• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою. Місце поставки вказане в Додатку №4 до ДЕТ

Завершена

21 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 216 000.00 UAH
Номер: 61aba55230634ad7af4cd147451545cf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2020-11-02-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.11.2020 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 03.11.2020 14:54 - 25.11.2020 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 02.11.2020 № 202 Київ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»від 25грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається). 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку. Начальник Олександр КАРАБАНОВ ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Північного офісу Держаудитслужби від 02.11.2020 № 202 Перелік процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2020-05-25-001920-b 25.05.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, kat_ya@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення п. 1 ч. 2 ст. 4, п. 9 ч. 2 ст. 21, ч. 1 ст. 24, п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, розгляді тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 листопада 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету, за змінами (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ «Енера Чернігів», Львівське міське комунальне підприємство «Львівтеплоенерго», ТОВ «Вільна енергетична компанія «Палівенерго», ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», ТОВ «Газова компанія енергоком», ТОВ «Статус енерго» (далі – Переможець), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 07.06.2020 б/н, від 16.06.2020 № 228, повідомлення про намір укласти договір від 16.07.2020, договір від 05.08.2020 № 00533 (далі – Договір), додаткові угоди від 03.09.2020 № 1 (далі – ДУ № 1), від 09.09.2020 № 3 (далі – ДУ № 3), від 11.09.2020 № 4 (далі – ДУ № 4), від 14.09.2020 № 5, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю. Проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII річний план закупівель UA-P-2020-05-25-001785-b не містить інформації про місцезнаходження Замовника. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Prozorro, встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону № 922-VIII опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Моніторингом встановлено, що Замовником 16.06.2020 було надано відповідь на вимогу про усунення порушень, опубліковану 03.06.2020, чим порушено ч. 1 ст. 24 Закону, а саме замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити їх на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до ст. 10 Закону. До того ж, ДУ № 1, ДУ № 3 та ДУ № 4 змінено істотні умови договору, зокрема збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків. Слід зазначити, що підставою для укладання додаткових угод були експертні висновки від 28.08.2020 № 19-09/738, від 07.09.2020 № 19-09/772 та від 09.09.2020 № 19-09/788, видані Львівською торгово-промисловою палатою. Однак, відповідно до цінової пропозиції Переможця, поданої станом на 16.07.2020, та договору від 05.08.2020 № 00533 ціна за одиницю товару складала 1,2204 без ПДВ (1,4645 з ПДВ). - Додатковою угодою від 03.09.2020 № 1 ціну за одиницю товару збільшено до 1,34 без ПДВ (1,608 з ПДВ), Додатковою угодою від 09.09.2020 № 3 – до 1,47 без ПДВ (1,764 з ПДВ), Додатковою угодою від 11.09.2020 № 4 – до 1,605 без ПДВ (1,926 з ПДВ). При цьому, аналізом даних веб-сайту ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua/) встановлено, що середньозважена ціна електричної енергії на ринку за період з 01.07.2020 по 10.07.2020 (ціна станом на подачу тендерної пропозиції) відносно дати укладання ДУ № 1 (у період з 01.08.2020 по 01.09.2020) зросла на 7,85%, при тому, що Замовником на підставі ДУ № 1 збільшено ціну за одиницю товару на 9,8% відносно укладеного договору, у період з 03.09.2020 по 09.09.2020 середньозважена ціна електричної енергії на ринку знизилася на 3%, при тому, що Замовником на підставі ДУ № 3 відносно ДУ № 1 підвищено ціну на 9,7%, у період з 10.09.2020 по 11.09.2020 середньозважена ціна електричної енергії на ринку знизилася на 0,8%, при тому, що Замовником на підставі ДУ № 4 відносно ДУ № 3 підвищено ціну на 9,18%. Слід зазначити, що частиною 5 статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Враховуючи зазначене, додатковими угодами від 03.09.2020 № 1, від 09.09.2020 № 3 та від 11.09.2020 № 4 Замовником збільшено ціни за одиницю товару не пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, що є порушенням вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону № 922-VIII. Отже, договір від 05.08.2020 № 00533 в частині укладання ДУ № 1, ДУ № 3, ДУ № 4 є нікчемним у відповідності до пункту другого частини першої статті 43 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень: 24.11.2020 14:22 - 09.12.2020 00:00
Дата публікації висновку: 24.11.2020 14:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Договір розірвано . Припинення дії договору з 01.12.2020.
Дата публікації звіту: 31.12.2020 08:41

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • documentsForm: Так
  • corruptionChanges: Так
  • corruptionUntimely: Так
Опис: -
Дата публікації: 27.04.2021 16:30

Запити/Пояснення