• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 (CPV) -09310000-5 «Електрична енергія» (електрична енергія)

Місцезнаходження замовника:69106, Україна, м.Запоріжжя, вул. Перспективна, буд.2. Категорія замовника: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: відповідно до п. 7. розділу 1 тендерної документації. Закупівля на очікувану вартість.

Завершена

680 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 800.00 UAH
Номер: 67402c851d09460eba4a4ccff4f512c3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-15-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.11.2022 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 15.11.2022 10:17 - 07.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 14.11.2022 № 52 Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі інформації, отриманої від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону, моніторинг процедури закупіві: ID: UA-2020-05-26-001660-c за предметом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, проведену КНП "Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр" Запорізької обласної ради. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 230-53-19, dzatejkin4@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правомірності укладання додаткових угод встановлено порушення вимог статті 5 та частини 5 ст.41 Закону при укладанні додаткових угод від 15.09.2020 №2, від 12.10.2020 №3 та від 11.12.2020 №4. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 12 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам законодавства, укладання договору та додаткової угоди від 01.07.2020 №1 - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме: - шляхом приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору з урахуванням додаткової угоди від 01.07.2020 №1), за умови терміну дії основного договору станом на 05.12.2022, або шляхом звернення до суду з позовною заявою про визнання недійсними додаткових угод від 15.09.2020 №2, від 12.10.2020 №3 та від 11.12.2020 №4, за умови виконання договору обома сторонами станом на 05.12.2022; - оприлюднення звіту про виконання договору після приведення істотних умов договору до вимог законодавства, або оприлюднення звіту про виконання договору за умови виконання договору обома сторонами станом на 05.12.2022. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «05» грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору, правомірності укладання додаткових угод. Під час моніторингу проаналізовано: річний план КНП «Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр» Запорізької обласної ради (далі - Замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.06.2020, тендерні пропозиції ТОВ "ЕНЕРГУМ", ТОВ "ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД", повідомлення про намір укласти договір, договір від 01.07.2020 №98, додаткові угоди від 01.07.2020 №1, від 15.09.2020 №2, від 12.10.2020 №3 та від 11.12.2020 №4. Моніторингом встановлено, що відповідно до додаткових угод від 01.07.2020 №1, від 15.09.2020 №2, від 12.10.2020 №3 та від 11.12.2020 №4 ціна за 1 квт-годину зросла з 1,44648 грн до 2,13 грн, в тому числі: - 1,548276 грн/кВт в період з 01.08.2020 по 01.09.2020; - 1,68 грн/кВт в період з 01.09.2020 по 01.10.2020; - 1,848 грн/кВт в період з 01.10.2020 по 01.12.2020; - 2,13 грн/кВт в період з 01.12.2020 по 31.12.2020. На запит про надання інформації та документів щодо споживання електроенергії та її оплати Замовником надано наступні дані: - 62 741,08 грн (обсяг 43375 кВт за ціною 1,44648 грн/кВт); - 61 788,60 грн (обсяг 39908 кВт за ціною 1,548276 грн/кВт); - 67 697,28 грн (обсяг 40296 кВт за ціною 1,68 грн/кВт); - 161 675,97 грн (обсяг 87487 кВт за ціною 1,848 грн/кВт); - 117529,14 грн (обсяг 55178 кВт за ціною 2,13 грн/кВт) Метою регулювання, передбаченого статтею 41 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме закріплення можливості сторін змінити умови укладеного договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару до 10% є запобігання ситуаціям, коли внаслідок істотної зміни обставин укладений договір стає вочевидь невигідним для постачальника. Стаття 652 ЦК України передбачає, що в разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Передбачена законодавством про публічні закупівлі норма застосовується, якщо відбувається значне коливання (зростання) ціни на ринку, яке робить для однієї сторони договору його виконання вочевидь невигідним, збитковим. Для того, щоб за таких обставин не був розірваний вже укладений договір і щоб не проводити новий тендер, закон дає можливість збільшити ціну, але не більше як на 10%. Інше тлумачення відповідної норми Закону України "Про публічні закупівлі" нівелює, знецінює, робить непрозорою процедуру відкритих торгів. Обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначеної в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод). Постановою Верховного суду України від 07.09.2022 по справі №927/1058/21 прийнято рішення про визнання недійсними додаткових угод до договору, які укладені з перевищенням максимального ліміту щодо зміни ціни, визначеної в договорі, Недійсність додаткових угод означає, що зобов`язання сторін регулюються договором. Відтак і поставка товару, і його оплата мала здійснюватися сторонами відповідно до умов укладеного договору. