-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Агрохімічна продукція
Категорії замовників - передбачена п.1 ч.3 ст.2 Закону, а саме юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Завершена
2 095 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
2f55aa9791bd4a02a7a820f404c941e9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-06-17-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2020 00:00
Період моніторингу:
17.06.2020 13:05 - 09.07.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.06.2020 №32
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 17.06.2020 №32
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
1.UA-2020-05-13-001361-a 13.05.2020 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення пункту 1 частини другої статті 40 Закону (із змінами) .
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік інституту кормів та сільського господарства Поділля Національної академії аграрних наук України (далі – замовник), повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 13 травня 2020 року, протокол переговорів від 13 травня 2020 року б/н, договір від 16 червня 2020 року №16-06, звіти про результати проведення процедур закупівель: переговорна процедура UA-2020-05-13-001361-a, відкриті торги: UA-2020-03-30-001101-a та UA-2020-04-17-006374-a та пояснення від 22 і 24 червня 2020 року, отримані від замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі зазначено, що тендерним комітетом двічі проведено процедури відкритих торгів на закупівлю агрохімічної продукції (ID: UA-2020-03-30-001101-a та UA-2020-04-17-006374-a), які не відбулись з причини подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що вимоги до учасника даної переговорної процедури закупівлі відрізняються від вимог, що були зазначені в тендерних документаціях щодо процедур відкритих торгів ID: (ID: UA-2020-03-30-001101-a та UA-2020-04-17-006374-a), які не відбулися, зокрема в частині вимог, визначених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон (із змінами).
Отже, під час проведення переговорної процедури закупівлі вимоги до учасника процедури закупівлі відрізняються від тих вимог, що були визначені замовником у тендерних документаціях до процедур відкритих торгів, тому переговорну процедуру закупівлі застосовано на умовах, не передбачених Законом (із змінами), чим порушено вимоги пункту 1 частини другої статті 40 Закону (із змінами).
Період усунення порушень:
09.07.2020 13:08 - 24.07.2020 00:00
Дата публікації висновку:
09.07.2020 13:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рішення Північого офісу Держаудитслужби у Вінницькій області проведеного моніторингу від 17.06.2020 UA-M-2020-06-17-000015, з метою усунення порушення, виявленого за результатом данного моніторингу, замовником було прийнято рішення про розірвання договору з учасником.
Дата публікації звіту:
17.07.2020 10:01
Запити/Пояснення
Номер:
b8a57e01e18f4515b73d34dfd13a1e40
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
17.06.2020 18:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.06.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі агрохімічної продукції (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-05-13-001361-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
Яким чином застосовано переговорну процедуру на підставі пункту 4 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції до 19 квітня 2020 року), тоді як з 19 квітня 2020 року діє Закон в редакції Закону від 19 вересня 2019 року №114-ІХ (обґрунтувати рішення про застосування переговорної процедури).
Водночас, за даними електронної системи закупівель згідно нової редакції Закону не було двічі відмінено процедури відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій за вказаним предметом закупівлі?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
27d78edb4cc74f5eb2032ebe519be728
Назва:
Відповідь на запитання
Дата опублікування:
22.06.2020 17:44
Опис:
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі UA-2020-05-13-001361-a агрохімічної продукції (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-05-13-001361-a) та відповідно ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) повідомляємо наступне:
Процедура закупівлі по предмету закупівлі Код ДК 021:2015 (CPV:2008) - 24450000-3 – Агрохімічна продукція (агрохімічна продукція) проводилась відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). У пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» ми були вимушені посилатися на пункт 4 частини 2 статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі" (в редакції закону до 19.04.2020р.), так як на авторизованому майданчику ТОВ "Е-ТЕНДЕР", на момент оприлюднення нами переговорної процедури закупівлі (13 травня 2020 року) не було технічно реалізовано та не приведено роботу майданчика у відповідність до Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII від 25.12.2015р. (з урахуванням змін нової редакції від 19.04.2020р.). Тому технічної можливості щодо введення інформації відповідно до нової редакції закону від 19.04.2020р. у нас, як замовника торгів, не було. Водночас повідомляємо, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі викладена інформація відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" в новій редакції (від 19.04.2020р.).
