-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Код ДК 021-2015 (CPV) 03210000-6 - Зернові культури та картопля (Картопля)
Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1.ч.1.ст.2 Закону; Вид закупівлі: відкриті торги, відповідно до абз.1, п.5, ч.2 ст.4 Закону; мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська.
Завершена
2 854 239.17
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 271.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 271.20 UAH
Номер:
fe3f5428a0d746cdb41ecfb5f8a8bfa5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-07-21-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.07.2020 00:00
Період моніторингу:
21.07.2020 10:48 - 12.08.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
21.07.2020 № 150
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону України від 19.09.2019 №114-IX), пунктів 2, 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 21.07.2020 №150
Перелік процедур закупівель, які підлягають моніторингу
4) UA-2020-05-20-006751-c, Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, ДК 021:2015: 03210000-6 — Зернові культури та картопля
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання укладання договору з переможцем торгів встановлено порушення вимог частини 6 статті 33, частини 4 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання щодо виконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, встановлено порушення вимог частини 22 статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі - ТД), затверджену рішенням Уповноваженої особи Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник), що оформлено протокольним рішенням від 20 травня 2019 року № 17 (зі змінами від 28 травня, 03 та 16 червня 2019 року); протокольні рішення Уповноваженої особи від 26.06.2020 № 18, від 06.07.2020 № 21 та від 07.07.2020 № 27; тендерні пропозиції учасників ТОВ «Вікарт» та ТОВ «Каштан-Плюс», повідомлення про намір укласти договір від 08.07.2020; договір поставки товару від 21.07.2020 № 25, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.06.2020 № 11759-р/пк-пз.
Моніторингом установлено, що учасником-переможцем ТОВ «Каштан-Плюс» до участі у торгах подано тендерну пропозицію з первинною ціною – 2 406 948,00 гривень. За результатами проведеного електронного аукціону остаточна пропозиція зазначеного учасника становила 1 805 000, 00 гривень.
Відповідно до протокольних рішень Уповноваженої особи від 06.07.2020 № 21 та від 07.07.2020 № 27, Замовником визначено переможцем торгів ТОВ «Каштан-Плюс» та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір від 08.07.2020, яке містить, поміж іншого, інформацію про ціну пропозиції - 1 805 000,00 гривень. В подальшому, Замовником укладено договір поставки товару від 21.07.2020 № 25 з ТОВ «Каштан-Плюс».
Дослідженням вказаного вище договору встановлено його невідповідність умовам тендерної пропозиції переможця, а саме, відповідно до пункту 3.2 договору 21.07.2020 № 25 та додатку до нього «Специфікація Товару», ціна договору становить: 1 803 205,21 грн, що не відповідає інформації про ціну пропозиції, зазначеної в повідомленні про намір укласти договір, та тендерній пропозиції переможця торгів.
Враховуючи зазначене вище, Замовником порушено вимоги частини 6 статті 33 Закону, де вказано, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, частини 4 статті 41 Закону, де вказано, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Отже, договір від 21.07.2020 № 25, укладений Замовником з ТОВ «Каштан-Плюс», з огляду на норми пункту 2 частини 1 статті 43 Закону, вважається нікчемним, оскільки його укладено з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Крім того, під час моніторингу проаналізовано рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.06.2020 № 11759-р/пк-пз, яким Замовника зобов’язано внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Так, у порядку ст. 18 Закону до органу оскарження 29.05.2020 суб’єктом оскарження (ТОВ «Каштан-Плюс») подано скаргу через електронну систему закупівель щодо встановлення у ТД Замовника дискримінаційних вимог, поміж іншого, у п. 5.1.3 розділу 3 ТД стосовно надання учасниками у складі тендерних пропозицій позитивного відгуку, датованого не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення даних відкритих торгів.
Органом оскарження було запропоновано Замовнику надати пояснення по суті Скарги, на що Замовником надано пояснення від 03.06.2020 через електронну систему закупівель, що зазначені у Скарзі порушення усунуто шляхом внесення змін до ТД, та п. 5.1.3 розділу 3 ТД викладено в новій редакції, який передбачає надання учасниками позитивного відгуку, виданого протягом 2020 року.
За результатами розгляду Скарги (з врахуванням пояснень Замовника та нової редакції ТД) органом оскарження прийнято рішення від 15.06.2020 № 11759-р/пк-пз, яким зобов’язано Замовника внести зміни до ТД, а саме:
«…Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.
