-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Сторони домовилися до відносин, які фактично виникли між сторонами з 01.05.2020 року відповідно до ч.1 ст.212 та ч.3 статті 631 Цивільного кодексу України.
Завершена
394 413.18
UAH з ПДВ
Номер:
6e0d5129e3864ba2a0ef0afc621c7e9a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-11-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2020 00:00
Період моніторингу:
18.06.2020 10:49 - 10.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
17.06.2020 № 111
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 17.06.2020 № 111
Перелік процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
8
UA-2020-05-26-008303-b 26.05.2020 Комунальний заклад освіти «Ліцей митно-податкової справи з посиленою військово-фізичною підготовкою при університеті митної справи та фінансів» Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 36574474)
Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення ( порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання щодо правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 1 частини другої статті 4 та пунктів 7, 8 частини шостої статті 40 Закону, пункту 2 Наказу № 490.
За результатами аналізу відображення закупівлі у річному плані, визначення предмету закупівлі, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020 (далі-Закон), своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік UA-P-2020-05-26-007546-b, оголошення про проведення закупівлі Комунального закладу освіти «Ліцей митно-податкової справи з посиленою військово-фізичною підготовкою при університеті митної справи та фінансів» Дніпровської міської ради (далі - Замовник), повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 26.05.2020, пояснення Замовника, отримані 23.06.2020 через електрону систему закупівель, договір про закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг від 05.06.2020 №08757-00-1/2020.
За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 форми «Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури», затвердженої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» із змінами зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за №449/28579 (далі – Наказ № 490), Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на частину другу статті 40 Закону, а саме: «Роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання».
При цьому, на порушення вимог пунктів 7, 8 частини шостої статті 40 Закону, пункту 2 Наказу №490 у пункті 14 Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі не підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку на дату проведення закупівлі. Також не вказані посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, а лише зазначено : «Відсутність конкуренції з технічних причин».
На запит Східного офісу Держаудитслужби, який оприлюднено через електронну систему закупівель, Замовник надав пояснення (23.06.2020, 24.06.2020), в яких не обґрунтував наявність підстав для застосування частини другої статті 40 Закону.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 №2019-VIII ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на теперішній час видано суб’єктам господарювання понад 1600 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Однак, на порушення вимог частини першої статті 20 Закону Замовник не провів відкриті торги, а застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених частини другою статті 40 Закону та уклав договір з ТОВ «ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ» від 05.06.2020 №08757-00-1/2020.
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що у річному плані закупівель за номером ID:UA-P-2020-05-26-007546-b, яким передбачено проведення зазначеної процедури закупівлі, відсутня інформація щодо місцезнаходження Замовника та його категорії, чим порушено вимогу пункту 1 частини другої статті 4 Закону та абзацу першого пункту 2 Наказу №490.
Період усунення порушень:
02.07.2020 13:46 - 17.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2020 13:46
Запити/Пояснення
Номер:
026af47c646f4c7cb6787ade96821a0b
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.06.2020 16:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.06.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-05-26-008303-b) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», постала потреба в отриманні пояснень.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
Моніторингом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель встановлено, що у пункті 13 форми «Повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» (далі-Повідомлення) Замовником зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на cт. 35, п 2 Відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи
При обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі у пункті 14 Повідомлення вказано: «Відсутність конкуренції з технічних причин».
1.Чому Замовником у пункті 13 Повідомлення не враховано про введення з 19.04.2020р. в дію Закону у новій редакції, згідно з яким норма статті 35 Закону стосується для проведення процедури закупівлі «Конкурентний діалог», а умови застосування переговорної процедури закупівлі визначені статтею 40 цього Закону?
2.Чому Замовником при обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі у пункті 14 Повідомлення не вказані посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
e07025766ab0428080b80608c758710d
Назва:
Відповідь на моніторінг
Дата опублікування:
25.06.2020 11:32
Опис:
1.Замовником у пункті 13 Повідомлення не враховано про введення з 19.04.2020р. в дію Закону у новій редакції у зв’язку з тим, що не було можливості викласти на плотформі zakupki.prom.ua процедуру закупівлі визначену статтею 40 цього Закону.
2.КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ « ЛИЦЕЙ МИТНО-ПОДАТКОВОЇ СПРАВИ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ створене з метою надання загальної освіти для дітей.
Утримання об'єктів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ « ЛИЦЕЙ МИТНО-ПОДАТКОВОЇ СПРАВИ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ И здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
Надання своєчасної, якісної освіти є неможливим при відсутності безперервного постачання(споживання) електричної енергії та супутніх послуг.
Враховуючи нагальну потребу уповноважена особа КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
« ЛИЦЕЙ МИТНО-ПОДАТКОВОЇ СПРАВИ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ здійснила закупівлю електричної енергії в короткі терміни.
Номер:
286ebe1db87e411b91e5543d912f57b9
Назва:
Відповідь на моніторінг
Дата опублікування:
23.06.2020 23:56
Опис:
1.Замовником при обгрунткванні застосування переговорної процедури закупівлі у пункті 13 Повідомлення не враховано про введення з 19.04.2020р. в дію Закону у новій редакції згідно з тим, що на площадці zakupki.prom.ua не було можливості застосувати переговорную процедуру закупівлі визначену статтею 40 цього Закону.
2. КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ « ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі по тексту - Підприємство) створене з метою надання загальної освіти для дітей.
Утримання об'єктів КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ « ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
Надання своєчасної, якісної та високоспеціалізованої освіти є неможливим при відсутності безперервного постачання(споживання) електричної енергії та супутніх послуг.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 №2019-VIII (далі – Закону № 2019-VIII) КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ « ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, як споживач електричної енергії, для можливості закупівлі електричної енергії на ринку повинен обрати постачальника електричної енергії.
Враховуючи нагальну потребу уповноважена особа КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ « ЛІЦЕЙ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ здійснила закупівлю електричної енергії в короткі терміни.
Номер:
9d7c878360ad4d0eb2d58d926959bfe5
Назва:
Відповідь на моніторінг
Дата опублікування:
24.06.2020 00:26
Опис:
Обгрунтування застосування переговорної процедури
Обгрунтування
1.Замовником у пункті 13 Повідомлення не враховано про введення з 19.04.2020р. в дію Закону у новій редакції у зв’язку з тим, що не було можливості викласти на плотформі zakupki.prom.ua процедуру закупівлі визначену статтею 40 цього Закону.
2.КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ « ЛИЦЕЙ МИТНО-ПОДАТКОВОЇ СПРАВИ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ створене з метою надання загальної освіти для дітей.
Утримання об'єктів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ « ЛИЦЕЙ МИТНО-ПОДАТКОВОЇ СПРАВИ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ И здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету.
Надання своєчасної, якісної освіти є неможливим при відсутності безперервного постачання(споживання) електричної енергії та супутніх послуг.
Враховуючи нагальну потребу уповноважена особа КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
« ЛИЦЕЙ МИТНО-ПОДАТКОВОЇ СПРАВИ З ПОСИЛЕНОЮ ВІЙСЬКОВО-ФІЗИЧНОЮ ПІДГОТОВКОЮ ПРИ УНІВЕРСИТЕТІ МИТНОЇ СПРАВИ ТА ФІНАНСІВ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ здійснила закупівлю електричної енергії в короткі терміни.