-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, А-95, дизельне паливо
категорія - юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська
Завершена
303 080.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 600.00 UAH
Номер:
01112f61338d4825a24e02beecbbe9bd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2020-09-16-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.09.2020 00:00
Період моніторингу:
16.09.2020 13:29 - 08.10.2020 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИСТЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
16.09.2020 №52
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, внесеними наказом Північного офісу Держаудитслужби від 21 грудня 2018 року №250.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 16.09.2020 №52
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4.UA-2020-05-08-002886-b 08.05.2020 Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 1 частини 2 статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства про публічні закупівлі не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 жовтня 2020 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлі та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік комунального некомерційного підприємства «Вінницька центральна районна клінічна лікарня» Вінницької районної ради (далі – замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, тендерні пропозиції ТОВ «РЕСУРС ЕНЕРГО», ТОВ «Нафтогрупа-2005», ТОВ «ЗАХІДНАФТОЗБУТ» та ТОВ «МАНГО-ГРУП», протоколи засідань тендерного комітету від 27 травня 2020 року №40, від 17 червня 2020 року №41, від 18 червня 2020 року №43, від 24 червня 2020 року №45, від 25 червня 2020 року №46 та від 26 червня 2020 року №47, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару від 07 липня 2020 року №2БРТ-2535, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 10 липня 2020 року №1, від 15 липня 2020 року №2, від 11 серпня 2020 року №3 та від 07 вересня 2020 року №4 та пояснення від 17 та від 23 вересня 2020 року, отримані від замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу закупівлі установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини другої статті 4 Закону, річний план закупівель UA-P-2020-05-08-004301-b не містить інформації про місцезнаходження замовника та його категорію.
Крім того, аналізом дотримання замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «МАНГО-ГРУП» від 07 липня 2020 року №2БРТ-2535 на суму 220332,0 грн (далі - Договір).
Відповідно до додаткової угоди від 10 липня 2020 року №1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за одиницю товару бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива, яка склала 17,292 грн, 18,144 грн та 16,368 грн відповідно, а також зменшено кількість товару: бензину А-92 до 8545,4546 л, бензину А-95 до 2728,1747 л, дизельного палива до 1409,091 л.
Додатковою угодою від 15 липня 2020 року №2 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за одиницю товару бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива, яка склала 19,02 грн, 19,956 грн та 18,0 грн відповідно, а також зменшено кількість товару: бензину А-92 до 7769,0854 л, бензину А-95 до 2480,4571 л, дизельного палива до 1281,3334 л.
У додатковій угоді від 11 серпня 2020 року №3 до Договору сторонами визначено, що постачальником з 07 липня 2020 року по 10 серпня 2020 року виконано частину договірного зобов`язання з поставки: 1000 л бензину А-92 (1000 л за ціною 19,02 грн), 300 л бензину А-95 (300 л за ціною 19,956 грн) та згідно внесених даною додатковою угодою змін сторони встановили кількість та ціну товару, який буде поставлено згідно умов договору, а саме: 6166,092 л бензину А-92 за ціною 20,88 грн, 1986,9041 л бензину А-95 за ціною 21,90 грн, 1164,8485 л дизельного палива за ціною 19,80 грн.
У додатковій угоді від 07 вересня 2020 року №4 до Договору сторонами визначено, що постачальником з 11 серпня 2020 року по 06 вересня 2020 року виконано частину договірного зобов`язання з поставки: 700 л бензину А-92 (700 л за ціною 20,88 грн), 500 л бензину А-95 (500 л за ціною 21,90 грн), 500 л дизельного палива (500 л за ціною 19,80 грн) та згідно внесених даною додатковою угодою змін сторони встановили кількість та ціну товару, який буде поставлено згідно умов договору, а саме: 5466,0920 л бензину А-92 за ціною 20,88 грн, 1486,9041 л бензину А-95 за ціною 21,90 грн, 630,4598 л дизельного палива за ціною 20,88 грн.
Згідно наданих замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору обґрунтовуються висновками про вартість Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати від 06 липня 2020 року №И-34, від 14 липня 2020 року №И-36, від 10 серпня 2020 року №И-45 та від 01 вересня №И-51.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Отже, в залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору можуть змінювати визначену в договорі ціну за одиницю товару пропорційно зміні ціни такого товару на ринку у порядку, передбаченому договором про закупівлю з дотриманням вимог Закону.
Водночас, згідно відповіді на запит 1798/2020 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=f6507242-9175-4129-b01a 7ad8a7ac18de&lang=uk-UA) під пропорційністю розуміється збільшення ціни на такий відсоток, на який вона проколивалася, але не більше ніж на 10 відсотків.
