-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція Лубенського дошкільного навчального закладу №9 «Берізка» по вул. Метеорологічній, 24/2 в м.Лубни Полтавської області з термомодернізацією будівель. Коригування.
Торги відмінено
9 794 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 972.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 972.50 UAH
Номер:
40fddf666c924fd2872801f1341d134c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-17-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2020 00:00
Період моніторингу:
17.06.2020 14:24 - 09.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.06.2020 № 34
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 17.06.2020 № 34
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2020-05-15-002675-c, 15.05.2020 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 2 частини другої статті 24 Закону, частини першої статті 24 Закону, пункту 11 частини другої статті 22 Закону, пункту 18 частини другої статті 22 Закону, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для відміни торгів встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону (порушення тривало до 26.06.2020).
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на відміну процедури закупівлі UA-2020-05-15-002675-c в ході здійснення моніторингу, зобов’язання не надаються.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII в редакції від 19.04.2020 (далі – Закон); наявності підстав для відміни торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лубенського дошкільного навчального закладу № 9 «Берізка» (далі – замовник) на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника від 15.05.2020 б/н зі змінами, внесеними протокольним рішенням від 03.06.2020 б/н (далі – тендерна документація); звернення учасників та відповіді замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель; протокол засідання тендерного комітету замовника від 26.06.2020.
Установлено, що в електронній системі закупівель 18 травня 2020 року розміщено зміни до тендерної документації у вигляді нової редакції тендерної документації (додаток 4). При цьому, перелік змін, що вносяться, не оприлюднено в окремому документі, чим порушено абзац 2 частини другої статті 24 Закону.
Моніторингом установлено, що замовник в тендерній документації вказує на відхилення тендерної пропозиції учасника посилаючись на ч.7 ст.32 Закону (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації).
В той же час, частина сьома статті 32 Закону не надає право відхиляти тендерні пропозиції учасників, з огляду, що вичерпний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій учасників наведений в статті 31 Закону.
Також установлено, що в тендерній документації вказано «Тендерні пропозиції учасників, до яких застосовано санкції … будуть вважатися такими, що не відповідають вимогам тендерної документації та відповідно до пункту 4 частини 1 статті 30 Закону, будуть відхилені» (пункт 3 розділу V тендерної документації).
Необхідно зазначити, що частина перша статті 30 Закону не надає право відхиляти тендерні пропозиції учасників, з огляду, що вичерпний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій учасників наведений в статті 31 Закону.
Вказане свідчить, що тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом установлено, що замовник не дотримався строку відповіді на звернення учасників в електронній системі закупівель, чим порушено норми частини першої статті 24 Закону.
Так, учасник 21.05.2020 звернувся до замовника через електронну систему закупівель з вимогою про усунення порушення UA-2020-05-15-002675-c.c1, на яку відповідь замовником надано 03.06.2020, в той час як нормами частини першої статті 24 Закону передбачено три робочих дня.
Моніторингом установлено, що в тендерній документації замовника (пункт 4 розділу VI) передбачено наступну підставу зміни істотних умов договору «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю…».
При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі закупівлі товарів, про що свідчить пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
При цьому,предметом закупівлі є роботи, на що вказує тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів.
З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації такої зміни істотних умов не відповідає абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації, яка не передбачена законодавством.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації передбачено надання учасником інформації щодо субпідрядників.
Необхідно відмітити, що пунктом 18 частини другої статті 22 Закону передбачено у тендерній документації вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації щодо субпідрядника (його повне найменування та місцезнаходження).
З огляду на вказане, Законом окреслено перелік інформації щодо субпідрядника.
Замовник у тендерній документації вимагає подання інформації, передбаченої пунктом 18 частини другої статті 22 Закону, а також додатково зазначив, що у разі залучення субпідрядної організації учасник повинен надати довідку, у якій має бути зазначено інформацію:
- види робіт, які передбачається доручити субпідряднику;
- орієнтована вартість робіт субпідрядника у гривнях та вiдcoткax відповідно до ціни пропозицiї.
- досвід виконання аналогічних робіт (кількість років на ринку).
У тендерній документації передбачено, що разом з довідкою про залучення субпідрядної організації учасники надають:
- оригінал листа від субпідрядника про згоду та готовність на виконання робіт, що будуть йому доручені;
- копії ліцензії(й) та/або дозволів субпідрядників необхідних для виконання видів робіт, які передбачається їм доручити.
Вказане свідчить, що тендерна документація передбачає надання інформації про субпідрядника понад перелік, встановлений пунктом 18 частини другої статті 22 Закону.
Моніторингом установлено, що в пункті 13.1 розділу 13 проекту договору (додаток 6 до тендерної документації) визначено, що «Істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених цим договором та законодавством, зокрема статтею 36 Закону України «Про публічні закупівлі», що оформлюються відповідними додатковими угодами».
В той же час, стаття 36 Закону не містить переліку змін умов договору про закупівлю, з огляду, що вичерпний перелік змін умов договору про закупівлю наведений в статті 41 Закону.
Також установлено, що замовником в тендерній документації вживаються вирази «документація конкурсних торгів» та «електронний реверсивний аукціон». При цьому, поняття «документація конкурсних торгів», визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону. Крім цього, поняття «електронного реверсивного аукціону» визначалось Законом України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 № 2289-VI, який втратив чинність 20.04.2014 на підставі Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 № 1197-VII, який втратив чинність 01.08.2016 на підставі Закону.
Отже, тендерна документація замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства.
Моніторингом установлено, що замовником в тендерній документації вказано «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом не менше 90 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій» (пункт 4 розділу ІІІ тендерної документації).
В той же час, згідно норм пункту 11 частини 2 статті 22 Закону відлік строку дії тендерної пропозиції починається із дати подання тендерних пропозицій.
Отже, зміст пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації замовника суперечить вищевказаній нормі Закону.
Відповідно пункту 2 частини першої статті 32 Закону замовник відміняє процедуру закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель, що забезпечено замовником в ході проведення моніторингу.
Так, згідно даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником 26.06.2020 оприлюднено інформацію про відміну закупівлі через неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань закупівель (протокол засідання тендерного комітету від 26.06.2020 б/н).
З огляду на те, що замовником не приймались будь-які рішення щодо тендерних пропозицій учасників, їх аналіз на відповідність вимогам тендерної документації в ході моніторингу не здійснювався.
Період усунення порушень:
06.07.2020 17:21 - 21.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
06.07.2020 17:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою захисту бюджетних коштів а також недопущення антиконкурентних дій та дискримінації учасників - торги відмінено. Зауваження та недоліки виявлені в ході моніторингу, враховані при підготовці та оголошенні повторної процедури.
Дата публікації звіту:
21.07.2020 11:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
замовником здійснено відповідне інформування в електронній системі закупівель
Дата публікації:
22.07.2020 12:57