Будівельний двір» підлягала відхиленню як така, що не відповідає кваліфікаційному критерію по статті 16 Закону «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та вимогам тендерної документації (пункт 5.2 розділу ІІІ тендерної документації). Натомість, замовником визнано переможцем ТОВ «Фірма «Будівельний двір», про що свідчить протокол засідання тендерного комітету замовника від 19.06.2020 № 43. Крім того, моніторингом установлено, що тендерною документацією замовника (пункт 5.5 тендерної документації) встановлено вимоги щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3 цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Всупереч вказаній вимозі тендерної документації переможцем у встановлений строк не оприлюднено в електронній системі закупівель вищевказані документи. Так, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 19.06.2020, документи переможця – 01.07.2020, тобто у строк, що перевищує десять днів з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, чим не дотримано норми частини шостої статті 17 Закону. Відповідь замовника на запит про надання пояснень органу державного фінансового контролю від 19.01.2021 не свідчить про відсутність порушень з даного питання. З огляду на вказане, тендерна пропозиція переможця не відповідає вимогам тендерної документації замовника та підлягала відхиленню відповідно до абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону. Натомість, замовником укладено договір підряду від 07.07.2020 № 25 на суму 4993786,43 грн. (в тому числі ПДВ 321666,67 грн.) з ТОВ «Фірма «Будівельний двір».
Період усунення порушень: 27.01.2021 21:09 - 11.02.2021 00:00
Дата публікації висновку: 27.01.2021 21:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На висновок Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, який викладений за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2020-06-01-007720-b від 08.07.2020 року зазначаємо наступне. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено що, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Визначенні у висновку недоліки річного плану закупівель та оголошення про проведення відкритих торгів, тендерної документації є за своєю сутністю формальними, технічними помилками замовника, які загалом жодним чином не впливають на процедуру закупівлі, зміст тендерної документації та не порушують принципів визначених законодавством України. Слід зауважити, що технічний функціонал електронних торговельних майданчиків не дає можливості після викладення буд-якої інформації внести зміни, або зазначити додаткову інформацію. Стаття 188 Господарського кодексу України визначає, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Відповідно до статті 525 Цивільного кодексу України, одностороння відмова від зобов'язання, або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Також згідно чинної Постанови Кабінету Міністрів України №668 від 01 серпня 2005 року «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», внесення змін у договір підряду чи його розірвання допускається тільки за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором підряду або законом. У разі відсутності такої згоди заінтересована сторона має право звернутися до суду. Пункт 12.1 укладеного договору передбачає що замовник має право у односторонньому порядку розірвати договір у випадках відсутність коштів для фінансування виконуваних робіт підрядником; виявлення недоцільності інвестування коштів замовником у будівництві об'єкта, в тому числі з обставин непереборної сили, прорахунку у проекті тощо; виявлення стійкої фінансової неплатоспроможності підрядника; неодноразового та/або грубого порушення підрядником будівельних норм і правил, вимог проектної документації, відхилення при виконанні робіт від проектних рішень; несвоєчасне виконання підрядником робіт за договором в термін більше 30 календарних днів; порушення порядку погодження субпідрядної організації; ж) виявленні подальшої недоцільності будівництва об'єкта; суттєвому порушенні договірних зобов'язань підрядником, що створює передумови для невиконання договору; у випадках передбачених чинним законодавством, цим договором, але не перерахованим розділом 12 цього договору. Вважаємо за необхідне також зазначити, що за станом на сьогоднішній день, значна частина робіт, які передбачені договором, виконані підрядником, але через брак коштів у місцевому бюджеті на 2020 рік, не оплачена замовником, наразі замовник несе юридичні зобов’язання перед підрядником, отже розірвання договору неминуче призведе до неможливості виконання своїх зобов’язань замовником, що в свою чергу тягне за собою звернення підрядної організації до суду з позовом про стягнення коштів за фактично виконані роботи та відшкодування судових витрат замовником. Такі матеріальні збитки стануть непомірним тягарем для підприємства та місцевого бюджету. Отримавши висновок з моніторингу державної аудиторської служби про виявлені порушення в закупівлі UA-2020-06-01-007720-b, замовником 28.01.2021 року було направлено підряднику лист про необхідність припинення виконання будівельних робіт згідно договору (копія додається), та здійснення заходів, щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України. Після повного розрахунку за фактично виконані підрядником роботи, договір буде розірвано. Додаток: копія листа про розірвання договору № 01-12/35 від 28.01.2021 (1 арк.)
Дата публікації звіту: 03.02.2021 16:56

Запити/Пояснення