При цьому, відповідно до висновків про вартість Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати від 06 липня 2020 року №И-34 та від 14 липня 2020 року №И-36 відсоток, на який проколивалася ціна бензину А-92 в сторону збільшення становить відповідно 0,5 відсотка (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 2,0 відсотка (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ); ціна бензину А-95 – 0,5 відсотка (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 1,96 відсотка (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ); ціна дизельного палива – 2,2 відсотка (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 2,04 відсотка (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ).
Разом з тим, додатковою угодою від 15 липня 2020 року №2 до Договору сторонами збільшено ціну за одиницю товару бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива відповідно на 9,99 відсотка, 9,99 відсотка та 9,97 відсотка.
Згідно висновків про вартість Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати від 14 липня 2020 року №И-36 та від 10 серпня 2020 року №И-45 відсоток, на який проколивалася ціна бензину А-92 в сторону збільшення становить відповідно 8,4 відсотка (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 2,0 відсотка (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ); ціна бензину А-95 – 8,0 відсотків (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 1,92 відсотка (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ); ціна дизельного палива – 2,0 відсотка (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 7,5 відсотків (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ).
Разом з тим, додатковою угодою від 11 серпня 2020 року №3 до Договору сторонами збільшено ціну за одиницю товару бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива відповідно на 9,7 відсотка, 9,7 відсотка та 10,0 відсотків.
Згідно висновків про вартість Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати від 10 серпня 2020 року №И-45 та від 01 вересня №И-51 відсоток, на який проколивалася ціна дизельного палива в сторону збільшення становить 1,0 відсоток (мінімальна вартість грн/од. вим. з ПДВ) та 1,9 відсотка (максимальна вартість грн/од. вим. з ПДВ).
Разом з тим, додатковою угодою від 07 вересня 2020 року №4 до Договору сторонами збільшено ціну за одиницю товару дизельного палива на 5,5 відсотка.
Отже, замовником унесено зміни до істотних умов Договору на підставі додаткових угод від 15 липня 2020 року №2, від 11 серпня 2020 року №3, від 07 вересня 2020 року №4 в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків непропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання замовником активів.
Період усунення порушень:
08.10.2020 10:17 - 24.10.2020 00:00
Дата публікації висновку:
08.10.2020 10:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
відповідь щодо моніторингу
Дата публікації звіту:
16.10.2020 11:20
Запити/Пояснення
Номер:
6b9afd7daa33441fbaf858d58965fb62
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.09.2020 15:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бензину А-92, А95 та дизельного палива (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-05-08-002886-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питань:
1. Чому річний план закупівель UA-P-2020-05-08-004301-b не містить інформацію про місцезнаходження замовника та його категорію?
2. Яким чином учасник ТОВ «МАНГО-ГРУП», якого відповідно до рішення тендерного комітету (протокол засідання тендерного комітету від 26 червня 2020 року №47), обрано переможцем, виконав умови тендерної документації щодо надання довідки, складеної у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (підпункт 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації)?
3. Якими документами підтверджено коливання ціни на ринку, що привело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків, до договору про закупівлю товарів від 07.07.2020 №2БРТ-2535?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
882d32a797f54471ac38ef3941a4ceb7
Назва:
відповідь на запитання щодо моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
17.09.2020 11:14
Опис:
На Ваш запит щодо проведення моніторингу закупівлі код ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92, А-95, дизельне паливо), інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro (далі – ЕСЗ) за номером UA-2020-05-08-002886-b, повідомляємо наступне.
Щодо першого пункту. Чому річний план закупівельUA-P-2020-05-08-004301-b не містить інформацію про місцезнаходження замовника та його категорію?
Під час оприлюднення річного плану на вищезазначену закупівлю Замовник керувався ч.2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами, що вступили в дію з 19.04.2020 року. Однак, на майданчиках в ЕСЗ, зокрема на майданчику zakupki.prom.ua, через який Замовник здійснює свої процедури закупівлі, технічний функціонал був не реалізований з урахуванням нових норм нового Закону. Тобто, ті поля, які Замовник обов’язково повинен був заповнити при оприлюдненні тієї чи іншої інформації в ЕСЗ, їх просто не існувало.
Тому, внаслідок певних технічних проблем функціонування ЕСЗ, а саме- відсутності необхідних полів для заповнення, Замовник був позбавлений можливості належним чином, заповнити форму річного плану.
Технічні аспекти роботи ЕСЗ, які виникли не з вини Замовника, не можуть бути безумовною підставою для притягнення нас до відповідальності внаслідок порушення вимог законодавства про публічні закупівлі.