Разом з тим, зазначену вимогу Документації можуть виконати учасники Процедури закупівлі, які мають в наявності відгук виданий протягом саме 2020 року, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині…».
Частиною 22 статті 18 Закону визначено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Попри це, Замовником не внесено відповідні зміни до умови ТД щодо надання позитивного відгуку, виданого протягом 2020 року, чим порушено вимоги частини 22 статті 18 Закону.
Період усунення порушень:
11.08.2020 15:49 - 27.08.2020 00:00
Дата публікації висновку:
11.08.2020 15:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до вашого висновку, за результатами проведеного моніторингу по закупівлі UA-2020-05-20-006751-c, повідомляємо наступне.
Відповідно до Наказу Державної аудиторської служби України №23 від 02 червня 2016 року «Про затвердження положень про офіси Держаудитслужби та їх підрозділи» прийнятого згідно з абзацем першим частини третьої статті 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" та пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року N 43, затверджено: Положення про Західний офіс Держаудитслужби; Положення про Південний офіс Держаудитслужби; Положення про Північний офіс Держаудитслужби; Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби; Положення про Східний офіс Держаудитслужби.
Відповідно до пункту 1 Положення про Північний офіс держаудитслужби, Північний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.
У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Вінницькій, Житомирській, Черкаській, Чернігівській областях (далі - управління).
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
У місті Києві та на території Київської області реалізацію державного фінансового контролю здійснює апарат Офісу.
Пунктом 3 Положення про Північний офіс Держаудитслужби основним завданням Офісу є реалізація повноважень Держаудитслужби на території Вінницької, Житомирської, Київської, Черкаської, Чернігівської областей та в місті Києві.
Підпунктом 2 пункту 4 Положення про Північний офіс Держаудитслужби визначено, що Офіс відповідно до покладених на нього завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином право проведення моніторингу у Черкаській області має право Управління Держаудитслужби у Черкаській області .
Проведення вами моніторингу, а також подальші дії та вимоги, які походять від моніторингу, виходять за межі ваших повноважень та являються протиправними та не законними.
Будь які ваші вимоги, являються незаконними, та не підлягають задоволенню.
Дата публікації звіту:
14.08.2020 21:59
Запити/Пояснення
Номер:
8486d90e35ac40c1bfce65af70b9dae2
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.07.2020 15:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2020 00:00
Опис:
Про надання інформації
У межах проведення моніторингу закупівлі картоплі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-05-20-006751-c) Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень з наступного питання.
1. Відповідно до протокольного рішення Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради від 06.07.2020 № 21, відмінено рішення стосовно визначення переможця ТОВ «ВІКАРТ» по процедурі відкритих торгів «Код ДК 021-2015 (CPV) 03210000-6 - Зернові культури та картопля (Картопля)» (оголошення UA-2020-05-20-006751-c) та ТОВ «ВІКАРТ» відхилено абзацу 3 п.1 ч.1 ст.31 Закону як такого, що зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
При цьому, у своєму рішенні Замовник посилається на лист уповноваженого адвоката Сидорова Г.Ю., який діє в інтересах ТОВ «Каштан-Плюс», з інформацією про те, що ТОВ «ВІКАРТ» надає недостовірну інформацію в складі тендерної пропозиції, а саме: ТОВ «Фудпленет» повідомило, що ТОВ «ВІКАРТ» зверталось до ТОВ «Фудпленет» з проханням надати відгук про співпрацю за Договором поставки № 02/05-8 від 02.05.2019. 29 травня 2020 року ТОВ «Фудпленет» було надано лист-відгук про співпрацю за Договором поставки №02/05-8 від 02.05.2020, адресований Товариству з обмеженою відповідальністю «ВІКАРТ», вихідний №71.
У зв’язку з викладеним, прошу надати скановану копію листа уповноваженого адвоката Сидорова Г.Ю., а також копію листа-відгука про співпрацю за Договором поставки №02/05-8 від 02.05.2020, адресованого ТОВ «ВІКАРТ», вихідний №71 (за наявності).
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
83e2c9315ce146dba70d1d848c4bb60c
Назва:
Пояснення на Запит
Дата опублікування:
27.07.2020 19:40
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень від 22.07.2020 року, у межах проведення моніторингу закупівлі картоплі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-05-20-006751-c) надаємо скановану копію листа уповноваженого адвоката Сидорова Г.Ю., а також копію листа-відгука про співпрацю за Договором поставки №02/05-8 від 02.05.2020, адресованого ТОВ «ВІКАРТ», вихідний №71.