Також повідомляю, що в нас були всі законні підстави застосовувати переговорну процедуру закупівлі відповідно п. 1 ч. 2 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі" а саме: «Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації» адже в нас було двічі відмінено процедури відкритих торгів (UA-2020-03-30-001101-a та UA-2020-04-17-006374-a) і предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики і вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізнялися від вимог у тендерній документації включно із вимогами по статті 17 Закону України "Про публічні закупівлі".
Також наголошуємо на тому, що оскільки предметом закупівлі є Агрохімічна продукція, тобто продукція для захисту рослин від бур’янів, шкідників, хвороб, обробка даною продукцією здійснюється у певний період росту рослин. Проведення ще двох відкритих торгів призвело б до невчасної обробки рослин на полях замовника, що є не ефективним а у деяких випадках може навіть зашкодити рослинам. Тому за результатом двох відмін процедури закупівлі відкриті торги, замовником було прийнято рішення про проведення переговорної процедури закупівлі, чим дотримано вимогу закону ч. 2 п. 1 ст. 40.
Окрім цього, під час проведення переговорів учасник надав документальне підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі з урахуванням змін до Закону України "Про публічні закупівлі" №922-VIII від 25.12.2015р. (з урахуванням змін нової редакції від 19.04.2020р.). Звертаємо вашу увагу, що ст.17 Закону (з урахуванням змін нової редакції від 19.04.2020р.) стала дещо розширеною, але усі пункти ч.1 та ч.2 ст.17 Закону у редакції до 19.04.2020р. продубльовано у редакції від 19.04.2020р., а тому замовником не порушено норми чинного законодавства в сфері публічних закупівель в частині вимог, визначених статтею 17 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Номер:
51fa52652d6749d480cca768ef9766c9
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.06.2020 17:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.06.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі агрохімічної продукції (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-05-13-001361-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
Яким чином вимагалось під час проведення переговорів з учасником процедури закупівлі подання інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 Закону.
На підтвердження вказаної інформації надати відповідні документи (перелік вимог та підтверджуючі документи учасника), які визначені під час проведення переговорів з учасником щодо відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст.17 Закону.
Крім того, яким чином переможець процедури закупівлі підтвердив відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
ebbe887b3c6a4a4ea4f156080b444c59
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
24.06.2020 15:57
Опис:
На запит про надання пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі UA-M-2020-06-17-000015 за предметом «Код ДК 021:2015 (CPV:2008) - 24450000-3 – Агрохімічна продукція (агрохімічна продукція)» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2020-05-13-001361-a) та відповідно ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) повідомляємо наступне:
Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі наявності підстав, визначених у частині другій статті 40 Закону. Під час проведення переговорів замовник вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону за винятком окремих випадків, передбачених пунктами 2, 4, 5 частини другої статті 40 Закону.
Поряд з цим, проведення переговорів між замовником та учасником (учасниками) здійснюється до прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення.
Таким чином, оскільки проведення переговорів здійснюється до оприлюднення в електронній системі повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, замовник самостійно організовує процес проведення переговорів та може передбачити в запрошенні взяти участь у переговорній процедурі закупівлі надання учасниками процедури закупівлі інформації відповідно до частини першої статті 17 Закону поза електронною системою закупівель (роз’яснення МЕРТУ № 3304-04/34835-06 від 03.06.2020р.).
Щодо того, яким чином переможець процедури закупівлі підтвердив відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, звертаємо вашу увагу, що відповідно до ч.3 ст.40 Закону замовник (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої цієї статті) під час проведення переговорів вимагає від учасника (учасників) надати підтвердження про відсутність підстав для відмови йому (їм) в участі у процедурі закупівлі відповідно до частини першої статті 17 цього Закону. Отож, ст.40, що регулює проведення переговорної процедури закупівлі, не передбачено вимагати документи згідно ст.17 у переможця закупівлі, а лише в учасника процедури закупівлі, тобто до прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю.
На підтвердження вказаної інформації надаємо відповідні документи (перелік вимог та підтверджуючі документи учасника), які визначені під час проведення переговорів з учасником щодо відсутності підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі відповідно до ст.17 Закону.