Чинним законодавством передбачено проведення державних закупівель відповідним чином із застосуванням ЕСЗ. Під час застосування вказаної системи користувач має правомірні очікування, що електрона система працюватиме належним чином, а також щодо безпроблемного користування та застосування такої системи. Користувач не повинен докладати самостійних значних зусиль для подолання недоліків вказаної системи.
Правомірне очікування виникає у тому випадку, коли внаслідок заяв чи обіцянок органу публічної влади, або внаслідок усталеної практики в особи сформувалося розумне сподівання, що стосовно неї орган публічної влади діятиме саме так, а не інакше.
Оскільки Замовником були вчинені всі можливі з його сторони дії щодо дотримання вимог законодавства про публічні закупівлі, не заповнення ж відповідних полів відбулось через об`єктивні незалежні від нього обставини.
Технічні несправності ЕСЗ не можуть ставитись у провину Замовнику та констатації факту вчинення ним порушення законодавства.
Щодо другого пункту. Яким чином учасник ТОВ «МАНГО-ГРУП», якого відповідно до рішення тендерного комітету (протокол засідання тендерного комітету від 26 червня 2020 року №47), обрано переможцем, виконав умови тендерної документації щодо надання довідки, складеної у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (підпункт 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації)?
Учасником ТОВ «МАНГО-ГРУП» було виконано дану вимогу тендерної документації та надано в складі тендерної пропозиції довідку про наявність матеріально-технічної бази, яку можливо переглянути у файлі «Довідка щодо наявності матеріально-технічної бази.pdf».
Таким чином, пропозиція переможця відповідала вимогам тендерної документації в цій частині.
Щодо третього пункту .Якими документами підтверджені коливання ціни на ринку, що привело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків, до договору про закупівлю товарів від 07.07.2020 №2БРТ-2535?
ТОВ «МАНГО-ГРУП» підтверджено коливання ціни на ринку, що привело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків до договору про закупівлю товарів від 07.07.2020 №2БРТ-2535 та надані Замовнику усі висновки Запорізької Торгово-Промислової палати про вартість, зокрема:
до додаткової угоди №1 від 10.07.20 р. – висновок про вартість И-34 від 6 липня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
до додаткової угоди №2 від 15.07.20 р. – висновок про вартість И-36 від 14 липня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
до додаткової угоди №3 від 11.08.20 р. – висновок ; про вартість И-45 від 10 серпня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
до додаткової угоди №4 від 07.09.20 р. – висновок про вартість И-51 від 1 вересня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
Повідомляємо, що в подальшому тендерним комітетом Замовника будуть враховані усі зауваження щодо проведеного Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області моніторингу.
Додатки:
1. Довідка щодо наявності матеріально-технічної бази.
2. Висновки Запорізької Торгово-Промислової палати про вартість, зокрема:
- до додаткової угоди №1 від 10.07.20 р. – висновок про вартість И-34 від 6 липня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
- до додаткової угоди №2 від 15.07.20 р. – висновок про вартість И-36 від 14 липня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
- до додаткової угоди №3 від 11.08.20 р. – висновок ; про вартість И-45 від 10 серпня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
-до додаткової угоди №4 від 07.09.20 р. – висновок про вартість И-51 від 1 вересня 2020 р. Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати;
Заступник голови тендерного комітету Л.Г.Костецька
Номер:
dedd5f120c194158834c61902f94804e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.09.2020 08:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2020 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бензину А-92, А95 та дизельного палива (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2020-05-08-002886-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» із змінами (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень з питання:
Яким чином замовником виконано вимоги підпункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону в частині внесення змін до договору про закупівлю товарів від 07 липня 2020 №2БРТ-2535 на підставі укладених додаткових угод від 10 липня 2020 року №1, від 15 липня 2020 року №2, від 11 серпня 2020 року №3 та від 07 вересня 2020 року №4 щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку?
На який відсоток збільшилася ціна такого товару на ринку станом на 06 липня 2020 року, 14 липня 2020 року, 10 серпня 2020 року та 01 вересня 2020 року у порівнянні із датою укладання договору (07 липня 2020 року)?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9811f2c67d014b859e4b1a3f8d15c614
Назва:
відповідь на запитання щодо моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
23.09.2020 11:41
Опис:
Підставами для укладання додаткових угод від 10 липня 2020 року №1, від 15 липня 2020 року №2, від 11 серпня 2020 року №3 та від 07 вересня 2020 року №4 щодо збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків до договору про закупівлю товарів від 07 липня 2020 №2БРТ-2535 стало збільшення ціни на вказаний вид товару з попередньо наданими Вам висновками Бердянського невідокремленого відділення Запорізької торгово-промислової палати. Крім того інформація щодо середніх цін на пальне по Україні розміщена на сайті Міністерства фінансів України.