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища в сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції в цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Враховуючи зазначене вище, дії Замовника в частині укладання додаткових угод від 15.09.2020 №2, від 12.10.2020 №3 та від 11.12.2020 №4, порушують основні принципи здійснення публічних закупівель передбачених статтею 5 Закону та вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, в частині максимального підвищення ціни за одиницю товару до 10% незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод), що підтверджується постановою Верховного суду України від 07.09.2022 по справі №927/1058/21, яка набрала чинності. Статтею 669 ЦК України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється в договорі купівлі-продажу в відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні. Відповідно до частини першої статті 670 ЦК України якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми. Недійсність додаткових угод означає, що зобов`язання сторін регулюються договором. Відтак і поставка електроенергії, і його оплата мала здійснюватися сторонами відповідно до умов укладеного договору з урахуванням додаткової угоди від 01.07.2020 №1. Виходячи з первісної ціни у договорі від 01.07.2020 №98 за кВт - 1,44648 грн (з ПДВ), з урахуванням додаткової угоди від 01.07.2020 №1 (підвищення ціни до 1,548276 грн, на 7%), Замовник за спожиту електричну енергію за серпень - грудень 2020 року повинен був сплатити 283274,12 грн (182961 кВт х 1,548276 грн. = 283274,12 грн (з ПДВ)). Тобто, різниця між сумою коштів, які фактично сплачено ТОВ "ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД" за електроенергію по ціні згідно додаткових угод та сумою за електроенергію по ціні відповідно до договору від 01.07.2020 №98, з урахуванням додаткової угоди від 01.07.2020 №1, становить 63628,27 грн (346 902,39 грн – 283 274,12 грн.). Відповідно, отримана ТОВ "ЄВРОЕНЕРГОТРЕЙД" оплата у сумі 63628,27 грн за товар, який не був поставлений суб’єктом господарювання, підлягає стягненню на підставі частини першої статті 670 Цивільного кодексу України. Відповідно до пункту 1 статті 10 Закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, зокрема: звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання. Проте, Замовником, враховуючи термін дії договору 31.12.2020, станом на момент проведення моніторингу (05.12.2022) не оприлюднено звіт про виконання договору, чим недотримано вимоги пункту 12 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 08.12.2022 15:17 - 23.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 08.12.2022 15:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальне некомерційне підприємство «Запорізький регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр» Запорізької обласної ради повідомляє Вас, що за договором від 01.07.2020 № 98 15.11.2022 року було розпочато проведення моніторингу відкритих торгів на закупівлю електричної енергії. В процесі моніторингу Управлінням східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (далі – Держаудитслужба) було виявлено порушення щодо укладання додаткової угоди від 15.09.2020 № 2, від 12.10.2020 №3 та від 11.12.2020 № 4 з перевищенням зміни ціни до 10 відсотків згідно частини 5 пункту 2 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує наше підприємство здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме: - шляхом приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 кВт год електроенергії до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору з урахуванням додаткової угоди від 01.07.2020 №1), за умови терміну дії основного договору. Копія висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-05-26-001660-c від 08.12.2022 року додається. Тому, звертаємось до Вас привести у відповідність вказані вище додаткові угоди та надати відповідь.
Дата публікації звіту: 31.01.2023 13:04

Запити/Пояснення