-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Закупівля електричної енергії у постачальника універсальних послуг
Завершена
676 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
3f9e8877a1c34917ae94eba42e7d8d64
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-23-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.06.2020 00:00
Період моніторингу:
23.06.2020 16:06 - 15.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
23.06.2020 № 116
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 23.06.2020 № 116
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 2 UA-2020-05-19-004308-с 19.05.2020 Комунальне підприємство «Слобожанська центральна лікарня» Слобожанської селищної ради (код ЄДРПОУ 03296202) Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення ( порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
За результатами аналізу обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частини другої статті 40 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, щодо розірвання договору відповідно до законодавства, недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2020 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладання договору та своєчасність його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020 року (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, протокол переговорів від 19.05.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 19.05.2020, договір від 01.06.2020 № 004075/2020, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 30.06.2020.
За результатами моніторингу встановлено, що у річному плані UA-P-2020-05-19-004009-c та у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2020-05-19-004308-с, Замовником визначено предмет закупівлі за кодом «ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія».
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону, а саме: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання.
При цьому у пункті 14 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» Замовник зазначив на обґрунтування застосування переговорної процедури: Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII щодо надання постачальником універсальних послуг.
Проте відповідно до пункту 3-1 Повідомлення про намір укласти договір вид предмета закупівлі Замовником визначено як товар.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 12.06.2020 видано суб’єктам господарювання понад 720 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком.
З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених частиною другою статті 40 Закону.
Під час проведення моніторингу відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 30.06.2020 № 3 Замовником прийнято рішення про скасування переговорної процедури у зв’язку з неможливістю усунення порушень при визначенні процедури закупівлі електричної енергії у постачальника універсальних послуг ТОВ Дніпровські енергетичні послуги». На дату завершення моніторингу відсутня інформація щодо розірвання договору.
Період усунення порушень:
02.07.2020 13:47 - 17.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2020 13:47
Запити/Пояснення
Номер:
ce0e1fb383b249cdb3bd5c2adfae1807
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.06.2020 16:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.06.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-05-19-004308-с) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання:
- з яких підстав умовою для застосування переговорної процедури UA-2020-05-19-004308-с обрано пункт 2 частини другої статті 40 (роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання) в той час, коли існує вільний ринок постачальників електроенергії?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
696405cc2f0b45ce8cd25448d1a5d9d0
Назва:
Відповідь на мониторинг закупівлі
Дата опублікування:
30.06.2020 15:00
Опис:
В зв’язку з неможливістю усунення порушень допущених при визначенні процедури закупівлі електричної енергії у постачальника універсальних послуг ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги», виявлених при проведенні моніторингу закупівлі органом державного фінансового контролю (Східний офіс держаудитслужби (Дніпропетровська обл.)) в результаті проведення моніторингу закупівлі (ID моніторингу: UA-М-2020-06-23-000009) прийняте рішення про скасування закупівлі.